Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlsson C55 RS – dravec pod maskou

Miroslav Kudělka
Diskuze (5)
M-B SL55 AMG je elegantní nabroušený roadster, ale skrývá toho více než ukazuje. Po úpravě u firmy Carlsson se jeho skryté rezervy ještě posílily a vnější vzhled přitom dál budí dojem loudala velkoměstských bulvárů.

M-B SL55 AMG je elegantní nabroušený roadster, ale skrývá toho více než ukazuje. Po úpravě u firmy Carlsson se jeho skryté rezervy ještě posílily a vnější vzhled přitom dál budí dojem loudala velkoměstských bulvárů.

Zvyšovat výkon již hodně výkonných sériových vozů není jednoduché, ale jsou konstrukce, které naopak k tomuto zásahu přímo vybízejí. Příkladem je motor ve voze M-B SL55 AMG, který je přeplňován mechanickým kompresorem. Tento systém si již po této strohé informaci říká o drobný zásah, který přinese značný výkonový přírůstek. Tím zásahem je změna převodu pohonu kompresoru, která vede k dosažení jeho vyšších otáček a tím vyššího plnícího tlaku a dodávaného množství stlačeného vzduchu do motoru. Když u Carlssona tuto základní změnu provedli, museli ještě doladit tu složitější část – řídící elektroniku a výfukové potrubí. Elektronika byla přeprogramována a výfukové potrubí dostalo koncový tlumič výfuku nově vyrobený z nerezivějící oceli, aby byl snížen odpor výfukových plynů. Po tomto zákroku motor produkuje výkon 442 kW (601 k) a točivý moment 810 Nm při 2600 ot/min. To jsou nárůsty o 74 kW (101 k) a 110 Nm proti sérii. S touto výbavou pak model C55 RS vystřelí z 0-100 km/h za 4,2 sekundy, na 200 km/h za 13,06 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky ukončena na hodnotě 332 km/h,což určitě bude stačit i hodně drsným závodníkům. Nutno podotknout, že vůz má pohotovostní hmotnost bez pár kilogramů 2 tuny!

Zvýšené dynamice byl uzpůsoben podvozek, který dostal řídící jednotku C-Tronic od Carlssonu. Ten snižuje světlou výšku vozu o 30 mm, ale zároveň její úroveň upravuje podle stavu vozovky. Když se vůz začne příliš potýkat s nerovnostmi, automaticky se podvozek zvýší, aby zachoval dostatečný komfort a umožnil větší zdvihy pérování. Jakmile vůz překročí rychlost 120 km/h,nastaví se nejnižší úroveň, aby se omezil proud vzduchu pod vozem a tím i nebezpečný vztlak. Třešničkou na dortu jsou dvoudílná kola v designu 2/16 Briliant Edition, jež jsou pojmenována podle originální povrchové úpravy. Dodávají se v rozměru 8,5J x 20 vpředu a 10,5J x 20 vzadu s pneumatikami 255/30 ZR 20 a 305/25 ZR 20. Pro ostatní vozy M-B jsou nabízeny i v rozměru 19“.

Miroslav Kudělka
Diskuze (5)