Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.
Pointa je takova, ze do znackovych servisu jezdi majitele, firmy se Skodovkami kvuli komplexnim sluzbam. Treba pujcovna se muze hodit kdyz ti meni u 5 leteho auta prevodovku nebo motor. O zarukach tu rec byt nemuze, Skoda dava 2 roky ;-)
Měnit po 5 letech motor znamená že auto je zfušovaný a nekvalitní vrak, teda pokud nemá najeto 700 000 km. ale v tom případě je na odpis a výměna se nevyplatí.
Jsou lidé,kteří si za pět let zničí motor u vlastního auta,ženou se dvoustovkou a okamžitě po zastavení vypnou turbomotor,v zimě zase studený motor okamžitě vytáčejí do vysokých otáček,nekontrolují stav oleje atd.Ani kvalitní motor nevydrží prasácké zacházení.
Paradoxne znackove servisy poskytuji slevu 5 - 30% (podle znacky) na dily a praci pro vozidla starsi 4-5let (podle znacky), pripadne dodavaji specialni levnejsi dily pro vozidla myslim ze starsi 10 let - napr Ford Motorcraft nebo VW Economy, pripadne maji dil plneho standardu, nebo levnejsi dil, pro vozidla s mensim najezdem (Mazda).
Skodu asi zna kazdy servis, ale pokud mate neco s 5% podilem na trhu, tak tezko najdete dilnu se specializaci na takovou znacku (ve vasem meste). Pri zlozitejsich opravach potom mechanik nema potrebne znalosti pro specifika daneho modelu, napr nezvykle veliky utahovaci moment + 1/4 otacky a potom uz blokova vyjimka nebyla splnena, protoze sice pouzil dily srovnatelne kvality, ale uz nedodrzel vyrobcem predepsany postup, ktery vyrobce podle vyjimky poskytuje, ale ZA POPLATEK. Franta z dilny urcite nema na to, aby si zaplatil vsechny znackove pristupy, maximalne tak na Skodu. A v neposledni rade je v tomto oboru tezke najit cloveka, ktery za tak malo penez, bude odvadet perfektni praci. Co ja mam vetsinou skusenost, tak mechanika dela nekdo, komu to ve skolce moc neslo a nesehnal nic lepsiho (skusenost z vetsiho mesta).Cim ale chudsi region, tim je pristup lepsi.
přesně tak , ale taky záleží co ten chlapík opravuje , lidi chtějí hlavně ušetřit takže s oktávkama k němu asi nejezdí když je drahej . Kolega z práce jezdí s renaultem do origo servisu 40km . A ten jeho scenic ma už 9 let ale jezdí tam od začatku auto tam kupoval a vždycky se tam domluví a asi se mu to vyplatí když to má z domu 40km.
Je zajímavé, že firma s fleetem (Kia ceed) jezdila do orgošu, ale když se jednatel dozvěděl, že chtějí za výměnu čelního sklad přes 9tis, tak auto poslal do servisu Škoda a tam to udělali za 6 tis >:-[]
No propočty pana vedoucího z Elitu jsou hodně teoretické. Fleetový zákazníci rozhodně neplatí v autorizovaných servisech standardní ceny. Takže úspora nemusí být vůbec žádná.
Par faktur na fleetove vozy jsem videl, prave si myslim, ze servisy ziji z fleetu: sterace za 2000czk kazdy rok, myti vozu za 1500, kapaliny do ostrekovacu za 300, prezuti kol za 1500 + nekdy geometrie za 1500, zabezpeceni STK za 3000, myti kol, dohusteni rezervy,pneumatiky s rabatem,... neskutecne polozky a ceny
Jezdím do autorizovaného servisu s 8 let starou A6, sleva na díly 10% (originály), sleva na práci 30%. Borec maká v servisu 18let jenom na audinách, takže to má v krvi a nic ho nerozhodí.
