Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac upustil od plánů na superluxusní limuzínu

Michal Fokt
Diskuze (10)
GM měl v úmyslu postavit s přehledem nejluxusnější sedan s americkým rodným listem, ale plány se změnily. Namísto superluxusního modelu se soustřední na konkurenci pro eskový Mercedes.

Koncernu General Motors už po bezprostřední hrozbě bankrotu otrnulo a tak došlo i k oživení megalomanských plánů - prémiová značka Cadillac měla v úmyslu poslat na trh auto, které by se mohlo měřit nikoli s klasickou německou konkurencí, ale dokonce mělo v plánu nabídnout zákazníkům standardy značek Bentley a Rolls-Royce. S tímto nápadem koketoval Cadillac už v roce 2003 s konceptem Sixteen, možnou podobu reálného "pokrizového" modelu ale naznačil až koncept kabrioletu Cadillac Ciel z roku 2011.

Jenže v Detroitu naštěstí někdo včas zatáhl za záchrannou brzdu. Ne, že by se nám působivý Ciel nelíbil, ale realizace takového auta s cenovkou, přesahující hranici 100.000 dolarů zaváněla černou dírou na peníze s nejistým prodejním potenciálem, takže rozhodnutí dát vizi superluxusního modelu do šuplíku vcelku chápeme.

Ovšem nebuďte smutní - Cadillac nezůstane u filozofie, která je sice vcelku rozumná, nicméně nezvyklá, tedy že pohon zadních kol je vyhrazen menším, sportovnějším vozům, zatímco topmodel XTS je předokolka a své úsilí vrhne na stavbu luxusní zadokolky, která by se stala plnohodnotným konkurentem vozů Mercedes-Benz třídy S, BMW řady 7 a Jaguar XJ. Tento vůz by se ale měl na silnicích objevit nejdříve v roce 2016.

Michal Fokt
Diskuze (10)
Avatar - vabis
3. 7. 2013 22:31
prachy?
Image, no těžko říct. Jiný kraj, jiný mrav. Třeba v Číně necítí příliš rozdíl mezi S-klasse a VW Phaeton. Evropští zákazníci to viděli jinak >:D

S Caddym těžko říct, v USA byl historicky číslo 1 Packard [odkaz] který byl přímým konkurentem Rollsu, ale to je předválečná historie. Poté to převzal Cadillac, vzpomeňte si na Elvisův růžový [odkaz] podívejte se na Obamovu Road Force 1[odkaz] kdejaká US celebrita má na lítačku Escalade [odkaz] Ono je to spíše o tom, že vyvinout takové auto není jen dát hodně železa, 6000ccm a kožené bochany. Vypiplat vlastnosti takového auta není jen tak a úspěch je ve hvězdách :*)
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2013 18:41
Re: skoda
Jsem zastáncem druhého přístupu (takové ATS,CTS ještě beru), ale že by mě nadchla ta věc v článku, to snad ani ne... :-)
Avatar - cri-cri
3. 7. 2013 18:19
Re: skoda
To výž někomu se libý různé kudrlinky, zákruty a prostě složité tvary jak zde [odkaz] a nekomu zas čisté linie (až bych řekl jednoduché, ale to neni pravda) bez ničeho co rušívého jak občas ukazuje Cadilac. Ale ani jeden styl bych neomezoval, ikdyž já osobně dám přednost stylu Cadilac, prostě dle vkusu každého soudruha :-)
Avatar - flyboyeda
3. 7. 2013 16:15
Re: skoda
tak to rozhodně nevypadá,je dobře že se ta ohavnost nebude vyrábět
Avatar - flyboyeda
3. 7. 2013 16:14
To je moudré
:yes: