no hlavne z hladiska celorocnych predajov 1-10 je to tiez zaujimave to je pravda.....
ono vobec mna prekvapuje ako ten vas trh rastie.... aby zase na dalsi rok neboli prudke poklesy ... to tempo je z dlhodobeho hladiska podla mna neudrzatelne..... pride mi ten prudky narast az "nezdravy" alebo ako to nazvat spravne.... uvidime uz dalsi rok.... vecne donekonecna rast nebude nikto ... to ani my ani cina nikto .... otazne je aj to ci su tieto statistiky nejako skreslene ( reexporty a podobne ) ...
Zase se tváříš, jako by prodej firmám (nebo třeba jen živnostníkům) byla charakterová vada. Buď si jist, že třeba u Suzuki by prodejem celýho vlaku Jimníků např. ČEZu nebo vodárnám nepohrdli. ;-)
ale niektore znacky to ozaj s tym zameranim le na len na firmy uz prehanaju....
skoda bola kedysi vazne moc oblubena aj v rodinach.... dnes? zije len z firiem... bezny zakaznik uz radsej kupi korejca alebo japonca ( byvam v meste a mam oci )... je otazne ci je to fakt smutne alebo naopak ci tento "pokrok" skody ze to dotiahla az k firmenym hrkalkam oslavovat ;-)
Je to tak, naše firma nic jinýho nekoupí, i kdyby konkurence stála půlku. Mozek se tam zastavil před 30 lety. Argument? Cizí vůz, je luxusní vůz a to by zákazník nerad viděl.
Je videt, ze v te vasi firme delas asi vratneho, protoze vubec nemas poneti o duvodech. Skodovka je nejprodavanejsi znackou jak u firem tak u rodnych cisel. Firmy jsou hlavnim meritkem vyhodnosti nakupu te ktere znacky. Na rozdil od vetsiny rodnych cisel ve svych vypoctech zohlednuji nejen porizovaci cenu, ale i zustatkovou hodnotu po par letech, servisni naklady, spolehlivost a zaklinadlo dnesni doby, TCO. Soukrome osoby jednaji emocionalne a jsou ochotni utratit vic penez za v konecnem dusledku drazsi treba Hjundaj, protoze si to bud neumi spocitat a nebo ho proste chteji a je jim jedno co to ve finale stoji...
Za uspechem skodovkyve firemni klientele stoji jen a jen jeji vyhodnost, ktera v konecnem dusledku dokaze v celkovych nakladech porazit auta, ktera jsou v porizovaci cene i o desitky procent levnejsi.
Je vidět,že nevíš o čem vůbec píšeš.Malé firmy a OSVČ nakupují podle nákladů co možná nejvýhodněji,však také mají hodně různorodý vozový park.
Čím větší firma tak náklady na auto tak nějak moc nepočíá.Proto je také u mnoha firem dané referentské Fabie,Střední management Octavia,vyšší už mohou Superb,či jiné koncernové auto.Další úrověň už může být BMW a třeba náš majitel má samořejmě kromě jiného S-klasse,Teslu..., ale samozřejmě to nedopřeje podřízeným,pouze na půjčení.
>:D ted jsi prave rozesmal vsechny sefy nakupu. Kolik jsi takovych vyberovych rizeni delal? >:D Jasne, takova Telefonica O2 vubec neresi vysi mesicni splatky operaku na svych mnoho set skodovek, stejne tak Skanska, Coca Cola, Metrostav... Tvoje slova rozhodne potvrdi i leasingovky jako Arval, LeasePlan, ze velke firmy netlaci na cenu >:D Sorry, neber to osobne, ale tohle je fakt vyplod choreho mozku ;-)
Ano u koncernu není problém fleetové slevy 25-30%.
Dá se říci,že to je základ.
Jinak velké firmy mění auta co 3 roky bez ohledu na kilometrový proběh,takže buďto to jsou křápy,nebo je nezajímá nějaké šetření na autě.
Naopak běžný drobný soukromník,když auto dobře slouží,tak ho používá více let,protože tím výrazně snížíš náklady.
Tohle už jsme diskutovali mockrát. Kdo má trošku slušný job nebo vlastní firmu, koupí si auto velmi často na firmu, protože je to prostě výhodnější... a pak v tom normálně vozí rodinu.