V dnešní době najít opravdu dobrého řemeslníka, která Vás nevojebe a auto nezasere či nepoškrábe, je velký kumšt.
přesně nastavenou na daný typ auta,tak by to neměl být problém,ovšem když se necháte napálit tak jako kdysi já,tak zapláčete.Že je někde na nějaké složitě vypadající krabici magický nápis BMW ještě neznamená,že ona krabice vám zjistí závadu a někdy to může dopadnout tak,že vám auto tito "nezávislí odborníci" ještě víc zk.rví.Na druhé straně můj známý jezdí do neznačkového servisu VW,ŠKODA,SEAT a je velmi spokojený.Takže je třeba pečlivě vybírat a zjistit si,jestli jsou lidi se službami v daném nezávislém servisu opravdu spokojení.
Já se na "stará kolena" rozhodl si dělat servis sám. Mám servisní plán a tak vím, že mě čekají v srpnu svíčky. Origo stojí kus 850 Kč, já mám ty samé Denso za 299 Kč kus. Nějak se mi fakt nechce dávat za vzducháč origo 1600, olejový filtr 350 a hodinu práce 900 Kč .....
To jsou vcelku jednoduché úkony, horší je, až se ti něco podělá, rožne se grilované kuře a ty nebudeš vědět, která z možný třiceti závad to může být...
Šlendrián za obrovské peníze. S (ne)výměnou oleje má zkušenost mnoho lidí, těch historek o zku.vení auta (jiný výraz se nedá použít) jsem slyšel tuny, i mě se staly.
Právěže neautorizák, který si otevřel člověk, co ho to baví, je jediná alternativa, když potřebujete opravu nebo pravidelný servis. Těch znuděnejch neumětelů, kteří ani nemají motivaci odvést práci poctivě (za ty prachy?) je v každém autorizáků plno. Dík, nechci.
Presne tak, ludia, co makaju na seba, su castokrat okrem toho, ze su lacnejsi, aj omnoho milsi, skusenejsi, ochotnejsi a sikovnejsi...
Nie je garazista ako garazista, ale ked funguje 20 rokov bez toho, aby krachol, hadam uz nieco vie a nechce si pokazit meno...
Prijdem do autorizaku ohladom veci, na ktoru som sa pytal pred dvomi mesiacmi, a ze "dotycny clovek uz u nas nepracuje". Nechcem ani vediet, co za ucnov maju v dielni a aka je tam fluktuacia. Navyse si este poniektori stale neuvedomili, ze opravit a vymenit nie je to iste a ze nas zakaznik, nas pan...
Vono je také rozdíl seat, škoda a rozdíl servis třeba Audi, se kterým mám velmi dobré zkušenosti. Pokud potřebuji ověřit vin, pošlou mi historii zdarma na email bez diskuzí, což ne všude funguje, velmi vstřícný přístup i k majitelům starších aut, díly skladem, oprava na počkání nebo do druhé dne. Ovšem neplatí to všude, znám autorizák (Kyjov), kde jezdil znýmý s Q7 a jak tu bylo již řečeno, nedělali to, co fakturovali... Takže jak u autorizovaných, tak i ostatních platí, že je potřeba vyzkoušet či jít na doporučení.
Za tu dobu, co jsem jezdil do autorizovaného servisu (cca 2,5 roku) se tam dvakrát kompletně vyměnilo osazenstvo servisu. A některé závady jsem si diagnostikoval sám a v podstatě v servisu jenom konzultoval. A některý věci jsem jim dokonce radil :-)
Teď jezdím ke kamarádovi do neautorizovaného servisu, už 3 roky, a pořád je tam ten samý mechanik :-) A i do elektronické servisní knížky mi zapisuje prohlídky, i když je auto už po záruce.
Ale fakt je, že Toyota chce za přístup ke všem informacím 2400€ ročně a to žádnej nezávislej nikdy nedá. Ale zase za přístup na jeden den to stojí 16€ a na tři hodiny jen 9€ a to je dost času na to, zjistit si vše potřebné a tolik peněz to zase není...
