Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Češi ztrácejí zájem o turbodiesely. Jejich podíl na trhu klesá

Podíl prodávaných nových aut s naftovým motorem klesl pod 40 procent a dostal se tak na nejnižší úroveň za posledních pět let. Pokles zájmu o diesely začíná kopírovat i trh s ojetinami. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů i prodejců.
Zpět na článek
21. 7. 2017 10:33
21. 7. 2017 12:23
21. 7. 2017 15:33
21. 7. 2017 15:51
21. 7. 2017 13:59
21. 7. 2017 10:34
21. 7. 2017 11:59
21. 7. 2017 12:20
21. 7. 2017 12:25
21. 7. 2017 13:01
21. 7. 2017 13:30
21. 7. 2017 16:00
21. 7. 2017 15:59
21. 7. 2017 12:38
21. 7. 2017 16:01
21. 7. 2017 11:20
21. 7. 2017 12:43
21. 7. 2017 12:53
21. 7. 2017 16:25
22. 7. 2017 09:36
21. 7. 2017 19:23
22. 7. 2017 07:15
21. 7. 2017 10:33
Niet divu
Po velkom boome cca okolo roku 2000 a naslednom preferovani vyvoja dieslov sa pred par rokmi ukazalo, ze napriek usiliu parametrov benzinu nafta nikdy nedosiahne, tak sa zacali automobilky opat zameriavat aj na benziny a uz sa to prejavuje aj na zakaznikoch.
Rozbalit vlákno
5
21. 7. 2017 12:23
Re: Niet divu
Uz bylo na case, aby lidi konecne dostali rozum. Kde jaky vymatlanec to provozuje ve starym verku jen po meste, nechapu. Predevcirem jsem opet ve meste cca 100tis obyvatel zase narazil na nejaky dehtare. Superb, namodralej extra vyvonej smradek, Golf IV coud jak parni lokomotiva. Tihle magori, me zacinaji sr.t cim dal vice, kor v letnich mesicich, kdy musi clovek hned zavirat okna. Je treba poradne pritvrdit na STK, mobilni STK, brat technicaky za filtry DPF a ono to pujde, nakonec se nam ulevi.
21. 7. 2017 15:33
Re: Niet divu
Ale v zimne smrdi jeste vic. To se jim vypina emisni cast (pokud nejakou jeste maji) v zajmu ochrany motora - tomu rikaji.
Zvlastni je, ze zajem ochrany motora ma vyssi prioritu, nez zajem ochrany lidskeho zdravi. Zvlastni to skupina lidi dieselpower.
Avatar - Merrill
21. 7. 2017 15:51
Re: Niet divu
Máš pravdu, taky mě to sere, když vidím nějaký dieselový vrak. Ale úplně nejhorší jsou v Praze autobusy MHD. Za tím jezdit je fakt na plynovou masku, nechápu, že je tohle ještě legální.. a to ty busy jezdí i v centru. Jsme halt v tomto ještě hodně zaostalá země :'-(
Avatar - twistedTSD
21. 7. 2017 16:39
Re: Niet divu
Ze všeho nejlepší je, když si někdo už tak smradlavý diesel přečipuje na dvojnásobný výkon a ideálně "kat off"...to už považuji za vrchol sobectví. Takové vraky rovnou šrotovat, oni si to příště rozmyslí.
21. 7. 2017 13:59
Re: Niet divu
jaké parametry máš na mysli třeba spotřebu? >:D
Avatar - Joky
21. 7. 2017 10:34
základem
je hlavně nic nekupovat od těch emisních Leváků VW a spol...
Rozbalit vlákno
9
21. 7. 2017 11:59
Re: základem
Nějakej konkrétní důvod, kterej by měl zajímat zákazníka?
Avatar - Zetti
21. 7. 2017 12:20
Re: základem
Pravdu dis, kdo jede za nim ho nemusi zajimat
21. 7. 2017 12:25
Re: základem
Tak takovych deb.lu obcas par potkavam, co je nezajima co se deje za nim, smutne.
Ikdyz oni by se mozna zajimali, co se deje za nima, ale pres ten dehtovy mrak z jeho sazometu neni ve zpetnych stejne nic videt
Avatar - Zetti
21. 7. 2017 13:01
Re: základem
Asi jsi a nekteri nepochopil mou ironii. Kabrioletaci vedi sve. A ze koncern dela smradlavy auta citime direkt. Do vnitrniho okruhu se schovat nemuzem.
21. 7. 2017 13:30
Re: základem
Ale jo pochopil, jsem reagoval spise na ryccarda a nechtel jsem to trhat. Ted kdyz u tebe vidim toho kabrouse tak te lituju, kor ve meste na semaforech. Takovy nedavvny VW Transporter, koncern VW obecne nebo nejaky ten Renault, to je radost. Jo vnitrni okruh, tak nejak jsem si ho zvykl pouzivat pres celou Prahu, ale vzdych se docela vydychava.
