Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac BLS: Evropa dostane i diesel

Ondřej Láník
Diskuze (41)
První Cadillac, který byl vyvíjen pro evropský trh, se zanedlouho začne prodávat! Expanze amerického GM nejenže intenzivně pokračuje ve třídě nízkorozpočtových Chevroletů, ale rozbíhá se také v prémiovém segmentu.

Malý model BLS bude značce na evropském trhu vytvářet životně důležité objemy prodeje. Ve třídě kde soupeří silné evropské automobilky to ale nebude mít nový Američan vůbec lehké.

Cadillac se již několik měsíců připravuje na ráznější obsazení evropského trhu luxusních vozů. Americké modely, které postupně nizozemská firma Kroymans Corporation od roku 2003 uvádí na trhy starého kontinentu, jsou jen minimálně upravené originály, které patří po mnoha stránkách ke špičce amerického autoprůmyslu. Nový malý Cadillac BLS vznikal od počátku jako model pro Evropany. Jeho výroba je navíc situována do provozů švédského Saabu v Tollhattanu, což by mělo zajistit také kvalitu odpovídající vysokým požadavkům evropských zákazníků. Cílem GM je zavedením nové řady zdvojnásobit prodej v Evropě.

Novinka, která využívá koncernové komponenty evropských modelů GM, má vnější rozměry 4680 x 1752 x 1471 mm, rozvor 2675 mm a základní objem zavazadlového prostoru 425 litrů. I když design Cadillaků vládnou poslední roky hrany, má karosérie BLS dobře vyřešenou aerodynamiku, což je vyjádřeno koeficientem odporu vzduchu karosérie cx=0,31.

Velkoobjemové přeplňované šestiválce 2.8 (188 kW) a čtyřválce 2.0 (129 a 154 kW), známe již z jiných modelů GM, novinkou pod kapotou vozu americké značky je turbodiesel common-rail 1.9 (110 kW). Pětistupňové a šestistupňové převodovky budou podle modelu k dispozici s manuálním i automatickým řazením.

Ondřej Láník
Diskuze (41)
19. 2. 2006 13:11
Re: BEDA TRÁVNÍČEK
Charouz sám vysvětloval, že byl v USA a nemohl se domoci smlouvy s Cadillacem a shodou náhod se tam večer střetl (?) s šéfem Mountfieldu a nad pár panáky dali dohromady to, že na jednání s šéfama Caddy předestřou geniální plán - "plán B.T.". Když to prej předvedli, byli u Cadillacu z toho na větvi a smlouva byla podepsaná cobydup. Píšu, jak jsem četl. Názor na to máme asi oba stejnej...
19. 2. 2006 13:07
Re: Asi byli
Nesmíš zapomenout, že od poloviny šedesátých let do 21,8,1968, kdy nás zardousili údajní bratři, byla "obleva" a tehdy se dostaly jeho hry i na západ... Ovšem sedmdesátá léta... brácho... ty byl ostnatej drát v zadku... Mimochodem, když pak na sklonku 1988 se disidenti sešli na Škroupáku a Havel tam promluvil... tak jsme poslouchali Svobodnou evropu a bylo to jako když promluvil bůh... pak byl v lednu 1989 "Palachův týden" a kdo to zažil na vlastní kůži... zažil, co to je výkřik 15ti milionů zoufalejch hrdel... Já tam byl a tisíce lidí křičeli - SVOBODU, SVOBODU... dodnes jsem nic silnějšího nezažil... ještě teď mi duní v hrudi ta obrovská síla touhy po svobodě... Havel, ať je jakej je... má mít zlatou sochu na Letný :yes:
19. 2. 2006 11:45
Re: Asi byli
Nepochybně chyba tisku - Správně mělo být - První porevoluční president si pořídil MB-R ;-) :-)
19. 2. 2006 10:51
Re: BEDA TRÁVNÍČEK
Nevím přesně co teď máš na mysli.
18. 2. 2006 19:55
UKŘIŽUJTE BEDU TRÁVNÍČKA
protože tohle je fakt obrovskej problém. Cadillac... to je zejména pro ty, co dělaj, že dělaj do aut, přece jen určitej pojem. Nevím tedy, jestli ho Cadillac taky ve Státech prodávaj v zahrádkářskejch potřebách... ovšem ten nástup na trh tady, skrzevá boty od hnoje... to (ve vší úctě k zemědělcům) je snad hrdelní zločin... Tak, jak Lones teď pár dnů nepsal... já si říkal, jestli se nedostal do křížku s Charouzem ;-) :yes: , protože pro milovníky amerik má tohle sousto razanci infarktu. :-( Co se týče auta samotného, tak se mi líbí hlavně to, že je to amerika. A tady to máme zapotřebí, jak koza drbání (hergot, zase už jsem na pastvě). Vždyť tady už se plíživě přijímá téze, že designový vývoj v Evropě klíďo můžou určovat Nošovice. Takže narozdíl od Nošovic, tohle udělali automobiloví mistři. Zvenku. Co se týče vnitřku... tak sedím, čučím na monitor... a s velkou pokorou píšu - jo, jo, jo. Taky to dělali mistři. Je to kláda. :yes: BRAVO CADDY :yes: