Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Červencové prodeje: letní sezóna v plném proudu

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Ani tentokrát se červencové prodeje nevymanily z každoročního letního propadu. Podíl LUV vzrostl meziměsíčně o půl procenta, nejprodávanější dováženou značkou je Renault...

Ani tentokrát se červencové prodeje nevymanily z každoročního letního propadu. Podíl lehkých užitkových vozidel (LUV) vzrostl meziměsíčně o půl procenta, nejprodávanější dováženou značkou je Renault.

Český trh se na začátku léta tradičně propadá o desítky procent a jinak tomu nebylo ani v roce 2005. Oproti červnu se prodalo téměř o tři tisíce vozů méně a červenec je proto třetím nejslabším měsícem roku, po únoru a lednu.

Vytrvale rostoucí trend podílů lehkých užitkových automobilů se ani tentokrát nezastavil, podíl LUV vzrostl v červenci o půl procentního bodu na 22,3 %.

Registrace nových automobilů v ČR po měsících [ks], Zdroj dat: SDA
OA+LUV leden únor březen duben květen červen červenec
2004 9417 10268 14611 14260 14269 15022 12743
2005 11135 9860 13872 15812 16831 16894 12925
Podíl lehkých užitkových automobilů na registr. [%], Zdroj dat: SDA
Podíl LUV leden únor březen duben květen červen červenec
2004 17,4% 15,7% 16,0% 15,9% 16,9% 18,7% 19,3%
2005 19,7% 20,4% 20,3% 19,9% 20,5% 21,8% 22,3%

Tradiční tabulka značek je seřazena podle počtu prvních registrací nových osobních automobilů a lehkých užitkových automobilů za sedm měsíců letošního roku. Oproti pololetním výsledkům se na pořadí mnoho nezměnilo, desítka nejlepších má stejnou konstelaci, v čele se Škodou a Renaultem, jako nejprodávanější dováženou značkou. Francouzská automobilka vděčí za své postavení ojedinělému meziročnímu nárůstu prodejů ve výši 28,3 %. Závěr pořadí značek obsahuje také většinu exotických automobilů, zaregistrovaných na území ČR.

Pořadí prvních registací 1-7/2005 dle značek OA+LUV
    leden-červenec 2005 leden-červenec 2004 rozdíl meziročně [ks] rozdíl meziročně [%]
1. Škoda 37983 35962 +2021 5,6%
2. Renault 6859 5348 +1511 28,3%
3. Volkswagen 6630 6061 +569 9,4%
4. Ford 6224 6463 -239 -3,7%
5. Peugeot 5081 5635 -554 -9,8%
6. Hyundai 4352 3235 +1117 34,5%
7. Citroën 3545 3492 +53 1,5%
8. Opel 3225 3218 +7 0,2%
9. Toyota 2752 2740 +12 0,4%
10. Fiat 2288 2508 -220 -8,8%
11. Kia 1677 1114 +563 50,5%
12. Dacia 1673 453 +1220 269,3%
13. Mercedes-Benz 1664 1703 -39 -2,3%
14. Seat 1647 1932 -285 -14,8%
15. Audi 1511 1114 +397 35,6%
16. Nissan 1454 1678 -224 -13,3%
17. Chevrolet 1401 1585 -184 -11,6%
18. Mazda 1199 1654 -455 -27,5%
19. Honda 1170 965 +205 21,2%
20. BMW 1038 707 +331 46,8%
21. Suzuki 983 589 +394 66,9%
22. Volvo 661 494 +167 33,8%
23. Subaru 437 257 +180 70,0%
24. Mitsubishi 369 368 +1 0,3%
25. Iveco 241 183 +58 31,7%
26. Alfa Romeo 233 91 +142 156,0%
27. Lada 107 163 -56 -34,4%
28. Chrysler 93 61 +32 52,5%
29. Smart 86 100 -14 -14,0%
30. Porsche 79 50 +29 58,0%
31. Jeep 50 46 +4 8,7%
32. Land Rover 45 33 +12 36,4%
33. Mini 44 38 +6 15,8%
34. Renault Trucks 40 59 -19 -32,2%
35. Lexus 30 41 -11 -26,8%
36. Jaguar 29 41 -12 -29,3%
37. Ferrari 13 10 +3 30,0%
38. Ssangyong 13 0 +13 -
39. Saab 7 25 -18 -72,0%
40. Cadillac 7 1 +6 -
41. Kaipan 6 2 +4 -
41. Maserati 6 10 -4 -40,0%
43. Bentley 5 5 0 -
44. Lamborghini 5 6 -1 -
45. Hummer 4 3 +1 -
46. Aston Martin 2 0 +2 -
47. Lincoln 1 0 +1 -
  Celkem - Jiné značky 304 252 +52 +20,1%
  Celkem trh 97329 90590 +6739 +7,4%

Třída nejmenších automobilů má momentálně velmi nízký věkový průměr. Prodávají se zde sice velmi mladá auta, ale význam segmentu je stále spíše symbolický. Cenová konkurence větších vozů vítězí nad novou, ale svými rozměry malou produkcí původem z Asie nebo Evropy. Hitparádu kolínských vozů vede Peugeot 107. Tabulky jsou seřazeny podle počtu registrací za červenec 2005, ale sledovat lze také kumulativní počty registrací za leden-červenec 2005.