PS: i tak je Škoda "v rodinách" nejoblíbenější... "běžný zákazník" holt jen koupí Rapida nebo Fabii místo Octavie
Citroen i Peugeot by se měl probrat a začít dělat auta, co lidi chtějí. Žádné středně velké SUV na trhu. Aircross je rarita, přitom ASX se prodává dobře, všechny malá auta stará, nevýrazná, 208 nemastná neslaná i v rámci Evropy, střední třída průměr, jediné pozitivum vidím v MPV, bohužel tato kategorie již není tak populární a do toho podivné financování.
suhlas ... pisem to dookola pri tychto mesacnych predajoch... taktike PSA proste nerozumiem kam smeruju a co chcu dosiahnut.... ale ono je horsie asi to ze to nevedia ani oni sami v PSA.... smutne... pritom vozy od PSA boli kedysi v rebricku medzi najlepsimi nielen u vas ale aj u nas ... a celkom som ich kedysi aj mal rad ... zvlast peugeoty..... na uspech 206tky u nas si pamatam.. aj u nas to bol trhak... alebo 406tky boli moc oblubene ... u citroenu frcalo vajicko prva C3ka ale aj xsary mali v minulosti slusne predaje ...to boli bestsellery svojich segmentov v europe aj u nas.. a dnes? predaje C3 na bode mrazu.... C4 tiez slabota mizeria.... C5 doslova pred zanikom... a uprimne ani 208 uz nie je to co byvalo.... 207 aj 206 boli vacsie esa svojej triedy svojho casu
PSA chyba jednoznacne nejake poriadne SUV ... aicross nema sancu... to chce vlastne dostojne SUV ... rovnako im chyba nejake normalne auto ktore sa bude predavat... to znamena komplet nova generacia modelov C3,C4,C5... plus nejake varianty kombiky a tak... ved C4 vobec nema kombik... pritom kedysi xsary break boli .. ak nezmenia filozofiu a nezacnu konecne robit auta ktore sa predavaju tak to s nimi do buducna nevidim dobre.... renault sa uz poucil... v PSA ale akosi nadalej sa tvaria ze je vsetko v pohode... zvlastna taktika .. ktora v konecnom dosledku len nahrava konkurencii
Upřímně já si C4 kombík nedokážu představit, stačí 308 sw, Cactus i 2008 se jim povedly, 3008 by se dala charakterizovat jako crossover, myslím, že podobnou cestu by mohl razit Opel se svou Zafirou, ale hlavní problém PSA bych viděl, jak říkáš, hlavně v malých autech a SUV. Nižší střední a střední je ok v jejich podání, užitkáče a MPV taky, nicméně taky spatřuji chybu v motorizacích. U Citroenu si totiž člověk nemůže koupit 4 válec benzín za nízkou sumu (nepočítám-li 1.6VTi, což je spíše okrajová záležitost). Buď nabízejí jenom diesel, anebo mají 3 válce a za 1.6 THP DS4 chtějí skoro 800 tisíc. U 308 je to lepší.
C4 by samozrejme v novej generacii uz vyzeralo inak..... a to tak aby z nej mohol byt aj kombik ... kludne by som naviazal na dizaj xsary a nejako to prisposobil dnesnej modernej dobe..... kombik v nizsej strednej triede citroen jednoducho potrebuje .. automobilka ktora ma niekolko MPVciek a ktora vzdy vsadzala na priestor a rodinu sa bez rodinne strihnuteho kompaktneho dostupneho kombiku ozaj nemoze zaobist.... a kludne by som spravil kombik aj z C3... samozrejme jej dizajn by sa opat tomu musel prisposobit... uz by nova C3 nemohla vyzerat ako vajicko... ale spravili by nieco hranatejsie na sposob podlhovasteho tvaru cactusa a natiahli by zadnu cast a urobili aj kombik..... urcite by o slo.... neverim zeby citroen si s kombikmi neporadil .... chce to len nejaky iny dizajn a auta sa budu predavat same.... rovnako C5.... ja verim ze uvidime aj nastupcu .... lebo ustup zo strednej triedy si od citroenu neviem predstavit... zvlast ked mala kedysi aj XM vo vyssej strednej triede... to by hodne citroen padol na imidzi kdesi do pozicie znacky ktora vyraba len "male vozy" ....... uvidime..... chce to radikalne zmeny v dizajne... a v celom vnimani znacky citroen.... ozaj .... kedy vlastne bude nova C3, C4 aj C5? ..... uz tu davno mali byt nie? na com teraz vlastne makaju? aka novinka od citroenu sa chysta v dohladnej dobe... lebo nikde nic....
