Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac v Ženevě 2009

Diskuze (1)
Cadillac využívá ženevský autosalonu pro prezentaci novinek, které měly premiéru v lednu na autosalonu v Detroitu. Evropskou premiéru tak má nová generace crossoveru SRX a koncept hybridního kupé Converj.

Kromě toho se poprvé představuje model BLS4 s pohonem všech kol ze Saabu 9-3 XWD.

SRX

Světová premiéra nového Cadillacu SRX se odehrála na lednovém autosalonu v Detroitu a nyní se tento model představuje i na evropské půdě. Pětidveřový crossover s interiérem pro pět cestujících, jehož design vychází z konceptu Provoq, přijíždí s karoserií dlouhou 4833 mm, širokou 1910 mm a vysokou 1668 mm. Rozvor náprav novinky je 2807 mm, rozchod kol má vpředu 1626 mm a vzadu 1620 mm.

Na evropské trhy dorazí Cadillac SRX v modelovém roce 2010 a nabídka bude zahrnovat jedinou pohonnou jednotku, kterou bude zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 193 kW (262 k) při 6950 min-1 a točivým momentem 300 Nm při 5600 min-1. Síla této pohonné jednotky bude prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky 6T70 Hydra-Matic přenášena na pohon všech čtyř kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem eLSD. Toto řešení umožňuje poslat až 100 % momentu na kolo s nejlepší trakcí.

V Evropě bude k dispozici jen jedna motorizace pouze ve spojení s pohonem všech čtyř kol, zatímco na severoamerickém trhu je nabízen i přeplňovaný šestiválec o objemu 2,8 litru o výkonu 224 kW (304 k) při 5500 min-1 a možnost volby mezi pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol. Zákazníkům v Evropě tak zůstane pouze možnost nahradit standardní 18palcová kola příplatkovými 20palcovými koly.

Cadillac očekává, že nový SRX zaujme evropské zákazníky svým designem, jízdními výkony i provedením pětimístného interiéru a výbavou, která má obsahovat například výsuvný displej navigace s 3D grafikou, natáčecí světlomety, integrovaný harddisk audio systému nebo dvojici obrazovek pro cestující na zadních sedadlech. Standardní výbava bude obsahovat kompletní sadu airbagů, zahrnující čelní, boční i hlavové, bezpečnostní pásy s předpínači na předních sedadlech, senzory proti převrácení vozu a asistent stability přívěsu. Tisková zpráva automobilky uvádí, že nový SRX je navržen, tak aby splňoval evropské požadavky na ochranu chodců.

Converj

Design konceptu Cadillac Converj rozvíjí téma modelu CTS Coupé. Converj ale přichází s progresivnějším přístupem. Výrazně nízká příď a dopředu protažené čelní sklo vzdáleně připomíná Chryslery navržené podle filozofie cab-forward, společně s dlouhým zadním sloupkem karoserie působí víc jako sportovní auto než klasické kupé.

Proporce konceptu by mohly naznačovat, že se motor nachází před zadní nápravou. Ve skutečnosti ale i přes krátkou střechu a nízký sklon zadního skla má interiér klasické uspořádání 2+2. Dynamický vzhled dále zvýrazňuje minimalistický zadní převis a vytažené blatníky, ve kterých se nachází vpředu 21- a vzadu 22palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami.

Designéři se soustředili také na snížení aerodynamického odporu. K tomu vedle kapkovitého profilu napomáhají prvky jako zakrytý podvozek, speciální design litých kol, zmenšené otvory pro vstup vzduchu nebo malé kamery místo zpětných zrcátek.

V interiéru je dále rozvíjen charakteristický design Cadillacu s důrazem na luxus a přírodní materiály. Dominantní je bílý syntetický semiš vyrobený z recyklovaných materiálů, kterým jsou potažena například sedadla a palubní deska. Dále je uvnitř konceptu použita černá kůže, leštěný hliník a přírodní dřevo, strop je potažený hedvábím a koberce jsou vyrobeny z vlny.

Pohonné ústrojí nazvané Voltec konstrukčně vychází z Chevroletu Volt. 16kWh baterie, která se skládá z 220 lithiových článků, má tvar písmene T a nachází se ve středovém tunelu a pod zadními sedadly. Její kapacita stačí pro ujetí 64 km na čistě elektrický pohon.

Nabití z rozvodné sítě trvá při napětí 240 V tři hodiny, při napětí 120 V je potřeba osm hodin. Když je baterie téměř vybitá, automaticky se spustí čtyřválcový spalovací motor, který slouží jako generátor. Potřebná elektrická energie se získává také rekuperací při brzdění.

Samotný pohon konceptu Converj obstarává elektromotor napojený na přední kola. Dosahuje výkonu 120 kW a maximum točivého momentu má hodnotu 370 Nm. Nejvyšší rychlost je 160 km/h.

BLS4

Cadillac BLS je odvozený od Saabu 9-3 a vyrábí se ve švédském Trollhättanu. Ze Saabu přebírá také všechny své motory - 1,9D (110, nebo 132 kW), 2,0T (129, nebo 154 kW) a 2,8 V6 (188 kW). K této pětici přibude 2,8 V6 o výkonu 205 kW a pohon všech kol ve variantě BLS4 a BLS4 Wagon. Vedle silnějšího šestiválce bude možné pohon všech kol objednat také s motorem 2,0T (154 kW). Nejmenší Cadillac tak získá do své nabídky vlastní obdobu Saabu 9-3 XWD.


Diskuze (1)
Avatar - truckercech
28. 3. 2009 21:25
cadillac pro evropu??
zajímalo by mě jestli bude cadillac vyrábět i pro evropu nebo spíš pro česko nebo zůstaneme u dovozu ojetiny z ciziny ;-)