Prognóza firmy J.D. Power Automotive Forecasting předpovídá zlaté časy výrobcům vznětových motorů. Poptávka má mezi roky 2005 a 2015 vzrůst z 15 milionů automobilů na 29 milionů automobilů ročně.
smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Jak dlouho ještě bude stát podporovat nízkým zdaněním nafty smrduté diesely? Z litru nafty, který je zdaněný méně než litr benzinu vzniká v dieselovém motoru ve všech ohledech mnohem více škodlivin a i více CO2 než z litru benzinu. Proč je tedy benzin daněn více nežnafta? Proč jsou majitelé zážehových motorů trestáni za svůj ekologický přístup??? (moje auto se zážehovým motorem plná Euro4 - to jenom na okraj)
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
tak 8 litrů benzinu je už hodně vysoká spotřeba. Jezdím za 6,7 (1.6 - 76kW) a kdybych jezdil podle předpisů, bylo by to ještě míň. To, že by 8mi litrů benzinu odpovídalo 5 litrů nafty je až příliš optimistická dieselová pohádka ;-), resp. to možná platilo někdy před 10ti lety. Mimochodem, kdyby měly zážehové motory povolené tak vysoké emise NOx jako diesely, mohly by mít spotřebu nižší, ale kvůli lambda 1 to není možné... Holt hlavně ve městech (kde jde spíše o lokální znečištění - saze, NOx + spousty dalších látek) jsou diesely katastrofou. Na dálnicích (kde jde spíše o globální efekty - CO2) už tolik nevadí....
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Tůj přístup a skurhrání je vpravdě směšné.
Jelikož drtivá většina dopravních prostředků ve veřejné sféře, zemědělství, armádě, dopravě a kdovíkde ještě, spotřebovává naftu, je nasnadě, proč je daň z nafty menší než z benzínu. Pro tebe jako méně bystrého je to kvůli tomu, abys mohl levněji nakupovat rohlíky, levněji jezdit v MHD nebo vlakem (pokud jezdíš) atd. Nevím, jestli pro člověka, který si může dovolit pořídit dražší dieslový motor by byla taková pohroma kdyby se daň dorovnala, nebo větší pro tebe a vám podobné, kteří jezdí v maloobsahových benzínech a nadavají okolo, jak je všechno drahé. Za komančů se na ekologii sralo a všichni drželi hubu, teď si do úst bere každý i nějaký směšný dieslový motory, což mi vhání usměv na rty.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
seš fakt Trumpeta.......
Nejde o mi to kolik co stojí a jestli soused s dieselem ujede kilometr za poloviční cenu - to je mi fakt jedno. Jde o to, že když jedu ráno do práce, je je 60% aut jedoucích předemnou dieselových a jezdit neustále na vnitřní ventilaci není to pravé ořechové. Kdyby byla nafta přiměřeně dražší (než benzin), bylo by těch dieselových aut třeba jenom 30% a o to jde. Cena MHD, vlaků a nebo náklady na armádu se zdaněním phm vůbec nesouvisí (je to buď dotované a nebo přímo hrazené státem) a zražení rohlíků také ne, protože vyšší spotřební daň z nafty by se mohla firmám kompenzovat snížením jiné daně (z příjmu). Současně nastavené daně prostě lidi motivují špatným směrem.... Pokud jsou daně za jízdu v Priusu vyšší než za jízdu v TDI je prostě něco špatně.......
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Ja mám pocit že asi každý žijeme v jiné zemi né? Nezlob se na mě ale co to plácáš? Jaké dotace, jaká nižší daň z přijmu? No tak to je síla, nevím jake ty platíš daně jak tvoje firma vydělavá, ale mě se tvoje špotřební daň na naftu hodně týka. Myslíš si že např. dopravce něco dostane? Že přijde k firmě a řekne " sorry musím Vám zvednout cenu za kilometr o 15% protože zdražili naftu" Tak na to rychle zapomeň Jezdí se za ceny které uplně stejné byli před deseti lety !!!!!
