Euro NCAP právě zveřejnilo výsledky červnového destruktivního testování další skupiny automobilů. Renault si i z tohoto kola odvezl pětihvězdičková auta, ale již není zdaleka sám, kdo získává maximální počet hvězd.
No hlavne ze dela Renault ta bezpecna auta, vim o cem mluvim, kdyz se prevratite na strechu, hodi se to. Jsu zvedav na new twingo, zda bude mit take 5 hvezd, tak to bude asi neco jako maly tank, jinak nevim, jak by to Renault dokazal. Myslite, ze to vubec u takhle malyho auta jde, aby ziskalo 5 hvezd?
ale co by ne. To hodnocení je bráno podle tříd. Jiné jsou kritéria pro SUV a jiné pro mikro auta... nicméně je pravda že pokud by bylo hodnocení jen jedno, dalo by se bez problému zjistit, které auto je vážně nejbezpečnější. Takhle se to dá marketingově dobře zamaskovat...
Kritéria jsou stejná. Mezní hodnoty zatížení figurín jsou stejné pro jakýkoliv automobil a tudíž výsledky jsou stejné pro všechny kategorie. Samozřejmě jde o náraz do deformovatelné (ale stojící) překážky. Pokud se srazí stejně bodově ohodnocené vozy různých hmotností, tak na tom bude vždy hůře lehčí automobil, přestože má teoreticky stejný výsledek. Ale hlavním přínosem veřejných crashtestů je jednoznačně fakt, že mnohé automobilky si už nedovolí pustit do prodeje automobil s hodnocením horším než 4 hvězdy. Pokud se v naší rubrice Crash testy podíváte na testy z minulých let, tak se jistě zhrozíte, jak ubohá byla úroveň pasivní bezpečnosti oproti současnosti a to i u renomovaných výrobců.
Neni to stejne. Je to rozdeleno podle trid. Myslis, ze auto velikosti napr. Polo nebo Fabia (a to jsou skvele) maji stejnou bezpecnost jako auta vyssi stredni se ctyrmi hvezdami? Neni to tak, ale bylo by to skvele.
Proc netestujou taky auta nejvyssi tridy? Nedokazu si predstavit, ze Renault je bezpecnejsi nez treba Audi A8. Souhlasim s tim, ze by bylo zajimave jednou ty auta nezarazovat do ruznych trid a tim zjistit opravdu nejbezpecnejsi auto!
Jsi uplne vedle. A8 je jedno z nejbezpecnejsich aut na svete. NCAP sice tyto auta netestuje, ale minula verze byla testovana v americe a dostala nejlepsi ohodnoceni jak pro ridice, tak spolujezdce. Samozrejme maj jiny meritka. Ma vyhodu hlavne kvuli tuhemu ASF ramu. Takze bejt tebou bych radeji nic neodhadoval.
CTR [odkaz] CTR
[odkaz]
tvorba prezentací webhosting připojení oprava autorizovaný servis počítačů lynx brave leo kvalitní počítače výkonné počítače servery spolehlivé počítače periferie mrznutí restartování tuhnutí zatuhávání odvirování spyware adware malware profylaxe server windows Vista XP 2000 2003 98 95 NT Novell NetWare OS2 linux ip telefonie VoIP ethernet optické sítě vzdálený přístup vzdálená správa zformátovaný obnova dat znalecké posudky konzultace školení kamery kamerové systémy sledování šifrování utajení softwarový audit office open source software mail antispam ochrana proti spamu Hradec Králové
CTR [odkaz] CTR
to david: Máš pravdu, ale stejně konkurentem Vel Satisu je A6. Ten byl testován a dopad blbě! Když něco vypadá jako cihla, to ješte neznamená že to není papírová krabice natřená na červeno!
VW udělal velmi zajímavý crash test. Phaeton vs. Polo. Srážka byla s krytím 50% (kvůli rozdílu velikostí to balo spíše 40% u Phaetonu a 60% u Pola). Obě auta jela rychlostí myslim 50 nebo 60 km/h. Polo sice od místa srážky odletlo asi 6m stranou, zatímco Ph. ujel ještě přes 2m dál. Test dopadl tak, že z obou vozů by cestující vysoupili nezraněni, dokonce i u pola by si řidič zvládl otevřít dveře. U pola sice byly neměřeny větší hodnoty přetížení, ale přesto by se cestující nic, nebo téměř nic nestalo...
Tak to urcite, renault je nic.
Naj je PEUGEOT - i ked este nema take bezpecne auta,v ostatnych oblastiach (motory,design,celkobve prevedenie) uplne prevysuje Renault.
VIVAT PEUGEOT
Jo, kamose kolega mel v praci 607. Nakonec byl rad kdyz mu ji sebral jeho sef protoze za celou dobu servis Peugotu nikdy nedostal to auto do stavu kdy by v nem vsechny elektronicke systemy fungovaly soucasne.
Ak si dobre prestudujete crash testy Renaultu tak jediny dovod preco sa dostal do 5-hviezdickovej kategorie je ze ma zvukovu kontrolku bezpecnostnych pasov a za to dava Euro NCAP extra bod. To iste urobili aj s novym Mer. ceckom. Inak neviem ake testy sa robia v Europe a ake v Amerike, ale vysledky vyzeraju inak. Samozrejme tu robia testy len na vozy co sa sem dovazaju cize ziadni francuzi, taliani atd.
Je určitě dobře, že se crash testy dělají, ale moc se mi nelíbí jakým způsobem je Euro NCAP dělá. Některé vozy testuje několikrát, jiným i po změnách ve výrobě druhou šanci nedá. Tak npříklad Fabia dostala 4 hvězdy, ale hodně bodů jí bylo strženo za téměř katasrofální výsledek u malých dětí v autosedačce. Jakmile to škoda-auto zjistila, zakázala prodávat tyto sedačky a začala nabízet jiné... Nový test nebyl. Nadruhou stranu třeba Superb byl testován 2x. Laguna teď byla testována podruhé. Audi A6 byla naposled testována v roce 1998. Nedopadla nijak růžově, hlavně kvůli tvrdému zásahu pásů. Ihned potom audi tento problém napravilo, ale druhý test už nebyl.
Taky se mi nelíbí, že do výsledků crash testů jsou přidávány/odebírány body za to, jak je napsaný štítek varující před airbagem, jestli auto má kontrolku bezpečnostního pásu a podobně...
suhlasim, tieto statistiky nas pri havarii nezachrania. Byva to stale viac o soferoch, samozrejme, aj auto hra obrovsku rolu, ale automobilky sa akosi vzdy snazia dotahovat jedna druhu a v konecnom dosledku nepovazujem medzi solidnymi autami tie rozdiely za priepastne. Ved ked si clovek zoberie umrtnost pri nehodach, tak je to o zapnutych pasoch, pouziti alkoholu.... CO mas z toho, ze mas napr. solidny Saab 9-5 a nezapnes si pas. Vyletis oknom a si minulostou. je jasne, ze 1 hviezda a 5 hviezd je rozdiel, ale hadat sa o kvalite Renaulta Vel Satis vs. A8 - schvalne by som si ten crash test pozrel. Osobne si myslim, s aktivnou bezpecnostou ma navrch A8 a pri tej pasivnej by som asi tiez zostal sediet v nej. A hviezdickova statistika nam o tejto konkretnej veci aj tak nic nepovie, ked je kazdy hodnoteny zvlast.
Jeden crash test a-osmy uz byl. To jak to ten frajer, pred zasedanim NATO, vzal ja nevim v kolika z dalnice. To auto bylo na srot a jen diky nemu to prezil.