Do autorizovanýho servisu vozím auta po dobu co se splácí úvěr. Tedy 5 let. Pak jdou do neautorizovanýho servisu. Důvodem je taky to co popisuje Cuba66 . V autorizovaným musím kolikrát radit co je s autem a co by to mohlo být 8-s . Jak to mám jako vědět? Ceny oleje apod jsou taky sranda. Na servisech se rejžuje víc než na samotným prodeji. Navíc v autorizovaným se mi stalo, že sem dostal nový turbo, který bylo vlastně repasovaný a to moje údajně nefunkční , jezdilo v jiným autě dál a mohl bych pokračovat dál. Na autorizovaný servis od škodovky jsem bohužel zanevřel a to jsem od nich bral přes 20 aut. V neautorizovaným je pravda, že třeba auto nevyčistí a neumyjou, nebo sem tam technik něco zašpiní. To mě taky dokáže *, když vlezu do auta a je tam bordel a nejsou nastavený hodiny, nebo smázlej servisní interval. Každej má něco, ale pro mě je nejdůležitější rychlost a důvěryhodnost. Nemám čas čekat týden na autorizovanej servis než bude mět čas.
všetky diely, čo menia, si ber so sebou alebo nechaj ukázať, to turbo nemenia asi každý deň a ak dokážeš svoje staré identifikovať, tak sa ti to nestane. Jazdím do autorizákov, s jedným autom 55 km ( lepší ako ten v mieste bydliska ), s druhým budem asi 20km ( servis v našom meste skončil ), motorka v záruke 80 km, teraz olej, filtre, sviečky sám, doťahujem všetko podľa manuálu na predpísaný moment ( aj olejový filter :-! ), ale na veľký servis kontrola ventilov zas autorizák, mechanika to baví, stále je ten istý len nemá čas, lebo berú aj iné značky, takže už som na servis išiel aj v búrke...
Já jezdím do autorizovaného servisu, osazenstvo tam je už x let naprosto stejné. Práci vždy odvedou super i na ceně se vždy domluvíme.
Když zlobily vstřiky tak je opravili - tedy neměnili. Například. Výsledek je takový, že starší Oktávka má nyní najeto ca. 500.000 a mimo spotřebních dílů je vlastně v původním stavu tak jak vyjela z linky. Včetně turba, EGR, spojky+dvouhmoty (jen vyměnili váleček).
Měl jsem zkušenost, že mi rachotilo táhlo u sedadla spolujezdce, takže jsem se ho rozhodl vyměnit. Tento díl nebyl skladem, takže se chvíli čekalo. Přesto, že díl objednali, nakonec co technik sedadlo vyjmul, táhlo sám opravil a díl mi neměnili, takže jsem ušetřil za materiál, i když nemuseli a mohli tam prdnou nový či mi ho jen vyúčtovat, i když by ho nevyměnili a já to nepoznal.
Taky mam asi stesti na autorizak, starsi, skusenejsi mechanici, dobry pristup, domluva, podpora od vyrobce v dilech, zazemi, tech. informacich. Pohle VIN mam jistotu, ze tam prijde ten spravny dil. Napr po pocatecnych problemech s prevodovkami, vyrobce zmenil typ oleje v 75W-85 na 75W-90, co je vyssi viskozita. Myslite, ze nejaky autokelly nebo nekdo tuto zmenu zaregistroval? Nikdo Dobry zpusob, jak si za park Kc na litru znicit prevodovku.
velké automobilky pomalu ale jistě s novými modely přechází na on-line diagnostiku přes server přímo do továrny, to je fakt. Ono jim to totiž šetří velmi mnoho peněz, zvlášť když je v autě několik i desítek řídících jednotek, různé zábavní systémy, upgrade např. navigace, apod. Toto je také důležité v situacích, kdy stejný elektronický díl je ve více modelech a nejenom v autech jedné značky. Je třeba ho jen na dálku diagnosticky oživit, přepsat data. Sice tato diagnostika trvá kapku déle, ale nedělají se takto zbytečné úkony při opravách.
Toto nikdy v garáži nebude v budoucnu fungovat, prostě si zvykneme zpět na autorizované servisy. Stačí někdy jen vybitá baterka a jedem tam.
jj, autorizák aktualizuje software jednotky i převodovky.. Nehlědě na to, že se auto během svého životního cyklu neustále každý rok mění, i když pořád navenek vypadá stejně.