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
no a myslíš, že kdyby byla nafta za korunu, že by ceny za dopravu zůstaly stejné.... asi ne, co? to je holt konkurence na trhu dopravních služeb, co drží cenu dole..... Pokud ti trh dopravních služeb připadá málo ziskový, nehledej problém v poměru zdanění nafta/benzin. O tom, že MHD a zemědělci fungují z dotací snad není sporu (tj. o co by zaplatili na naftě víc, zvýší se jim dotace = účetní záležitost). Nemluvě o státní správě, kde je v podstatě potřeba uvažovat ceny phm bez daní (které stát platí sám sobě).
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Fakt čistý teoretik. Co píšeš je jedna kravina za druhou. Žádné dotace nic nekompenzují, jen přelejí jednu část peněz jinam. Ve výsledku je to asi takové, že se zaplatí víc. Kde vezmou, jinde zase přidají. Pokud tento trend nesleduješ, bohužel nemáš vůbec žádný přehled.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
co jako že nekompenzují. MHD v Praze žije z 80% z dotací. Co na tom trumpeto nechápeš? Vysvětlím ti to teda ještě jednou. Pokud DP v Praze zaplatí víc za naftu kvůli vyšší dani, má stát víc peněz, které přeleje do Prahy, která je přeleje Dopravnímu podniku. To je celé......
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Takže typický volič ČSSD. Dluhy se platit nemusí, když není tak si půjčíme, zadlužení obyvatel - to se nás přece netýká. A s těmi tvými "účetní záležitost", to je typické. Vše je záležitost účetnictví. U nás ve firmě se říká, když nevyděláš, nemáš co účtovat. Ovšem ty pracuješ na bázi státu, nejdřív účtuješ a pak se divíš že na to prostě nejsou peníze.
Když tak bude uvažovat každý, je to cesta do pekel.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
S tymto bohuzial musim suhlasit. Diesely proste znecistuju zivotne prostredie viac, ked idem za Touaregom TDI, alebo za CDI mercedesom idem sa zadusit, toto sa ti za modernym bezinom nestane (noehovorim o starej skodovke :-)). pomohli by americke emisne normy...
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Tak to tě lituju. Mě je totiž jedno za jakým autem jedu, soustava filtrů v mém voze totiž smrady dovnitř nepouští. Takže pokud jezdíš ve warťasovi, tak se nedivím, že se dusíš.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Hmm, nechci pochopit? Zajdi se někdy podívat do nějaké továrny, nejlépe chemičky, jak je to s tím životním prostředím. Možná se ti potom bude hodně špatně spát. Většinou se na to tvoje životní prostředí kašle a hooodně z vysoka. Malý příklad: když tam někumu uteče cisterna svinstva rovnou do země, tak se nad tím většinou jen mávne rukou. A pokud se to nedostane do médií, tak je klid. To je realita.
Tyhlety populistické kecy bursíkových nohsledů ve mě budí gejzíry ironie. Prostě nevíte o velkých problémech, které by se měly eliminovat a tak aspoň ukazujete na relativně malé problémy, které tady budou pořád.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Cisterna do země? Ses zbláznil? Žiješ někde v Rusku před 50-ti lety? Nejvíc znečištění je v současný době z aut, a u aut nejvíc z dieselů. Víš co je to google? Tam si to najdi.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Dojdi se zeptat obyvatel v okolí dálnic a dalších vytížených silnic, jak je to s tou ekologiou - oni už Ti poví víc... 8-s Ne, tímto stylem se skutečně argumentovat nedá...
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
A čím se asi dá argumentovat na výlevy typu: Nafta za všechno může, musíme ji zakázat a hned bude na světě lépe!
To je čistě alibistické, každý ví, že naftové motory tady budou a ještě hodně dlouho. Tedy nadávat na ně nemá vůbec žádný smysl, protože ta ekologická zátěž z nich tady prostě bude. Oproti tomu nedostatečné ekologické opatření ve většině chemických továren je naprosto žalostné a eliminovat by se jednoduše dalo.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
co to plácáš? nikdo nic takového netvrdil. bylo zde nadneseno, že nafta by měla,díky svým prokazatělně hořším dopadům při jejím spálení na životní prostředí,být spíš znevýhodněná než zvýhodněná.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
na daních z PHM se vyberou ročne desítky miliard...já tomu osobně docela věřím. Hlavně mi to přijde nefér-méně ekologičtejší palivo se daní méně než druhé...
