Cadillac by se mohl více zaměřit na Evropu. Moc se ale netěšte
Americký koncern General Motors po prodeji značky Opel Skupině PSA prakticky nepůsobí v Evropě. Jeho evropská nabídka se omezila jen na sportovní modely Chevrolet Camaro a Chevrolet Corvette, v některých zemích (třeba v Německu a Švýcarsku) působí i luxusní značka Cadillac. A právě ta by mohla do budoucna dostat větší prostor.
O větším důrazu na Cadillac vedení General Motors mluvilo už po prodeji Opelu, nyní takové plány potvrdil i prezident značky Johan de Nysschen. Z jeho slov ale vyplývá, že v blízké době evropský rozvoj Cadillacu očekávat nemáme. K větší expanzi na evropských trzích by mohlo dojít až někdy kolem roku 2025.
„Pokud chceme jít do Evropy, měli bychom se ujistit, že máme dostatek finančních prostředků a správné produkty. Bude to tuhý boj, a tak bude dobré být na něj připraven,“ říká de Nysschen.
Dnes je Cadillac v Evropě marginální záležitost. Podle serveru Carsalesbase bylo loni na starém kontinentu prodáno jen 916 vozů značky. Nejvíce jich bylo v roce 2007, a to 3.007 aut. Tehdy se Cadillac snažil na starém kontinentu asi nejvíc, vždy byl ale spíše jen zajímavou alternativou k zavedené německé prémii. Jeho vozy totiž byly vždy až příliš orientované na americkou klientelu s jejími specifickými požadavky.
V Cadillacu aktuálně probíhají diskuze, jakým směrem značka bude směřovat, a tak i jejich výsledek rozhodne o budoucnosti tohoto výrobce v Evropě. „Přemýšlíme o tom, jak bude značka Cadillac vypadat v roce 2035, co se týče zákaznického servisu, pozice značky, stejně jako její produkty a technika,“ odhaluje šéf luxusní divize GM.
Podle všeho se zdá, že budoucnost Cadillacu bude ve znamení elektřiny, což je dnes tolik zmiňované téma. Naopak superluxusní limuzínu konkurující Bentley nebo Rolls-Roycu automobilka neplánuje. To však neznamená, že nová vlajková loď nepřijde.
„Nemyslím si, že svět potřebuje další obří, tříprostorový konvenční sedan. Postavíme vlajkovou loď pro Cadillac. A když přijde, ohromí svět,“ odhaluje plány de Nysschen. Že by tak došlo na realizaci konceptu Escala, který byl fastbackem? Prozatím je tu kompaktní crossover XT4, který je předzvěstí nadcházející modelové ofenzivy. Do roku 2021 chce Cadillac představovat novinky jen s několikaměsíční pauzou po sobě.
Zatím však Cadillac jakoby přešlapoval. Loni sice na celém světě prodal 356.467 automobilů, což byl 16% meziroční růst, německé prémiové značky ale dnes prodávají kolem dvou milionů aut ročně. Navíc to není ani historický rekord, v roce 1978 totiž Cadillac prodal 360.825 vozů. Kde tehdy bylo takové Audi...