Diskuse

Nový motor Cadillac kombinuje tradici s modernou. Má osm válců a dvě turba!

22.3.2018

Cadillac představil zcela nový vidlicový osmiválec. Díky dvojitému přeplňování a dalším technologiím nabízí litrový výkon až 98 kW, maximální pak 410 kW, v méně výkonné verzi 373 kW. Jako první jej dostane sportovní sedan CT6 V-Sport.

 

  • 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 22.03.  17:04

    mr. Barikelo

    tak na toto čakáš a preto rozpredávaš vozový park?? :-)
    • 20 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 22.03.  19:12

      « Re: mr. Barikelo

      Neee, má to turbo, dve čerpadlá a bohvie čo ešte. Bude to poruchové , zlatá poctivá atmosféra >:D
      • 30 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 22.03.  19:41

        « Re: Re: mr. Barikelo

        ano preferuju atmosféry nebo kompresory nicméně jako alternativa do budoucna je určitě lepší oturbený V8 než žádný V8.
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 23.03.  07:22

          « Re: Re: Re: mr. Barikelo

          :yes: :-!
        • 20 Reagovat !

          foto mariov8

          mariov8 23.03.  08:41

          « Re: Re: Re: mr. Barikelo

          :yes: :-!
        • 20 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 23.03.  08:49

          « Re: Re: Re: mr. Barikelo

          Když se podívám k BMW, tak lepší žádný V8, než ten s turby mezi válci.
          (A zde je konfigurace motoru nápadně podobná, některé potíže lze očekávat také podobné.) ;-\
        • 10 Reagovat !

          foto Chevy3100

          Chevy3100 23.03.  09:24

          « Re: Re: Re: mr. Barikelo

          Obzvlast ked je to americky oturbenec od Nelsonov..umelecke dielo

          [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto 4bytelnykola

    4bytelnýkola 22.03.  18:44

    pěknej testík

    • 01 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 23.03.  07:31

      « Re: pěknej testík

      Hodně pěknej :yes: :-)

      Výrazně nejdražší Panamera Turbo = docela smutný :-|
  • 30 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 22.03.  18:52

    Vše nasvědčuje tomu

    Že tenhle motor bude sr.ačka, ta turba ani nejsou vidět, jak jsou utemovaná. Mercedes alespoň má doprostřed véčka nasměrovaný ofuk. Jedny z posledních poctivých V8 jsou HEMI, 5.0 Ford a 4.2 Maserati.
    • 01 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 23.03.  07:25

      « Re: Vše nasvědčuje tomu

      Jeden z posledních poctivejch V8 je [odkaz] atmosféra :yes:

      A tenhle Cadillac stejně jako ta novej V8 Mercedesu [odkaz] působěj naopak velmi dobře ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 23.03.  07:52

        « Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

        Ale už má přímě vstřikování, takže není radno brát benzín na pumpě u Vency, ale aditivovaný na Benzině nebo Molu. Může odejít vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, takže proto jsem ho nejmenoval.
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 23.03.  08:24

          « Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

          tak snáď po rokoch sa takéto veci už vychytali u iných automobiliek a dodávatelia súčiastok už majú nejakú tú skúsenosť
          • 20 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 23.03.  09:08

            « Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

            Neslyšel sem od nikoho z majitelů ani servismenů že by třeba u GM byl s přímým vstřikem problém. Jestli to jen nerozhlašují nejmenoované sítě čerpaček ve snaze přimět vás k natankování benzínu za 31,50 místo obyčejného za 28,50 >:D >:D >:D
          • 20 Reagovat !

            foto Dzakobo

            Dzakobo 23.03.  09:34

            « Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

            Já to prostě nemám rád, jednak více trpí svíčky, taky je v systému hodně dlouho po zhasnutí motoru tlak, takže vstřikovače mohou ukapávat a odmastit válce, prostě oproti nepřímému vstřikování vidím spíše samá negativa. To že se zvýší točivý moment o pár % a údajně sníží spotřeba pro mě nejsou takové argumenty, abych měnil názor.
            • 10 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 23.03.  09:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

              jenže některé motory už prostě bez přímého vstřiku nejsou....
              Ani v americe.