Mini vozy (OA+LUV), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA LUV OA+LUV
    7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005
1. Chevrolet SPARK 113 187 0 0 113 187
2. Fiat PANDA 87 662 0 0 87 662
3. Hyundai ATOS 54 374 0 0 54 374
4. Kia PICANTO 46 493 0 0 46 493
5. Peugeot 107 44 105 0 0 44 105
6. Renault TWINGO 21 127 0 2 21 129
7. Toyota AYGO 18 45 0 0 18 45
8. Suzuki WAGON 16 135 1 8 17 143
9. Ford KA 16 73 0 0 16 73
10. Citroën C2 6 83 6 32 12 115
11. Citroën C1 11 28 0 0 11 28

Značný rozruch vyvolávající Thalia je sice nejprodávanějším dováženým vozem mezi malými, ale v červenci to nebyla ta nejostřejší zbraň Renaultu. Více totiž šel na odbyt zvýhodněný Mégane, kterých se prodalo 324 ks! Ve třídě malých vozů lze čekat mezi nejprodávanejšími několik novinek: podzim přinese facelift Hyundaie Getz, Citroënu C3, Fordu Fiesta. Na obzoru je také výměna Toyoty Yaris za větší a modernější provedení.

Malé vozy (OA+LUV), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA LUV OA+LUV
    7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005
1. Škoda FABIA 2803 22292 322 1363 3125 23655
2. Renault THALIA 274 2434 0 0 274 2434
3. Hyundai GETZ 239 1796 1 8 240 1804
4. Peugeot 206 235 1972 3 151 238 2123
5. Citroën C3 190 1164 0 0 190 1164
6. Ford FUSION 129 596 41 86 170 682
7. Toyota YARIS 164 1186 0 0 164 1186
8. Ford FIESTA 146 1045 7 62 153 1107
9. Volkswagen POLO 139 1183 0 2 139 1185
10. Chevrolet KALOS 84 660 0 0 84 660
11. Renault CLIO 67 531 4 26 71 557
12. Seat IBIZA 60 462 1 4 61 466
13. Suzuki IGNIS 50 439 0 0 50 439
14. Seat CORDOBA 48 400 0 0 48 400
15. Nissan MICRA 44 306 0 0 44 306

V nižší střední třídě zamíchaly kartami prodejní akce Renaultu a Fordu, které odsunuly Logan z medailových pozic. Kumulativní výsledek letošního roku ale ukazuje, že nová Dacia je pořád třetím nejprodávanějším vozem této třídy po Škodě Octavia a Opelu Astra. Volkswagen Golf je dva roky po své premiéře na šestém místě českého žebříčku za rok 2005 (leden-červenec) s 1227 prodanými vozy, jen těšně za ním skončil Peugeot 307.

Nižší střední třída (OA+LUV), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA LUV OA+LUV
    7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005
1. Škoda OCTAVIA 1269 10480 389 2129 1658 12609
2. Renault MEGANE 272 1020 52 436 324 1456
3. Ford FOCUS 117 934 135 553 252 1487
4. Dacia Logan 222 1616 0 0 222 1616
5. Hyundai ACCENT 175 837 0 0 175 837
6. Peugeot 307 136 888 28 337 164 1225
7. Opel ASTRA 116 1326 27 304 143 1630
8. Volkswagen GOLF 109 1134 32 93 141 1227
9. Citroën C4 62 468 0 0 62 468
10. Mazda 3 61 487 0 0 61 487
11. Audi A3 54 361 0 0 54 361
12. Toyota COROLLA 54 604 0 0 54 604
13. Seat ALTEA 22 181 21 146 43 327
14. Fiat STILO 39 362 2 33 41 395
15. Chevrolet LACETTI 37 285 0 0 37 285

Střední třída je pod dlouhodobou nadvládou Passatu, firemní vozové parky se právě v těchto měsících, čerstvě po uvedení na trh, třesou na obměnu za nový a neokoukaný model. Další konkurenti jen přihlíží. Jediný kdo je schopen aspoň trochu držet krok je Ford s jeho Mondeem. Podzim přinese facelift Vectry, nové silné diesely pro Avensis, začíná se prodávat faceliftovaná Mazda6 i Renault Laguna...

