Citroën C3: Kompletní technická data nové generace
Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav zůstává téměř nezměněn, 2,46 m. Optimalizovaná aerodynamika znamená součinitel odporu s hodnotou 0,30.
Nová C3 bude obouvat pneumatiky na kola s průměrem 15 až 17 palců. Základní rozměr na ocelových kolech je 185/65 R15, stejné pneumatiky mohou být obuty i na litých kolech, dále s v nabídce objeví rozměry 195/55 R16 a 205/45 R17.
Citroën C3 - srovnání rozměrů | |||||
Model | Citroën C3 | Peugeot 207 | Fiat Punto Evo | SEAT Ibiza | VW Polo |
Délka [mm] | 3941 | 4030 | 4065 | 4088 | 3970 |
Šířka [mm] | 1728 | 1748 | 1687 | 1693 | 1682 |
Výška [mm] | 1524 | 1479 | 1490 | 1441 | 1485 |
Rozvor [mm] | 2466 | 2540 | 2510 | 2469 | 2470 |
Objem zav. prostoru [l] | 300 | 267 | 275 | 292 | 280 |
Nabídka pohonných jednotek začíná dvojicí známých osmiventilových agregátů. Oba však nově vyhovují normě Euro 5 a mají mírně upravené parametry. Základní 1,1i 8V nevybočuje ze standardu vstupních motorizací v této třídě – nabídne výkon 44 kW a nejvyšší točivý moment 95 Nm. Silnější 1,4i 8V má 54 kW, maximum točivého momentu 118 Nm se posunulo do nižších otáček. Ceny těchto motorů na německém trhu začínají na 12.700 Euro (asi 330 tisíc Kč), resp. 13.250 Euro (asi 340 tisíc Kč).
Osmiventilovou čtrnáctistovku doplní modernější agregát 1,4 VTi (Euro 5) vyvinutý ve spolupráci s BMW. S výkonem 70 kW a nevyšším točivým momentem 136 Nm dosahuje výrazně lepší akcelerace i o 0,3 litru nižší kombinované spotřeby. Vrcholem nabídky bude 1,6 VTi (88 kW, 160 Nm, Euro 5), nabízený jako jediný mimo manuální převodovky i se čtyřstupňovou automatickou.
Citroën C3 nové generace - přehled benzinových motorů | ||||
Motor | 1,1i 8V | 1,4i 8V | 1,4 VTi | 1,6 VTi |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M (4A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1124 | 1360 | 1397 | 1598 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 44/5500 | 54/5200 | 70/6000 | 88/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 95/3300 | 118/3000 | 136/4000 | 160/4250 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 163 | 184 | 190 (190) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 18,3 | 16,2 | 11,8 | 9,9 (12,2) |
Komb. spotř. [l/100 km] | 5,9 | 6,1 | 5,8 | 5,9 (6,9) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1085 | 1105 | 1150 | 1150 (1210) |
Dieselovým základem bude na vybraných trzích tak jako dosud 1,4 HDi s osmi ventily. Při výkonu 50 kW a točivém momentu 160 Nm dosahuje kombinované spotřeby 4,3 l/100 km, tedy stejné jako 1,6 HDi 16V se 66 kW (215 Nm). Nad nimi se v nabídce objeví ještě výkonnější verze 1,6 HDi s 82 kW (270 Nm), jediný motor se šestistupňovou převodovkou, a úsporný model 1,6 HDi Airdream+ (68 kW), který díky spotřebě 3,8 l/100 km dosáhne emisí CO2 99 g/km.
Citroën C3 nové generace - přehled dieselových motorů | ||||
Motor | 1,4 HDi 8V | 1,6 HDi 16V | 1,6 HDi 16V | 1,6 HDi Airdream+ |
Převodovka | 5M | 5M | 6M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1398 | 1560 | 1560 | 1560 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 50/4000 | 66/4000 | 82/4000 | 68/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/2000 | 215/1750 | 270/2000 | 230/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 162 | 180 | 189 | 181 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,7 | 11,3 | 9,9 | 11,5 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 4,3 | 4,3 | 4,4 | 3,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1120 | 1155 | 1165 | 1155 |
V roce 2011 se objeví v nabídce dva nové turbodiesely s emisemi CO2 90 a 95 g/km (kombinovaná spotřeba do 3,7 l/100 km) a benzinové tříválce, které se budou moci také pochlubit emisemi do 100 g/km.