Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Češi opět obracejí svou pozornost na ojetiny

Trh s ojetými auty klesá v Česku pomaleji, než ten s novými, takže se zvyšuje podíl dovážených starších vozů na našich silnicích. Narůstá také podíl v "nechtěné" kategorii vozů starších deseti let.
Zpět na článek
10. 6. 2013 11:15
10. 6. 2013 11:22
10. 6. 2013 15:05
10. 6. 2013 11:15
:-)
Za chvilku bude hodně levných ojetin. Obojživelných. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2013 11:22
a divi se nekdo?
z aut se pomalu ale jiste stava spotrebni zboží, 10 let stara ojetina je mnohdy při stejne cene kvalitnejsi a luxusnejsi nez kdejaka nova vonavka z tovarny, a kvalita a arogance spousty ceskych "autorizovanych" servisu této situaci ještě vic nahrava :-)
Rozbalit vlákno
23
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 11:26
Re: a divi se nekdo?
nie som za jazdene auto...... ale mas pravdu.... kvalita vacsiny novych aut ide dole.... z auta sa stal spotrebny tovar na par rokov a koniec.... ved aj televizory kedysi vydrzal 20 rokov.... a dnes? Tie dnesne LED telky sa po 5-10 rokoch same rozpadnu..... s autami to je podobne..... zlate 90 roky...
10. 6. 2013 11:31
Re: a divi se nekdo?
a co me docela udivuje, ze automobilky jdou sami proto sobe kupříkladu v alternativnich palivech, je tu moznost LPG, CNG, E85, a kolik modelu me automobilky nabízí s temahle alternativama? sakra vzdyt v CR jezdi prez 200tisic aut na LPG, natankuju ho snad u každý druhy benzinky, ale mezi novejma autama aby clovek najmul hledace pokladu aby vůbec nasel poradny auto s moznosti LPG, přitom ceskej ridic na usporu nakladu slisi docela hodne, takze proc nemá třeba Skodovka zadny auto s moznosti jizdy na E85 nebo LPG? obe paliva muzou ridicum usetrit i vice nez polovinu z provozních nakladu

kvalitni prestavbu téměř na všechny modely/motorizace udelaj v kdejakym servisu, a automobilka to nezvladne?

nabidnete me Octavii/Superb s atmosferickym 6 valcem co zvladne jizdu na E85 a bude mit zaroven nadrz na LPG, a mate me jistého, ale nejaky smesny moturky o obsahu petlahve co skoro musej baštit jen N98 aby to vůbec jelo a na servis to musí snad každých 10kkm me fakt nezajimaj
Avatar - Barrichello
10. 6. 2013 11:38
Re: a divi se nekdo?
Jojo, LPG s ofiko zárukou nabízí u levnějších aut jen Dacia a Fiat pokud vím, E85 jen Dacia a to ještě jen u dusteru.

Těch aut na E85 tu vůbec je hodně málo.

Já ho v sobotu tnakoval do Alera. Litr za 23,90 >:D :yes:
10. 6. 2013 13:37
Re: a divi se nekdo?
Mě to taky udivuje, ale z hlediska automobilek to chápu ... po LPG není tak velká poptávka jako po dieselech a nepřináší jim to zajímavé marže - na jedné straně za LPG nikdo nechce moc připlácet (třeba Opel chce za LPG 50 tisíc, to nikdo nedá), na straně druhé musí pro LPG varianty používat méně ošizené (=dražší) motory.
Vem si třeba Škodovku - leader trhu, co prodává kvanta aut, většinu pro firemní sektor, kde je proferován diesel. Nějakých pár stovek lidí, co by chtěli LPG, to pro ně není zajímavé. Menší dovozci, kteří se snaží zvýšit podíl na trhu a většinu jejich zákazníků tvoří soukromé osoby, se snaží víc a LPG se snaží nabízet. Ale nabídka je dost omezená.
10. 6. 2013 13:47
Re: a divi se nekdo?
Škoda má Oktávku na E 85
10. 6. 2013 14:20
Re: a divi se nekdo?
v CR? ja mel zato ze Multifuel se dodava jen do Svedska, a nepocital bych ze se něco takového objevi i v novich modelech kde se to hemzi jen samejma pidimoturkama s turbem

