Bývalý top manažer Renaultu Carlos Tavares zakotví doslova u sousedů - vystřídá na pozici šéfa koncernu Peugeot Citroën Philippe Varina. Chystá radikální změny v modelové nabídce.
Co ve Francii udělali luxusnějšího, to stálo za houby. Audi když něco vyvíjí, tak to použije pro spoustu modelů. Audi má už jméno a s prémiovýma autama se piplá desítky let. Ševče drž se svého kopyta. Je to jako by nový prezident Rumunska řekl, že se dotáhne na Německo za pár let. Je třeba si uvědomit, že Citroen má blíže Olcitu než Audi.
Těm dvěma :no: doporučuju výlet do Jižní Koreje a držte si bradu nebo z toho jak vám spadne přijdete vo zuby. Nemám z toho žádnou radost ale za našeho života asi nemáme šanci je dohnat :-|
Sezením v pracovní době u PC a tlacháním na diskuzích určitě ne. Jihokorejci makají od osmi ráno do osmi až devíti večer. Dovolené si příliš nevybírají apod. Takže až tady budeme makat stejně intenzivně jako oni, tak bude lépe...
Jedna věc je co se mluví a druhá realita, zatímco PSA sotva drží krok, tak korejci jsou v laufu. Nevýmyšlejí kraviny jako volant ve stropu, ale snaží se trefovat do vkusu skutečného zákazníka. V PSA můžou být rádi, že se korejci nedali do dodávek (to od korejců nechápu), protože by jim užrali ještě víc. Třeba Fiatí Boxer a Jumper jsou absolutní šunt. Plechy jak na favoritu, co je z plastu praskne a podvozek je asi z rybích konzerv, druhá řada sedadel se nedá složit.
Na Jumper si vazne stezovat nemuzu. Po 450 tisicich byl sice trochu rozvrzany, ale porad jel skvele. Ohledne tech kravin, ac se to nezda, tak sposta zvastnich veci ma vcelku rozumne vysvetleni. Opacne prohnute sklo, pevny stred volantu ... Navic muzeme byt radi, ze prave diky francouzum a italum jsou silnice alespon trochu pestrejsi od te nemecke sedi. Nejvetsi problem je podle me v povesti jaka se traduje o francouzich stejne tak, ze pro prosteho ceskeho (a plati to i v jinych statech) cloveka kdyz se rekne auto tak to znamena nejlepe vw v nafte s obrovskym kufrem a to co vymysli nebo udela koncern je svate a kdokoliv udela neco jinak tak to udelal spatne.
Naopak, francouzská auta díky pitomostem nutí lidi kupovat VW. VW tu jedničku v Evropě utrpěl.
Pověst si každý dělá sám. Jaký výrobek - taková pověst. Žádný agent VW po hospodách nechodí.
citroen udelal par chyb stejne jako vw a vsichni ostatni. A nerikam ze agent vw. Ale bezni uzivatele. Pomalu polovina naroda cloveku vali do hlavy jak jsou koncernova auta uzasna, nesmrtelna, bezchybna a naopak, ze francouz/ital se rozpadne jen se na nej clovek podiva. A z vlastni zkusenosti muzu rict jen to, ze znam spoustu skodovek a vw co se porouchali a stejne tak nepamatuji (krom minule zimy kdy zamrzl zarostly palivovy filtr od repkoveho oleje) citroen, ktery by nejel nebo mel nejakou vetsi poruchu.
prva audi A8 sa zacala vyrabat v lete 1994 ... nepreslo teda este ani 20 rokov od prvej skutocne luxusnej audiny... ze desitky let, trosku si si zaprehanel no jo ;-) jak rikal v cimrmanovi smoljak
A8 nevznikla jen tak mávnutím kouzelného proutku, Audi se k tomu muselo dopracovat, jinak by dopadli jak Phaeton. Přeznačit Samsung na Olcit na prémii opravdu nestačí.
No zeby 100/200 nejak vyrazne konkurovali S klase alebo 7 er ... predajmi a image urcite nie. Davam viacmenej za pravdu toperovi aj ked to je o cosi dlhsie ako 20 rokov
Výkonné 5válcové turbomotory (162 kW, Audi 200 je takový průkopník v downsizingu), jedinečný pohon všech kol, na tu dobu nebývalá aerodynamika. Sic třídně patřil o stupínek níž než S a 7er, nicméně ani jeden z nich nenabídl to, co Audi 200. A mnozí výrobci usilující o prémii, to nenanbízí ještě ani dnes ;-\ takže máš pravdu, 200 nekonkuroval S-kládě nebo 7er, ale že se jednalo o prémiový produkt, to je jasné snad všem. Nebo?
Řekl bych, že i němci to v 80tých letech viděli jinak. Audi v té době ještě na úrovní BMW a Mercedesu nebylo, ikdyž jak píšeš mělo slušně našlápnuto ;-) Až Audi 100 gen.C4 od roku tuším 91, začala tvrdě konkurovat E-klasse a 5er ;-) Do dneška pamatuju jaký to byl kočár. Bratránek s ní v těch letech přijel na chalupu (2.8l Quattro) a postavil ji mezi Favorita a Warťase >:D:yes:
No, nemyslím, že se audi piplá s luxusníma autama zrovna desítky let, ale to je jedno. Chci reagovat na to tvrzení, že co udělali ve Francii luxusního to stálo za houby - nemyslím si to (v posledních pár letech možná)
Citroen byl v historii vždy tahounem v inovacích a vždy v minulosti byl považován za luxusnější značku - vozy jako DS, ID, SM, CX...
Přiznávám, že pak se něco pos.alo a XM a C6 už jaksi zaostávali, ale Citroen má v luxusním segmentu historickou tradici a je tedy na co navazovat. Určitě to ale nebude jednoduché.....
A k tomu Oltcitu se raději nevyjadřuju (jistě víš, že to rumuni vyráběli v licenci a to auto vycházelo z lidového Citroenu ze sedmdesátých let....)
I když ho z Renaultu vyhodili za docela dramatických okolností, tak se hodně divím, že si ho nepojistili nějakou právní úpravou, aby se nestalo to co se nakonec stalo, že člověk, který zná Renault skrz naskrz nakonec skončí na stejné pozici u konkurence.. Tohle jim nevyšlo :no:
Určitě ho pojištěného měli, ale taková pojistka nemůže být na doživotí. Odešel 30.8.2013, Varina nahrazuje příští měsíc, tedy přesně po půl roce a to je celkem běžná doba jakou firmy používají ve smlouvách s manažery.
Tavarese hlavně neměl Ghosn vyhazovat. On ale asi nesnese ve vedení člověka se silným a jasným názorem. To je velká škoda pro Renault a štěstí pro PSA (i když pro PSA by v dnešní situaci byl lepší asi ten Ghosn) . Trochu se bojím, co zase začně Ghosn s Renaultem vymýšlet.
... že dodá PSA nový dech a výrazně je zvedne. Rád bych si zas koupil nové MPV či možná SUV opět od PSA. C4GP ani P5008 jsou dobrá auta a jsem s nimi spokojený, ale sem tam se nějaká nedotaženost najde. Tj chtělo by to zapracovat na detailech a kvalitě zpracování, také trošku zkonsolidovat portfolio modelů (pohlídat náklady) a bude fajn ;-)
Třeba posune spolehlivost a kvalitu těch MPV od PSA na úroveň Scénica - dle nejnovější statistiky německé STK DEKRA - nejspolehlivějšího MPV. Ke stejnému výsledku došly i francouzské a britské statistiky.
[odkaz]