Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac XTS je „technicky nejvyspělejší“ Caddy všech dob

David Bureš
Diskuze (5)
Více než pětimetrový sedan bude standardně vybaven adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control a rozhraním infotainmentu CUE.

Cadillac začne během letošního jara prodávat na americkém trhu luxusní sedan XTS. Automobil se v nabídce této automobilky zařadí nad model CTS, nahradí rovnou dva dosavadní Cadillacy: větší a levnější DTS s pohonem předních kol a prestižnější STS s pohonem zadních kol.

Auto má zákazníky lákat svým výrazným designem a především moderní technikou. Cadillac dokonce XTS nazývá technicky nejvyspělejším modelem ve své historii.

Vedle standardně dodávaných adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control automobilka upozorňuje především na (rovněž standardně dodávané) rozhraní infotainmentu CUE. To se objeví i v nabídce pro sedan ATS a modernizovaný crossover SRX.

CUE (Cadillac User Experience) se může spárovat až s deseti zařízeními, jako jsou mobilní telefony, flash disky, SD karty nebo MP3 přehrávače. Srdcem systému je osmipalcová dotyková obrazovka.

Výhodou CUE má být jednoduché ovládání, rádio a další funkce bude ovládáno pomocí pouhých čtyř tlačítek. Zákazníci se s CUE budou moci seznámit pomocí speciální aplikace pro iPad, kterou Cadillac zpřístupní v květnu.

Specialitou také bude patentovaný systém Cadillac Safety Alert Seat, dodávaný k balíčkům bezpečnostních systémů Driver Awareness a Driver Assist. Systém pomocí vibrací levé a pravé části sedadla upozorní řidiče na případné nebezpečí – vyjetí z jízdního pruhu či možnost nárazu do překážky během parkování.

Vibrující sedadla spolupracují s bezpečnostními systémy, které jsou součástí zmíněných balíčků. Driver Awareness zahrnuje varování před čelním nárazem, upozornění na vozy ve slepém úhlu nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Driver Assist bude dostupný až na podzim, jeho součástí je adaptivní tempomat, systém automatického brzdění a přednárazový systém.

XTS bude poháněno 3,6litrovým vidlicovým šestiválcem, známým už z Cadillacu CTS a SRX. V případě vlajkové lodi bude naladěn na výkon 224 kW a točivý moment 358 Nm, což představuje střed mezi vyráběnými verzemi šestiválce.

Převodovka bude automatická šestistupňová Hydra-Matic 6T70. Spojena bude se všemi koly přes mezinápravovou spojku Haldex čtvrté generace. I tu známe ze současných produktů koncernu GM, například z Opelu Insignia. Pro méně náročné zákazníky bude volitelně dodávána i verze s pohonem předních kol.

V nabídce budou tři stupně výbavy – Luxury, Premium a Platinum. Americké ceny začínají na částce 44.995 dolarů, což je v přepočtu zhruba 850 tisíc korun. Výroba vozu probíhá v továrně Oshawa v kanadské provincii Ontario.

David Bureš
Diskuze (5)
7. 4. 2012 18:03
informace jak stehno
Vždycky mě baví číst, že nějakej novej model je "dokonce (!) nejvyspělejší všech dob". To je fakt hrozný překvapení. Informace jak stehno, vážně. Až napíšete, že technicky nejvyspělejší bavorák všech dob je z roku 1972, tak to bude překvápko. Chtělo by to použít ten držák na klobouk ještě k jinému účelu, než opíšu nějakou marketingovou slátaninu. Ach bože..
Avatar - Balkan
7. 4. 2012 11:57
Re: Důstojný nástupce
ono ten dizajn je presne to cim ma byt...ide do sportovosti a elegancie. Moj Seville ma velmi kalsicky sedanovy tvar vzadu ale..to sa uz nenosi- ALE na tom nevidim nic zle...mne sa dizajn aj zvnutra aj zvonku paci. Cos a týka motorizacie. 3,6 je v pohode a myslim ze pridaju hybrid-ale suhlasim ze by nebolo od veci dat tam aj ten V8- Northstar vzdy bol spicka a myslim ze by sa dal teraz pokojne vyladit na nejakych 400-450koni(objem tych 4,6 ako bol) a zaroven dosiahnut s pomocou modernych technologii lepsiu spotrebu(tak vytuzenu)- ved moj Seville r.v. 2000 ma mimo mesto v pohode aj 9l/100km, a to nemam ani vypinanie valcov, ani start-stop a moj automat je 4ka
Avatar - Lonestarstate
6. 4. 2012 10:53
Reklama Cadillac helps Ferrari :D
[odkaz]
Avatar - Lonestarstate
6. 4. 2012 10:52
Re: Důstojný nástupce
Přesně tak. On je XTS docela velký a nejspíš i uvnitř prostorný. Ale zvenku, hlavně zezadu působí jako menší auto. Což je ostatně designový směr, kterým jdou v současnosti všechny automobily. Asi ji to dovoluje nárokovat si přídomek "sportovní".
Avatar - Barrichello
6. 4. 2012 09:57
Důstojný nástupce
za STS.

Za DTS by to ale chtělo ještě něco většího a s V8kou. Pro konzervativní zákazníky, půjčovny a vládní potřeby. Ale uvidíme, třeba se GM pochlapí.