Cadillac CTS Wagon: První statické dojmy

Cadillac CTS Wagon: První statické dojmy

 
 

Za klíčovou novinkou automobilky Cadillac jsme vyrazili ještě před pařížským autosalonem do Amsterdamu. Společnost nám dělala nejen dvojice vozů CTS, ale také John F. Howell, produktový ředitel automobilky Cadillac.

Setkání to bylo nevšední už proto, že místo do konferenčního sálu luxusního hotelu jsme zamířili na periferii Amsterdamu, do špičkového fotografického studia, kde se právě připravovaly studiové snímky pro tiskové materiály k evropské premiéře v Paříži.

Cadillac CTS Wagon

Novinka, která vychází ze sedanu CTS, se poprvé představila letos v létě na Concours d´Elegance v Pebble Beach. K americkým dealerům značky má dorazit již na jaře roku 2009, do Evropy asi v polovině příštího roku.

Na originální a doslova vyhraněný design vozů Cadillac jsme si už už začínali zvykal, ale pak se objevily první špionážní snímky nového kombi a později i první fotografie sériového modelu, z nichž už bylo definitivně jasné, že toto nebude běžné kombi vyšší střední třídy.

Provokující poslední sloupek karoserie lze na první pohled jen těžko vysvětlovat navazujícími liniemi a už vůbec ne účelností. Musíte se k tomuto detailu chtě nechtě vracet a hledat jeho smysl a souvislosti. Jak jsme se při obhlídce dozvěděli, nejde jen o cílenou provokaci, ale také o technologický oříšek. Velký výlisek bočnice má totiž na konci třetího bočního okna zrádný postupně do ztracena mizející zlom, který není u tak velkého a komplikovaného dílu obvykle snadné vyrobit.

Wagon sdílí se sedanem oba páry bočních dveřích a první změnou je - jestliže postupujeme od přídě k zádi - rozmístění chromovaného orámování. Malé třetí boční okno na Wagonu by mohlo být u jiných automobilek stimulem k marketingovému tvarosloví na téma sportovní kombi-kupé, ale Cadillac zůstává - snad i kvůli vyhraněnosti designového stylu - u lakonického označení Wagon.

Nepřehlédněte
ROADLOOK TV Videotest: Cadillac CTS - American Way

Celkem unikátní příležitost, kdy se potkaly dvě dosud představené sériové verze CTS, jsme využili pro vyfocení série srovnávacích snímků tříprostorového CTS a CTS Wagon.

Elementární odlišnosti vidí každý, ale na několika detailech nám John F. Howell, produktový ředitel pro globální trhy ukázal, že design CTS se i po představení sedanu vyvíjel. Záď CTS Wagon má výrazně šípovitý tvar, hrana na ose symetrie je ostrá a prochází jak výklopnými pátými dveřmi tak i zadním nárazníkem. Koncová světla mají předvídatelný tvar, ale na rozdíl od sedanu jsou už převážně červeně podbarvena. K důležitým znakům designu sedanu patří výrazný noční design vertikálních diodových světel, které kontrastují s širokým horizontálním brzdovým světlem, u sedanu tvořícím zároveň odtrhovou hranu. Podobné funkční řešení najdeme teď i u Wagonu. Detailem, který se časem dostane i na sedan, je mohutnější chromovaná lišta nad registrační značnou, ve které je vylisován ozdobný nápis Cadillac. S tím odpadá také plaketa, umístěná zatím u sedanu nad označením motorizace.

Nepřehlédněte
Cadillac CTS: První jízdní dojmy
TEST Cadillac CTS 3,6 V6 AWD: Kdo se bojí, nesmí do lesa

CTS Wagon má rozvor náprav 2880 mm, je dlouhý 4859 mm, široký 1842 mm a vysoký 1502 mm. Automobilka upřesnila, že základní objem zavazadlového prostoru činí jen 349 l (po hranu zadních sedadel).

Cadillac CTS Sport Wagon dorazí na trh s dvojicí pohonných jednotek. Příznivce benzinových motorů potěší vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 229 kW a pro zájemce o vznětový agregát je určen turbodiesel o objemu 2,9 l s výkonem 184 kW, vyvíjený společně s italskou firnou VM Motori. Podobně jako u sedanu se i u Sport Wagonu budou zákazníci moci rozhodnout mezi pohonem zadních kol nebo všech čtyř kol, na výběr bude také mezi šestistupňovou manuální převodovkou Aisin nebo automatickou převodovkou Hydra-Matic 6L50.

Howell: V USA zatím není trh pro luxusní kombi

Během krátkého setkání jsme vyzpovídali vrcholného představitele americké luxusní značky. John F. Howell má na vizitce Director, Global Products, a tak se řeč točila hlavně kolem působení Cadillacu v Evropě.