tech par aut co dodali par institucim v CR a ani to nijak nezpropagovali, ty nepocitam
Avatar - Snooob
10. 6. 2013 14:57
Re: a divi se nekdo?
Mne sa zdá, že Octavia II 1.6 bola aj s LPG - funglovka
10. 6. 2013 15:01
Re: a divi se nekdo?
jj nekde na strankach to měli :-)
11. 6. 2013 08:07
Re: a divi se nekdo?
ta se už ale nějakej pátek nenabízí. Navíc mít v nabídce jeden motor nevalného výkonu, s tím díru do světa neudělají. ;-\
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 15:33
Re: a divi se nekdo?
Snad i Hyundai nabizi origo LPG
10. 6. 2013 15:40
Re: a divi se nekdo?
Origo LPG nikoliv, nabízí "jen" přestavby LPG se zachováním záruky.
Avatar - Barrichello
10. 6. 2013 11:40
Re: a divi se nekdo?
Tak tak. Ta 6-10ti letá ojetina za cenu nového vozu nabídne mnohem větší hitparádu, díky tomu že si můžete koupit auto o pár tříd výše. Servisní náklady nemusí být enormní při vhodném výběru a kvalita je mnohdy lepší jak u současných aut kde se šetří kde to jen de.
Navíc u aut o pár tříd výše nebyl ten tlak na cenu takový jako u minivozů, malých a nižsí střední...
10. 6. 2013 12:26
Re: a divi se nekdo?
Je stejně legrační - ta "nechtěná" kategorie aut starších než 10 let zmíněná v článku. Když si tak porovnám udržovanou Octavii první generace z roku 1999 mého bráchy a o deset let novější, prakticky stejné auto v provedení Tour u nás na firmě, tak to novější bylo už po dodání z Boleslavi pocitově horší - jakoby rozhrkanější, uvnitř hlučnější a celkově ten downgrade z roku 2004 se na Touru projevil dost silně. Navíc firemní kus už má teď najeto mnohem více než to soukromé auto. Ale politici v půlce Evropy by (kdyby na to byly peníze) rozdávali peníze jen za sešrotování toho dříve vyrobeného.
Vím, že moc aut se nevyrábí patnáct let ve stejném typu, ale jako demonstrace pokřiveného vnímání (nejen) byrokratů prakticky po celé Evropě, je to dobrý příklad.
11. 6. 2013 08:09
Re: a divi se nekdo?
Přesně jak píšeš. Kvalitativní downgrade O1 z roku 2004 je dost citelný. Proto když jsem kupoval O1 tak jsem vyloženě šel max po r.v. 2003 ;-)
Avatar - grifith
10. 6. 2013 12:16
Re: a divi se nekdo?
V podstatě máš pravdu, před deseti lety ještě nebylo o krizi vůbec slyšet, vše "vzkvétalo", automobilky byly plné optimismu a tak se auta dělala poctivější než dnes. Aktuální stav je takový, že aiutomobil je opravdu spotřební zboží, zda-li je to dobře nebo není to je otázkou diskuze, ruku v ruce s "poklesem kvality" také adekvátně kleska i cena. Pak už je jen volbou každého, zda-li bude preferovat kvalitněji vyrobený, ovšem notně ojetý desetiletý vůz. Neděljme si iluze, že někdo těch deset let dával vozu kvalitní servisní péči a díly. Jak hodnota vozu klesá, klesá i ochota utrácet za servis a díly...
10. 6. 2013 12:54
Re: a divi se nekdo?
proto ja vybiram ojetiny ze segmentu, kde ty peníze jsou, tedy auta která jako nova mela cenovku i okolo 80-100 tisíc euro, přitom dnes jsou takova auta v bazarech za cca desetinu jejich puvodni ceny, aneb velkej obsah (strasne to zere, nejlíp i chodce z chodniku) a je to "exkluzivni" vuz pocitove kvalitni znacky (takze na servisu necham celozivotni uspory) >:D a výsledek, mam 13 let stare auto, tehdy vyssi stredni tridy co mivalo cenovku 1.8 milionu korun, koupil jsem a dal dopucu, tedy provedene veskere nutne opravy, provedeny veskery servis spotřebních dilu a komplet dve sady novich gum a jedna sada novich disku (zima/leto, a jen prehazuju, respektive nechavam prehodit cela kola v servisu kde se me o kola staraj) za necelých 200 tisíc korun, auto bez zavad (drovnosti se samo objevili, ale nic co by se nestavalo i u novich aut, a nastesti same prkotiny za doslova drobne ceny oprav) slouží jiz vice nez 5 let a najelo semnou dalších 85tisic km (v době koupe na tachu 98tisic, podle servisni hystorie 468tisic >:D ), výbavou jsem porad na urovni dnesni stredni trydy, stejne tak i velikosti toho auta, a ted jake auto dnesni stredni tridy me dokaze za 250 tisíc nabidnout takovou vybavu a komfort atmosférického 6 valce v Audi A6 Avant v tehdy "maximalni" vybave ? upozorneni ze jezdim bez upravy na E85, tedy mam provozni naklady asi na urovni benzinoveho auta se spotřebou 7-8 litru

