Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlsson CL RS - stádo 508 koní

Michal Fokt
Diskuze (0)
Německý úpravce automobilů Mecedes-Benz představil na IAA Frankfurt studii nazvanou CL RS. Ta zatím pouze zkoumá zájem zákazníků, v případě kladné odezvy je však připraven tento "nadupaný" automobil začít velmi movitým zákazníkům nabízet.

Pořídit kupé Mercedes-Benz CL si může dokonce i v bohatém Německu jen málokdo. A co teprve úpravu firmy Carlsson! Ne že by byla cena za změnu "obyčejného" cé-elka na Carlsson CL RS již známa, ale kolik asi může stát automobil s výkonem 508 koní? Ne, to není překlep, německá ladičská firma totiž opravdu umí z vidlicového osmiválce o zdvihovém objemu 6,0 l, z dílny značky s trojcípou hvězdou "vyždímat" 508 koní, což je 374 kW. K tomu si Carlsson pomáhá novým kompresorem, vyráběným díky licenci od Wankela a vyvinutým za pomoci firmy Ogura Clutch.

Také točivý moment je tak veliký, že si v našem článku zaslouží samostatný odstavec. Již při 3500 otáčkách za minutu totiž disponuje zmíněný osmiválec 650 newtonmetry, takže se nelze divit, že tato čísla dokáží katapultovat bývalé luxusní kupé z klidu na rychlost 100 km/h za méně než pět sekund. Ano, opravdu bývalé, protože interiér se změnil k nepoznání. Řadu plastových a dřevěných dílů totiž vystřídal karbon, kožená sportovní sedadla z té nejkvalitnější kůže jsou úplně nová.

I komfort podvozku musí kvůli tak silné pohonné jednotce pochopitelně vzít za své. Jediné, co z toho původního zůstalo, je technické řešení - zavěšení kol s pneumatickým pérováním je možné elektronicky snižovat, nastavení je však pochopitelně náležitě přitvrzené a zcela nová je také brzdová soustava. Elektronický systém ABC (Active Body Control), redukující již tak malé náklony v zatáčkách na minimum zůstal přitom plně funkční.

Takhle nadupané auto musí pochopitelně dávat svou sílu náležitě najevo. Potřebný efekt optický i praktický, zajistí přední spoiler se speciální ploškou ve své spodní části, která snižuje vztlak, působící na přední nápravu. Vzadu na víku zavazadlového prostoru nalezneme decentní křidélko, zvyšující přítlak na zadní nápravu, dramatický výraz pak carlssonu dodají čtyři "roury" výfukové soustavy. Mezi již typické stylistické prvky tohoto úpravce patří na přání dodávaný tmavší lak na části kapoty od masky chladiče směrem k čelnímu sklu, pokračující i na střeše. Tento prvek navozuje vzhled "nosu" monopostu formule 1. Také víko zavazadlového prostoru je možné si nechat barevně odlišit.

Svůj charakteristický vzhled mají též litá kola o průměru 20 palců, obutá vpředu do pneumatik 245/35, zatímco vpředu jsou pláště 285/30. I při těchto úctyhodných rozměrech váží jedno kolo jen 11,5 kg.

Michal Fokt
Diskuze (0)