Nikde netvrdím, že D3 dává V12 do střední třídy nebo vyšší střední třídy a když jsi dal odkaz na S6 tak tvrdím, že je logické a pro zákazníka jedině dobré, když v takovém autě, za takové peníze je osmiválec.
A CTS je jasná vyšší střední a ATS střední třída.
No S6 mi přišlo celkově asi tak nejblíž - je to 309 kW proti 313 kW tohohle V6. CTS tady stavěj proti A4, XTS je vo číslo větší - prostě ta S6 mi přišla tak akorát velikostí i výkonem :-)
To sme se zas po ránu nasmáli......zkus se juknout do ceníku někdy nenápadně, zjistíš že současnou generaci CTS s V6 sem vozí impexta či Denker za 1 mega.....
A trimfuovat výkonem motoru ve sportáku je super. Tohle je ale střední třída....nikoliv sporták.
Co se týče ceny tak nemá smysl porovnávat ceny D3 v EU a ceny Cadi v US. Jediné relevantní srovnání je přímo z US kde ta S6 stojí necelých 73k USD, CTS s tímto novým motorem a ve srovnatelné výbavě odhaduji vzhledem k ceně CTS-V a normálních šestihrnků někde kolem 57-60k USD. Takže rozdíl tam je, ale daleko menší než pouhým srovnáním S6 EU vs Cadi US. A příplatek 15k si dokáže na US trhu kdokoliv z D3 obhájit, protože i tam každý bere D3 výš než Cadi.
Sice Alpinu moc nemusím a Mka jsou mi daleko bližší, ale v tomto srovnání bych si na B3 klidně vsadil (nicméně je to pořád míchání banánů a pomerančů, auto vyšší střední vs střední třídy).
No CTS do střední jako soupeře A4 případně BMW 3 cpal nějakej místní profík. Odkaz sem dával :-)
Vůbec nechci srovnávat ty auta, ale ty motory výkonem srovnatelný jsou. Tenhle V6 bude přesně mezi B3 a M3 a nejblíž mu je ten motor z S6, alespoň pokud vim
Prodeje a vnímání prémiovosti jsou dvě různé věci. Jag se prodává v US hůř než Audi a nechceš doufám dovozovat, že tím pádem nepatří do prémie.
A tady máš jak si jednotlivé značky v USA stojí co se týče vnímání jejich zákazníky.
[odkaz]
Jag se skoro na celém světě prodává hůř než němci, asi proto že je to značka pro individualisty a ne pro ty kdo hledají škatuli přecpanou elektronikou bez špetku emocí, mnohdy i bez tradic a elegance.
Neříkám, že to tak není, ale pak jsou tvé argumenty ohledně prodejů totálně mimo mísu. Prémiovost se totiž nepozná ani podle objemu prodejů, ani podle toho co si jednotlivec myslí o té či oné značce, ale hlavně podle ceny za kterou je daná značka schopná prodávat svůj produkt na trhu. Čím vyšší ceny dosáhne v dané kategorii nebo třídě produktů, tím je prémiovější, protože lidé jsou ochotni za její produkty platit víc než u jiných značek. Viz ten průzkum, který jsem připojil, za Porsche a D3 jsou Amíci ochotni vysolit nejvyšší ceny, protože prostě po jejich produktech nejvíc touží a jsou obecně nejvíce chtěné. A je jedno jestli Porsche prodá 100 nebo 100000 kusů 911ctek, podstatné je, že na každé vydělá velký balík.
Jasně a pod nějakým článkem o turbeném čtyřválci se budeš vypisovat o prokletí downsizingu. Tady ho máš, na co 313 kW ze šestiválce, když můžeš mít s tímto výkonem osmiválec se stejnou spotřebou, s výhodou lepšího zvuku a kultury V8ky. Co si vybereš?
Jinými slovy, tyhle dětinské přetahovačky se smajlíky, "Němci neumí" atd. atp. jsou naprosto o ničem, udělat dnes motor svedou i automobilky, které to ještě před deseti lety neuměly, viz. Korejci například, nehledě na to, že hodnotit motor jen optikou maximálního výkonu je hloupoučké. :-!
Nevim jak ty, já s V6 3.6 problém nemám >:D
Copak vo to, Němci umí, jen nejsou tak napřed jak je vo D3 všeobecný mínění >:-[]
No a jinak je to jen otázka času kdy kluci z D3 tenhle výkon nabídnou taky z šesti válců a V8 si nechaj jen pro vopravdu super výkonný varianty. Asi tak
Jo a přirovnat Cadillac kterýmu je právě 111 let ke korejcum co podle tebe teprve před 10ti lety slezli ze stromu ten se ti hodně poved :yes: >:D
Musíš umět chápat psaný text. Příkladem s Korejci říkám, proč se divit tomu, že americká automobilka (jak sám říkáš se stoletou tradicí) umí udělat motor, když to dnes svede i Korejec, který to před deseti lety neuměl.
A pokud jde o výkony, nemyslím, že by někdo z D3 nabízel v budoucnu šestiválce výrazně větších objemů než tři litry. Do konfekčních modelů tyhle turbené motory s výkonem přes 300 koní naprosto zapadají, víc není třeba, osmiválce pro vrcholné motorizace zůstanou, vyhonit šestiválec na stejný výkon není problém, vzhledem k limitům daným spotřebou, ale nebude mít oproti stejně výkonnému ("udušenému") osmiválci žádnou výhodu. Tedy pevně doufám, že osmiválce zůstanou, a výkonnější šestiválce půjdou jen do sportovních derivátů, téhle americké cesty v Evropě netřeba.
Já s chápánim nejsem tak dobrej jako ty kterej dokonce víš co já jednou budu psát pod nějakym článkem o turbenym čtyřválci >:-[]
Korejci jdou v autech hodně nahoru, ale mám pocit že stejně jako nikdo z D3 něco podobnýho jako je tenhle motor zatim nenabízej. Tak jako ty turbený čtyřválce nahrazujou V6 tak silný V6 jako tenhle nahraděj V8, to je jistý jako že zejtra vyjde slunce. To nezměníš, Cadillac je tady jen trochu napřed. V8 tu ale určitě eště dlouho zůstanou, vo ty bych se zatim nebál CTS-V furt dává smysl :yes:
To co píšeš v debatách nějak se týkajících downsizingu nemusím věštit, stačí číst, navíc i to co napíšeš, je poměrně lehce odhadnutelné. Každopádně na to stačí méně věštění než na prohlášení, že "V6 jako tenhle nahraděj V8, to je jistý jako že zejtra vyjde slunce". Vsadit na to můžeš, ale já si dovolím se dohadovat, že paušálně to platit nebude, motorové potřeby a zvyklosti jsou v Evropě jiné než v USA.
Řek bych že vo motorovejch potřebách Evropanů máš podobně přesnou představu jako vo mě. Možná přišel čas dát tu rentgenovou věšteckou kouli do servisu >:-[]