proste at hledam jak hledam, tak podobne vybavene auto podobne kategorie a velikosti, dnes proste pod 700-800 tisíc jako nove nemam sanci koupit, provoznima nakladama unej budu vždy vejs nez u stavajiciho a nechci ani znat cenu servisu co by me to auto stalo po dobu rekneme 5-6 let a to ikdys by bylo koupene jako nove, kdyby to nove nabízelo alespoň nejake vyhody, kupříkladu ten alternativni pohon (u "tovarniho" si zato clovek priplaci od desitek do stovek tisíc, proc kdys jinde to dokážou taky za polovinu i levneji a v malem mnozstvi?)
Avatar - grifith
10. 6. 2013 13:25
Re: a divi se nekdo?
Zcela chápu, že u dnešních nových aut v ceně kolem 300 se asi šestiválec sehnat nedá, s výbavou to může být +- nastejno, jak u které značky. Výbava jde samozřejmě s dobou, proto dnes má auto v ceně 300 papírků výbavu, jako to Audi před 13 lety ale za 2 miliony. Je to logické, výbava se časem probojovává do stále nižších segmentů.
Je totiž velké množství lidí, kteří před 13 letou ojetinou s nájezdem minimálně 260 tisíc km a potenciálně obrovským rozikem drahých oprav dají přednost právě novému auto s podobnou výbavou za těch 300 tisíc i kdyby jim to mělo vydržet "jen" deset let. To, že u tebe se žádné vady neobjevily neznamená, že u takových aut nejsou, právě naopak. To, že 13 letá A6 Avant má své kouzlu popírat nebudu, je to auto pro člověk co má svůj styl a je pro něj ochoten "riskovat". Ale určitě se nejedná o adekvátní alternativu pro lidi, kteří chtějí utratit svoje peníze za nové auto.
Nové auto ti dnes může nabídnout mnohé výhody, například záruku a u mnoha značek ne zrovna malou, pak tu nepopsatelnou chuť po "vůni" nového auta apod.
10. 6. 2013 14:10
Re: a divi se nekdo?
tak auto za 300 tisíc rozhodne nemá vybavu jakou mělo luxusni auto před 13 lety, neznam teda zadne auto v této cene co ma třeba sibr, komplet elektricke predni sedacky nebo 2 zonovou digi klimu, takove drobnosti jako komplet elektrika všude, zásuvku v zavazedelniku asi nekter za 300k mit budou, ale bude to spis minimum modelu, stále to ale budou auta kde nebude "motor" a velikosti budou spadat nekam do kategorie nižší stredni :-)

a záruka? ta je dnes bud smesna co se doby tyce, nebo s takovejma podminkama, ze se vlastne vůbec nevyplaci, pokud auto prezije první 2 roky, tak je jeiz malo pravdepodobne ze se něco většího vyvrbi, ale pravda, u tech dnesnich maloobsahu obalenych dalsima serepetickama se toho vlastne ma hodne co po... >:D

načichat se vuni nového auta muzu zajit kdykoliv do jakéhokoliv autosalonu, k tomu to auto nepotrebuju hned kupovat (ac me to teda spis smrdi) :-!
Avatar - grifith
10. 6. 2013 14:29
Re: a divi se nekdo?
Takže jsme dospěli k tomu, že ti starej vůz jakkoliv vylétanej přijde lepší než novota, hlavně že to má výbavu a pořádnej nejmíň čtyřlitr - to je oč tu běží?
Šíbr, přežitá komfortní výbava z počátku devadesátých let od které se postupně ustupuje z důvodu bezpečnosti (mnohem nižší tuhosti karoserie). Jinak jak jsem ti psal, co automobilka, to jiná výbava, Škoda nedává nic, naopak Fluence výbavou neškudlí.
Na záruku nevěříš proč? Chápu, že u ojetiny nikdy nepoznáš jak to chodí nebo jsi měl jen samé negativní zkušenosti a reklamace nového vozu ti zamítali?
Každej je jinej a věř, že když ukážeš někomu novou káru nebo 13 letej (s prominutím) olítanej pekáč, tak si můžeš tipnout, kdo si co zvolí.... Chápu tvůj postoj, každej si koupí co uzná ;-) Ale nebral bych to jako dogma do automobilové diskuze.
10. 6. 2013 15:09
Re: a divi se nekdo?
prezitek? no covece, a co jsou teda pak panoramaticke strechy s odsuvnym panelem?

me zajima co me auto nabidne za danou cenu a jake budu mit provozni naklady, a je me uplne jedno jestli je to auto nove nebo jete

