Cadillac chce růst, přestěhuje se do New Yorku
Americkým koncernem General Motors sice otřásá skandál kvůli závadám na zapalování, o kterých se vědělo, a přesto nebyla sjednána náprava. Ani tyto problémy však nebrání rozšíření, které firma plánuje. Podle posledních informací se má ze značky Cadillac stát samostatná jednotka se sídlem v New Yorku, kde prý jsou pro tyto účely lepší podmínky.
Proč zrovna Cadillac a ne třeba evropský Opel? Protože chce koncern zaútočit na nejlepší prodejní výsledky konkurenčních značek luxusního segmentu. Nejedná se přitom pouze o americký trh, ale o celkový růst značky v globálním měřítku. V budoucnu bychom se tak mohli s těmito modely více setkávat také u nás, to je však pouze hudba budoucnosti.
Ale jen pro upřesnění – Cadillac se do New Yorku nestěhuje kompletně, pouze se zde vytvoří ústředí, ze kterého se bude řídit počínání značky na globálním trhu. Klíčová pracoviště jako je vývoj nebo montáž stále tedy zůstanou v Michiganu, potažmo Detroitu.
I přes velké problémy, které koncernu General Motors přinesl nesčetněkrát omílaný skandál, se značce Cadillac daří. Své pobočky má ve více než čtyřiceti zemích světa, v loňském roce zaregistrovala globální růst o 28 procent a 10 procent si připsala v letošním roce. Samotná změna sídla Cadillacu asi výrazně nepomůže, rozšíření nabídky však stoprocentně ano. Třeba nová vlajková loď, která by se měla prodávat také v Evropě.