21. 7. 2017 16:00
Re: základem
ty vole seš pod špatným článkem. Tady se neřeší vylágrovaný diesely, co za nima není vidět, ale nový EURO5 a EURO6 motory. Spletl sis diskuzi.
21. 7. 2017 15:59
Re: základem
A proč by to proboha mělo zajímat toho co jede za ním?
21. 7. 2017 12:38
Re: základem
Myslíš, že když firma podvede úřady, že nikdy nepodvede zákazníka?
21. 7. 2017 16:01
Re: základem
Zákazníci jsou podváděni soustavně prakticky ve všech odvětvích průmyslu. Jak to vyřešíš, že nebudeš nic kupovat?
Avatar - Missouri
21. 7. 2017 11:20
Vraždit
diesely začaly filtry pevných částic, jejichž výměna je pro rodinné rozpočty likvidační. Jejich trvalé odstranění na stanicích technické kontroly už neprojde a tak kdo je alespoň trochu informovaný, a nechce sloužit dieslu, místo aby diesel sloužil jemu, vezme raději benzínový motor, i když je benzín o něco dražší než nafta. Na opičky s močovinou a vypalovacími režimy DPF filtrů není nikdo zvědavý. Ovšem všeho do času, protože DPF už se chystá vraždit i turbobenzíny... :-O
Rozbalit vlákno
1
21. 7. 2017 12:43
Re: Vraždit
V benzinaku sa budu castice spalovat priebezne takze sa filtre nebudu upchavat ako v diesloch. Dovodom je o cca 200 stupnov vyssia teplota vyfukovych spalin.
Když si lidi koupí rendlíka
není vyloučeno, že odmítnou i jedině správnou současnou motorizaci - diesel! Pokud by se do aut ještě dávaly parní stroje, budou také mít velkou obec příznivců... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
21. 7. 2017 11:43
Benzíny jdou do reexportů
Autor článku si nějak nepovšiml že prodeje dieselů se prakticky nesnížily ...
Benzíny jdou hlavně do reexportu, do Německa.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
21. 7. 2017 11:47
Na autoforu tvrdí něco jiného ! Tady někdo lže.
Popularita benzínů v autobazarech - 39,00%
Popularita dieselů v autobazarech - 59,00%
Popularita LPG v autobazarech - 1,62%
Popularita CNG v autobazarech - 0,66%
Popularita hybridů v autobazarech - 0,20%
Popularita elektro v autobazarech - 0,08%
Rozbalit vlákno
5
21. 7. 2017 12:02
Re: Na autoforu tvrdí něco jiného ! Tady někdo lže.
Ze kdy máš ty data? Podle mě bude podíl dieselů logicky klesat.
21. 7. 2017 14:04
Re: Na autoforu tvrdí něco jiného ! Tady někdo lže.
To asi bude, ale až za nějakou dobu, protože momentálně průměrné auto v bazaru žere 8l benzínu a nebo 5l nafty a nemá žádný DPF... (nemá ho proto, že tam nikdy ani nebylo)
21. 7. 2017 15:36
Re: Na autoforu tvrdí něco jiného ! Tady někdo lže.
No pokud berez auta z roku 2000, tedy MPI benzin, 2L, 5st prevodovka a nejaky TDI tak ano 8 a 5 (nebo 7,5 a 5,5) ale dnes je to spis 6 a 5.
21. 7. 2017 13:20
Re: Na autoforu tvrdí něco jiného ! Tady někdo lže.
Průměrné stáří vozového parku je někde poblíž 15 let. Proto trend v bazarech může být o těchto cca 15 let opožděn.
21. 7. 2017 13:53
Re: Na autoforu tvrdí něco jiného ! Tady někdo lže.
a je to opravdu "popularita" nebo proste jen prodejni realita? ty dva pojmy jsou totiz sakra rozdil ;-) a ze realita bazaru je hlavne takova, ze spousta zakazniku autobazaru jsou blbci co si nechaj vnutit kdejakej pekac, proste je spousta lidi co jde do bazaru koupit auto anis by predem vedela jake chce ;-) staci si na par hodin sednout v AAA a poslouchat rozhovory pri prodejich aut, clovek se pak nestaci divit jaci blbci tam ty auta kupujou a co jsou ochotny tem prodejcum v AAA sezrat i s navijakem >:D
Avatar - JohnST
21. 7. 2017 12:53
Predaj dieslov
Samozrejme n malych autach a nizsej triede poddiel dizlov klesa a tento trend tu bol uz pred Dieselgate v roku 2015. Od strednej triedy vyssie je predaj stale rovnaky. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2017 14:08
diesle sa coskoro neoplatia..