a se zárukou myslim mam docela dobře zkusenosti, ostatne 2 letou záruku jsem mel vždy i u ojetiny, a popravde, v bazaru byli vstricnejsi nez v servisu dane znacky :-) pravda velkobazarum v CR se vyhejbam, ty rvou peníze spise do marketingu nez do sluzeb :-)
Avatar - grifith
10. 6. 2013 15:31
Re: a divi se nekdo?
Ano, dnes je šíbr již poměrně přežitý. Panoramatické střechy s odsuvným panelem již také nejsou na takovém stupni žádanosti jako bývaly kdysi. V devadesátých letech auto bez střešního okna bylo "divné", dnes tuto výbavu již mnohdy nenabízejí ani sami automobilky. První polovinu minulého desetiletí by se dal označit za boom panoramatických střech, mnohdy právě s odsouvatelným panelem, ale dnes? Nemyslím si, že by šíbr v nějaké podobě byl zrovna dvakrát vyhledávaným...
Pokud mi chceš tvrdit, že 13 letá ojetina s nájezdem aspoň čtvrt milionu bude mít cca stejné provozní náklady jako nové auto (zřejmě nižší střední třídy), pak s tímto nemohu souhlasit.
Já se zárukou mám dobré zkušenosti a není důvod se domnívat, že záruka vlastně není bonus nového auta. Navíc záruku ojetiny bych se zárukou na nový výrobek také příliš nesrovnával.
10. 6. 2013 16:02
Re: a divi se nekdo?
hele ja si tento rok vybiram auto, mam rozpocet 400 tisíc + něco na prestavbu na LPG, a za tyto peníze me v Nemecku nabízí jeden dealer Audi, Audi A8 4.2 246kW, r.v. 2006/09, vybavu nemá smysl vypisovat, je to proste nechutne dlouhej seznam koncici kupříkladu nezavislim topenim, 2 sadama komplet kol, kde jedna je uplne nova a tedy nejeta (maj to ke vsem autum i tem co prodavaji jako nova) a na tu vybavu se nechyta ani plne natriskanej novej Superb, Passat, MercedesC, BMW3 nebo A4, najeto 198kkm, servis automatu který ma bejt na 200kkm byl proveden, stejne jako další servisni ukony na tom najezdu, v cene je i pojisteni na prevoz do jiného státu a vyrizeni dokladu v Nemecku (coz me se netyka), 2 leta záruka prevoditelna po cele EU, a cena komplet je 14200€, s tim ze za moje auto me nabidli 2000€ (to auto znaj) v CR bych zanej dostal v bazaru okolo 55-60 tisíc, prodavaj se tak za 65-90 tisíc , jen dodam ze auto ma bilou barvu, svetlej interier a automat, coz je to co chci od pristiho auta

