Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3: Kompletní technická data nové generace

Diskuze (25)
Citroën zveřejnil kompletní technická data nové generace modelu C3, která se u nás začne prodávat příští rok na jaře. V nabídce budou čtyři benzinové a čtyři dieselové motory.

Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav zůstává téměř nezměněn, 2,46 m. Optimalizovaná aerodynamika znamená součinitel odporu s hodnotou 0,30.

Nová C3 bude obouvat pneumatiky na kola s průměrem 15 až 17 palců. Základní rozměr na ocelových kolech je 185/65 R15, stejné pneumatiky mohou být obuty i na litých kolech, dále s v nabídce objeví rozměry 195/55 R16 a 205/45 R17.

Citroën C3 - srovnání rozměrů
ModelCitroën C3Peugeot 207Fiat Punto EvoSEAT IbizaVW Polo
Délka [mm]39414030406540883970
Šířka [mm]17281748168716931682
Výška [mm]15241479149014411485
Rozvor [mm]24662540251024692470
Objem zav. prostoru [l]300267275292280

Nabídka pohonných jednotek začíná dvojicí známých osmiventilových agregátů. Oba však nově vyhovují normě Euro 5 a mají mírně upravené parametry. Základní 1,1i 8V nevybočuje ze standardu vstupních motorizací v této třídě – nabídne výkon 44 kW a nejvyšší točivý moment 95 Nm. Silnější 1,4i 8V má 54 kW, maximum točivého momentu 118 Nm se posunulo do nižších otáček. Ceny těchto motorů na německém trhu začínají na 12.700 Euro (asi 330 tisíc Kč), resp. 13.250 Euro (asi 340 tisíc Kč).

Osmiventilovou čtrnáctistovku doplní modernější agregát 1,4 VTi (Euro 5) vyvinutý ve spolupráci s BMW. S výkonem 70 kW a nevyšším točivým momentem 136 Nm dosahuje výrazně lepší akcelerace i o 0,3 litru nižší kombinované spotřeby. Vrcholem nabídky bude 1,6 VTi (88 kW, 160 Nm, Euro 5), nabízený jako jediný mimo manuální převodovky i se čtyřstupňovou automatickou.

Citroën C3 nové generace - přehled benzinových motorů
Motor1,1i 8V1,4i 8V1,4 VTi1,6 VTi
Převodovka5M5M5M5M (4A)
Zdvihový objem [cm3]1124136013971598
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]44/550054/520070/600088/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3300118/3000136/4000160/4250
Max. rychlost [km/h]155163184190 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]18,316,211,89,9 (12,2)
Komb. spotř. [l/100 km]5,96,15,85,9 (6,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1085110511501150 (1210)

Dieselovým základem bude na vybraných trzích tak jako dosud 1,4 HDi s osmi ventily. Při výkonu 50 kW a točivém momentu 160 Nm dosahuje kombinované spotřeby 4,3 l/100 km, tedy stejné jako 1,6 HDi 16V se 66 kW (215 Nm). Nad nimi se v nabídce objeví ještě výkonnější verze 1,6 HDi s 82 kW (270 Nm), jediný motor se šestistupňovou převodovkou, a úsporný model 1,6 HDi Airdream+ (68 kW), který díky spotřebě 3,8 l/100 km dosáhne emisí CO2 99 g/km.

Citroën C3 nové generace - přehled dieselových motorů
Motor1,4 HDi 8V1,6 HDi 16V1,6 HDi 16V1,6 HDi Airdream+
Převodovka5M5M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1398156015601560
Válce/ventily4/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]50/400066/400082/400068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/2000215/1750270/2000230/2000
Max. rychlost [km/h]162180189181
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,39,911,5
Komb. spotř. [l/100 km]4,34,34,43,8
Pohotovostní hmotnost [kg]1120115511651155

V roce 2011 se objeví v nabídce dva nové turbodiesely s emisemi CO2 90 a 95 g/km (kombinovaná spotřeba do 3,7 l/100 km) a benzinové tříválce, které se budou moci také pochlubit emisemi do 100 g/km.

Diskuze (25)
9. 12. 2009 23:15
Re: DOBRÉ, ALE...
Jak to myslis nadrzovat? Jako ze si desitky lidi reknou, jen proto ze jezdi s Fabii, ze si upisou pul litru ze spotreby? >:D Nebo ze si nemecti majitele C3 pridaji pul litru ke spotrebe, aby Citroen poskodili? To snad ne, to uz by bylo trochu moc paranoidni ;-)
9. 12. 2009 19:10
Re: DOBRÉ, ALE...
Tak ono je treba splnit jeste jeden predpoklad, ze se s temi auty jede stejne, ze? ;-) Btw, dle spritmonitor.de ma ta tebou zkousena 1.4 v C3 spotrebu 6.85, Fabia s 63kW motorem, tedy o 9kW silnejsim, prumer 6.99, a to v tom jsou zapocteny i Fabie Combi, takze bud trochu objektivni ;-)
9. 12. 2009 18:03
Re: DOBRÉ, ALE...
Kolik s tim 1.4vti motorem mas najezdeno ze vis kolik v realu zere?!
9. 12. 2009 17:46
Re: DOBRÉ, ALE...
No to je celkem zakladni vlastnost motoru, ze slabsi jedou hur a silnejsi vic zerou, co ti je na tom divne?

Ten Citroen 1.1 pojede jeste vetsi ho.no nez htp, kdyz uz jsme u toho. A 1.4 se 74kW byla ve Fabiich uz v roce 2000, ale evidentne zmoudreli drive nez Citroen a pochopili, ze lidi nemaji zajem tocit motor do 6000ot. aby se to trochu hybalo.
8. 12. 2009 22:16
Re: DOBRÉ, ALE...
Co je na nich horsiho? :-! Btw, Polo nestoji v zakladu 330tis.

A ten 4kvalt automat u C3, to je parada >:D