Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ceny ropy se blíží hranici 100 dolarů za barel, cena nafty v ČR vyšší než benzinu

Růst cen ropy na světových trzích se sice v pátek a dnes zastavil, avšak ceny benzinu a nafty u českých čerpacích stanic pokračují v růstu. Cena nafty po třech čtvrtletích znovu překonala cenu benzinu.
Zpět na článek
12. 11. 2007 17:00
13. 11. 2007 10:02
neregistrovaný "pjpj"
13. 11. 2007 10:54
neregistrovaný "mam_las"
13. 11. 2007 13:02
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 11. 2007 17:02
13. 11. 2007 16:59
14. 11. 2007 08:37
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 21:16
anonym
12. 11. 2007 18:52
neregistrovaný "x"
12. 11. 2007 19:07
anonym
12. 11. 2007 19:18
neregistrovaný "povaleč"
12. 11. 2007 21:06
neregistrovaný "ela"
13. 11. 2007 01:06
neregistrovaný "povaleč"
13. 11. 2007 09:54
neregistrovaný "mam_las"
12. 11. 2007 22:51
neregistrovaný "CPO"
12. 11. 2007 20:57
neregistrovaný "maZDAR"
12. 11. 2007 21:22
neregistrovaný "maZDAR"
13. 11. 2007 23:44
neregistrovaný "huascaran"
12. 11. 2007 19:31
neregistrovaný "povaleč"
13. 11. 2007 01:09
neregistrovaný "povaleč"
13. 11. 2007 08:18
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 18:20
neregistrovaný "Mesuge"
13. 11. 2007 05:46
13. 11. 2007 08:20
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 11. 2007 10:56
13. 11. 2007 13:00
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 11. 2007 13:07
13. 11. 2007 13:54
14. 11. 2007 00:08
neregistrovaný "miso"
14. 11. 2007 08:41
neregistrovaný "Kubajsu"
12. 11. 2007 17:00
500 LITRŮ
Krev a ropa. To jsou tvé dvě životodárné tekutiny. Jasně, ještě Braník... No, tak jestli propiješ, co projezdíš, seš mrtvej muž. Jo... pamatuju doby, kdy byl benzín za dvěšede... ovšem výplata byla teké 18 stovek. Ostatně, měl bys vědět, že ať je režim, jakej je, pokud ti předhazuje měsíčně průměrnou almužnu, koupit víc než cca 500 litrů ti prostě neumožní ani kdyby ses rozkrájel... takovej zákon jízdy. Můžeš si to zkusit propočítat.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "pjpj"
13. 11. 2007 10:02
Re: 500 LITRŮ
tak jse to, GTI, spocital a vyslo mi, ze teda moc nevyděláváš. Jestli jsem udělal chybu, tak mě můžeš opravit, děkuji předem.
neregistrovaný "mam_las"
13. 11. 2007 10:54
Re: 500 LITRŮ
Sakriš, tvoje poznámka mi donutila k počtům a zírám. On to snad musel myslet jinak. Třeba, jako co mu zbyde z těch 60 000,- Kč, když poplatí životko, rodinu a milenky. >:D
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 11. 2007 13:02
Re: 500 LITRŮ
Tak to se už nedivím, že nejezdí koncernovym vozem >:D >:D >:D
13. 11. 2007 17:02
Re: 500 LITRŮ
Píši o průměrné mzdě, ta je dnes kolem 20tisíc. A tedy, že si ten kdo bere průměrnou mzdu může koupit 500 litrů, tak jako za komančů ten, co bral těch cca 18 stovek. To byla průměrná mzda tehdy, když stál benzín dvě šedesát... Trpké, ale pravdivé.
13. 11. 2007 16:59
Re: 500 LITRŮ
Já nepsal o své mzdě, ostatně žádnou ani neberu. Psal jsem o průměrné mzdě, tedy dnes o částce kolem 20tisíc. A tedy o tom, že vždycky si tu člověk mohl koupit za průměrnou mzdu kolem 500 litrů benzínu. V tom je ten trik.
neregistrovaný "Kubajsu"
14. 11. 2007 08:37
Re: 500 LITRŮ
Tak to je vlastně dobrá zpráva - dost lidí tvrdí, že za pár let bude stát benzín 60-100kč/l. Tak to se nám dost zvednou platy >:-[] .