tak a ted me najdi jakoukoliv alternativu nového auta okolo 450tisic co me nabidne alespoň srovnatelne parametry provozních nakladu (s tim autem jsem asi tyden jezdil a mel průměrnou 11 litru N95, a rozhodne nejsem brzda provozu, spise naopak), a alespoň stredni tridu, když ne vyssi stredni, mimochodem ten motor nemá s E85 problém, a prestavba na LPG vyjde asi na 50 tisíc (plánuju ji a záruky se to téměř nedotkne, poslali me i to, kde a co by v záruce prevzal ten co bude prestavbu provádět a co zustava v zaruce na nich, stejne tak na jake casti auta se záruka vztahuje v ramci celého Audi) 2 leta záruka i na ojetiny je u německých dealeru ted docela standardni :-)
Avatar - grifith
10. 6. 2013 16:29
Re: a divi se nekdo?
Já tvou volbu nehodlám hanit, když si chceš dopřát něco extra, i když ojeté, nemám problém. Všechno po servisu, dvě sady kol a jedna zcela nová a všechno v richtiku a za tyto prachy, no honem šup pro něj, ať ti to někdo nevykoupí a ty jen spokojeně jezdíš.
Je tu jen jeden zásadní problém. Kupec, nového auta v této cenové kategorii téměř nikdy nebude přemýšlet o koupi jeté prémie. Stále je to auto s nájezdem 200 tisíc, kde ty servisní a provozní náklady budou násobné jako u nového auta. Výměna brzd, podvozkových částí, tlumičů apod. tomu se při takových nájezdech brzo nevyhneš a pak zde klidně zveřejni seznam společně s cenou. Samozřejmě pokud nebudou díly měněné až tesně před "upadnutím".
Auto zcela nepochybně není upraveno pro provoz E85, pokud s tím není teď problém, věř, že v budoucnu bude. Zde samozřejmě obhajuješ koupi staré prémiové ojetiny s tím, že lepší svezení za tu cenu nikde nenajdeš. Možná ne, ale prostě takto kupec nového auta nikdy nepřemýšlí. Ten chce za své peníze auto, na které nebude muset v nejbližší době sáhnout a když už, tak zajede do servisu a hotovo. Vše "grátis". Teda v ceně auta.... >:D U ojetiny si platíš vše sám. Nevěřím, že záruka na ojetinu je v té samé úrovni jako u nového auta.
Přeju šťastný výběr a bezproblémový levný provoz. ;-)
10. 6. 2013 12:14
Jake kupuji ojetiny
To bude tim, ze se prevazne prodavaji ojetiny do dvouset tisic. V drazsich ojetinach je situace naopak ted dost zoufala, protoze funglovky sly masivne dolu a ojetiny svoji cenu zachovavaji. Takze koupit nejakou perspektivni ojetinu za rozumne penize neni nic snadneho. Je to dane take tim, ze ojetiny se k nam vetsinou dovazi coz je prodrazuje, protoze nova auta jsou u nas skoro nejlevnejsi v Evrope.
Rozbalit vlákno
3
10. 6. 2013 14:45
Re: Jake kupuji ojetiny
Neexistuje žádná "faktická hodnota", tedy něco, co by udávalo cenu třeba 3 roky staré A4ky bez ohledu na okolnosti. Cena je tedy vždy dána trhem. Protože si dnes lidé za 600 tisíc raději koupí novou Octávku, tak holt ceny dražších ojetin musí dolů. To si majitelé uvědomují, ale až dost pomalu, protože drtivá většina z nich tvrdošíjně stojí za tím, že "když jsem to auto kupoval za jeden a půl mega, tak ho přece nebudu prodávat za třetinu, ne?". Pak jsou jejich auta na prodej klidně i rok, protože je nikdo nechce. Přitom tam, kde se prodávají auta z operativních leasingů, a tedy kde určuje cenu znalecký posudek, jsou ceny podstatně nižší (pravda je, že bych auto z OL nikdy nedoporučil, ale to je na jinou diskuzi). V jednom takovém autobazaru jsem viděl třeba Audi A4 3.2FSI Quattro (B8, 2008, najeto asi 120 tisíc) z operativního leasingu za 340 tisíc, přestože stála před čtyřmi roky skoro půl druhého milionu. Jenže kdyby ji měl soukromník, tak nebude chtít o takovém poklesu hodnoty (byť je - zejména vzhledem k silné benzínové motorizaci - naprosto reálný) ani slyšet.
10. 6. 2013 17:31
Re: Jake kupuji ojetiny
Ono i v bazarech to casto stoji leta nez by to ten dotycny dal radeji za normalni cenu. Ja nektera auta potkavam v tom samem bazaru uz treba dva nebo tri roky. Samozrejme pak je to auto uz tuplem neprodejne.
S temi OL je to tak, ze jim je jedno za kolik to prodaji, protoze tu nizkou zustatkovou cenu uz nauctovali zakaznikovi. Oni vi moc dobre, ze silny benzin se bude blbe prodavat a tak za nej napali vetsi pronajem nez za drazsi diesel. Nicmene s ohledem na problemy zrovna 3.2FSI motoru bych se te A4 radeji vyhnul i za tuto cenu.
Problem OL u nas je, ze v naproste vetsine pripadu jde o uplna holatka, protoze firmy chteji vetsinou vypadat hogo fogo a kupuji stredni tridu, ale v zakladu a nebo i premiovky, ale zase v zakladu. Lidi co kupuji vlastni auta si vetsinou dopreji vice, protoze vi ze oni s tim budou jezdit.
10. 6. 2013 17:46
Re: Jake kupuji ojetiny
To není vše. Auta z OL sice dostávají solidní servis, ale vzhledem k tomu, že nepatří tomu, kdo je provozuje, mají často neskutečně opotřebované interiéry a podvozek, protože se s nimi vybírá každá díra a obecně (zvlášť s těmi výkony) jezdí dost rychle. Ještě jsem neviděl člověka, který by se služebákem jezdil jako se svým.
10. 6. 2013 15:05
Blábláblá...
To je tanečků okolo jednoho jasného a universálního pravidla: Kdo na to má, koupí nové. Kdo na to nemá, nezbývá než koupit olítané. Jak si to kdo zdůvodní, je už každého problém ;-)
Rozbalit vlákno
3
10. 6. 2013 15:08
Re: Blábláblá...
Samozřejmě. Nové je a bude lepší než ojeté. O tom diskuze není. Ta diskuze je asi spíš o tom, zda je lepší koupit nové obyčejné a nebo ojeté lepší - tedy zda si zahrát ruletu.
10. 6. 2013 15:15
Re: Blábláblá...
Teď ta ruleta bude ještě ruletovitější - potápka tuzemská nebo potápka z dovozu? >:D
Ojeté lepší? Možná tak "pro oko". Ale někomu to může imponovat, tak proč ne? Každého věc... a každý si to stejně v hospodě před kámošema obhájí. :-)
10. 6. 2013 15:25
Re: Blábláblá...
Myslím "ojeté lepší" jako lepší model. Tedy třeba nový Superb vs. ojetá A6 nebo nová Fabia vs. ojetý Passat atd. Neposuzuji ten daný kus.
Avatar - Otrava
10. 6. 2013 17:11
Nenávistný příspěvek
Také je Vám líto některých krásných aut ve výslužbě u lidí, co škudlí každou korunku? :-) Třeba tuhle jsem potkal starší SLKáčko s levnými ledkami za pár stovek, které ani pořádně nesvítily (s největší pravděpodobností ani nebyly homologované) a běžně potkávám spoustu starých (kdysi luxusních) vozů, co se rozpadají, protože dotyční nemají na servis, a tak tyto výkonné koráby silnic drží pohromady vlastně jen silou vůle.