              Přímý vstřik už má dnes i Pentastar od Chryslera, to býval poslední V6 bez přímého vstřiku....
              • 00 Reagovat !

                foto gil54

                gil54 23.03.  09:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                Nejsou, ale to je právě ta chyba.
              • 00 Reagovat !

                foto Dzakobo

                Dzakobo 23.03.  09:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                To jsem ještě nečetl, že Pentastary mají DI, kdes to viděl?
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 23.03.  09:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                  • 00 Reagovat !

                    foto Dzakobo

                    Dzakobo 23.03.  10:08

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                    Ale tak známe FCA a jejich sliby, vše přijde do výroby tak za trojnásobný čas oproti prohlášení. Zde naštěstí. Pokud se nepletu, Pentastary i 1,4T/Multiair si drží MPI.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 23.03.  10:13

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                      To je asi jen otázka času = a asi ne moc dlouhýho
                • 10 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 23.03.  12:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                  Už někdy od roku 2016 to maj...
            • 00 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 23.03.  09:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

              Přesně. A to nejhorší jsi ještě nezmínil. Tvorba karbonu.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 23.03.  09:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                Muší to jednou za čas protáhnout po okresce no. A měnit v tom olej po 10 tis km....
                • 20 Reagovat !

                  foto gil54

                  gil54 23.03.  09:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                  To nestačí.
                  A protahuj 600 koní po okresce. Ani nedotočíš dvojku a budeš na švestce. >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto speedfred

                    speedfred 23.03.  09:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                    >:D >:D >:D >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 23.03.  12:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                    Tak tohle se naštěstí dělá jen v automatu >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto gil54

                      gil54 23.03.  13:33

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                      A automat nemá dvojku, co by se dala dotočit ? CVT tam asi nebude, že ? >:D >:D >:D
              • 20 Reagovat !

                foto Dzakobo

                Dzakobo 23.03.  09:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                Nezmínil, protože, jsem byl myšlenkově stále u toho 5,0 Lexusu, který má i MPI systém, alespoň tak, no.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 23.03.  09:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                Viz Barik 9:37 návrat do dob který sice něco do sebe něco měly ale sou fakt už asi pryč = neni moc reálnej

                Tvorbu karbonu celkem řeší kvalitní palivo nebo samostatná doaditivace a občasný zadupnutí pedálu do podlahy = to první pro majitele V8 nejspíš neni až tak drahý = to druhý je víc než milý = od nějaký věku prej dostupnější než sex >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto gil54

                  gil54 23.03.  10:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                  Ale prdlajs. Palivo + aditiva řeší karbon u nepřímého vstřiku. U přímého vstřiku můžeš aditivovat jak chceš a karbon ze sacích figur neodstraníš, maximálně ze spalovacího prostoru, kde je to stejně skoro jedno. Ty sajrajty, co tam posílá egr zpátky do sání, není jak a čím smýt. Proto někdo zkouší k přímému vstřiku ještě nepřímý. (Na palici.)

                  Občasný zadupnutí nestačí. Aby se netvořil karbon (ve velké míře) tím, že pojedeš rychle, jsi ještě dnes bez papírů a zítra mrtvej. >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 23.03.  10:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                    Mě se to čemu řikáš na palici = naopak zdá dost zajímavá cesta [odkaz] a nejsem sám [odkaz] ;-)

                    Nejde o to rychle = ale o to zadupnutí = na doraz :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto gil54

                      gil54 23.03.  10:26

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                      Víš, co se stane, když zadupneš 600 koní ? >:D :-O

                      Ale to je jedno. To zadupnutí to nevyléčí ani trochu, nic to neřeší. Musíš motor točit a držet ho v max. zátěži. Pak se karbon tolik netvoří. Egr nepouští sajrajty tolik do sání.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 23.03.  10:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                        No to je snad jasný ne? A na chvíli de bez problémů zadupnout i 525 koní = takže 600 asi nebude zas takovej rozdíl ;-)

                        Nebo tvoje teorie je že od teď všechny motory skončej zakarbonovaný a nejde s tim nic dělat? :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto gil54

                          gil54 23.03.  10:40

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                          A není to tak, s tím karbonem u všech přímejch vstřicích ?

