Cenové srovnání: Škoda Fabia III vs. Fabia II
Dostalo se k nám cenové srovnání od samotné automobilky Škoda, která jím demonstruje výhodnost nové Fabie ve srovnání s předchůdcem. Porovnávají se vždy jednotlivé stupně výbavy, u novinky zvané Active, Ambition a Style, u Fabie II se nejvyšší stupeň nazývá Elegance. Součástí všech je paket PLUS, který cenu mírně navyšuje. Samozřejmostí je srovnání podobně výkonných motoru.
Hned u základní varianty nám vychází, že Fabia III 1.0 MPI 44 kW Active Plus je o 6.900 Kč levnější, než Fabia II 1.2 HTP 44 kW Active Plus. Novinka tedy stojí 239.900 Kč. Nejmarkantnější je nižší cena u dieselu, Fabia 1.4 TDI 66 kW je oproti předchůdci s motorem 1.6 TDI 66 kW v základní výbavě levnější o 46.900 Kč, přičemž může být vaše za 327.900 Kč. Nový vůz má přitom ve výbavě Active Plus oproti předchůdci navíc dva airbagy, elektricky ovládaná okna a zrcátka, elektronický závěr diferenciálu XDS+, multikolizní brzdu, systém vysoušení brzdových kotoučů, stabilizaci při jízdě s přívěsem nebo škrabku na led ve víčku palivové nádrže. Jediný čtyřválec, 1.2 TSI nové generace o výkonu 66 kW, je pak levnější o 13.900 Kč (stojí 273.900 Kč).
Pokud rozebereme prostřední výbavu Ambition s balíčkem Plus, tak ta oproti Fabii II ve stejné výbavě obsahuje navíc malý kožený paket, rádio Blues s MP3, SD a USB, omezovač rychlosti, systém Front Assistant a síťky na boční straně předních sedadel. Litrový motor o výkonu 55 kW je v tomto případě ve srovnání s dřívějším agregátem 1.2 HTP 51 kW levnější o 5.900 Kč. Jediná verze se šestistupňovou manuální převodovkou, 1.2 TSI 81 kW, je oproti dřívějšímu a nechvalně proslulému motoru se 77 kW ve Fabii II levnější o 25.900 Kč, se sedmistupňovým DSG pak 21.900 Kč. Stojí tedy 301.900, respektive 337.900 Kč. Vrcholný turbodiesel se 77 kW je v této variantě výhodnější o 48.900 Kč ve srovnání s předchůdcem.
Nejcitelnější je nižší cena nové Fabie u vrcholné výbavy Style Plus. Ta obsahuje oproti dřívější Eleganci Plus systém Škoda surround se šesti reproduktory, diodové denní svícení, automatická světla s funkcí comming/leaving home, bezklíčové startování či rádio Swing s pětipalcovým dotykovým displejem a konektivitou Apple. Motor 1.0 MPI 55 kW stojí v tomto případě 299.900 Kč, srovnatelné HTP bylo dříve za 321.800 Kč. Kupříkladu jednotka 1.4 TDI 66 kW je tak o 71.900 Kč levnější než dřívější 1.6 TDI 66 kW! Motor 1.2 TSI se šestikvaltem pak zlevnil o 41.900 Kč.
Jak můžete vidět, nová Škoda Fabia je někdy i výrazně levnější, než Fabia II. Přitom nabízí lepší výbavu. Přikládáme ještě kompletní ceník i s motorizacemi.
Škoda Fabia III - Ceny a motory | |||||||
Motor | 1.0 MPI | 1.0 MPI | 1.2 TSI | 1.2 TSI | 1.4 TDI | 1.4 TDI | |
Válce/ventily | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 3/12 | |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 6M/7A | 5M/7A | 5M | |
Největší výkon [kW] | 44 | 55 | 66 | 81 | 66 | 77 | |
Točivý moment [N.m] | 95 | 95 | 160 | 175 | 230 | 250 | |
Emise CO2 [g/km] | 106 | 108 | 107 | 110 | 88 | 90 | |
Cena Active [Kč] | 234.900 | 252.900 | 268.900 | – | 322.900 | – | |
Cena Ambition [Kč] | 251.900 | 266.900 | 282.900 | 296.900 (322.900) | 336.900 (372.900) | 356.900 | |
Cena Style [Kč] | – | 289.900 | 305.900 | 319.900 (355.900) | 359.900 (395.900) | 379.900 |