Celosvětový podíl dieselů vzroste na 26 %, Evropa se zastaví na 60 %

Celosvětový podíl dieselů vzroste na 26 %, Evropa se zastaví na 60 %

 

Prognóza firmy J.D. Power Automotive Forecasting předpovídá zlaté časy výrobcům vznětových motorů. Poptávka má mezi roky 2005 a 2015 vzrůst z 15 milionů automobilů na 29 milionů automobilů ročně.

Prognóza firmy J.D. Power Automotive Forecasting předpovídá zlaté časy výrobcům vznětových motorů. Poptávka má mezi roky 2005 a 2015 vzrůst z 15 milionů automobilů na 29 milionů automobilů ročně. Celosvětově to představuje nárůst podílu vznětových motorů z 18 % v roce 2005 na 26 % v roce 2015.

Zatímco v posledních deseti letech to byla Evropa, která táhla poptávku po vznětových motorech, v následujících letech se růst evropské poptávky zpomalí a hlavní přírůstky budou generovat čínský, korejský, indický a severoamerický trh.

Podíl automobilových dieselů na největším trhu světa v USA činil v roce 2005 jen 3,2 %, ale o 10 let později to bude již celých 10 %. Na druhou stranu podobný vývoj J.D. Power neočekává na japonském trhu, kde jsou zatím překážky jak ve vnímání vznětových motorů mezi zákazníky, tak v legislativní úpravě. Přesto budou patřit právě japonské automobilky k nejrychleji rostoucím producentům vznětových motorů a již dnes lze mezi nimi nalézt nové motory, které jsou na špičce současného technického poznání v této oblasti.

J.D. Power očekává nasycení některých významných evropských vznětových trhů v nejbližších letech. Připravovaná emisní norma Euro 5 ještě nepromluví výrazně do ekonomiky rozhodování zákazníků mezi naftovým a benzinovým motorem, ale ještě přísnější požadavky Euro 6 již tento potenciál mít můžou. Nákladné technologie, které budou tlačit produkci emisí motorů dolů, ve svém důsledku zvýší jejich cenu a část zákazníků se možná vrátí zpět k zážehovým motorům.

V roce 2015 je očekáván podíl vznětových motorů v Evropě kolem 60 %.

Největším světovým dodavatelem vznětových motorů do automobilů zůstane skupina Volkswagen, následovaná Fordem.

Podle údajů Sdružení evropských výrobců automobilů ACEA byl tržní podíl dieselových automobilů v západní Evropě v roce 1995 22 %, v roce 2000 již 32,1 % a v roce 2005 pak 49,3 %. Nejdieselovější zemí bývalé evropské patnáctky je Lucembursko (podíl 75,4 % dieselů), následované trhem Belgie (72,6 %), Francie (69,1 %) a Španělska (67,8 %). Sousední Německo mělo v roce 2005 podíl nově zaregistrovaných dieselů 42 %. V České republice se podle údajů SDA tvoří podíl vznětových motorů asi třetinu registrací.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: JD Power

Štítky Volkswagen

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…