Auto.cz: Prémiová část trhu je v Evropě okupována německými značkami, ostatní jen paběrkují. Jaké hlavní body mají fungovat ve prospěch Cadillacu při přesvědčování evropských zákazníků?
Howell: Věříme, že budeme schopni oslovit specifickou klientelu lidí, které zaujme nekonvenční přístup naší značky k designu. V posledních letech jsme jako značka prošli celkem výraznou proměnou a náš styling se stále vyvíjí. Vždyť od Escalade, který byl pro Cadillac jedním z milníků posledních deseti let, jsme se posunuli zase o kus dál. Nejvíce hran má asi CTS, ale u CTS Wagon je myslím vidět posun směrem k eleganci.
Velmi pyšní jsme na vyváženost mixu agilních jízdních vlastností a komfortu, který logicky většina zákazníků od auta jako je Cadillac očekává. Standardní modely by měly být po všech stránkách příjemným společníkem pro každodenní jízdy, kdo žádá sportovní stroje, toho myslím uspokojí modely V-series.
V neposlední řadě by pro zákazníky měla být silným argument bohatá výbava a špičkové navigační a zábavní systémy. Na řadě CTS je to myslím dobře vidět.


Auto.cz: Jakou roli má kombi CTS Wagon ve výrobním programu značky?
Howell: Řada CTS je pro nás velmi důležitá, bude tvořit jádro naší nabídky pro nejbližší období a s tímto vědomím jsme přistupovali k vývoji tohoto modelu. Po sedanu přichází Wagon a potvrzena je i výroba kupé, které příjde v příštím roce. Wagon bude doma hlavně v Evropě, kde bude tvořit asi polovinu odbytu modelové řady CTS. Víme, že to nebudou desítky tisíc vozů, ale je to i pro nás svým způsobem začátek.
V USA se v této kategorii prodávají prakticky výhradně sedany, trh velkých luxusních kombi je velmi malý. CTS Wagon bude mít za úkol přesvědčit progresivní Američany o výhodách, které z takového druhu karoserie plynou. Měl by ukázat na to, že Cadillac chce být i moderní nekonvenční značkou.


Auto.cz: Proč je v USA trh s vozy kombi tak malý?
Howell: Myslím, že to je dáno historickým vývojem, reálným využitím automobilů a odlišným životním stylem. Když někam v USA cestujete, obvykle nepotřebujete převážet mnoho objemných zavazadel. A když ano, je snazší využít druhé auto - rodinný minivan nebo SUV, které v mnoha případech na nezpevněných cestách urazí mnoho mil. To tady v Evropě asi neznáte. Karoserii kombi má mnoho lidí v USA stále spojenou s příliš užitkovým ale rozhodně ne luxusním autem.

Auto.cz: Řada CTS je tedy již téměř kompletní. Co máme čekat dál?
Howell: Druhou velmi důležitou modelovou řadou je pro nás nové SUV, které bude nepřímým nástupcem řady SRX. Očekávejte jej během příštího roku.

Auto.cz: A co nástupce řady BLS? Nebylo chybou sdílet tolik auta s ne právě špičkovým řešením od Saabu? Kdy se dočkáme nástupce?
Howell: BLS bylo relativně levné východisko z nedostatku malých modelů, které bychom mohli nabídnout v Evropě. Víme, že lidé v něm vidí Saab. K termínům příchodu nových modelů se nevyjadřujeme, ale mohu potvrdit, že nástupce BLS určitě příjde, nebude modelem sdíleným se Saabem a pravděpodobná je i klasická koncepce.

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor.

Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně

Jihokorejská automobilka Hyundai na týden uzavřela jednu…

Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici

nternet v Česku loni používalo 76,5 procenta lidí ve věku…

Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily

Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a…

Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají

Zkušený diplomat, bývalý český velvyslanec Petr Kolář…

 
 

Tapety

Cadillac CTS Sportwagon Cadillac CTS Sportwagon
Cadillac CTS Sportwagon Cadillac CTS Sportwagon
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Cadillac CTS-V: Americké svaly s maximálkou přes 320 km/h Cadillac CTS-V: Americké svaly s maximálkou přes 320 km/h

Cadillac konečně odtajnil vzhled a nejdůležitější…

Cadillac plánuje uvést komunikaci mezi auty do roku 2016 Cadillac plánuje uvést komunikaci mezi auty do roku 2016

Na vyspělé komunikační a autonomní technice a elektronice…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům ukázali, jak se zabíjí kožešinová zvířata

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům…

Kožich byl vždy známkou bohatství a luxusu. Dnes se stává synonymem utrpení. Lišky, mývalové nebo například…

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí jde před disciplinárku

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…