reklama


Červnové vysvědčení automobilů v testech Euro NCAP

Červnové vysvědčení automobilů v testech Euro NCAP

 
 

Euro NCAP právě zveřejnilo výsledky červnového destruktivního testování další skupiny automobilů. Renault si i z tohoto kola odvezl pětihvězdičková auta, ale již není zdaleka sám, kdo získává maximální počet hvězd.

Mezi 17 hodnocenými automobily byly tentokrát také aktuální novinky letošního léta: víceúčelový Citroën C3 Pluriel a kupé-kabrio Peugeot 307 CC. Zejména malá bohatě otevřená karosérie Plurielu by mohla mít při náročném testu problémy, ale opak byl pravdou. Přepracovaná karosérie cé trojky (ta získala v testech EuroNCAP 4 hvězdy) byla náležitě vyztužena a výsledné 4 hvězdičky (31 bodů) Plurielu jsou výborným vysvědčením pro Citroën. I větší Peugeot 307 CC dopadl dobře a 29 bodů také znamená, že se řadí do početné „čtyřhvězdičkové“ skupiny automobilů.

Malé automobily byly dále zastoupeny novým Nissanem Micra a letitým Renaultem Twingo. Řidič Micry se při nárazu dostal do kontaktu s volantem, ale jeho celkové hodnocení (4 hvězdy, 25 bodů) jej přirozeně řadí k lepší polovině výsledkové listiny malých aut. Hůře je na tom v současné době nejstarší vyráběný Renault – malé Twingo – který vznikl na počátku 90. let a na výsledku testu to bylo znát. Čelní náraz těžce zasáhl automobil s malými deformačními zónami (hodnocení 50 %), ale prostor pro posádku zůstal stabilní. Boční náraz dopadl o něco lépe (83%) a částečně zachránil pověst Renaultu. Výsledek: 23 bodů a tedy jen 3 hvězdy.

Většina automobilů, které prošly v červnu testy Euro NCAP byly vozy vyšší střední třídy nebo ještě větší a všechny (mimo dvou korejských MPV) získaly 4 nebo 5 hvězdiček. Renault opět potvrdil svou vedoucí úlohu v oblasti pasivní bezpečnosti, když Laguna ztratila jediný bod při čelním nárazu (94 %) a žádný bod neztratila při bočním nárazu (100% ní hodnocení), celkem 34 získaných bodů bylo převedeno na dalších 5 hvězd pro Renault. Panáček zůstal tentokrát, až na hrudník při čelním nárazu, celý zelený, což je v tomto případě dobrá zpráva. Podobně dobré vysvědčení si odvezla Toyota Avensis, když ztratila jen 2 body při čelním testu (88 %) a boční náraz dopadl na výbornou (100%). Pod průměrem je ochrana chodců, které ohrožují hrany na čelní masce. Celkově Avensis patří k těm nejlepším s 34 body a 5 hvězdami. Robustní karosérie Opelu Signum dobře ochránila prostor pro cestující, ale přestože airbagy fungovaly dobře řidič musel snášet větší zatížení hrudníku než spolujezdec. V Hondě Accord se inženýrům nelíbilo provedení přístrojové desky, které v oblasti kolen znamená zbytečně zvýšené riziko. Accord nezopakoval velmi dobré výsledky menších modelů Hondy v oblasti bezpečnosti chodců, ale jeho 16 bodů patří k tomu lepšímu v dané kategorii. Honda i Opel si odvezli 4 hvězdy.

Saab 9-5 byl poprvé testován už v roce 1998, kdy získal 4 hvězdičky a byl nejlepším ve své třídě. Nyní po několika úpravách potvrzuje dobrou bezpečnostní pověst švédského výrobce a získává nejvyšší počet hvězdiček a 33 bodů.

Velká SUV budí dojem neporanitelnosti ve střetu s jakoukoli překážkou a BMW X5 i Volvo XC 90 potvrdili 5 hvězdami, že hmota ocelových plechů nosné části karoserie byla využita správně. U obou vozidel se příkladně deformuje jen to co je před prvním A-sloupkem karoserie, dveře BMW se snadno otevíraly jakoby se žádný náraz nekonal. Naopak vysoká stavba přední části karosérie nepřeje chodcům, takže X5 získalo opět jen 2 body tj. 6% (jedna hvězda) za ochranu chodců a XC 90 10 bodů, tj. 28%. Stejná „těžká váha“ Kia Sorento sebrala 25 bodů, což stačilo tak tak na 4 hvězdy.

Euro NCAP povolil opakovat test Volkswagenu Touran, po tom co výrobce zlepšil ochranu při bočním nárazu. Ten nyní nedělá Touranu žádné starosti, protože jej zvládl na výbornou (100 %). Celkové hodnocení 32 bodů znamená, že Touranu těsně uniklo 5 hvězd. Velké čelní sklo a další přizpůsobené vnější díly karosérie dobře fungovaly při střetu s chodci a dobrý 3 hvězdičkový výsledek (19 b. tj. 53%) řadí Touran mezi nejlepší ve své třídě.

Velkým MPV kraluje samozřejmě opět Renault s novou generací modelu Espace. Výborná ochrana proti bočnímu nárazu (100 %) a velmi dobrá odolnost vůči čelnímu střetu s překážkou (94%) znamená, že pořadí v této kategorii vedou francouzské MPV s pěti hvězdami - Peugeot 807 a Renault Espace.

Největšími propadáky tohoto kola se staly korejská MPV. Náraz způsobil značnou destrukci kabiny Kii Carnival s velkým rizikem poranění řidičovy hlavy, hrudníku i chodidel. Změna polohy volantu znemožnila správnou funkci airbagu. S celkovým skóre 18 bodů (2 hvězdy), může korejskou Kiu povzbudit snad jen ještě horší hodnocení amerického konkurenta Chrysleru Voyager se 14 body (test z roku 1999). Další Korejec Hyundai Trajet vychází z konstrukce z poloviny 90. let a na výsledku je to také znát (3 hvězdy, 20 bodů). Řidič i spolujezdec by při srovnatelném nárazu riskovali vážné poranění hrudníku, ridičovy kolena přicházejí do nebezpečného kontaktu s tvrdými díly pod přístrojovou deskou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama