Cadillac XTS je „technicky nejvyspělejší“ Caddy všech dob

Cadillac XTS je „technicky nejvyspělejší“ Caddy všech dob

 
 

Více než pětimetrový sedan bude standardně vybaven adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control a rozhraním infotainmentu CUE.

Cadillac začne během letošního jara prodávat na americkém trhu luxusní sedan XTS. Automobil se v nabídce této automobilky zařadí nad model CTS, nahradí rovnou dva dosavadní Cadillacy: větší a levnější DTS s pohonem předních kol a prestižnější STS s pohonem zadních kol.

Auto má zákazníky lákat svým výrazným designem a především moderní technikou. Cadillac dokonce XTS nazývá technicky nejvyspělejším modelem ve své historii.

Vedle standardně dodávaných adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control automobilka upozorňuje především na (rovněž standardně dodávané) rozhraní infotainmentu CUE. To se objeví i v nabídce pro sedan ATS a modernizovaný crossover SRX.

CUE (Cadillac User Experience) se může spárovat až s deseti zařízeními, jako jsou mobilní telefony, flash disky, SD karty nebo MP3 přehrávače. Srdcem systému je osmipalcová dotyková obrazovka.

Výhodou CUE má být jednoduché ovládání, rádio a další funkce bude ovládáno pomocí pouhých čtyř tlačítek. Zákazníci se s CUE budou moci seznámit pomocí speciální aplikace pro iPad, kterou Cadillac zpřístupní v květnu.

Specialitou také bude patentovaný systém Cadillac Safety Alert Seat, dodávaný k balíčkům bezpečnostních systémů Driver Awareness a Driver Assist. Systém pomocí vibrací levé a pravé části sedadla upozorní řidiče na případné nebezpečí – vyjetí z jízdního pruhu či možnost nárazu do překážky během parkování.

Vibrující sedadla spolupracují s bezpečnostními systémy, které jsou součástí zmíněných balíčků. Driver Awareness zahrnuje varování před čelním nárazem, upozornění na vozy ve slepém úhlu nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Driver Assist bude dostupný až na podzim, jeho součástí je adaptivní tempomat, systém automatického brzdění a přednárazový systém.

Cadillac XTS dostane Haldex, šestiválec 3,6 l a Magnetic Ride

XTS bude poháněno 3,6litrovým vidlicovým šestiválcem, známým už z Cadillacu CTS a SRX. V případě vlajkové lodi bude naladěn na výkon 224 kW a točivý moment 358 Nm, což představuje střed mezi vyráběnými verzemi šestiválce.

Převodovka bude automatická šestistupňová Hydra-Matic 6T70. Spojena bude se všemi koly přes mezinápravovou spojku Haldex čtvrté generace. I tu známe ze současných produktů koncernu GM, například z Opelu Insignia. Pro méně náročné zákazníky bude volitelně dodávána i verze s pohonem předních kol.

V nabídce budou tři stupně výbavy – Luxury, Premium a Platinum. Americké ceny začínají na částce 44.995 dolarů, což je v přepočtu zhruba 850 tisíc korun. Výroba vozu probíhá v továrně Oshawa v kanadské provincii Ontario.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo odsouhlasilo obří želežniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří želežniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

 
 












Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

7 důvodů, proč jít letos volit

7 důvodů, proč jít letos volit

Podeváté v moderní demokratické historii od roku 1989 jdeme dnes a zítra volit své poslance. O každých volbách…

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je továrna na debilno, říká grafik TMBK

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je…

Někdy za hranou, ale vždy prudce aktuální. Takové jsou koláže grafika Tomáše Břínka, který na internetu…