Pro rejpaly: Jo, asi se zdraží víc věcí, ale ne o tolik...
12. 11. 2007 17:14
AUTOMOBILISMUS BEZ ROPY
"Svet je zavisly na rope"(G.W.Bush pred otevrenim vrtu na Aljasce). Automobilovy svet je "fetak" a nektere vlady nam podsouvaji tyto "drogy" jen aby jsme nenavstivili svedskou lecebnu. Ano Svedske drahy jiz nepouzivaji ani kapku nafty. Cena ropy muze stoupnout kam chce a jejich MHD se bude jen usmivat. Cim to je, ze jini se vylecit ocividne nechteji. Penize, vazeni. Vlady zemi sveta vydelavaji ohromne penize v prodejich pohonnych hmot. Mohli bychom je prirovnat k dealerum drog. Vedi, ze nam to skodi, ale profit je sladky.
Lekem na tento druh zavislosti je elektromotor, popr. biopaliva. Nezavislost na drogach osvobodi dusi i penezenku. To same muzeme rici i o zavislosti na rope.
Rozbalit vlákno
1
anonym
12. 11. 2007 21:16
Re: AUTOMOBILISMUS BEZ ROPY
No stat v tom nejede sam. Zkus si napriklad dojit ke koncernovym prodejcum, ze by jsi chtel hybrid. "Pane, bucek nebo uzeny, vyberte si. Vsichni to kupujou, nikdo nic jinyho nechce, tak si nevymejslejte". Leta vsichni vedi, ze rust cen ropy je nevyhutelny, presto vsichni cekaji na posledni chvili a doji zisky ze zabehnutych technologii. Podle mne si vsichni koledujeme o dalsi ropnou krizi.
Avatar - skejpa
12. 11. 2007 17:56
a ted prijdou na radu diesely
počítavá evropa si postupně vybudovala flotilu dieslových vozů s tím jak krásně šetří a teď pěkně zapláče :-) né že bych to někomu přál (chraň bůh) ale aspoň to je malá naplast pro všechny motoristy s "benziňákama" :-)

každopádně jsou ty pohonné hmoty drahé jako PR..E :-)
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "x"
12. 11. 2007 18:52
Re: a ted prijdou na radu diesely
pořád ale diesel žere míň a o kroutícím momentu se může benzínů, leda tak zdát...
anonym
12. 11. 2007 19:07
Re: a ted prijdou na radu diesely
jo hele ten krouťák je fakt boží, jede to vocpodu jako raketa, hele dáš za pět a vole to zrychlení drtí vobličej jako centrifuga. Fakt vole nechápu, proč ty užraný a upachtěný benzíňáky ještě někoho zajímaj, fakt to vole nechápu.. Fakt ne
neregistrovaný "povaleč"
12. 11. 2007 19:18
Re: a ted prijdou na radu diesely
ty toho evidentně nechápeš víc,takže se nebudem zdržovat... :-!