                          Kombinace přímého s nepřímým je zatím jediná cesta. Já říkám na palici, proto, že si koupím dvoje vstřikování místo jednoho, 2x větší riziko poruchy, vozím sebou další zbytečnej herberk a přínos nula. A v sacím potrubí karbon zůstane stejně.

                          A znovu, na chvíli nestačí. Co se ti nelíbí, ignoruješ. :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Hammunasakra

                            Hammunasakra 23.03.  14:31

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                            Definuj chvíli :-)
                            • 10 Reagovat !

                              foto gil54

                              gil54 23.03.  16:29

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                              Myslím přesně tu stejnou chvíli, se kterou jsi přišel právě ty v 10:34. >:D ;-) Tak si definuj chvíli dle libosti. ;-)
        • 20 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 23.03.  09:02

          « Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

          Přímé vstřikování sem měl ve V6 od Cadillcu taky, bral sem celou dobu benzín v Globusu, u ONO nebo u jedné další malé pumpy a žádný problémy sem za 3 a čtvrt roku neměl....
          • 10 Reagovat !

            foto Dzakobo

            Dzakobo 23.03.  09:36

            « Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

            S tím tvým "mega"nájezdem by to mělo vydržet, i kdybys tam lil naftu >:-[] Předpokládám, že víc jak 50000km jsi za ty 3 roky nenajel.
            • 20 Reagovat !

              foto speedfred

              speedfred 23.03.  09:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

              podľa mňa si sa o jednu 0 sekol ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Dzakobo

                Dzakobo 23.03.  10:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                >:D >:D Ale tankování třeba bylo časté, jestli to bylo vždy za 200.. >:-[] >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 23.03.  12:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

                  Haha, já tankuju vždycky plnou....Za 200 se tankoval leda do skůtru nebo sekačky do kanystru >:D
          • 20 Reagovat !

            foto Ondris

            Ondris 23.03.  10:26

            « Re: Re: Re: Vše nasvědčuje tomu

            Tak ještě aby, tam je totiž svět ještě v pořádku :-)
  • 20 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 22.03.  19:40

    GM umí

    GM pořád motory umí, marná sláva. 558 HP je super výkon a je dobře že Cadillac zase nabízí moderní V8. Jak na tom bude se spolehlivostí se ukáže. Uvidíme, každopádně to vypadá velmi zajímavě.
    • 01 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 23.03.  07:27

      « Re: GM umí

      Souhlas = viz já 7:25 :-!
    • 20 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 23.03.  09:22

      « Re: GM umí

      Jako BMW. Také se říká, že motory umí. A udělali jeden z nejlepších, fungujících a úsporných V8 (N62).
      Přidali mu turba, přímý vstřik a otočili mu hlavy a tím ho úplně rozbili (N63/S63). K čemu je 600 koní, když je to pořád rozbitý.

      Jsem zvědav, jak se GM popere se stejným problémem. Ty píšeš, že to vypadá velmi zajímavě, já říkám, že nadšení je třeba zatím krotit. (Minimálně horko mu bude taky.)
      • 03 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 23.03.  09:35

        « Re: Re: GM umí

        GM už zkušenosti s horkem má, řešili to právě u 6,2 V8 kompresor co je v CTS-V a Corvette a Camaru
        • 20 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 23.03.  09:44

          « Re: Re: Re: GM umí

          Kompresor je dětská neškodná hračka proti turbům. (Pokud se týká horka.)
        • 20 Reagovat !

          foto Dzakobo

          Dzakobo 23.03.  09:44

          « Re: Re: Re: GM umí

          Šmankote, ty jsi hlava. Kompresorové motory jsou úplně v pohodě, pokud tedy stíhá chlazení bloku a hlav. Turba svým tepelným zářením namáhají i blok motoru (viz. třeba poslední motory 2,3T od Saabu), o zapékání oleje už se toho taky napsalo hodně.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 23.03.  09:40

        « Re: Re: GM umí

        Viz já 7:25 = Mercedes to zvlád na 1 = a viz vysvětlení v odkazu = když se to udělá dobře má to jasný výhody = motor může bejt celkově menší + umožňuje lepší oddělení horký a studený části motoru

        Chyba BMW kdy turba obkroužili výfukovejma svodama je známá už dlouho = neni důvod aby jí u Cadillacu opakovali ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 23.03.  09:59

          « Re: Re: Re: GM umí

          Ano. Ve Stuttgartu se to povedlo trochu lépe než v Mnichově. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 23.03.  10:06

            « Re: Re: Re: GM umí

            Vypusť to trochu = a souhlas :-)
            • 00 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 23.03.  10:21

              « Re: Re: Re: Re: GM umí

              Nevypustím.