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
To že se vyberou to je fakt (nejen z PHM), ovšem i tak se vybere málo, proto máme pořád schodkový rozpočet. To danění se právě odvíjí od toho, jaké dopravní prostředky na ně jezdí a co přinášejí státu ony. Ty se svým benzíňákem prostě nejsi státu tolik prospěšný, aby tě jakkoli zvýhodňoval.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Legrace. Tumpetovi je jedno, jake emise jdou do prostredi. On ma filtr. To je dobre reseni, to mne nenapadlo. Pokud bude vzduch kolem prilis jedovaty, proste si nasadime masku. A je to.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
No já nevím jestli 60% aut ráno je na naftu.Tos počítal osobní(neb tam ti to zřejmě vadi), nebo i nákladní? Jestliže jsou v současnosti prodeje ropáků v ČR někde na 1/3, tak drtivá většina asi jede na benzín,nebo se pletu?U nás v práci z 50 zaměstnanců mám ropáka jako jediný,teda mám i benzín,aby to byla plichta :-!Tak ať se to víc zdaní a je po problému.Mně zase vadí stará auta,jsou jich statisíce a neskutečný smrad.Měl by se přijat zákon,že do provozu lze uvést výlučně benzínového hybrida a nemám s tím sebemenší problém. Blbých 600 tis za Civica nebo 900t za Priuse,to je stále bezvadná cena. Když řešit,tak důsledně.Vše další sešrotovat a naftu zakázat.V čem je problém? :-)Také zakázat dovozy ojetin. Když důsledně,tak důsledně,nic polovičatého.Civic sedan v hybridu je krásné auto.Alespoň se na něj nemusí tak dlouho čekat. :yes:
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Jo, v lecčem máš pravdu, jenže realita je taková, že z daňových důvodů nemůžeš mít na jeden produkt 2 různé sazby - pro náklaďáky, autobusy, sanitky a pak pro osobní auta. To by akorát skončilo daňovými úniky jako LTO. Jen tak na okraj - i výrobní cena nafty je vyšší než u benzínu.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Já jsem naprosto v pohodě.Budeš mít minista fin. z ODS,Tlustý se jmenuje,je třeba lobovat tam. Jinde v EU lidé DPH neplatí? Tak začni podnikat a budeš mít odpočet,pokud budeš plátce DPH. Je to tak neskutečně jenoduché.V čem je zase problém?>:D
Mne fascinují úvahy o daních na palivo,na němž stojí a padá chod ekonomiky(do jisté míry).
Já ti nebudu nic vysvětlovat,nejsu škola ani poradenská EKO firma,spíš ty uveď racionální důvod pro zvýšení daně na naftu a hlavně o správnosti přesvědči všechny podnikatele a protože oni to dají do nákladů,tak to vysvětli národu.
Všichni chtějí mít vše co nejlevnější,ale zvyšovat daně je v pořádku,že jo? Ono bude bohatě stačit zavedení mýtného v Česku.
Ale poradím ti: existuje kniha "Ekonomie",říká se tomu "bible ekonomie", autorem je prof.P.A.Samuelson(Nobelova cena za ekonomii),byl to občan USA(před asi 1,5 rokem zemřel) a tam to pochopíš,proč jsou děje,daně atd jaké jsou.Nicméně,pokud neznáš základy VŠ matematiky jako fce a jejich průběhy,tak to ani nečti. Matematika je nezbytná k pochopení.Je tam hodně nelineárních dějů.Víc ti fakt neporadím.Má to 1011 stran,což je tak čtení na 2-3 dny,max.To zvládneš. :-!
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Já bych preferoval snížení spotřební daňe z benzínu na úroveň nafty... :-) Bohužel, zvyšování daní jde každé vládě většinou výrazně lépe, než cesta opačná... :-( Btw. - středoškolská matematika na Samuelsona úplně postačí...
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Jasně,třeba Lafferova křivka v teorii a praxi je evidentně matematika sš. Pak musí být úroveň sš v Česku fakt docela vysoká(možné to je,to já nevím).Nemyslím pochopit graf,ale spočítat průběh fce.
