Tak ta první generace 3er Compact zase nevypadala tak špatně. A autor jaksi taktně pomlčel o šestiválcové verzi 323ti, která je dnes vysoce ceněná! :-):yes:
Toyotu IQ mám to jako jedno z firemně privátních aut v Německu.
Jezdím většinou většími sedany, ale s Toyotou IQ se každému doporučuji pořádně projet. Auto vás tak vyškolí, že si to budete roky pamatovat a získáte úctu k těmto autům :-) I profesionální řidič s tím není schopen zacouvat. Otočí se to snad na místě a dopředu to jede jako motokára. Už základní litrový tříválec si v klidu roztáčí dvojku ke 110km/h a auto jede v klidu ke 180km/h
Jo, iQ bylo nedoceněný. To je geniální auto, nevím proč se i v západní Evropě tak špatně chytlo. Bylo, pravda, trochu dražší, ale když s Smart dovybavil na stejnou úroveň stál stejně nebo víc, jezdil však podstatně hůř (při srovnání jsem se ve Smartu od 90 km/h na dálnici bál, s iQ to bylo jako ve větším autě - 150 žádná rychlost), měl větší poloměr otáčení a tak i ve městě se s ním hůř parkovalo, no a hlavně jen 2 sedadla (iQ má 4, i když prakticky spíš 3 a půl) a ještě aspoň malý kufr.
Ta vyšší cena šla ale na vrub také velmi nestandardním technickým řešením, zajišťujícím prostorný interiér a dobré jízdní schopnosti a manévrovatelnost při minimálním půdorysu (převod řízení nad motorem, převrácený diferenciál, plochá nádrž v podlaze, ...)
Přebrandovat ho na Aston Martin byl ovšem úlet. Ale tuhle raritku bych fakt chtěl mít v garáži. :-)
Jinak se mi článek i s jinými auty dost trefil do vkusu: 914 - jedno z mých nejoblíbenějších Porsche, F400 - jediný Ferrari, který bych fakt chtěl, Cygnet - už jsem psal výše, X-Type se mi docela líbí a technika Mondea byla v té době pro Jaguar zárukou lepší spolehlivosti :-), a i po Stagách jsem v Anglii docela pokukoval.
jel jste s Compactem někdy? já na něj nedám dopustit, bylo to v roce 2004 moje první BMW a i když to byla jen 1.8, tak jsem si ho opravdu užil. Na rozdíl od Compactu E36 tohle byla podvozkově plnohodnotná E46, i interier byl až na detaily stejný a na co koukali ti venku, to mi bylo jedno. Až se mi uvolní garáž na další auto pro radost, tak je Compact E46 na horních příčkách "wishlistu" :-)
Compact E46 je jízdně nejlepší trojková varianta, což znamená, že taky s přehledem jízdně nejlepší auto své třídy v dané době.
Mezi těmi propadáky nemá co dělat, jezdil skvěle, prodával se dobře, pojetí malého hb se zadním pohonem se transformovalo do řady 1, takže je to velmi úspěšné auto.
Ano, compact je vítězem. ;-)
Zaujímavý článok :yes:
K Lotusu Elan: jeho výroba prebehla takpovediac nadvakrát. Na trh prišiel v roku 1989, o tri roky neskôr bola však jeho produkcia kvôli nízkym predajným číslam ukončená. Bol to práve Romano Artioli, ktorý sa ako nový majiteľ Lotusu pričinil o vznik Elanu S2. Druhá séria sa vyrábala od júna 1994 do septembra 1995, bola však limitovaná počtom 800 kusov. Podľa Autokatalógu modelového roku 95' mal turbomotor ako jediná motorizácia S2 mierne znížený výkon na 158 k (116 kW).
Elan M100 byl možná nedoceněný, ale jízdně údajně úžasný. Tehdy se jednalo o nejlépe ovladatelnou předokolku spolu s VW Corrado. Corrado znám dobře, Elan jsem nikdy neřídil, ale hrozně bych ho chtěl vyzkoušet. Je to můj oblíbenec. K tomu X-Typu. Možná to je překarosované Mondeo, ale celá řada dílů je tam jinak. Třeba zadní náprava se dost liší. A hlavně to fantasticky jezdí. Osobní zkušenost.
