Cadillac Escalade: eskalace síly
Zcela nový luxusní full-size truck cadillaku se představí již brzy na jihokalifornské autoshow. Prodej na domácím trhu je ohlášen na první čtvrtletí roku 2006, zkrátka nepříjde ani Evropa!
„Full-size“ znamená v řeči Cadillaku vnější rozměry 5143 x 2007 x 1887 mm, rozvor 2946 mm a až osmimístný interiér, uspořádaný ve třech řadách. Typické rysy současných Cadillaků jsou v případě nového Escalade jen decentně pozměněny, snad kvůli specifické klientele, která tyto luxusní americká SUV kupuje. Vertikálně orientované xenonové světlomety jsou vytlačovány k okrajům vozu mamutí žebrovanou maskou se šestnácti otvory. Celkové proporce na fotografiích vylepšují 22 palcová kola s leštěným povrchem, standardním rozměrem jsou kola o průměru 18 palců. Záď je ztvárněna klasicky, s rohovými koncovými LED světly a rozměrnými plochami zatmavených skel.
Mezigeneračně vylepšená aerodynamika se odrazila v koeficientu odporu vzduchu cx=0,363.
Cadillaku Escalade vyráběnému v Texasu má podle výrobce konkurovat Lincoln Navigator, Lexus LX 470, Mercedes-Benz třídy G a Infiniti QX56.
Interiér je zaměřen na nejvyšší možný komfort. Druhá řada sedadel je elektricky sklopitelná, což usnadňuje nastupování k sedadlům ve třetí řadě. Elektricky ovládané je také výklopné víko v zádi. Standardem je dálkové startování automobilu a třízónová automatická klimatizace, což ve společné kombinaci umožňuje připravit interiér podle přání ještě před příchodem posádky.
Za třetí řadou sedadel je k dispozici 479 l pro zavazadla, v pětimístném uspořádání nabízí Escalade k dispozici 1707 l a ve dvoumístném 3084 l. Tento Caddy má pohotovostní hmotnost 2645 kg, uveze 580 kg a za sebou je schopen táhnout přívěs o hmotnosti až 3356 kg.
Nový celohliníkový osmiválec 6199 cm3 má ventilový rozvod OHV, variabilní časování ventilů a pouze 2 ventily na válec. Nejvyšší výkon je výrobcem udáván 300 kW při 5700 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 565 Nm při 4700 ot./min. Šestistupňová automatická převodovka Hydramatic 6L80 má šest dopředných rychlostních stupňů, s možností manuální volby převodu. Výkon je přenášen na všechna nezávisle zavěšená kola.
Na americký trh vstoupí Escalade v prvním čtvrtletí roku 2006, Evropa by se měla dočkat ve třetím čtvrtletí roku 2006. Podrobnosti o spotřebě a jízdních výkonech, ani o specifikaci pro Evropu zatím nejsou známy.