BTW:Co brání ODS,aby snížila daň z benzínu? Nikdo a nic!!! Bude na to mít nějaké 4 roky max., a to, kdoví jestli... >:-[]:yes:
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Kdo tu co říkal o ODS? A počítání průběhu Lafferovy křivky je již jaksi za rámcem Samuelsonovy Ekonomie (jakožto knihy), o které jsi mluvil ty - takže k pochopení této knihy opravdu středoškolská matematika stačí... Nehledě na to, že Tvoje povýšenecké kecy typu "to zvládneš" ve směru k Performerovi působí přinejlepším trapně... :no:
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Co zase? Tak nezvládne?:-O
Já už nevím,ale protože min.financí bude řízeno ODS(po dnešku to tak vypadá), sazby daně určuje toto ministerstvo a nikdo jiný,ODS je PRO snížení daní,tak je asi logické,že je třeba se obrátit tam. Meditovat,jaké by měly být je zbytečné.Je třeba kontaktovat poslance kteří jsou pro snížení daní na palivo,nebo Bursíka,ten je jistě pro zvýšení daní a usilovat o změnu.Jedním nebo druhým směrem.Osobně je mi jedno kterým.Třeba litr za 50Kč benzínu i nafty.Snad s tím není nějaký problém,zase >:D
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Já nad ničím nemeditoval - jen jsem chtěl k Vaší debatě s Performerem říci, že když by měly být dvě daňové sazby srovnány na stejnou úroveň, nemusí to vždy nutně jít cestou zvýšení té aktuálně nižší... Nic víc, nic míň... Ad Samuelson - o tom, jak dobře míněná rada Performerovi to byla, si každý rozumný čtenář udělá obrázek sám...
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Tanky, transportéry, V3Sky, gazíky, Defendery, atd. jezdí podle mě na benzín....z taktických důvodů, protože není problém v zimě se startováním....a navíc v případě války je benzín dostupnější.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
...psal jsem, že "podle mě", nejsem si jistej. Zajímám se spíš o vojenskou techniku 2.světový války a tam to byl hlavně benzín....je pravda že je to už hodně dlouho ;-\
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Citace z webu o tancích, o T-72, kterej má česká armáda ve výzbroji :
"T-72 poháňa 12-valcový viacpalivový preplňovaný piestový, kvapalinou chladený motor V-46 o výkone 537kW. Motor môže spaľovať tri druhy paliva: naftu, benzín a letecký benzín. Vodič si nastaví typ paliva, ktoré vezie". :-!
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Tohle je takový malý únik, teď nám všem vysvětli, jak je to s V3S, TatrouDefenderem a novýma Steyerama. ;-)
Benzín v armádě žraly snad jen starý zily. A tomu je tak 40 let zpátky.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
Jasně...a ty jsi na vojně byl? Kolega z práce dělal na vojně mechanika v autoparku, to s tím benzínem u armády mě taky překvapilo...Ale prej je to tak. Takže pokud jsi nebyl na vojně řidič nebo mechanik, tak mě nepřesvědčíš ;-)
Jinak to že je u čerpaček o trochu levnější nafta neznamená, že je levnější pro armádu. V případě války a omezených zdrojů, je jednoduší vyrábět benzín.
Re: smrduté státem podporované krumply jsou metlou lidstva
A mimochodem, 1. Mobilizační základna protiletadlového vojska ;-)
To abys vědel, kde jsem "sloužil". Přesvědčovat formát jako si ty, nemá smysl. O armádě víš očividně kulový...
ja tiez nemam diesely rad .. ale jeden vlastnim ... spotreba vykon .. najlepsia hodnota .. znie sice jak traktor [ale iba zvonku] ... krasny spev benzinoveho 6 valca sa neda s dieselovym krochtanim zrovnavat ... ale 50000 km rocne mi jednoducho nedava inu sancu ... jazdis si kludne 200 a zere to jak benzin pri 110 ... co narobis ... ale ked bude vaaacej penazkov kupim si radsej benzin .. alebo ako druhe zabavne auto a diesel si necham na prepravovanie
porovnejme si dva stejně velké motory od jedné firmy: 1,4 TDI 59 kw a 1,4 TSI 125 kw. myslím, že vypisovat dynamické údaje nebudu. bez filtru pevných částic padají z diselu brikety vždy když dáte plyn na podlahu.ruku na srdce kolik aut má u nás filtr?????