Střední třída (OA+LUV), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA LUV OA+LUV
    7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005
1. Volkswagen PASSAT 192 992 34 274 226 1266
2. Ford MONDEO 66 455 51 276 117 731
3. Audi A4 47 298 23 103 70 401
4. Peugeot 407 31 270 30 202 61 472
5. Renault LAGUNA 19 219 16 114 35 333
6. Mazda 6 29 260 4 123 33 383
7. BMW 3 32 209 0 0 32 209
8. Toyota AVENSIS 22 179 10 110 32 289
9. Opel VECTRA 19 168 5 102 24 270
10. Seat TOLEDO 10 131 11 38 21 169
11. Mercedes-Benz C 16 131 4 36 20 167
12. Hyundai SONATA 18 119 0 0 18 119
13. Citroën C5 8 150 8 64 16 214
14. Subaru LEGACY 8 95 7 91 15 186
15. Nissan PRIMERA 5 67 5 37 10 104

Nabízet ve vyšší střední třídě model bez vznětového motoru znamená neuspět. Podíl nafty je díky nadvládě Superbu přes 88 %, ale třeba Audi A6, které má v portfoliu také silné vznětové šestiválce, se prodává v 85% případů se vznětovým motorem, u sportovněji střiženého BMW 5 je tento podíl 76 % a u Peugeotu 607 pak 94 %.

Vyšší střední třída (OA+LUV), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA LUV OA+LUV
    7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005
1. Škoda SUPERB 179 1431 0 0 179 1431
2. Audi A6 48 374 24 92 72 466
3. BMW 5 26 170 6 50 32 220
4. Mercedes-Benz E 16 104 1 10 17 114
5. Audi ALLROAD QUATTRO 3 19 11 100 14 119
6. Peugeot 607 11 103 0 0 11 103
7. Volvo 80 7 42 0 0 7 42

Ani mezi luxusními vozy už nenacházejí milovníci vůně benzínu zastání. Když už diesel v nabídce je, jde na odbyt, jako například u Audi A8 (73 % nafty). Nejprodávanějším luxusním vozem letošního roku je Mercedes-Benz CLS, který se zatím s dieselem neprodává, ale až to příjde, bude jistě ještě atraktivnějším konkurentem...

Luxusní vozy (OA), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA
    7/2005 1-7/2005
1. Audi A8 9 67
2. Mercedes-Benz CLS 8 90
3. BMW 7 5 55
4. Volkswagen PHAETON 2 18
5. Jaguar XJ 0 5
6. Mercedes-Benz S 0 13

Letní sezona redukovala prodej aut pro radost jen na drahé nebo vyloženě luxusní modely, které se prodávají za všech okolností, bez ohledu na aktuální situaci. Výjimkou je snad jen lidové kupé-kabrio Renaultu, na které se také vztahovala akce na podporu prodeje.

Sportovní vozy (OA), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA
    7/2005 1-7/2005
1. Renault MEGANE CC 9 57
2. Mercedes-Benz SLK 6 42
3. Mercedes-Benz CLK 5 21
4. Nissan 350 Z 5 30
5. BMW 6 4 24
6. BMW Z 4 4 15
7. Peugeot 206 CABRIO 3 18

Tucson na čele žebříčku offroadů vystřídala Honda CR-V s vyspělým dieselem 2.2 i-CTDI, další rošády můžeme čekat jakmile se k nám dostane nová generace Toyoty RAV4, ohlášená na frankfurtský autosalon.

Terénní vozy (OA+LUV), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA LUV OA+LUV
    7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005
1. Honda CR-V 20 126 32 200 52 326
2. Hyundai TUCSON 25 202 23 238 48 440
3. Kia SPORTAGE 9 94 23 162 32 256
4. BMW X 3 11 50 20 130 31 180
5. Toyota RAV4 18 108 11 127 29 235
6. BMW X 5 5 31 20 123 25 154
7. Nissan X-TRAIL 10 62 15 136 25 198
8. Suzuki GRAND VITARA 10 90 15 89 25 179
9. Volvo XC90 3 38 17 147 20 185
10. Volkswagen TOUAREG 4 28 15 171 19 199

Velkoprostorovým vozům stále kraluje Renault Scénic, v červenci mu sekundoval Citroën s Xsarou Picasso. Novinkou léta je Opel Zafira, který promluví poprvé do srpnových prodejů a více lze od něj čekat během podzimu, až se zase naplno rozběhne nákupní sezóna...

MPV (OA+LUV), červenec 2005, Zdroj dat: SDA
    OA LUV OA+LUV
    7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005 7/2005 1-7/2005
1. Renault MEGANE SCENIC 34 256 24 163 58 419
2. Citroën XSARA PICASSO 21 138 8 67 29 205
3. Mercedes-Benz A 29 169 0 0 29 169
4. Ford Focus C MAX 10 156 16 149 26 305
5. Opel MERIVA 20 157 6 44 26 201
6. Renault MODUS 22 177 2 35 24 212
7. Hyundai MATRIX 17 90 6 8 23 98
8. Toyota COROLLA VERSO 11 95 9 86 20 181
Ondřej Láník
Diskuze (35)
31. 8. 2005 18:56
LEONARDO LEONARDO
Co je tohle za pokřik? - kde je Touran, Co je s Golfem, Apoštol je bída - myslíte to nejprodávanější auto v neprestižnější třídě? Já jen abych se nesplet´. Mona Lisa je v Louvru. A podívejte se, jak tu frčej drátěný Švejkové... Přitom ji každej viděl... No, tak proto je ten Touran vzácnej jak od Leonarda... P.S. jednou bych chtěl mit tolik aut, co se tu prodá Golfů za měsíc... Bravo VW, Bravo Apoštol :yes: :yes: