Nejúspěšnějším koncernem v odbytu nových aut za uplynulý rok byl Volkswagen před Toyotou. V žebříčku značek si oba sokové svá místa prohodili, vavříny tak putují do Japonska.
Jsem obyčejnej řidič, tato informace vliv na funkci mýho auta nemá a přesto mě to zajímá. Proto chodím sem...kdyby mě to nezajímalo, jdu třeba na kulinářskej server (čti jako doporučení). ;-)
Na funkci automobilu to vliv nemá, ale může to mít vliv na funkci některých zdejších fanatiků, kteří se rádi chlubí růstem svých oblíbených značek (viz např. Pogo - Renault) >:D
V době, kdy bylo oznámeno stažení z trhu bylo také deklarováno, že podíl na trhu převezme Opel. Vzhledem k tomu, že Chevrolet ztratil v prodejích 200 tis. a OPEL získal 30tis. se tento záměr asi moc nezdařil.
Tak něco možná získal i Vauxhall na na zbytku musí zpracovat. Tady včr stejně krom Orlanda a Cruze nikdo od chevy nic mocnekupoval, ještě Camaro na poměry své třídy bylo docela úspěšné.
Ten propad 200000 aut není způsobem tím, že Chevy opustil Evropu. Je to podle mne dáno slabou poptávkou z Ruska, kde Chevrolet stále působí, dále je to dáno silnou konkurecí z řad asijských výrobců v Rusku, slabou poptávkou v JA, vymlouvat se, že stažení z Evropy ubralo 200000 aut Chevroletu, je blbost, protože tolik Chevroletů se v Evropě neprodávalo, jinak dobře prodejné bylo Orlando, Cruze a okrajově Captiva a Camaro. Jinak bída Aveo, Malibu ( absence turbomotoru, malé podvědomí) a Spark.
Uvést že Toyota má pouze Lexus je poněkud lehkovážné .... Kdepak asi Toyota bere ten rozdíl mezi 8,5 mil. a cca 10 mil. vozidel?
Autor by mohl trochu zapracovat a zjistit že existují značky jako Daihatsu, Hino a další, které se počítají do celkového výsledku.
Správné by bylo uvést že Toyota má mnohem méně obklopujících značek. Ale zase na druhou stranu by bylo zajímavé zjistit celková aktiva a hospodářské aktivity obou koncernových seskupení. Toyota má mnohem více dalších aktivit, např. spoluvlastní výrobce autodílů Denso, světovou dvojku v oboru, vyrábí vysokozdvižné vozíky, stavební a zemědělskou techniku atd atd.
Na jednej strane pravdu máš, na druhej nie... Daihatsu je (ak si si nevšimol) na 25. mieste v tabuľke, MOŽNO sa do počtov zarátal Scion no Lexus určite nie. Toto nie sú výsledky koncernov ale značiek (!) ;-) . Napr. teké VW je osobitne od Audi aj od Škody...
Tak třeba Fiat má pod sebou víc jak 600 firem. Od zemědělství, vlaků, atd. To samé i Daimler AG, ten ještě nedávno měl podíl v Airbusu a co já vím. Mitshubishi dělá kromě aut plno věcí, takže tohle srovnávání je těžké.
WinDiesele: Máte pravdu pouze z poloviny. V prodejích celé Toyota Group (viz předchozí statistika) je započítána samotná Toyota, dále Lexus, Scion a Daihatsu, i když je T. jeho jen těsně nadpolovičním vlastníkem. Hino nikoliv, protože zveřejněná čísla se týkají osobních a užitkových vozů, nákladní do nich započtena nejsou.
Toyota je první, co se týče prodejů jednotlivých značek, protože tvoří markantní část prodeje Toyota Motor Corp. Jinak Toyota není jenom Toyota, je to i Lexus, Scion, Daihatsu, Hino, ale celkově je VW AG první, protože když sečte všechny značky, tak to dá dohromady více než všechny značky Toyoty. Další věcí je, že se do těchto prodejů můžou i nemusí započítávat prodeje LCV a HCV , lehký a těžký užitkáče. Mně se zdá, že VW už je nějakou dobu první v prodejích osobních automobilů, ale právě těmi prodeji LCV a HCV u Toyoty a GM se VW AG vyrovnaly v celkovém počtu.
Nevím, jak jsi přišel přesně k tomu číslu, ale vzhledem k tomu, že ty "nejvýznamnější země" nejsou zveřejněné a nevíme ani, jestli jde o 110 nejvýznamnějších zemí i pro Jeep, a že je celkem cca 200 států, tak je možný v necelé druhé půlce států prodat cca 100 tis ks.
Přišel jsem na to tak, že tu v týdnu byl článek, že Jeep prodaj více než 1000000 automobilů a dle této statistiky neprodal ani 900000. Pokud na těch dalších nezveřejněných trzích mohlo dojít k tak velkým prodejům u Jeepu, pak nechápu jaký smysl celá tato statistika má...
Jenže článek o Jeepu byla opsaná tisková zpráva Jeepu, to co je zde dnes je statistika z nejvýznamnějších států podle registrací. Je také dobře možné, že Jeep vyrobil, ale část produkce nedokázal prodat/nezaregistrovat a objeví se v registracích až letos.
Tak to se můžeme dopředu připravit...podle jedněch bude první VW group, podle druhý Toyota group a podle třetí to bude remíza ;-) ale pak se ozve VW že ještě vyrábí motorky a vítězství bude v Evropě >:D jo bude o čem diskutovat