tak dobrá, když jsme u toho srovnávání, tak můžem i z trošku jiný strany: oba třílitry od jedný firmy: 3,0 (353d) 210kW a 580 Nm proti 3,0 (353i) 225 kW a 400 Nm. To už je plichta s o pár litrů menší spotřebou ve prospěch dieslu...
Tady je zas někdo informovanej ;-\ Tak pro ty míň chápavý - jsou to oba třílitry od BMW a OBA jsou přeplňovaný! Kdybych porovnával ten "základní" benzínový třílitr bez přeplňování, neměl by šanci. Neboli pak má 190kW a "jen" 300 Nm...
Když už srovnáváte benzín a diesel,srovnávejte prosím atmosféra-atmosféra,turbo-turbo.V poslední době už se objevují turbo desly,které se výkonem blíží turbo benzínum a kroutícím momentem jsou ještě výš,ale co se týče sportovního projevu,tak je to pořád jen diesel.Motor se pomaleji dostává do otáček,má užší použitelný rozsah otáček (je nutno častěji řadit) a hlavně je těžší,což bych viděl jako faktor,který nejvíce ovlivnuje jízdní vlastnosti.Ne,nevadí mi diesly a Ano mám benzín (turbo).Spíš mi vadí ta zaslepenost v obou táborech.Je pár lidí s dieslem,kteří si myslí,bůh ví jak sportovní náčiní nevlastní a že jsou pány silnice (o to bolestnější bývá poznání >:-[] )
A naopak pár skalních benzínáků si není ochotno přiznat ten fakt,že dnes už jsou diesly na velmi vysoké úrovni.Já osobně se chci zatim bavit a vzhledem k tomu,že vlastnim autem najezdim tak 5000-6000km za rok,tak mě moc netrápí spotřeba 12l a víc,ale až budu potřebovat jezdit 20000km a víc,tak velmi rád šahnu po dieslu.A když se tady bavíte o úpravě daní,tak běžte radši otravovat poslance.
V podstatě máš pravdu, i když nahoře jsem srovnával ty třílitry oba v turbu. Jen mě už delší dobu zaměstnává jedna myšlenka, který se týče využitelných otáček. Řeknu to tak: dva týdny mám nový auto (jetý) s dieslem, když chci jet dynamicky, jsou u mě využitelný otáčky přibližně mezi 1800-4000, tedy něco málo přes dva tisíce. Předtím jsem měl benzín a pokud jsem chětl jezdit dynamicky, musel jsem ho držet min. nad 3000, aby se něco vůbec začalo dít, spíš ale nad 4000, červený pole začínalo myslím na 5700, neboli opravdu použitelný rozsah otáček taky jen okolo dvou tisíc. Takže o čem je celá ta debata? Jen o tom, že zatímco použitelný otáčky dieslu skoro odpovídaj reálným možnostem (rozsahu) motoru, tak použitelný otáčky benzínu dělaj tak třetinu reálně možných otáček... Nebo to snad vidím špatně??
S otáčkama máš pravdu (v tomto konkrétnim případě).Taky jsem ale vyjmenoval 3 faktory a rozsah použitelnejch otáček byl jen 1 z nich a taky jsem psal že hlavní mi přijde rozdíl v hmotnostech.A opět to nejdůležitější.Jsem si na 99% jistej že ta tvoje osobní zkušenost je s turbo dislem a atmosférickym benzínem.Kdyby to byl turbo benzin,tak je ten rozsah vyšší (vyz. např. OCT.I s 1.8T 110kw).Musim souhlasit s tím,že u atmosféry benzínu jsou otáčky kdy to auto nejvíc jede v pásmu který normálně tak často nepoužíváš,ale proč se nopoužívá?Protože to není pro normální jízdu potřeba a to je použitelný rozsah otáček.
