Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Češi chtějí ušetřit. Německé mýtné změní jejich dovolenkové trasy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
Příkladem trasy, kterou budou Češi zpravidla objíždět, je ÚAMK cesta za nákupy do Drážďan. Ty nepředstavují při vynechání dálnice příliš velkou zajížďku.

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019 pozmění trasy Čechů jedoucích na dovolenou. Snaha vyhnout se poplatku na německých dálnicích bude nejzřetelnější u zimních dovolených, kdy lyžaři z tuzemska směřující do rakouského Innsbrucku nebo na sever Itálie budou stále častěji využívat trasu přes jižní Čechy. Změna postihne i cesty Čechů do Skandinávie, kdy zejména majitelé karavanů budou častěji využívat trasu přes Polsko. ČTK to řekl mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

Při jednotlivých cestách do Německa je podle Vomáčky možné hledat cesty mimo dálnice, pokud ale lidé do země dojíždějí za prací nebo na pravidelné nákupy, pak si zřejmě dálniční známku raději koupí. Náklady na německé mýtné by se tak do budoucna mohly projevit i při výběru nového vozu. Lidé pravidelně dojíždějící do Německa tak budou stále častěji pořizovat nová ekologičtější vozidla, která mají německou dálniční známku levnější.

Mýtné začne pro osobní auta platit v roce 2019, jeho zavedení schválil německý Spolkový sněm. Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (189 až 1351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3513 korun).

Chystané poplatky pro osobní auta za jízdu na německých dálnicích
TřídaRoční známkaDesetidenní známkaDvouměsíční známka
10 až 2,50 eura7 eur
220 až 4 eura11 eur
340 až 8 eur18 eur
470 až 14 eur30 eur
5100 až 20 eur40 eur
6130 eur25 eur50 eur
*Třídy jsou odstupňované podle objemu motoru a emisní normy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
27. 3. 2017 13:38
Re: Re:
Přeju ti tvou káru, ale bohužel přítomnost takových kolenovrtů na dálnici je častá, otravná a nebezpečná. Kdo nejede aspoň 125 na tachometru, nemá v levém co pohledávat. Není normální, aby se levý pruh sunul 110 několik kilometrů. To je každý den na D11, kde nejsou ani žádné uzavírky.
27. 3. 2017 10:01
Re: achjo
Já jsem toho názoru, že jakékoliv zpoplatnění dálnic popírá jejich prvotní smysl. A tím je agregace "přespolní" dopravy. Stačí se podívat po ránu na silnice vedoucí souběžně s dálnicemi a uvidíte tam mnoho aut bez známky. Přitom, kdyby jezdili po dálnici, tak jsem přesvědčen, že těch 1500 za dálnici ve výsledku ušetřej za palivo. Ale protože 1500 jednorázově je moc, raději překážej v malejch obcích a otravujou tamní lidi.
26. 3. 2017 09:51
Re: Ceska realita
Chcel si tým povedať, že nemec nemusí platiť teraz za diaľnice v rakúsku, alebo ?
26. 3. 2017 09:49
Re: Re:
Ale to čo píšeš nemá nič spoločné s typom paliva v nádrži :-!
26. 3. 2017 09:47
Re: Pár eur...
Tak si si aj istotne všimol,že od čias prvých dízlových OI až po súčasnosť došlo k radikálnej zmene a k reálnemu pokroku.K vykuchávaniu len toľko, že kuchá sa všetko bez ohľadu na palivo :-!