neregistrovaný "ela"
12. 11. 2007 21:06
Re: a ted prijdou na radu diesely
Za to ty máš v hlavě vakuově čisto. Rozdíl v ceně nafty a benzínu je celoevropsky dán jejich různým zdaněním a benzin je diskriminován. Teď se ukazuje, že ještě zřejmě málo. Na motorech pro naftu vydělávají především jejich výrobci. Z hlediska celkové ekologické stopy, jsou výrazně horší, jak benzíňáky. Ekologická stopa je ale pojem, který je pro ty ,,ftédéíčku" příliš složité pochopit, že? >:D
neregistrovaný "povaleč"
13. 11. 2007 01:06
Re: a ted prijdou na radu diesely
poslyš,mně nebude nějaký pisálek školit ani o konstrukci motorů ani o daních...tak zkus vymyslet nahrádu za vznětový motor do všech užitkových vozidel,jestli kr*va teda víš,co to užitkový motor je a kde všude se používá...nebo podle tebe jezdí na naftu jen osobáky?pak to je fakt těžký,diskutovat s dětma...di se učit raději slovíčka a matiku,bude se ti to jednou hodit.JE TO TAK TĚŽKÉ POCHOPIT,ŽE ROZDÍLNÁ DAŃ JE TU PROTO,ABYSTE NĚKTERÉ SOCKY MĚLY VŮBEC NA ŽRÁDLO?Asi jo...vidím
neregistrovaný "mam_las"
13. 11. 2007 09:54
Re: a ted prijdou na radu diesely
Ty hele, já nevím, ale nemáš to trochu pomotané? Kdyby byla, teda podle tebe, socka, tak přeci nebude jezdit na benzín, když je víc zdaněný než nafta. Mimochodem, na benzín jezdily do šedesátých let i náklaďáky v celém RVHP, vyjma Tatry 111, Pragy V3S, S5T, Liazu RT a jeho licencí. Tedy Praga RN, ROBUR, KRAZ, BELAZ, BUCEGI... Jinak s tou ekologickou stopou má ela pravdu. Ale fakt je ten, že ekologické, pořád ještě v nějakém omezeném časovém výhledu, a za nějak nastavených okrajových podmínek, neznamená nutně taky ekonomické. Nicméně, kdyby byl celý problém jednoznačný, tak jezdíme všichn buď na naftu, nebo benzín, Ale tak to není, viď? Ono to trochu připomíná ten problém s navigací v autě. Vede tě, vede a pak by chtěla najednou jinudy, než to máš najetý. Chvíli trucuje a chce abys to otočil. A po kilometru si dohledá tu tvojí zkratku a zas je dobře a vede tě dál. Prostě jsi na chvíli změnil okrajové podmínky a jedno řešení se zvolna přehouplo do druhého. Ale tak to je normální, že?.
neregistrovaný "CPO"
12. 11. 2007 22:51
Re: a ted prijdou na radu diesely
Tak se někdy svez v přeplňovaném benzínu. A do toho tvého traktoru už nikdy nevlezeš. :-!
neregistrovaný "maZDAR"
12. 11. 2007 20:57
Re: a ted prijdou na radu diesely
No a dieslu sa muze leda zdat o 6000 rpm. Skusim Ti to vysvetlit takto: v diesly slapnes na plyn, zadymi sa jak z komina, vyrazis a ... KONIEC! V benzine PODRADIS, vyrazis mozno o malinko pomalsie (zalezi na kubature) a postupne zrychlujes!!! Takze, ked dieslu uz davno dosiel dych, benzin si to zrovna zacina uzivat. >:-[]
Zazivam to velmi casto na dialnici, kedy musim slapnut na brzdu, lebo dymiacemu dieselu, ktory sa snazi o nejaky pretek predo mnou prave dosla para ale ja mam vykon stale podporovany dostatocnym mnozstvom konikov! Takze diesel sa chtiac-nechtiac uhyna do praveho pruhu, no a krutak je mu vtedy akurat tak na dve veci! :-!
Avatar - Emel
12. 11. 2007 21:14
Re: a ted prijdou na radu diesely
Taky mám Mazdu. Taky točí dost, dokonce i přes 7000 o. A pak mám nafťáka, na běžný ježdění. A dálnice, to je jasná doména dieselu. V pohodičce si točí svých 2500 při 130 na šestku.. nebo o pár set víc při 160... spotřeba kolem 6-7l, ticho... pro předjíždění nemusím řadit... o tom to je. Závodění na dálnici? Blbost, sice by i diesel těch 220 papírově zvládl, ale to už je dost daleko za hranicí rozumného a slušného chování na silnicích a žádný řidičský um to stejně neukazuje.

Můžu básnit o rychlých zatáčkách na trojku, kdy zvuk benzínového turba zvedá adrenalin a drtí řidiče o sedačku, zatímco těžký diesel za monotóního vrčení táhne auto ze silnice... ale dálnice, dálnice patří dieselu. Můžeš odporovat, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co se s tím dá dělat.
neregistrovaný "maZDAR"
12. 11. 2007 21:22
Re: a ted prijdou na radu diesely
Uplne suhlasim. Nejake dialnicne zavodenie som prave nemal na mysli. Skor mi islo o situacie, kedy sa na dialnici spomali na nejakych 60km/h koli retarderom, ci premavke a POTOM to treba znovu rozjet >:-[] Ako vravim, podradim a auto zrychluje aj za hranicou povolenych rychlosti ;-) Inak u mna na dialnici 6tka toci cca 3300rpm pri 130km/hod (cca 50% max rpm) spotreba cca 8.5l.