Máš pravdu, že můj benzín byl atmosféra. Ale k tvý poslední větě: i když to není pro "normální" jízdu potřeba (to je taky otázka, co se považuje za normální jízdu... :-) ), přesto se mi u dieslu líbí, že člověk je téměř pořád v pásmu otáček, který něco přinesou i bez řazení (pokud tedy zrovna nejede někde ve městě na 1000 otáček...). Turbobenzín jsem ještě neřídil, takže nemůžu posuzovat.
Jo a ještě jedna věc. Psal jsi, že se diesel pomaleji dostává do otáček. Absolutně viděno je to možná pravda, ale díky menšímu reálnému rozsahu otáček to ani jinak nejde. Např. mě točí při 90km/h lehce pod 2.000, při 130 okolo 2.500 a při 160 pak asi 3.100... A pomalejší díky tomu určitě nejsem - nedávno mi na dálnici při zrychlování z uzavírek nestačila dvoulitrová Alfa (a že se hodně snažila >:-[] ). Takže jediný tvůj argument, který beze zbytku akceptuji je vyšší hmotnost. Nevíš náhodou, o kolik víc váží třeba zrovna u Oktávky to turbo 1,8 proti 1,8 v atmosféře?
Máš pravdu,že u dieslu nepotřebuješ podřadit,aby si měl pod pravou nohou maximální dynamiku auta,což u benzínu musíš (u turba taky,pokud chceš maximum točivýho momentu).Jinak ten rozdíl hmotností jsem našel od 30 do 40kg,ale nejsem si tim moc jistej,takže když někdo najde něco jinýho z dobrýho zdroje,rád se nechám poučit.Věřim,že kdyby ses svez turbo benzínem,tak uvidíš ten rozdíl,ale závidim ti tvojí spotřebu ;-) .ps. Dvoulitrová Alfa se musí točit (klidně k 7000) a tam je to o spojovacím článku mezi volantem a sedačkou a né každej má nervi na to to auto poslat do červenýho a pak je disel rychlejší.
Ta hmotnost vypadá,že nebude tak hrozná,ale údaje se dost lišej.1.8 turbo nemzín proti 1.9tdi jsem nejmenší rozdíl našel 25kg a největší 80kg,takže fakt nevim.Všechno to bylo u OCT.I.Tak hodně štastnejch kilometrů ;-)
Zda se, ze se v teto diskuzi angazuji autodpravci. Proto ta intenzivni obhajoba snizene dane na naftu. A to je take duvod, proc tato snizena dan existuje. Autodopravci nejsou jen tak nejaka bezvyznamna skupina. Maji velky vliv na politiky - viz napr. nedavno zmeneny zakon o jizde kamionu. Pokud chcete jezdit levneji, proc netlacite na politiky, aby prosadily system biopaliv. Proc svuj vliv neuplatnite timto smerem. Potom pro mne za mne, neplatte dane treba vubec. A nebude to nikomu vadit, protoze vase auta budou mit vyrazne mensi emise nez benzinova - napr. CO2 prakticky 0. Zatim ma danove a finacni zvyhodneni (volnejsi emise = nizsi cena motoru o desitky tisic) vyrazne horsi varianta a to je blbost.
A co jiného vzniká spalováním organických paliv, když ne CO2? :-O CO2 je hrozně nebezpečný plyn, dokonce je i v sodovce! >:-[] Spíše je důležité, kolik vedlejších produktů spalování vznikne - CO, NOx, oxidy síry, pevné částice. Těch bude u biopaliv výrazně méně.
CO2 samo o sobě v přiměřené koncentraci člověku neškodí, v globálním měřítku má vliv globální oteplování. (Existují však různé studie, které se v názoru na vliv CO2 dost zásadně liší.)
FFFtip je v tom, ze rostliny ze kterych se biopaliva vyrabi spotrebuji pri svem rustu zhruba tolik CO2 z atmosfery, kolik ho pak pri spaleni vytvori. Takze je to uzavreny cyklus, ktery nepridava navic temer zadne CO2. Oxidy siry - nula, pevne castice - vyrazne mene. NOx - zhruba stejne co z benzinu.