Hodně lidí nepřemýšlí nad tím, že provoz kdysi luxusního vozu, který by si normálně nemohli dovolit, sebou nese i adekvátní náklady na servis, vyžadující nějakou finanční rezervu. Vlastně je to stejné jako v případě finančních úvěrů...
Rozbalit vlákno
17
10. 6. 2013 17:41
Re: Nenávistný příspěvek
hodne zalezi kde se takovej servis provádí, ja bych třeba pozarucne do autorizovaného servisu Audi urcite nejel, cena servisu silena a kvalita servisu hrozna, takze servis i "kdysi" luxusního vozu, muze bejt levnejsi nez servis zanovniho mestskeho spunta :-)

s rezervou souhlasim, ja si nechavam jako rezervu 50% ceny vozu, ale dodnes jsem to za 15 let a 9 ojetin vpodstate nepotreboval :-)
Avatar - grifith
10. 6. 2013 18:02
Re: Nenávistný příspěvek
Myslím, že konstrukci daného vozu nezměníš i kdyby ses na hlavu postavil a proto věci běžného opotřebení budou vždy dražší než na toho městského špunta. Ten bude mít napříkald jednoduchý podvozek, brzdy, nejspíše nebude nabušeno elektronikou, která si dokáže postavit hlavu apod.
Ano, rezerva u ojetiny, zvláště prémie je třeba a 50% je velmi velkorysých, ale jsi v tomto opravdu raritou. Jak psal Otrava, tyto vozy většinou putují od pánů ke kmánům, kteří autu dopřávají servis na základě svých finančních možností, jenž nejsou porovnatelné s "prvomajiteli"... :-)
10. 6. 2013 18:24
Re: Nenávistný příspěvek
staci se podivat kolik si uctuji servisi za "originalni" dily, a mozna bys nektere věci prehodnotil, mou zkušenost s predni napravou na A6 jsem tu psal jiz několikrát, ano ten samej dil z te same linky v te same tovarne se da poridit v tak rozdilnych cenách, ze by si za ten rozdil clovek mohl vpodstate koupit novou Dacii Logan >:D

a pak je tu samozdrejme hodinova sazba, je krapet rozdil kdys da clovek 1200 bez dane za hodinu v servisu kde z te hodiny ještě servisak 20 minut nic nedela, nebo 400 bez dane v servisu kde se opravdu pracuje :-) , a upet realna zkušenost, disgnostika v Audi téměř 3800 a casem na servisu skoro 2 hodiny, ta sama diagnostika jinde s uplne tim samim výsledkem během asi 10 minut, a za zadarmo s tim ze si to amortizuji v cene servisu, ne ty palace kterym se dnes říká autosalony se proste nejak zaplatit musej :-) autorizovane servisy jsou dnes jen montovny kde bezhlave jen meni dil za dil podle toho co jim vypusti na display diagnostika, takze vůbec neresi to, jestli je to blbost, nebo ne, viz moje zkušenost se spuchrelou hadici za 500 korun, v Audi servisu chteli menit dily za desitky tisíc, a ani je nenapadlo zavolat nebo napast mail do Nemecka, kde by jim zdelili ze je to pravdepodobne prisavani vzduchu a zavada odstranitelna za 10 minut práce a cenou dilu v radu stokorun ;-) kezby z Nemecka z Audi odpovedeli ještě tyz den, jinak bych do autorizovaného Audi vůbec nejezdil a usetril tak za jejich uzasne "levnou" diagnostiku :yes:

s elekrikou, do Audi? silenost, u nejaky A6/A8 by kvůli jednomu spatnemu dratku natuty chteli menit veškerou kabelaz v aute za stovky tisíc >:D mam ted spatnou packu tempomatu, a kdybych vedel ze me v Audi udelaji diagnostiku zadarmo, tak bych to tam jen tak pro legraci zavezl a chtěl vedet co všechno by hodlali vymenit, mimochodem diagnostika nehlasi nic, je proste zlomenej nejakej kolicek v pacce a tak se ne vždy podari tempomat zaaretovat, pridavani a vypinani funguje dobře, proste jen to mačkátko na konci packy vždycky nejde, muj odhad je ze by chteli menit komfortni jednotku která tyhle systémy ovlada, pak palubni pocitac a v lepsim pripade jen sloupek rizeni, v horsim i volant se kterym to nemá nic spolecnyho >:D
Avatar - grifith
10. 6. 2013 18:56
Re: Nenávistný příspěvek
Samozřejmě o postupech a cenách (ať práce či materiálu) autorizáku se hádat v nejmenším nehodlám ;-) Tam pracuje banda vydřiduchů, na tom se shodneme. Najít si dobrý servis je určitě u ojetiny krok správným směrem. Práce je část úspěchu. Já se bavil o výměně běžných spotřebních věcí, tam rozdíl bude vždycky :-)
Avatar - Barrichello
10. 6. 2013 20:46
Re: Nenávistný příspěvek
Tam hlavně pracujou lidi, kteří tam sou rok dva a jdou jinam a lidi se pořád točí. Jak přijedeš s moelem co není příliš běžný, vědí kulový a listujou manuálem. To si ten manuál rovnou můžu koupit a dát ho sýmu mechanikovi, on v něm umí listovat taky, ovšem za jinou hodinovou sazbu.
Avatar - grifith
10. 6. 2013 21:48
Re: Nenávistný příspěvek
To je bohužel pravda ;-)
Avatar - Otrava
10. 6. 2013 19:25
Re: Nenávistný příspěvek
Tu rezervu chválím a kéž by podobně uvažovalo více lidí. Jinak, jasně, dá se ušetřit pozorným výběrem servisu, popř. výběrem neznačkových (ale třeba srovnatelně kvalitních dílů).
Ale i tak je podle mě třeba dávat pozor - tlumiče (nedejbože adaptibilní) či odpružení, obutí, brzdy...budou přeci jen u luxusnějších vozů dražší. Řekněme, že výdaje na provoz Fabie, Mondea a eSka budou jinde a v případě technických problémů ještě více (i když člověk může mít "štěstí" a provoz fábie vyjde nejdráž...navíc ja mi jasné, že i v rámci modelu závisí na motoru a výbavě a tam mohou být propastné rozdíly). Já vím, že je to jasné, ale přijde mi, že spousta kupujících si takové výdaje (a jejich rozdíly u různých modelů) po koupi ne zcela uvědomuje.

