Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Všechno, co potřebujete vědět o částicových filtrech pro zážehové motory. Čím se liší od filtrů pro diesely?

Částicový filtr pro zážehové motory (GPF) se právě teď začíná objevovat u nově vyrobených aut. Vypadá sice podobně jako filtr pro vznětové motory DPF, ve skutečnosti však využívá jiný princip regenerace.
Zpět na článek
4. 9. 2018 10:42
4. 9. 2018 10:49
4. 9. 2018 18:25
4. 9. 2018 22:01
5. 9. 2018 12:39
5. 9. 2018 12:45
Avatar - Zetti
4. 9. 2018 10:42
Co hybridy?
Ty ten filtr mit nebudou? Hybridy motorem nebrzdi
Rozbalit vlákno
1
4. 9. 2018 10:49
Re: Co hybridy?
Jednak je v článku popsána varianta regenerace, když jede motor stále pod plynem a další možnost je nepoužít přímý vstřik.

A je otázka, zda výhody přímého vstřiku benzínu vyváží jeho nevýhody.
4. 9. 2018 10:44
Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
....epic fail.

Palec (inch, zkracene ""in") je 25.4 mm = 2.54 cm
čtvereční palec (sq. in) je 645.16 mm2 = 6.45 cm2
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dzakobo
4. 9. 2018 12:44
Re: Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
Nesmyslů je tam víc. Při sundání nohy z pedálu vzduch proudící z válců do výfuku nebude mít 400 ani 700°C, kde by to vzal? Teplota pístu a stěn je díky chlazení určitě výrazně nižší a ani tak nepředá vzduchu teplotu v celé výši. Teplotu v okamžiku puštění plynu bych tipoval max. někde kolem 250°C, záleží na předchozím zatížení.
Avatar - Ada je zase tady
4. 9. 2018 13:38
Re: Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
Stačí se podívat, kdo to napsal.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
4. 9. 2018 14:27
Re: Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
Díky za upozornění. Opravím.
4. 9. 2018 16:04
Re: Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
Dobrý den, prosím též o opravu překlepu: 7x chudší směs. Děkuji.
4. 9. 2018 20:56
Re: Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
Zrovna jsem dočetl čánek a chtěl pochválit p.Dusila že dával ve škole pozor a ví jak se počítá plocha. No takže zase nic ...
Avatar - Floyd
4. 9. 2018 23:47
Re: Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
>:D >:D >:D Klasika :no: :no: :no:
Avatar - JDM
4. 9. 2018 18:25
pokrok
za 20 let az tohle bude nekdo cist tak se bude smat a kroutit hlavou kam az to ty automobilky dotahli ...
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2018 20:07
Najprv eurokrrati
absurdne prísnymi emisnými limitmi, prinútili výrobcov prejsť na priame vstrekovanie benzínu. To produkuje viac pevných častíc, ako nepriame. Teraz zase sprísnili limity na častice, tak sa musia nasadiť filtre.
Rozbalit vlákno
1
4. 9. 2018 21:45
Re: Najprv eurokrrati
jednim z prvnim primovstrikovejch benzinu byl mitsubishi carisma z pred cca 20 lety. to auto s eurokratama fakt nemelo nic spolecnyho.
Avatar - Beefcake
4. 9. 2018 22:01
P
Takze tie filtre su pohoda. Ako sa uz davno pisalo.
Rozbalit vlákno
1
5. 9. 2018 12:39
Re: P
No neviem... niečo mi našepkáva, že v praxi to taká pohoda nebude.
5. 9. 2018 12:22
Vstrekovanie
> agregáty s nepřímým vstřikem (tedy do sání) jsou tohoto oproštěni, neboť obecně vzato produkují v porovnání s přímo vstřikovými agregáty jen zanedbatelné množství pevných částic.

Takže v tomto smere sú motory s nepriamym vstrekovaním lepšie... Aký prínos potom predstavuje priame vstrekovanie?
Rozbalit vlákno
5
5. 9. 2018 12:45
Re: Vstrekovanie
Zrejme nižšia spotreba a vyšší výkon. Či to za to stojí? To je relatívne. Pre niekoho, kto kupuje každé 3-4 roky nové auto (už tu dostáva ekológia na frak), to možno stojí za to. A automobilkám asi tiež, lebo oni stoja práve o takýchto zákazníkov. Ale ja si osobne nemyslím, že je to vývoj dobrým smerom. Celý automobilový priemysel ide do pekiel...
5. 9. 2018 13:18
Re: Vstrekovanie
Nizsiu spotrebu predsa. Len neviem, ci az taku nizku, ze sa tu uzivatelom vyplati. Automobilkam ano, tie potrebuju znizit kazdy gram CO2.
5. 9. 2018 14:00
Re: Vstrekovanie
v realu je uspora minimalne 10% prukazna, spis vic
tedy pro zjeduseni u auta velikosti oktavky 1litr/100km uspora = za 200tis km 2tis litru uspora = uspora cca 60tis kc na benzinu
+ vetsinou vyssi vykon, vyssi tocivy moment a prijemnejsi vlastnosti ve vetsine rezimu
5. 9. 2018 13:56
Re: Vstrekovanie
me spis prekvapuje, ze u aut s kombinaci primeho a neprimeho vstriku bude filtr potreba jen podle toho, jak bude vstrikovani naladene pro test WLTP a RDE, coz zadekava na dalsi aferu podobnou te dieselgate, protoze predpokladam, ze se vyrobci budu v tomto pripade snazit filtru vyhnout.
a v pak vrealu, kdyz se tomu slapne na krk, tak to samozrejme bude sazit a do vadit nebude???
jako priznivec cistyho benzinu jsem proti tehle ojebavce, a zaved bych plneni emisi v celem vykonostnim spektru podobne jako u nakladaku
5. 9. 2018 15:39
Re: Vstrekovanie
niekde som cital ze sa motor aj skor zohreje, takze ak ma motor kombinaciu, tak v zime skor teplo v aute
aj ked teraz dost casto pridavaju extra spiralu, takze benzin auto ma za cca 30s vlazny vzduch a za 1minutu teply
extra vykurovanie / bufik je prezitok