X-Type nemusí byť zlé auto.Tak ako píšeš,mnohí ohŕňali nos nad jeho technickou príbuznosťou s Mondeom, ale tiež v tom čase vyčítali Jaguaru, že sa dizajnovo nikam neposúva a že len vykráda sám seba. Platilo to nielen pre X-Type, ale hlavne pre XJ X350. Zmena prišla s XF. Či k lepšiemu,alebo k horšiemu, nech každý posúdi sám :-)
Já si myslím, že za všechno mluví fakt, že to pak vyráběli korejci jako Kia Elan... aspoň na rozdíl od angického originálu to mělo vlastní zadní lampy, a ne světla z renaultu jako lotus :no:
A taky hnusnej volant s airbagem s Magentisu. Navíc ten vlastní motor už nebyl přeplňovaný. Šlo o původní konstrukci Mitsubishi. U Elanu to byl motor Isuzu. Světa z Renaultu nevadí. Taskových příkladů je celá řada. Jmenovalo se to Kia Elan, později snad Kia Roadster. Dokonce to kdysi vystavovali na pražské Auto Show. Za mých mladých let. Dokonce se mi podařilo si sednout za volant :-). Bylo mi tak 20. krásná vzpomínka.
Ano, bude to již tak určitě 20 let, já tehdy pracoval u dovozce a měl jsem možnost si s Elánem udělat kolečko. Bylo hezky, takže i střecha šla dolů :-) Nějakou dobu stál na showroomu, ale nebyl ani určenej k prodeji, nakonec si ho odkoupil německej importér.
Ano je to tak. Vzpomínám si, jak jsem té slečně (tehdy mě zajímaly víc auta než ženy) pořád říkal, že je to Lotus a ona byla ochotná se hádat, že je to Kia. Asi ji za to stání tam Kia Motors dobře zaplatila. :-). Nějak nevím v čem je Elan M100 větší krám než Esprit. Stačí si o tom něco přečíst co o Lotusech vychází v UK. Možná je to lepší než Elise, který má minimálně horší motor a je jedno zda je to Rover série K s VVC nebo Toyota VVTL-i.
Jako jo no, kamarád má Esprita, toho prvního hranatýho, a nadává na něj dost často. Jak na konstrukční řešení, tak na dílenskou kvalitu. Ale Elan už byl v době ocucanýho Espritu po faceliftu a ten už byl celkem ok. Elan je přeci jen konkurent tak leda pro Miatu a k tý má vším hodně daleko.
Vite vubec, o cem mluvite? Elise, a to uz i MkI. s K-motory dodnes bez problemu jezdi v tvrdych podminkach malych okruhu. Chci videt dalsi motory, co vydrzi tolik. Nehlede na jejich snadne upravovani, slo s nimi delat hodne. Motory od Toyoty 2ZZGE se do Elise/Exige montovaly uz v posledni generaci, s vychytanymi chybami a Lotus je jeste docela vyrazne upravoval. Podivejte se na jakakoli ziva Lotus-fora s hodne uzivateli (D, GB, ..), opet preji kazde automobilce podobne motory, co vydrzi takove zachazeni. Pojem "glass engine" pochazi z modelu Toyoty se ZZ-GE z pocatku vyroby, vase tvrzeni je silne mimo. Lotusy mely spoustu chyb a nepodarenych veci, ale predevsim Eli/Exi MkI.+II. jsou jak jizdne, tak po motorove strance ve sve kategorii tezko prekonatelnym etalonem.
Všimol som si, že Kia má trochu iné vonkajšie rozmery než Elan M100. Podľa tohto porovnania je Kia takmer o 8 cm dlhšia a o 4 cm vyššia než Lotus [odkaz] Kórejci pomenili na tom aute viacej vecí, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Čtyřválec je sice trochu slabší, ale nejede zle. Auto je lehké, poslouchá, ale zvládá i pohodovou jízdu. V USA ho prý kupovali hodně holky. Pravou 911 jsem ale nikdy neřídil, takže nemohu srovnávat. 944 je jiný přáběh. Ale nevím proč nad ním ohrnovat nos.
Triumph si možná jednou koupím jako veterána a s automatem, líbí se mi.
Mustang beru jako vzpomínku a líbí se mi dodnes. Je to takový slabý závan ameriky.
BMW compact jsem si chtěl koupit. 318iS ten motor byl tehdy jeden z nej, sice 325i byl lepší, ale 318iS dokázal pohladit srdéčko. Na compactu se mi líbilo, že je to malé auto, jenže nebyl k sehnání vhodný kus.
Ostatní neznám.
Takže se asi rozhoduji jinak než trh, no co už... :-!
Koukam, ze se tu autor otira o Biturbo - hodne nahore na seznamu aut v garazi snu zu od dob kdy se ctyrdverovou verzi jezdil zloduch Sanchez v Licence to Kill. Bude asi na case si pospisit, nez to vsechno zrezne a rozpadne se.
No a Ferrari 412 je paradni GTcko akorat ceny vsech F-ek v soucasne dobe jsou uplne mimo reality (kdy jsou casy Testarossy za 40k EUR - promarnena sance)