diesle v aute ktore je pouzivane v sukromnom sektore a teda len na presun +/- 10000 km rocne nemaju ekonomicke opodstatnenie. Ale existuje dovod, preco mnohi, hlavne matematicki negramotnejsi jedinci dieslove auta preferuju este stale pretoze:
- lacna nafta a teda navratnost pri kupe takehoto auta v zavislosti od rozdielu ceny medzi dieslom a benzinom
- vyvoj dieselov bol preferovany a tie motory boli v porovnani s benzinmi neporovnatelne vyspelejsie a relativne dostupne este 5 rokov dozadu
- dynamika predavanych sluzobnych aut v porovnani s beznymi rovnako starymi atmosferickymi benzinmi dostupnymi tu je o hodne lepsia
- trvacnost diesloveho motora (1.9 TDI proste neznicis, rovnako starsie diesle)
- dovera v autobazary ktore tvrdili ze nemec predava 5 rocne BMW s 100 000 km za cenu novej Fabie ktora je v holatku a este k tomu netaha
- clovek vedel este par rokov dozadu prist relativne lahko k lacnej nafte

Ak sa diesle nebudu predavat, nema to nic spolocne s dobrou volou ludi v prirodu. Proste mat diesel je coraz drahsie a ludia nech sme na tom s priemernym IQ akokolvek zle stale tusia kolko ich stoji prevadzka auta.

...kym teraz 10 rocne Audi stale vyzera dobre a predstavuje skvele auto aj na denne pouzitie, dnes vyrobene nove diesle mozu mat o 10 rokov zakazany vstup do mesta...

P.S.: najazdim rocne cez 30 000 km a prave idem kupit diesel, takze toto nie je antikampan na diesel skor konstatovanie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2017 15:03
este 5-6 rokov
a dizle budu vykupovat este tak mozno muzea a nejake kluby historickych aut ;-)
Rozbalit vlákno
3
21. 7. 2017 15:06
Re: este 5-6 rokov
Ty si mal byť v múzeu už dávno. Taká rarita sa už dnes len tak nevidí...
Avatar - speedfred
21. 7. 2017 15:17
Re: este 5-6 rokov
dizle tu budú ešte s nami hodne dlho,to múzeum je iba tvoje zbožné prianie.
22. 7. 2017 07:52
Re: este 5-6 rokov
To sa ešte načakáš >:-[]
21. 7. 2017 15:40
Problem jsou ojetiny
80% aut kupuji firmy, vetsinou diesel a Skoda, takze bazary jsou napechovane Octaviemi 1.6TDI v modre nebo bile. Zlovek chce kombi a dostane 250ks s benzinem nebo 2500ks s naftou, nafty naopak levnejsi, je jich moc, to tlaci cenu dolu a maji vic najeto, treba 150tisic proti 80tisic v benzinu, ale 150 neni nic strasneho, tak co babo, bereme TDI ne?
Jinak receno, dokud se firmam vyplati nafta, nic moc se nezlepsi. Na druhou stranu firmy v benzinu a hned bude benzin o 8Kc drazsi nez nafta. Klidne si nechte nafty, ale DPF a SCR tam proste musi byt a kto to vykucha, auto bude sesrotovano a exekutor bude pozadovat proplaceni.
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2017 16:25
Auto
Stačí srovnat spotřební daně na benzín a naftu
na benzín je o 2Kč. vyšší a výhoda nafty padá taková mazda 2.0 Skyactiv jezdí za 6l
1,4 tsi taky a je vidět když se chce tak to jde a to nafta má o 17 procent vyšší hmotnost
a řídící jednotka dávkuje palivo na hmotnost kdyby se palivo prodávalo na hmotnost
a ceny za kg byly stejné tak se prodávají jen benzíny.
Rozbalit vlákno
1
22. 7. 2017 09:36
Re: Auto
Kým sa nejaký radikálny efekt dostaví, tak to potrvá. Keď máš v súčasnosti medzi novými väčšinu nafťákov (najmä tých firemných), tak o pár rokov ich budeš mať v rovnakom pomere na ploche bazáru. Snáď nečakáš, že ich len tak zošrotujú a vymažú zo sveta. Mimochodom s vysokou pravdepodobnosťou je ekologickejšie tieto autá dojazdiť ako zošrotovať a nahradiť novými ;-)
21. 7. 2017 19:23
Tak určitě
Jedinej důvod je, že na to socky nemaj. Kecy o ochraně prostředí nežeru. Peníze jsou až na prvním místě. Každej kouká na spotřebu a cenu PHM. To je realita.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JiVi
22. 7. 2017 07:15
krize ...
vsechno do doby, nez vyleti cena paliv ke 40Kc za litr .. pak pujde o penezenky spotrebitelu a chovani se zmeni .. vcetne nakupu SUV viz minula krize a dalsi na sebe nenecha dlouho cekat
Rozbalit vlákno
0