Je dobře, že změna v zákoně neprošla. Určitě je tam dost věcí, které je třeba změnit, ale také mnoho nesmyslů. Zrušit přednost chodců na přechodech a plošné zvýšení limitu na dálnicích je imho blbost!!! :no:
kdyz si nekdo rozbije nos na kole nekde na polni ceste, pak jsou body a pokuta opravdy zbytecne.
jinak je hloupost menit neco tak dobreho. Clovek, ktery jezdi podle predpisu, ani nezaregistroval, ze by nejak bodovy system vubec prisel.
Ten kdo chce zrusit prednost chodcu na prechodech by se mel projit po Praze.
Přednost chodců na přechodech je dobrá věc, ale ze spousty udělala "sebevrahy" kteří si to namíří po přechodu bez ohledu na blížící se auto a fyzikální zákony platí bez ohledu na duševní zvratky poslanců a vlády...
za většinu problémů s chodci můžou vlastně média, kdyby neustále netvrdily, že má chodec absolutní přednost, tak by to bylo mnohem lepší, stále se nějak zapomíná, že chodec má sice přednost, ale jako účastník silničního provozu nesmí omezit jeho plynulost, když mi někdo vleze 2 m před auto, tak i kdybych měl sebelepší brzdy a jel "jen" 50 kmh, nemám šanci zabrzdit, ale to už v televizi neřeknou
Jak to, ze je podle vas absurdni, ze cyklista dostane flastr, kdyz zrani jen sam sebe? Jaky je rozdil od motoristy, kteremu se stane totez? Nebo jste taky jeden z tech, kteri maji radi preferovane skupiny a dvoji metr? Absurdni je totiz oboji, ale tak nejak se porad vsichni snazi tvarit, ze okradani ridicu je OK, ale okradani cyklistu ne. Coz chapu u populistickych dementu na nasi politicke scene, ale dost me to netesi na autoserveru.
Sky to si trochu ulit ne? Je absurdni kdyz se zrani cyklista a mel by za to platit! Nevim v kolika letech a stli vubec si jezdil na kole, ale ja jsem ve svych 4 letech z kola docela padal :) Ale hlavne, jako ridic mas ridicak, slozil jsi zkousku kde proverili ze prijmas pravidla silnicniho provozu a mas povinost je dodrzovat. Zatimco na kolo se zadna zkouska nezklada, navic kolo ma jen dve kola a da se z nej docela snadno upadnout. Nevim kde si vzal veci o dvojim metru. To je jak kdybys tady vykrikoval, ze kdyz si zlomim nohu na prechodu, meli by mi taky sebrat body a dat pokutu? Sorry ses s timdle fakt mimo
Ehm, mimo jsi ty. Cyklista je ucastnik silnicniho provozu stejne, jako ridic. Ze (treba) jeste nema ridicak neznamena, ze nemuze zpusobit nehodu. Stejne jako chodec. A svete - nebo spis emylaku - div se, i chodec muze dostat flastr, kdyz jde na cervenou. Pravidla totiz plati pro vsechny stejne (nebo by aspon mela). Pokud tedy motorista po bouracce, pri ktere zpusobi skodu jen sobe muze dostat flastr, MUSI neco takove platit i na ostatni, jinak je to dvoji metr. Proc ja, kdyz otocim auto na strechu a nic jineho nerozbiju dostanu pokutu a cyklista, ktery udela to same, ji nedostane? V cem je rozdil? Upadnout se da snadno i z motorky - a presto jeji ridic dostane pokutu, i kdyz zrani jen sebe. Porad ti to pripada normalni? Nebo z kola se jako spadne snaz, nez z motorky? Jak se to meri?
to s tím cyklistou je jasná pitomost - namlátím si hubu a ještě zaplatím státu. Fuj! Ale v autě máš mnohem větší zodpovědnost a že tam zrovna nikdo nestál? No...to jaksi není argument. V autě jsi asi tak milionkrát nebezpečnější než na kole takže holt musíš přijmout nějakou zodpovědnost...jestli tomu říkář druhý metr, tak je to druhý metr. A je to tak správně. Shodou okolností se ve škole setkávám s dost nepěknými analýzami srážek a obecně nehod (například kvůli mikrospánku) a prostě tvrdím: Zavést přísnější autoškoly. Rozhodně neslevovat (jen poupravit bodový zákon aby nebyl dementní :-) )
Opravdu si myslíš že jsi v autě nebezpečnější než na kole ? Když pojedu s kamionem a nějakej natvrdlej cyklista mi tam vjede,Já abych ho nezabil tak vezmu za volant a způsobím škodu i několik milionů ,když nezabiju někoho jiného.
