Cadillac STS: inovovaný motor 3,6 VVT DI a aktivní řízení
Stručný přehled změn a inovovaných prvků faceliftovaného Cadillacu STS přinesl nedávno publikovaný článek Cadillac STS: facelift pro modelový rok 2008.
V tomto článku se věnujeme především podrobnostem týkajícím se vylepšeného motoru, který v měřítcích amerického trhu přináší do praxe několik nových prvků.
Cadillac STS se stává teprve třetím vozem koncernu GM, který bude disponovat technologií přímého vstřikování. Zároveň je to poprvé, co je tato technologie aplikována na motor o objemu 3,6 l. Díky inovaci bude dosahovat STS oproti motoru předešlé generace vyšší účinnosti, lepších provozních hodnot, a to při snížení emisí.
Šestiválcový motor do V (úhel 60°) o objemu 3,6 l s proměnlivým časováním ventilů a přímým vstřikováním dosahuje maximálního výkonu 225 kW při 6300 ot/min a nabízí točivý moment 369 Nm při 5200 ot./min. Oproti předešlému motoru se jedná o navýšení asi 35 kW výkonu a 27 Nm točivého momentu. Systém přímého vstřikování pracuje s tlakem 35 až 120 bar, podle aktuálních provozních podmínek.
Významným příspěvkem k provozu vidlicového šestiválce šetrnému k životnímu prostředí je také časování sacích a výfukových ventilů, které zajišťuje mj. funkci recirkulace výfukových plynů, aniž by k tomu bylo třeba konvenčního systému EGR.
GM předpokládá, že koncem roku 2008 bude vyrábět 200 tisíc koncernových vozů s benzinovými motory vybavenými přímým vstřikováním. Znamená to tedy, že by každé šesté auto GM mělo motor s přímým vstřikováním.
Osmiválcové Cadillaky STS bude možné objednávat s pohonem všech kol se stabilizačním systémem StabiliTrak rozšířeným o aktivní řízení, které mění převod řízení od 12:1 k 20:1. K dispozici je také systém varující řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a systém varující řidiče o přítomnosti pohybujících se vozidel, která se nacházejí v mrtvých úhlech.