Částicový filtr pro zážehové motory (GPF) se právě teď začíná objevovat u nově vyrobených aut. Vypadá sice podobně jako filtr pro vznětové motory DPF, ve skutečnosti však využívá jiný princip regenerace.
Re: Na jeden čtvereční palec (tedy plochu 25,4 mm2) ...
Nesmyslů je tam víc. Při sundání nohy z pedálu vzduch proudící z válců do výfuku nebude mít 400 ani 700°C, kde by to vzal? Teplota pístu a stěn je díky chlazení určitě výrazně nižší a ani tak nepředá vzduchu teplotu v celé výši. Teplotu v okamžiku puštění plynu bych tipoval max. někde kolem 250°C, záleží na předchozím zatížení.
absurdne prísnymi emisnými limitmi, prinútili výrobcov prejsť na priame vstrekovanie benzínu. To produkuje viac pevných častíc, ako nepriame. Teraz zase sprísnili limity na častice, tak sa musia nasadiť filtre.
> agregáty s nepřímým vstřikem (tedy do sání) jsou tohoto oproštěni, neboť obecně vzato produkují v porovnání s přímo vstřikovými agregáty jen zanedbatelné množství pevných částic.
Takže v tomto smere sú motory s nepriamym vstrekovaním lepšie... Aký prínos potom predstavuje priame vstrekovanie?
Zrejme nižšia spotreba a vyšší výkon. Či to za to stojí? To je relatívne. Pre niekoho, kto kupuje každé 3-4 roky nové auto (už tu dostáva ekológia na frak), to možno stojí za to. A automobilkám asi tiež, lebo oni stoja práve o takýchto zákazníkov. Ale ja si osobne nemyslím, že je to vývoj dobrým smerom. Celý automobilový priemysel ide do pekiel...
v realu je uspora minimalne 10% prukazna, spis vic
tedy pro zjeduseni u auta velikosti oktavky 1litr/100km uspora = za 200tis km 2tis litru uspora = uspora cca 60tis kc na benzinu
+ vetsinou vyssi vykon, vyssi tocivy moment a prijemnejsi vlastnosti ve vetsine rezimu
me spis prekvapuje, ze u aut s kombinaci primeho a neprimeho vstriku bude filtr potreba jen podle toho, jak bude vstrikovani naladene pro test WLTP a RDE, coz zadekava na dalsi aferu podobnou te dieselgate, protoze predpokladam, ze se vyrobci budu v tomto pripade snazit filtru vyhnout.
a v pak vrealu, kdyz se tomu slapne na krk, tak to samozrejme bude sazit a do vadit nebude???
jako priznivec cistyho benzinu jsem proti tehle ojebavce, a zaved bych plneni emisi v celem vykonostnim spektru podobne jako u nakladaku
niekde som cital ze sa motor aj skor zohreje, takze ak ma motor kombinaciu, tak v zime skor teplo v aute
aj ked teraz dost casto pridavaju extra spiralu, takze benzin auto ma za cca 30s vlazny vzduch a za 1minutu teply
extra vykurovanie / bufik je prezitok