              Nemám informace, abych slepě chválil, raději jsem, v tomto případě opatrný, horko tam bude taky, po odstavení motoru tam rizika přehřátí mohou hrozit také. Je ale fakt, že nic špatného jsem zatím neslyšel, ale k MB nemám teď blízko.
      • 20 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 23.03.  09:40

        « Re: Re: GM umí

        Přesně tak. Kdo má cit pro techniku, vidí, že je to nepovedený motor už od návrhu. Třeba proč má 2 katalyzátory, jejichž povrch je o hodně větší, než kdyby obě turba foukala do společného většího katalyzátoru, který by svým povrchem vyzářil méně tepla okolo?
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 23.03.  09:44

          « Re: Re: Re: GM umí

          V USA maj vždy víc katíků. na HEMI a to je OHV byly 4 lambády a 4 katíky.

          Jaguar měl jen 2 :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 23.03.  09:50

          « Re: Re: Re: GM umí

          Protože se 2 katalyzátory u véčkovejch a plochejch motorů používaj běžně?
          • 00 Reagovat !

            foto Dzakobo

            Dzakobo 23.03.  10:01

            « Re: Re: Re: Re: GM umí

            Jenže tady jsou, v dnešní době, už klasicky uprostřed Včka, tedy dva tubusy vedle sebe, tak proč neudělat 1 kat. ve tvaru třeba elipsy, aby měl menší povrch?
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 23.03.  10:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: GM umí

              To bysme museli znát podrobnosti = který se asi neni odkud dozvědět

              Ale pokec s motorářema = by nebyl od věci. Redakce by mohla zajistit.. >:-[]

              V mym oboru se to občas zadaří = česká 1čka [odkaz] [odkaz] = tohle je fakt borec :yes:

              No tenhle taky [odkaz] taky dost dobrej = důchodce [odkaz] :-)

              • 00 Reagovat !

                foto Dzakobo

                Dzakobo 23.03.  10:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: GM umí

                Na to není třeba žádnej pokec, i kdyby byl katalyzátor uvnitř oddělený (pro každé turbo jedna polovina), není zde žádný důvod, proč by to jít nemohlo.

                Za mě byl relativně dobrý motor 5,5TT od M-B, který skončil příchodem 4,0TT. Škoda, byl to ideální pohon Gčka 63AMG.
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 23.03.  10:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GM umí

                  Nejde o to nemohlo = de o to že proč se konstruktér přiklonil pro to nebo ono řešení = prostě bez jeho vysvětlení nevíš. Mluvim spíš ze zkušeností s hifi respektive high endem

                  4.0TT ale zatim nepůsobí vůbec špatně = nevim jak ten 5,5 ale ten novej má taky 2 katalyzátory = myslim
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

Odborníka děsí bytová krize: Senioři končí v zahrádkářských koloniích

Odborníka děsí bytová krize: Senioři končí v…

Nedostupnost bydlení v Česku přerůstá do krize. Bytů chybí velké množství, podle analýz jen v Praze 22 tisíc.…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Trpišovský o možné posile z MS: Věk do 25 let, ze Slavie by mohl ještě výš

Trpišovský o možné posile z MS: Věk do 25 let, ze…

S kádrem je trenér Slavie Jindřich Trpišovský spokojen, přesto je další příchod možný. Do ofenzivy.…

 

Reflex.cz

Josef Mašín: Otec by proti komunistům bojoval stejně jako my

Josef Mašín: Otec by proti komunistům bojoval stejně jako my

Senátoři navrhli na státní vyznamenání Zdenu Mašínovou. Ta ovšem odmítla ocenění převzít z rukou Miloše Zemana,…

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám signál, v jak špatném prostředí žijeme, říká entomolog

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám…

Umíte si představit přírodu bez ptáků nebo květin? Pokud se naplní nejčernější scénáře, možná to bude realita.…