Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ceny aut už neklesají, Česko je mezi nejlevnějšími v Evropě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (33)
Nová auta v Česku jsou v současnosti mezi nejlevnějšími v Evropě. Ceníkové ceny přitom již od loňského roku neklesají, automobilky o zákazníky ovšem bojují akčními nabídkami a stále lepší výbavou. Vyplývá to z informací obchodníků.

Ceny začaly výrazně klesat již v roce 2008, kdy si domácí Škoda Auto začala intenzivněji bránit svůj třicetiprocentní tržní podíl a vedle tradičních firemních zákazníků se více zaměřila na domácnosti. Do té doby se ceny na českém trhu řadily mezi nejvyšší v Evropě.

V roce 2010 klesla podle poslední zprávy Evropské komise reálná cena automobilů v celé EU o 2,5 procenta, v Česku se pak snížila o devět procent a na Slovensku o 17 procent.

Relativně nižší ceny proti okolním zemím se mimo jiné projevily v nárůstu tzv. reexportů, kdy jsou nová auta zahraničních značek po prodeji v Česku importovaná do zahraničí. Zánovní vozy tvořily výraznou část z téměř 20.000 aut, která byla letos do září z Česka vyvezená; loni to bylo ve stejném období 14.000 vozů a v roce 2008 jen okolo 5000 aut.

"Výsledná cena automobilu je vždy syntézou řady faktorů, jako je konkurenční situace na trhu, povaha a vlastnosti výrobku," komentoval různé ceníkové ceny Volkswagenu v jednotlivých zemích mluvčí značky v ČR Jan Klíma. Například u nového VW Golf vychází rozdíl v základní ceníkové ceně v Česku a v sousedním Německu nebo ve Francii na několik tisíc eur. Konečná suma, za kterou zákazník auto koupí, ale může být ještě výrazně jiná díky slevám a akčním nabídkám.

Podle odborníků se koncové ceny aut v jednotlivých evropských zemích přibližují. "Inovace v oblasti prodejních kanálů dávají spotřebitelům, například díky internetovým nástrojům pro srovnání cen, mnohem širší možnosti porovnat nabídky více obchodníků v rámci celé EU. Dnes je mnohem jednodušší domluvit a realizovat výhodnou koupi vozu v zahraničí než před deseti a více lety. Z pohledu výrobců a obchodníků se nicméně konkurenční prostředí dále zostřuje," uvedl Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC ČR.

Reálné ceny automobilů mohou podle Malého v případě masově vyráběných značek přinejmenším stagnovat, v případě kompaktních vozů nebo vozů střední třídy možná i mírně klesat, i když už nijak výrazně. Důvodem jsou velmi nízké marže na českém trhu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (33)
2. 11. 2012 10:41
Re: %
A kterých aut je moc a nejsou vyrobeny v Evropě? Nějaký příklad?
2. 11. 2012 10:41
Re: cesi mali vzdy dobre ceny aut ved som o tom pisal uz X k
U nás nefungují odbory. V Německu prostávakovali milairdy hodin než dosáhli současných platů. A nebojte, firmy mají zisky velmi slušné ;-)
2. 11. 2012 07:15
Re: Ceny aut už neklesají, Česko je mezi nejlevnějšími v Evr
Musíš se jet podívat do jiného servisu než máte v (J)ZD. Servisy jsou stejně plné, jako u jiných značek.
Avatar - Katikakus
1. 11. 2012 21:38
Re: OT-Korea-1,6 T GDI v ČR
Tak ted jsi me argumentacne utloukl... >:D >:D >:D

Pravy duvod tveho "rozcileni" oba zname, neni potreba ho tady rozpitvavat, vid? ;-)
1. 11. 2012 21:28
Re: OT-Korea-1,6 T GDI v ČR
Blbost. Navic je ten link na stranky konkurence na youtubu, cili hned 2x spatne.