Červnové vysvědčení automobilů v testech Euro NCAP

Červnové vysvědčení automobilů v testech Euro NCAP

 
 

Euro NCAP právě zveřejnilo výsledky červnového destruktivního testování další skupiny automobilů. Renault si i z tohoto kola odvezl pětihvězdičková auta, ale již není zdaleka sám, kdo získává maximální počet hvězd.

Mezi 17 hodnocenými automobily byly tentokrát také aktuální novinky letošního léta: víceúčelový Citroën C3 Pluriel a kupé-kabrio Peugeot 307 CC. Zejména malá bohatě otevřená karosérie Plurielu by mohla mít při náročném testu problémy, ale opak byl pravdou. Přepracovaná karosérie cé trojky (ta získala v testech EuroNCAP 4 hvězdy) byla náležitě vyztužena a výsledné 4 hvězdičky (31 bodů) Plurielu jsou výborným vysvědčením pro Citroën. I větší Peugeot 307 CC dopadl dobře a 29 bodů také znamená, že se řadí do početné „čtyřhvězdičkové“ skupiny automobilů.

Malé automobily byly dále zastoupeny novým Nissanem Micra a letitým Renaultem Twingo. Řidič Micry se při nárazu dostal do kontaktu s volantem, ale jeho celkové hodnocení (4 hvězdy, 25 bodů) jej přirozeně řadí k lepší polovině výsledkové listiny malých aut. Hůře je na tom v současné době nejstarší vyráběný Renault – malé Twingo – který vznikl na počátku 90. let a na výsledku testu to bylo znát. Čelní náraz těžce zasáhl automobil s malými deformačními zónami (hodnocení 50 %), ale prostor pro posádku zůstal stabilní. Boční náraz dopadl o něco lépe (83%) a částečně zachránil pověst Renaultu. Výsledek: 23 bodů a tedy jen 3 hvězdy.

Většina automobilů, které prošly v červnu testy Euro NCAP byly vozy vyšší střední třídy nebo ještě větší a všechny (mimo dvou korejských MPV) získaly 4 nebo 5 hvězdiček. Renault opět potvrdil svou vedoucí úlohu v oblasti pasivní bezpečnosti, když Laguna ztratila jediný bod při čelním nárazu (94 %) a žádný bod neztratila při bočním nárazu (100% ní hodnocení), celkem 34 získaných bodů bylo převedeno na dalších 5 hvězd pro Renault. Panáček zůstal tentokrát, až na hrudník při čelním nárazu, celý zelený, což je v tomto případě dobrá zpráva. Podobně dobré vysvědčení si odvezla Toyota Avensis, když ztratila jen 2 body při čelním testu (88 %) a boční náraz dopadl na výbornou (100%). Pod průměrem je ochrana chodců, které ohrožují hrany na čelní masce. Celkově Avensis patří k těm nejlepším s 34 body a 5 hvězdami. Robustní karosérie Opelu Signum dobře ochránila prostor pro cestující, ale přestože airbagy fungovaly dobře řidič musel snášet větší zatížení hrudníku než spolujezdec. V Hondě Accord se inženýrům nelíbilo provedení přístrojové desky, které v oblasti kolen znamená zbytečně zvýšené riziko. Accord nezopakoval velmi dobré výsledky menších modelů Hondy v oblasti bezpečnosti chodců, ale jeho 16 bodů patří k tomu lepšímu v dané kategorii. Honda i Opel si odvezli 4 hvězdy.

Saab 9-5 byl poprvé testován už v roce 1998, kdy získal 4 hvězdičky a byl nejlepším ve své třídě. Nyní po několika úpravách potvrzuje dobrou bezpečnostní pověst švédského výrobce a získává nejvyšší počet hvězdiček a 33 bodů.

Velká SUV budí dojem neporanitelnosti ve střetu s jakoukoli překážkou a BMW X5 i Volvo XC 90 potvrdili 5 hvězdami, že hmota ocelových plechů nosné části karoserie byla využita správně. U obou vozidel se příkladně deformuje jen to co je před prvním A-sloupkem karoserie, dveře BMW se snadno otevíraly jakoby se žádný náraz nekonal. Naopak vysoká stavba přední části karosérie nepřeje chodcům, takže X5 získalo opět jen 2 body tj. 6% (jedna hvězda) za ochranu chodců a XC 90 10 bodů, tj. 28%. Stejná „těžká váha“ Kia Sorento sebrala 25 bodů, což stačilo tak tak na 4 hvězdy.

Euro NCAP povolil opakovat test Volkswagenu Touran, po tom co výrobce zlepšil ochranu při bočním nárazu. Ten nyní nedělá Touranu žádné starosti, protože jej zvládl na výbornou (100 %). Celkové hodnocení 32 bodů znamená, že Touranu těsně uniklo 5 hvězd. Velké čelní sklo a další přizpůsobené vnější díly karosérie dobře fungovaly při střetu s chodci a dobrý 3 hvězdičkový výsledek (19 b. tj. 53%) řadí Touran mezi nejlepší ve své třídě.

Velkým MPV kraluje samozřejmě opět Renault s novou generací modelu Espace. Výborná ochrana proti bočnímu nárazu (100 %) a velmi dobrá odolnost vůči čelnímu střetu s překážkou (94%) znamená, že pořadí v této kategorii vedou francouzské MPV s pěti hvězdami - Peugeot 807 a Renault Espace.

Největšími propadáky tohoto kola se staly korejská MPV. Náraz způsobil značnou destrukci kabiny Kii Carnival s velkým rizikem poranění řidičovy hlavy, hrudníku i chodidel. Změna polohy volantu znemožnila správnou funkci airbagu. S celkovým skóre 18 bodů (2 hvězdy), může korejskou Kiu povzbudit snad jen ještě horší hodnocení amerického konkurenta Chrysleru Voyager se 14 body (test z roku 1999). Další Korejec Hyundai Trajet vychází z konstrukce z poloviny 90. let a na výsledku je to také znát (3 hvězdy, 20 bodů). Řidič i spolujezdec by při srovnatelném nárazu riskovali vážné poranění hrudníku, ridičovy kolena přicházejí do nebezpečného kontaktu s tvrdými díly pod přístrojovou deskou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu ANO a ČSSD by měl prezident Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán

Prezidentovo prohlášení v rozhovoru pro blesk.cz, že…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 





 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Dnes 18:12

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Proč nám cpou roury, divily se zlaté Češky poháru. Potlačily démony

Proč nám cpou roury, divily se zlaté Češky poháru.…

Padly do písku, objaly se a užívaly si neskutečnou energii z ostravských ochozů. Barbora Hermannová s Markétou…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…