Ono je to o lidech jak v neautorizacich tak v autorizacich. Kdyz jsem mel jeste Toyotu, tak jsem nejdrive byl jednou u garaznika doporucovaneho na Toyota klubu a sice opravil, ale zadna velka lace to nebyla. Pak se mi stala obdobna zavada, uz se mi nechtelo tahnout se ke garaznikovi, tak jsem to nechal udelat v Toyota Tsusho Modrany a bylo to zase stejne mozna o neco malo mensi penize a jeste mi pritom umyli zdarma auto. Takze ten neautorizak nemusi byt vzdy uspora.
Druha vec je, ze i mezi neautorizaky jsou rozdily, takova Toyota Tsusho vam da 30 % slevu na starsi auto, zatimco treba Toyota na Cernaku vam da za starsi auto prirazku s tim, ze "je s tim vice prace, ty srouby uz casto nejdou povolit". Vysledny rozdil na stejne zakazce je klidne tretina ceny.
Je to o pristupu, chce to najit dobry servis a to da nekdy praci. Znam skveleho neznackoveho opravare na moji znacku, ale bydli 400km daleko. To se mi nikdy nevyplati, ale veci jako napr dodelani tempomatu s vymenou RJ a nalitim novych dat do RJ motoru, kabiny i budiku ti autorizovany servis neudela, pripadne za to bude chtit neskutecne desetitisice, jedine skutecny odbornik neoficialnim postupem, pomoci dilu z vrakoviste.
vyhoda zadna. když na 50tis km odesla spojka u auta co jezdilo jen delší trasy, reklamace neuznana. spojku dali neznačkovou abych to prej nemel drahy (jako socka opravdu nevypadam), ale za cenu 2x drazsi nez nakup ty same na internetu + samozrejme práce. olej 3x predrazeny oproti nakupu na benzince. drazsi cena práce me nevadila, ale vadilo mi do oka bijici predrazovani oleje a nekterych dilu. nektere dily nebo práce zase byly prekvapive levne.
po 4 letech před servisni prohlidkou se s autem na couvalo do sloupu (i pres pipajici sensory) a bylo rozhodnuto jezdit do slusnyho neautorizovaného servisu.
s dalším autem do znackovyho servisu max 2 prohlídky a pak opet neautorizovanej i když to bude v zaruce.
Oba máme s kamarádkou starší Škodovky, které jsou vcelku mechanicky jednoduché..
Jenže ona našla zachovalou Feldu i se serviskou a tak se rozhodla, že bude pokračovat v tom a jezdí do autorizáku Škoda. Za hodinu práce cca 500 Kč. Nedávno byla na výměně oleje, nalili ji tam nějaký ten Shell Helix (má to na faktuře) + filtr a naúčtovali si 1 500 Kč vč. práce.
Vzpomínám si i na neautorizovaný servis, kde jsem prvně měnil olej v motoru vč. převodovky, nalili mi tam nějak použitý olej (byl až moc divně černej) a údajně měnili i v převodovce. Když jsme po roce s kamarádem-mechanikem převodovku rozdělávali, tak mi řekl, že ten je tam možná už od výroby...a to jsem též zaplatil 1 500 Kč.
Tak jsem si našel jiného známého "garážníka", na doporučení od rodiny, jeho taxa je cca 300 Kč za hodinu, díly si nakoupím sám na doporučení a dělali jsme třeba komplet nové přední brzdy vč. kapaliny a vyšlo mě to na 1 000 Kč.. ;-)
A všechny úkony na počkání po předchozí domluvě.
Jak už tady padlo, jde o to na koho narazíte... ;-)
Taky bych měl zase s autem zajet na servis. Já teda prakticky vždycky jezdím do autorizovaného servisu. V tomto mám výbornou zkušenost s https://www.intercars.cz/ Hlavně má takto člověk jistotu, že případné opravy budou udělané odborně a hlavně že tam budou použity originální náhradní díly. To bohužel u neautorizovaných servisů vždycky jistota není.