Osobně zastávám názor že na silnici by měli jezdit pouze lidi co mají řidičák nebo aspoň kurz(třeba pro cyklisty ) a hlavně by měli být všichni pojištěni proti škodám který způsoběj .
Me nezajima, kolikrat jsem nebezpecnejsi v aute, nez na kole. Me zajima, proc kdyz rozbiju kolo, nic se nedeje a kdyz rozbiju auto (a zpusobim si mnohonasobne vyssi skodu), mel bych jeste prijit o body a dalsi prachy za pokutu. To je proste kravina.
Budeš se mnou souhlasit, že nebezpečnost kola a auta pro ostatní (ne pro řidiče) je asi tak ve vztahu jako nebezpečnost ocelového a dřevěného nože. Když rozbiješ auto jsi svému okolí nadmíru nebezpečný, to si musíš uvědomit,proboha! Když se vysekáš na kole tak z toho parte kouká pro ostatní jen výjímečně.
Sedis si na ocich, nebo co? 8-s Ja se S.A.K.R.A. nebavim o tom, ze jsem s autem vic nebezpecny, ale V CEM JE ROZDIL, KDYZ SE VYSEKAM A NIKOMU SE NIC NESTANE! Dovedes pochopit, ze v tom pripade UZ NIKOMU NEBEZPECNY NEJSEM? UZ SE STALO - a krome auta (a pripadne sebe) jsem nikoho neohrozil - tak proc jiny metr?
Myslim, ze pokud cyklista zavini dopravni nehodu, ktere se zucastni vice vozidel, potom je spravne, ze dostane pokutu. Pokud vsak upadne na kole, potoze mu treba spadne retez, zlame si ruku a udela si osmicku na prednim kole, siroko daleko nikdo, nikoho neohrozi. Myslim, ze i zdravotni pojistka jde ze zdravotniho pojisteni. Pokud ale se nekdo vymlati v aute, uplne sam, proto, ze dostane defekt, potom se pojistka plati z povinneho ruceni, coz policie musi prosetrit. Na kolo se zadne povinne ruceni neplati, tudiz policii neni potreba ani volat. Ale potom, jde o dopravni nehodu, ktera patri policii k prosetreni, takze jsme v zacarovanem kruhu. Zalezi asi na policajtovi a jeho rozumu, jestli pokutu udeli, ci ne. Podle me, se pokuta v tomto pripade udelovat nema.
A proc se neplati povinne ruceni za kolo? Cyklista je stejny ucastnik silnicniho provozu jako kdokoli jiny. To je snad vyjimecne, ze cyklista zavini nehodu, pri ktere se mu nic nestane, ale ridic auta, ktery strhnul rizeni, aby cyklistu nezabil, udela skodu za statisice? Povinne pojisteni odpovednosti a obecne stejna pravidla se musi vztahovat na vsechny ucastniky silnicniho provozu. Vyresila by to nejaka nalepka na jizdni kolo, podobna dalnicni nalepce na sklo auta.
Apropo: policista nema co premyslet, jestli pokutu udeli, ci ne. Podle platneho (a spatneho) zakona je policista povinen pokutu udelit, pokud doslo k poruseni zakona. Jeden priklad za vsechny - typickym hrubym porusenim zakona je to, pokud si cyklista vynucuje prednost pred motorovymi vozidly na prechodu pro chodce. Je to protipravni jednani, za ktere mu podle zakona nalezi pokuta ve vysi nekolika tisic korun. Neni totiz chodcem...
prostě lepší výuka v autoškolách je podle mě ta správná cesta jak snížit nehodovost. prostě naučit jezdit a hlavně zvládat vozidlo ve všech situacích. asi by tam mělo být něco ve stylu polygonu jako v mýtě nebo v mostu.
tvrdý zákon který vás nemilosrdně sejme za překročení rychlosti o deset kiláků na třicítce v úseku "dobrá kasírka" kde se dá jet v poho dvojnásobkem. ale proč zabíjet slepici snášící zlaté vejce co?