5.3. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Cadillac ATS-V: Premiéra pro Evropu

 

Nejvýkonnější verze „malého“ Cadillacu se poprvé prezentovala v lednu letošního roku na autosalonu v Detroitu. V Ženevě byl vůz ukázán evropskému publiku.

Technika se při cestě přes Atlantik v zásadě nezměnila, samozřejmě s výjimkou opatření vynucených odlišnou legislativou. Vozidlo je tudíž i v Evropě nabízeno jak s karoserií sedan, tak kupé. V obou případech je ale technika totožná. Křídla vozu dává vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru, jemuž k výkonu 339 kW pomáhá dvojice turbodmychadel. Standardem je šestistupňová manuální převodovka s funkcí synchronizace otáček při řazení (něco podobného má třeba Nissan 370Z). Alternativou je osmistupňová samočinná skříň.

V nejlepší formě vůz dokáže zrychlit z 0 na 96 km/h (60 mil za hodinu) za 3,9 s, jistě i díky funkci launch control, která je dostupná s oběma typy převodovek. Maximální rychlost leží pouhý 1 km/h pod magickou třístovkou.

„Série V představuje to nejlepší z Cadillacu. Atraktivní design korunovaný přesvědčivými technickými kvalitami,“ říká na adresu vozu Johan de Nyschen, prezident značky.

Podvozek nezaostává

Zmíněné jízdní výkony si vyžádaly některé dodatečné úpravy už v základu vyspělého podvozku. Aby vůz splnil protichůdné nároky na jízdní komfort a zároveň ovladatelnost, dostal adaptivní odpružení Magnetic Ride Control, údajně už ve třetí generaci. Pracuje o nezanedbatelných 40 procent rychleji, než předešlé vydání. Trakci zadních kol zlepšuje systém Performance Traction Management, což je v zásadě pokročilý protiprokluzový a stabilizační systém.

Brzdy pocházejí od renomované italské společnosti Brembo. Podle Cadillacu by měl vydržet i jízdy na okruzích.

Zajímavostí je střecha vyrobená z uhlíkového kompozitu. Je lehká a tuhá. Stabilitu i při vysokých rychlostech zajišťuje přední spoiler a zároveň zadní spoiler v kombinaci s difuzorem.

Cadillac CTS-V: Americké svaly s maximálkou přes 320 km/h

Výjimečnost vozu je patřičně zdůrazněna také v kabině. Úžasná sedadla jsou dílem firmy Recaro . Stavitelná jsou dokonce v 16 směrech. Čalounění je přirozeně kožené. Přístrojový štít je tvořen třívrstvým TFT displejem, takže dokáže zobrazovat i málo vídané údaje.

Cena vozu v Evropě startuje na částce 74.900 eur (cca 1. 940.000 korun) za sedan, respektive 77.500 eur (cca 2.015.000 korun) za kupé. Jedná se o ceny v Německu.

CTS-V – ještě vyšší výkon

Spolu s ATS-V si v Ženevě odbyl premiéru také větší sportovní sedan CTS-V. Jeho zadní kola roztáčí osmiválec 6,2 litru přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem. Výkon graduje na hodnotě 470 kW. Maximální rychlost činí 320 km/h. Zajímavostí je systém deaktivace válců Active Fuel Management. CTS-V se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2016.


Cadillac ATS-V
 

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska Ukrajina letos po dvouleté přestávce obnoví nákup plynu z Ruska

Ukrajina letos v důsledku rozhodnutí švédského…

U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie U Rittigových advokátů v MSB Legal zasahuje policie

V právní kanceláři MSB Legal, která zastupuje…

Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla Výdaje na moderní léčbu rostou, Vojtěch jí nastaví nová pravidla

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch chystá nová pravidla…

 
 






Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál

Výkonnější verze sportovního sedanu střední třídy…

Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva

Cadillac představil ATS-V loni v listopadu v Los Angeles.…

 



 
Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Odchod Fordu z Evropy? Zatím v plánu není. Jeden klíčový model ale patrně skončí...

Dnes 12:56

Americká značka Ford evropskému trhu nadále věří, přestože to v posledních letech mohlo vypadat jinak. Jednoho tradičního modelu se ale patrně zbaví.




Blesk.cz

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se proto s oběťmi

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se…

Papež František se v úterý v Chile setkal s oběťmi sexuálního zneužívání, kterého se v minulosti dopustili…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým, nikoho neznají!

Maďar Kašpárek o Maďarech: Jsme pro ně no name tým,…

PŘÍMO Z CHORVATSKA | V českém týmu reprezentuje na EURO maďarskou ligu. A nikoho jiného kromě Stanislava…

 

Reflex.cz

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země. Letos musí splatit obří dluh, hlavně kvůli Sobotkově vládě

Česko riskuje pověst extrémně důvěryhodné země.…

Stát musí letos od ledna do prosince vrátit věřitelům přes 300 miliard korun, tedy takřka o třetinu více peněz…

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí lháře a burany

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí…

Výsledek prvního kola prezidentských voleb jen potvrdil trend, jenž byl zjevný po volbách do sněmovny – velká…