Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Češi opět obracejí svou pozornost na ojetiny

Michal Fokt
Diskuze (51)
Trh s ojetými auty klesá v Česku pomaleji, než ten s novými, takže se zvyšuje podíl dovážených starších vozů na našich silnicích. Narůstá také podíl v "nechtěné" kategorii vozů starších deseti let.

Máme za sebou prvních pět měsíců letošního roku a s nimi i čísla o situaci na českém trhu. Ten, stejně jako téměř všechny ostatní v Evropě klesá a to s poměrně velkými rozdíly mezi jednotlivými měsíci. V lednu letošního roku se český trh propadl o 6,6 %, v únoru však o masivních 22 % a v březnu o 19 %. V dubnu však pád činil už jen 9 procent a v květnu se snížil dokonce na 7,2 %, což určitě není špatný výsledek, těžko však z výsledku posledních dvou měsíců lze asi dělat nějaké závěry o možném zpomalení propadu, případně dokonce o otočení trendu do kladných čísel.

Jako celek zatím trh s novými auty v České republice padá o více než 12 % a pokles zaznamenává i trh s importovanými ojetými automobily, avšak výrazně menší, což znamená, že se nám opět zvyšuje na silnicích počet starších vozů. Ten padá pouze o 3 % a většina těchto ojetin je nyní starší deseti let, což je kategorie, kterou úřady chtěly naopak postupně snižovat. Tato kategorie dnes tvoří 35 % všech vozů na českých silnicích.

Trošku paradoxní situace vznikla v segmentu lehkých užitkových automobilů, jenž v rozporu se zbytkem trhu naopak rapidně stoupl a to o třetinu. Jenže v tomto případě se bohužel nejedná o pozitivní očekávání konce krize v podnikatelské sféře, bližší zkoumání totiž odhalí, že je to zásluha jediného vozu - Fiatu Doblo, kterých bylo registrováno pět set, čímž italská dodávka ovládla téměř polovinu trhu. A také zásluha jediné firmy - Česká pošta totiž realizovala část své plánované obnovy vozového parku...

Michal Fokt
Diskuze (51)
11. 6. 2013 18:06
Re: Nenávistný příspěvek
to zalezi spise na pojistovne a na ridici, pro me je kupříkladu havarijni za hubicku (ano mam auto pojistene plne) ale je jasne ze ridic co ma trvale bydliste třeba v Praze a nevydrzi 2 roky bez nehody se u luxusního auta na havarijnim prohne slusne :-)

ja momentalne platim veskere pojisteni, tedy ruceni/kradez/vandalizmus/zivelka/zver a havarijni + asistence necelých 8tisic rocne (Audi A6, tabulkove lehce nad 120 tisic), ale mam plne bonusy, bo jsem jaksi neboural a mam trvale bydliste ve meste s 20k obyvatel, ac jsem naplavenina Prahy >:D tech lidi ale co maj takto pojistene ojete auto do 400 tisíc je podle me pojistovny minimum, dokonce i nova auta v této cene jsou pojistovana minimalne, cesi proste setri :-) sposuat pojišťoven ani auta starsi 8 let nechce pojistit jinak nez povinne ruceni
Avatar - grifith
11. 6. 2013 16:54
Re: Nenávistný příspěvek
Havarijní je také za hubičku? :-)
11. 6. 2013 16:29
Re: Nenávistný příspěvek
pripada ti třeba Audi A8, Mercedes S nebo BMW 7 jako malo luxusni? a ze jich na LPG jezdi codela dost, procentuelne na kusy ve tride mozna i vic nez kdejakých aut o velikosti Octavii a Fabii s LPG :-)

proste s A8 s 4.2L 8valcem se da v pripade LPG a E85 jezdit stejne draho jako s Octavii s 1.4TSI :-) vyhodoiu těchto luxusnějších aut je i to, ze mají často velka kola, a tedy i velkou rezervu, místo které se da dat hodne velka nadrz na LPG, ja do A6ky muzu dat az 65L nadrz na LPG, do A8 me bylo receno ze by se mohla vejit az 92L nadrz místo rezerva, benzinova ma pak 90L, takze dojezd 1300-1400km a provozni naklady za palivo od 2.2kc/km, coz je obdobna cifra za kterou jezdi třeba takova Octavia s 1.4TSI

povinne ruceni je v CR prave nastaveno tak, ze nad 2.5L je uplne fuk co mas, takze zaplatíš stejne za 2.5L 4 valec tak za 8 litr 16 valec :-)
Avatar - Otrava
11. 6. 2013 13:46
Re: Nenávistný příspěvek
Popravdě, u toho povinného ručení a paliva jsem měl na mysli opravdu luxusní koráby s odpovídající motorizací jako třeba velké žíznivé osmiválce ve velkých autech, které se pod 10l nepodívají. Povinné ručení odpovídá.

No upřímně - cena odpovídá stavu a ceně provozu vozidla. A tak, alespoň odhaduji z toho, co jsem viděl, při stejné ceně je na výběr (výrazně) vylítanější diesel nebo velkoobjemový benzín (který cenou nemůže obvykle konkurovat, protože se počítá s dražším provozem). Jasně, spousta motorů se dá předělat na LPG...a i s tím to ještě nějaké ty kilometry vydrží.
Ale to je samozřejmě extrémní případ. Já teď fakt myslím luxusní auta, ne střední, ani vyšší střední.
No, a když seženu olítané luxusní auto za 200-300tis, musím počítat, že budou další vysoké výdaje. Nejdebože když cena té ojetiny bude okolo 100tis., ale i takové zboží má své kupce.
Avatar - Barrichello
11. 6. 2013 11:32
Re: Nenávistný příspěvek
vidím to stejně.
To samý brzdy atd. - pokud se s tím nejzdí brzda plyn denodenně vydrží kotouče klidně 80 tis a destičky 40. Což je při nájezdu 10 tis ročně na pár let >:D