.
O nejakom zavodeni v kopcekoch s klukatymi cestami, som radsej ani nepisal, lebo tam je to uz uplne jasne, nie? >:-[] ;-)
Avatar - Emel
12. 11. 2007 23:43
Re: a ted prijdou na radu diesely
Mno, pak se nabízí zdejší oblíbená disciplína "dlouhý táhlý" :-). Naposledy jsem narazil na Phaeton V10 TDI, brr... ale nakonec i obyčejnější auta co jsem řídil: Peugeot 407 2,7HDI, BMW 330d... to je prostě ideál rychlého, příjemného a relativně levného cestování. A v dlouhém táhlém to na všechny běžné Octavie RS apod. stačí taky.
Avatar - skejpa
13. 11. 2007 00:03
Re: a ted prijdou na radu diesely
je pekny jak ma nekdo radost kdyz me predjede a nas jede v aute pet :-) to je pak benzin opravdu lenoch... ale kdyz jedu sam, prazdne auto,... no to je lahoda. presne jak psal mazdar. jedes si v klidu, podradis na trojku v sedmdesati a to je proste forsaz ! nerikam ze diesel to neumi taky ale benzinak te vtahne do děje. citis to. citis tu silu. kdyz je ten motor v otackach tak mam uplne husy kuzi. je to boží :-)
neregistrovaný "huascaran"
13. 11. 2007 23:44
Re: a ted prijdou na radu diesely
:-) presne tak :-) benzin ta vtiahne do deja. Podradis, das trojku. Len tuknes do plynu a pustis ho - a... ono to absolutne okamzite reaguje... casto sa prichytim, ako sa podvedome takto zabavam. Chcem niekoho predbehnut, uplne v pohode by som ho na dialnici na 5-ke predbehol, ale ja radsej spravim pohyb navyse a podradim si :-) Ono to stoji za to. A kto tvrdi, ze nie, tak jazdil naposledy s benzinom na skode 120.
Isiel som raz na diesli, tahalo to ako hovado, ale... bolo to take "gumene"... to turbo malo delay jak hovado... Na druhej strane, v zakrute to zatiahlo ako prasa ked bolo najmenej treba, davkovanie vykonu bolo znacne tazsie, ako na benzine, jazda "na hrane" nie je zdaleka tak "na hrane" ako na benzine. A to bola 320d. Ale uznavam, ze na pohodlne dialnicne cestovanie to nemusi byt zle. Ja este ale nie som dedko, aby som setril naftu a mal drevenu nohu, ktorou na dialnici pridrzujem pedal.
Avatar - skejpa
14. 11. 2007 02:07
Re: a ted prijdou na radu diesely
:yes: :yes: :yes: absolut souhlas :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "povaleč"
12. 11. 2007 19:31
Re: a ted prijdou na radu diesely
To nám píšeš o motorech do osobních aut,nebo o motortech obecně,které pracovně nazvu "užitkové", tj. všechny kamiony,dodávky,busy,zemědělské stroje,traktory,stavební stroje atd...jestli si myslíš,že cena benzínu má vliv na výrobní náklady,pak má,jenže dost okrajově,ale cena nafty na ceny produktů všeho v Evropě dost zásadně,takže než začneš plácat pitomosti,zjisti,co vše používá naftu a zjistíš, že nějaké osobáky na naftu pro soukr.účely nehrají žádnou roli,ale zdražení nafty např. pro dopravce(kamiony) se odrazí v cenách výrobků,dokonce i auta s benzínovým motorem budou holt drobet dražší.Doufám,že to neva?Osobně je mi to jedno,je to nákladem... :-! nicméně jen opatrně upozorňuji,neb někdo netuší,že hlavní spotřeba nafty nejsou odsbní auta, ale motory kamionů atd...vč. lodní dopravy a části železniční. I I ty pitomé mýtné btány mají naftový agregát... :yes:
Avatar - skejpa
12. 11. 2007 21:21
Re: a ted prijdou na radu diesely
samozrejme mas pravdu. myslel sem diesly osobnich aut. zaroven sem taky dodal ze me vzrustajici cena pohonych hmot taktez vubec netesi... je to minus pro vsechny. jen ze pro uzivatele osobnich aut s dieslem je to minus vetsi no...
neregistrovaný "povaleč"
13. 11. 2007 01:09
Re: a ted prijdou na radu diesely
v čem jako? :-!