Ačkoli, to je vidět i na popularitě často přetočených vylítaných Octavií s TDI, které na první pohled málo žerou, ale...
10. 6. 2013 19:43
Re: Nenávistný příspěvek
proto jsem rad ze me znamej tenkrat rozmluvil koupi ojete RS6, ta by me na dilech asi opravdu sezrala, holt specialni model kde jsou spotrebni dili unikatni >:D

na bezny model ale nastesti ty ceny nejsou hrozne, naopak, kupříkladu brzdy me vychazi na obdobne peníze jake zaplati každý kupříkladu u Passata neboi Octavie
Avatar - Barrichello
10. 6. 2013 20:44
Re: Nenávistný příspěvek
Jasně, díly na 8 let staré BMW7 či Jaguaur nestojí jako na novou Fabii.

Ale rozhodně není potřeba kalkulovat s hodinovou sazbou 1500 Kč a cenou brzdového kotouče za 7 táců.
Ono totiž existují neznačkové servisy, kamarádi s dílnama atd a na díly existuje ebay a zahraniční eshopy, kde to i s dopravou vyjde o mnoho levnějši než tady s přepálenýma maržema. Jelikož tímhle způsobem servisuju už pátý auto tak o tom něco vím...

Měl sem 26 měsíců osmiválcový HEMI a naprosto v pohodě. Hodinová sazba za 500, díly co je levný odsud, co je předražený z USA. Pohoda.
Měl sem dva americký šetiválce a tan cena za servis a díly odpovídala ceně servisu nějakýho Mondea či Vectry.
U alera cena servisu odpovídá zhruba tak jedničkový oktávcce.

U Jagauru v podstatě to samý, akorát místo USA anglie a ty díly sou oproti Chrysleru samozřejmě o trošku dražší, taky je to o třídu výš.
Ale pokud to není vylítaná herka tak se to servisovat dá.
200 tis je navíc pro motor nic pokud má odpovídající péči, tyhle atmosféry najedou půl milionu.

Trochu horší je to s elektrikou, nutno vybrat káru kde všechno funguje a mít v záloze někoho kdo se vyzná v elektrice a elektronice.
Pneu stojí 3,5-4 tácy, to bych neřešil.
Avatar - Otrava
10. 6. 2013 23:14
Re: Nenávistný příspěvek
Co všichni máte s tím značkovým servisem? :-) Já o žádném nepsal. Do značkového servisu můžete a nemusíte jak se škodovkou, tak mercedesem. Na obojí můžete sehnat i neoriginální díly...ale už z logiky věci hádám, že ty rozdíly v cenách tam stále budou.
A jak jsem psal - i normální spotřební díly jako brzdy, pneu, odpružení...(nemluvě o palivu a ručení) mohou udělat znatelný rozdíl.
No, pokud jsem se správně díval, tak třeba na Audi Q7 vyjdou letní pneu tak na 20tis. (pokud nemáš nejslabší verze s menšími ráfky), u lépe motorizovaných eSek to nebude o moc méně. Tedy předpokládám, že si někdo nekoupí ojetinu tak za 300tis+, aby na ní dal no-name čínské pneu.
Samozřejmě, je to model od modelu, výbava od výbavy, motorizace od motorizace, jak ostatně píšu výše, ale i tenhle případ vypovídá o tom, že je třeba nějaká rezerva a dát si pozor na to, co kupuju (a nejen po stránce skrytých závad).
Avatar - Barrichello
11. 6. 2013 08:25
Re: Nenávistný příspěvek
Však jo, 4 tácy jedna >:D
Občas v akci méně.
Ale to jde ne, sem kupoval v roce 2007 16" na střední třídu, Contíka za 3100 jednu gumu. Proti tomu sou 18" co sem ted sehnal za 3600 Nokiany zadarmo
11. 6. 2013 09:41
Re: Nenávistný příspěvek
"nemluvě o palivu a ručení" ruceni konci na obsahu 2.5l, pak je jiz za stejnou sumu, a to jestli rocne platim na ruceni 2000 nebo 2800, to myslim v cene auta za 300-400 tisíc moc roli nehraje

