Cadillac BLS: Evropa dostane i diesel
Malý model BLS bude značce na evropském trhu vytvářet životně důležité objemy prodeje. Ve třídě kde soupeří silné evropské automobilky to ale nebude mít nový Američan vůbec lehké.
Cadillac se již několik měsíců připravuje na ráznější obsazení evropského trhu luxusních vozů. Americké modely, které postupně nizozemská firma Kroymans Corporation od roku 2003 uvádí na trhy starého kontinentu, jsou jen minimálně upravené originály, které patří po mnoha stránkách ke špičce amerického autoprůmyslu. Nový malý Cadillac BLS vznikal od počátku jako model pro Evropany. Jeho výroba je navíc situována do provozů švédského Saabu v Tollhattanu, což by mělo zajistit také kvalitu odpovídající vysokým požadavkům evropských zákazníků. Cílem GM je zavedením nové řady zdvojnásobit prodej v Evropě.
Novinka, která využívá koncernové komponenty evropských modelů GM, má vnější rozměry 4680 x 1752 x 1471 mm, rozvor 2675 mm a základní objem zavazadlového prostoru 425 litrů. I když design Cadillaků vládnou poslední roky hrany, má karosérie BLS dobře vyřešenou aerodynamiku, což je vyjádřeno koeficientem odporu vzduchu karosérie cx=0,31.
Velkoobjemové přeplňované šestiválce 2.8 (188 kW) a čtyřválce 2.0 (129 a 154 kW), známe již z jiných modelů GM, novinkou pod kapotou vozu americké značky je turbodiesel common-rail 1.9 (110 kW). Pětistupňové a šestistupňové převodovky budou podle modelu k dispozici s manuálním i automatickým řazením.