Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ATS: Hatchback, který nedostal zelenou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Cadillac poodhalil roušku tajemství zahalující vývoj modelu ATS a nabídl pohled na model pětidveřového hatchbacku.

Každý návrh nového vozu prochází několika fázemi vývoje designu od skic přes modely a makety až po funkční prototypy a sériové vozy. Během tohoto procesu mohou designéři experimentovat i s různými karosářskými verzemi, z nichž se řada nikdy nedostane na veřejnost.

Ve vzácných případech se automobilky občas pochlubí skicami a modely předcházejícími konečnému produktu a někdy odhalí i slepé vývojové větve. To se týká i studie, kterou vytvořil tým zodpovědný za design nového Cadillacu ATS.

Model představuje dynamicky tvarovaný pětidveřový hatchback s velmi krátkými převisy, výraznými blatníky, téměř neviditelným druhým párem dveří a dlouhou kapotou, který rozvíjí současný styl značky Cadillac.

Jedná se samozřejmě o model z rané vývojové fáze prací na designu modelu ATS. Mluvčí Cadillacu v rozhovoru pro server Carscoop uvedl, že tento model je pouhým zlomkem práce designérů, který se automobilka rozhodla zveřejnit, aby poodhalila jejích dílo. Podle oficiálního vyjádření nemá tento model rozhodně sloužit jako předskokan další karosářské verze ATS, ale předvádí, že kromě skic a modelů vedoucích k sériovému modelu vznikne i řada prací, které skončí v propadlišti dějin.

S ohledem na skutečnost, že na severoamerickém trhu nejsou prémiové hatchbacky nijak žádány, lze věřit tvrzení, že Cadillac ATS jako pětidveřový hatchback v sériové verzi nikdy neuvidíme. Tomu nahrává i skutečnost, že například řadu 1 značky BMW zde zastupují pouze kupé a kabriolety nebo že Mercedes-Benz zde nehodlá nabízet novou pětidveřovou třídu A.

Na druhou stranu, pokud chce Cadillac zvyšovat svá prodejní čísla na trzích v Evropě a Číně, bude muset pokračovat i s rozšiřováním své nabídky modelů a jejich karosářských verzí.

Právě evropský trh je ideální pro kompaktní hatchback, který by byl schopný konkurovat Audi A3, BMW řady 1, Mercedesu třídy A, Lexusu CT200h nebo Volvu V40, ale je otázkou, zda by se model čistě pro Evropu finančně vyplatil. Po neúspěchu s řadou BLS je navíc velmi nepravděpodobné, že by se Cadillac pouštěl do projektu zaměřeného primárně na evropský trh.

Model pětidveřového hatchbacku Cadillac ATS tak s největší pravděpodobností skutečně zůstane pouze slepou vývojovou větví designu nové modelové řady.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
31. 7. 2012 00:12
Avatar - Pekelná Micinka
30. 7. 2012 21:55
Re: Působí to na mně dojmem
Ale ani to nemusí být špatně, původní myšlenka bývá nejčistší a navíc z toho, co je vidět nelze říct, že tomu něco chybí, konečně je to jen model v malém měřítku.
Avatar - PeterLuk
30. 7. 2012 19:56
Re: Působí to na mně dojmem
JJ, z profilu tak vyzerá, kolesá by mohli byť menšie. Ale predok a interiér (sedana) je super, a zadok tiež... :yes: :yes:
Avatar - Lonestarstate
30. 7. 2012 19:24
Re: iVizionář
Dosvědčím ti to. Jsi nová Vědma z Matrixu! >:D ps: taky se mi tohle nelíbí
30. 7. 2012 19:00
Působí to na mně dojmem
a teď se mi nesmějte, protože pro to jenom těžko hledám správná slova - totiž působí to na mně dojmem, jako když designér nakreslí první skicu auta - takovou zjednodušenou, v hrubých liniích, potom ji je mně cizeluje a nakonec vyjde konečný produkt -automobil. No a tenhle auťák na mně působí dojmem jako kdyby byli hrozně nedočkaví a udělali ho hned podle prvního náčrtku...