palivo, velka atmosféra často nemá problém s E85, není většinou problém s prestavbou na LPG, kdesto dnesni male turbomoturky maj s obojim spise problém, ve finále se tak da s 4 litrovim 8 valcem v 2 tunovem aute jezdit levneji, nez v aute velikosti Fabie a moturkem okolo 1-1.5 litru co ma v technicaku ciftu 5/100 :-)

mimochodem kola jsou to jedine co auto spojuje s asfaltem, na kolech nesetrim ikdybych jezdil v trabantu, beztak me vydrzej s mim najezdem 4-6 let :-)
Avatar - Barrichello
11. 6. 2013 11:32
Re: Nenávistný příspěvek
vidím to stejně.
To samý brzdy atd. - pokud se s tím nejzdí brzda plyn denodenně vydrží kotouče klidně 80 tis a destičky 40. Což je při nájezdu 10 tis ročně na pár let >:D
Avatar - Otrava
11. 6. 2013 13:46
Re: Nenávistný příspěvek
Popravdě, u toho povinného ručení a paliva jsem měl na mysli opravdu luxusní koráby s odpovídající motorizací jako třeba velké žíznivé osmiválce ve velkých autech, které se pod 10l nepodívají. Povinné ručení odpovídá.

No upřímně - cena odpovídá stavu a ceně provozu vozidla. A tak, alespoň odhaduji z toho, co jsem viděl, při stejné ceně je na výběr (výrazně) vylítanější diesel nebo velkoobjemový benzín (který cenou nemůže obvykle konkurovat, protože se počítá s dražším provozem). Jasně, spousta motorů se dá předělat na LPG...a i s tím to ještě nějaké ty kilometry vydrží.
Ale to je samozřejmě extrémní případ. Já teď fakt myslím luxusní auta, ne střední, ani vyšší střední.
No, a když seženu olítané luxusní auto za 200-300tis, musím počítat, že budou další vysoké výdaje. Nejdebože když cena té ojetiny bude okolo 100tis., ale i takové zboží má své kupce.
11. 6. 2013 16:29
Re: Nenávistný příspěvek
pripada ti třeba Audi A8, Mercedes S nebo BMW 7 jako malo luxusni? a ze jich na LPG jezdi codela dost, procentuelne na kusy ve tride mozna i vic nez kdejakých aut o velikosti Octavii a Fabii s LPG :-)

proste s A8 s 4.2L 8valcem se da v pripade LPG a E85 jezdit stejne draho jako s Octavii s 1.4TSI :-) vyhodoiu těchto luxusnějších aut je i to, ze mají často velka kola, a tedy i velkou rezervu, místo které se da dat hodne velka nadrz na LPG, ja do A6ky muzu dat az 65L nadrz na LPG, do A8 me bylo receno ze by se mohla vejit az 92L nadrz místo rezerva, benzinova ma pak 90L, takze dojezd 1300-1400km a provozni naklady za palivo od 2.2kc/km, coz je obdobna cifra za kterou jezdi třeba takova Octavia s 1.4TSI

povinne ruceni je v CR prave nastaveno tak, ze nad 2.5L je uplne fuk co mas, takze zaplatíš stejne za 2.5L 4 valec tak za 8 litr 16 valec :-)
Avatar - grifith
11. 6. 2013 16:54
Re: Nenávistný příspěvek
Havarijní je také za hubičku? :-)
11. 6. 2013 18:06
Re: Nenávistný příspěvek
to zalezi spise na pojistovne a na ridici, pro me je kupříkladu havarijni za hubicku (ano mam auto pojistene plne) ale je jasne ze ridic co ma trvale bydliste třeba v Praze a nevydrzi 2 roky bez nehody se u luxusního auta na havarijnim prohne slusne :-)

ja momentalne platim veskere pojisteni, tedy ruceni/kradez/vandalizmus/zivelka/zver a havarijni + asistence necelých 8tisic rocne (Audi A6, tabulkove lehce nad 120 tisic), ale mam plne bonusy, bo jsem jaksi neboural a mam trvale bydliste ve meste s 20k obyvatel, ac jsem naplavenina Prahy >:D tech lidi ale co maj takto pojistene ojete auto do 400 tisíc je podle me pojistovny minimum, dokonce i nova auta v této cene jsou pojistovana minimalne, cesi proste setri :-) sposuat pojišťoven ani auta starsi 8 let nechce pojistit jinak nez povinne ruceni