Cargraphic 911 Turbo: čtyři stupně k nirváně
Ladičská firma Cargraphic si vzala do parády Porsche 911 Turbo z modelové řady 997 a výsledek je více než zajímavý. Modifikací prošla maska vozu, kde nový přední nárazník s integrovaným karbonovým spoilerem zvedá přítlak na přední nápravě o 10 kg. O lepší trakci a adhezi při vyšších rychlostech se na zádi stará nové přítlačné křídlo opět z uhlíkových vláken.
Cargraphic vybral z široké palety 18-20 palcových disků různých designů dva sety, které doporučuje svým zákazníkům: 20palcová kola Cargraphic GT-STREET s pneumatikami Dunlop Sportmaxx o rozměrech 245/30 R20 vpředu a 325/25 R20 vzadu nebo obdobná 20palcová kola Cargraphic GT-COMPETITON. Nechybí ani úprava podvozku a tlumičů. Světlá výška vozu klesla o 35 mm na přední nápravě a o 20 mm vzadu.
A teď k tomu hlavnímu: tuning pohonné jednotky. První dva balíčky úprav se týkají sériového šestiválcového boxera o objemu 3,6 l, další dva stupně ladění už zvedly objem válců na 3,8 l. Všechny úpravy zahrnují přeprogramování nebo výměnu řídící jednotky, optimalizované sání, nový výfukový systém se sportovními katalyzátory, kované písty, novou klikovou hřídel atd. Zajímavé je, že Cargraphic nabízí také tři stupně hlasitosti zvuku, který bude hřmět z výfukových koncovek.
Jen připomenu, že sériové Porsche 911 Turbo má výkon 353 kW (480 k) při 6 000 ot/min a točivý moment 620 Nm v rozpětí 1950 až 5000 ot/min. Kompletní přehled výkonnostních stupňů, které vám může Cargraphic namontovat, ukazuje tabulka.
Kit 1 (objem 3,6 l) | |
Výkon | 400 kW (544 k) v 6 000 ot. |
Točivý moment | 765 Nm v 2 200 - 4 900 ot. |
Kit 2 (3,6 l) | |
Výkon | 440 kW (598 k) v 6 550 ot. |
Točivý moment | 795 Nm v 2 600 - 4 700 ot. |
Kit 3 (3,8 l) | |
Výkon | 455 kW (618 k) v 6500 ot. |
Točivý moment | 845 Nm v 2 500 - 4 750 ot. |
Kit 4 (3,8 l) | |
Výkon | 505 kW (687 k) v 7 000 ot. |
Točivý moment | 900 Nm v 4 700 ot. |