Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Červencové prodeje nových automobilů v ČR

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Letní počasí tradičně odlákalo část zájemců o koupi automobilu z prodejen dealerů a červencové prodeje tak i letos meziměsíčně klesly. Přesto je meziroční srovnání českého trhu příznivé.

Letní počasí tradičně odlákalo část zájemců o koupi automobilu z prodejen českých dealerů a červencové prodeje tak i letos meziměsíčně klesly. Zatímco v červnu se prodalo 14952 osobních automobilů, za červenec to bylo o 2349 kusů méně, jen 12603 vozů. Přesto je meziroční srovnání příznivé. I přes aktuální meziměsíční propad český trh v roce 2003 udržuje více než jednoprocentní růst ve srovnání s rokem 2002.

Domácí automobilka v červenci prodala meziročně o 556 vozů více (+ 9%), 6555 vozů celkem a protože dovozci prodali naopak o něco méně, Škodovka opět zvýšila svůj podíl na českém trhu na 52% (minulý měsíc měla 47,7%). Pořadí dalších značek v první pětce dovozců odpovídá výsledkům z minulých měsíců.

2. Renault 649 ks

3. Peugeot 643 ks

4. VW 577 ks

5. Opel 469 ks

6. Ford 468 ks

Všimněte si velmi těsných rozestupů mezi Renaultem a Peugeotem a Opelem i Fordem, které napovídají, že tímto pořadím může snadno zamíchat jen několik navíc prodaných automobilů.

Mezi největší vzestupy patří červencový meziroční nárůst prodeje Lexusů (za měsíc prodáno 10 ks tj.+233%) a Ferrari (5 ks tj. +150%), ale podstatnější je meziroční zvýšení podílu značek Hyundai (423 ks tj. +95%), Kia (98 ks tj. +75%) , Mini (13 ks tj. +62 %), Daewoo (294 ks tj. +53 %), Fiat (234 tj. +34 %), Mazda (209 tj. +33 %) a Audi (183 ks tj. +23%). Nejvíce ztratil Citroën (- 45%), Volkswagen (-32%) a Peugeot (-15%).

Ve třídě mini je králem Opel Agila (197 ks), následován dřívějším premiantem této kategorie Daewoo Matizem (64 ks) a Renaultem Twingo (46 ks).

Škoda Fabia samozřejmě drží první pozici mezi malými vozy se 4981 ks (tj. 70% podíl ve třídě), nejúspěšnějším nečeským vozem této třídy je francouzský bestseller Peugeot 206 (318 ks) a dále se seřadili Hyundai Getz (257 ks), Renault Thalia (250 ks) a nové Daewoo Kalos (217 ks).

Nižší střední třídě vládl v červenci opět Peugeot 307 (235 ks), následován německou konkurencí, čekající na modelovou výměnu – Ford Focus (211 ks), Volkswagen Golf (147 ks), Opel Astra (129 ks), teprve na 5. místě je auto roku Renault Mégane (94 ks).

Střední třídě dominuje Škoda Octavia (1243 ks), přičemž na dalších místech je tradičně VW Passat (149), Ford Mondeo (123) a Mazda 6 (121). Na 5. místě se usadila Honda Accord (74 ks) a šesté je dražší Audi A4 (63 ks).

I další třídě v pořadí (té vyšší střední) kraluje Škoda. Superbů se v sedmém měsíci prodalo 331 kusů, na dalších místech jsou pak Mercedes-Benz E (63 ks), Audi A6 (34ks), Audi Allroad Quattro (28 ks) a Peugeot 607 (23 ks).

Luxusní vůz prodaly v červenci jen 4 značky. Z 39 celkem prodaných limuzín tvoří celé 2/3 nejprodávanější Audi A8 (26 ks), dále se umístil Mercedes-Benz S (9 ks), BMW 7 (3 ks) a VW Phaeton (1 ks).

Mezi sportovními vozy, coupé a kabriolety vede dostupný Citroën C3 Pluriel (16 ks), následují kupé BMW 3 (15 ks) a další malý kabriolet Peugeot 206 CC (12 ks).

Tak jako minulý měsíc uvádíme výsledky ve smíšené kategorii SUV a Off Road vozů ve tvaru osobní+užitková verze. Stále vede Toyota RAV 4 (45+0), Hyundai SantaFe (18+17), Honda CR-V (33+0) a Kia Sorento (21+0). Opět se prodalo 9 užitkových VW Touaregů (a přitom žádný osobní), Porsche Cayenne (3+1), Range Rover (3+1) a Mercedes-Benz ML (9+7).

Kategorie „MPV“ je asi nejméně přehledná. Vede Renault Kangoo (44+98 bez verze Express), Citroën Xsara Picasso (39+68), Fiat Dobló (29+42 vč. nákladní verze), Renault Mégane Scénic (28+39).

Ondřej Láník
Diskuze (14)