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 11. 2007 08:18
Re: a ted prijdou na radu diesely
Třeba v tom, že když si někdo naftu pořídil tak v roce 2003 (když byla levnější než benzin asi tak o 3kč) a měl spočítáno, že mu stačí ročně ujet tak 20tis, aby se to vyplatilo, tak teď pláče...
Avatar - skejpa
13. 11. 2007 11:07
Re: a ted prijdou na radu diesely
:yes:
neregistrovaný "Mesuge"
12. 11. 2007 18:20
Phm stale za babku..
Ja nevim pokud nebudou phm 1L za 60-100Kc ci vice tak to nereste, zatim jsou velice levne, nasi pradedove chodili umolousani pesky nebo povozem, obcas vlakem, automanie je proste jen docasny jev, nez se tam odkud jsme prisli zase vratime, ehm zritime :-)
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - SpiderJ
12. 11. 2007 20:28
JE v tom bordel!!
jojo... Nafta je dražší než benzín, Impreza je hatchback a Nissan postavil auto, který dává na Nordschleife Turbo... Svět se zbláznil >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - skejpa
12. 11. 2007 21:32
Re: JE v tom bordel!!
az na tu imprezu se mi to zda docela vporadku >:D
13. 11. 2007 05:46
Xixi
...a to máte v Čechách ešte lacnotu...u nás pri platoch v porovnateľných sumách (ak nie menších) sú ceny benzínu a nafty na úrovni 40 Sk za liter, pri tridsiatich korunách za liter by asi Slovnaft nestíhal vyrábať... >:D

Ja už dávno vravím, že máme jazdiť na elektrinu... ;-)

Zaujímavé je, že výrobcovia palív a jednotlivé štáty majú zásoby ropy na niekoľko mesiacov alebo dokonca dlhšie, ale každé zvýšnie cien ropy na svetových trhoch sa do ceny paliva premieta okamžite... Tak sa môže stať, že zo závodu vyjde cisterna s naftou za 28 korún, a kým príde na benzínku, tak už stojí o korunu viac, lebo zdražela medzitým ropa...
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 11. 2007 08:20
Re: Xixi
Ale to už se bohužel musí brát jako fakt :-(
13. 11. 2007 10:56
Re: Xixi
Ja to beriem ako zločin legálne páchaný na verejnosti. je to zlodejina s požehnaním štátu. Fuj.
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 11. 2007 13:00
Re: Xixi
Takovejch zlodějen se děje tolik, že kdybych se měl nad každou rozčilovat, tak už mám minimálně 3 infarkty proložený nějakou tou mrtvičkou...
13. 11. 2007 13:54
Re: Xixi
Veď ja sa nerozčuľujem, ja konštatujem...
neregistrovaný "miso"
14. 11. 2007 00:08
benzin a amerika
ja stale nepochopim ako je mozne ze v amerike stoji galon benzinu 2.9 dolara a hodinovy plat je tych 5-10 dolarov u brigadnika a 20-50 u normalneho pracujuceho cloveka.. Jediny kto si koleduje o ropnu krizu su americania.. to je proti rozumu aby pred strednou skolou zo 600 ziakmi stalo 200 aut kazdy den. Ako nehovorim ze to neni luxusne si vsade odviezt * autom, ale kto ma rozum, a mysli na deti tak do obchodu po chleba zajde peso a deti posle do skoly autobusom ktory je v ramci mesta zadarmo... Ironia, a na environmental science mi idu hovorit o setreni palivom, produkcii CO2 a podobne..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kubajsu"
14. 11. 2007 08:41
Re: benzin a amerika
Viděl bych to jednoduše. U nás padne vláda co zdraží pivo, tak v americe by padla vláda co by zavedla spotřební daň ;-)