Spíš by jsem to viděl na cenovou politiku. Jak Citroen, tak Peugeot jsou dražší než konkurence s výjimkou MPV. Citroen navíc mlží a ceny uvádí při financování, které se pořádně prodraží.
Krásně je to vidět při porovnání Citroenu s korejci, kde je ten rozdíl největší.
i20 vs C3 - cca 30tis.Kč
i30 vs C4 - cca 40tis.kč
i40 vs C5 - cca 50tis.kč
nehovoriac o tom aku zaruku imidz aj hodnotu ti dnes uz ponukne korejec a aku PSA.... uprimne.... aj keby na tom boli cenovo zhodne ... pojdem urcite do korejca.... a mnoho dalsich tiez.... problem vidim uz v imidzi PSA.... tieto znacky podslednu dobu hodne padli v ociach zakaznikov... moj znamy ma 407micku kombik a dnes uz pokukuje po mazde 6... problem vidim prave tu... ze uz nastava odliv zakaznikov od PSA... PSA si proste nevie zakaznikov udrzat... to je tiez jeden z vaznych problemov a dovodov neuspechu... naopak poznam manitelov ( z videnia na ulici ) stareho ceedu ktori dnes uz jazdia v novom ceede... lebo ku konkurencii jednoducho asi nemaju dovod ist...
Kvalitou je PSA dle mého názoru minimálně srovnatelná s korejci, interiéry umí parádně, motory patří ke špičce. Spíš by to chtělo sklopit uši a začít s lepší cenovou politikou.
ano suhlas PSA ma u nas tiez ceny ako keby slo pomaly o premiu tiez tomu nerozumiem ..... treba upravit ceny a urobit nove modely.... sucasni majitelia niekolkorocnej C3ky alebo C4ky ani nemaju do coho uz ist lebo nove modely od PSA su stale v nedohladne.... a tak logicky opustaju PSA a idu k yarisu aurisu ceedu i20 a podobne ... PSA malo kedysi neskutocne paradne predaje aj u vas aj u nas... ako to ze ich dnes uz nema... no je to tym ze mnoho ludi od nich dnes uz "uteka" .... ;-\ .. ak si automobilka nevie udrzat zakaznika tak je to tiez na zamyslenie... obzvlast ma mrzi peugeot... 206tka bola kedysi neskutocny trhak... v celej europe.. svojho casu predajmi porazala aj golfa.... co sa ale potom uz s peugeotom porobilo neviem... netusim
Zrovna ted nedavno byl stary TopGear na Prima Cool, kde si delali regraci s Peugeotu jak skvela auta delal 1970-1990 a co vyrabi dnes. Celkem povedene, hlavne jak sedi v konferenci mistnosti, maji francouzske fouzky, prizvuk "monami" , piji cervene a na stole je cibule a jednaji co budou vyrabet >:D
ono je to skor hodne smutne ..... tu je inak pekne vidiet ze z historie sa dnes uz vobec neda vyzit.... ;-) ... takze ohanat sa tym kto je aky legendarny vyrobca a kto vyraba auta uz 120 rokov je vlastne smiesne.... aby nakoniec peugeot nenasledoval dalsie "skrachovane" legendy.... ktore boli tiez kedysi take uzasne a dokonale ... ale dnes je im to uz houby platne .. v lancii by tiez vedeli rozpravat ... tam predviedli tiez perfektny recept na to ako pochovat jednu automobilovu legendu .. a alfa sa zda sa snazi o to iste.. nieco mi hovori ze v buducnosti ostane na svete len par velkych silnych vyrobcov koncernov a korporacii .... ale zacinam mat obavy ci medzi nimi bude aj PSA....
No, co na to říct? Pro mě je nepochopitelný především přístup marketingového oddělení PSA. Co budu Citroenu vždy vyčítat, je "marketingové a technické zabití" tak výjimečného automobilu, jakým je poslední model C5. Stačilo přidat pohon všech čtyř kol a mnoho lidí by vůbec neuvažovalo nad crossoverem či malým SUV. Ovšem PSA manažerstvo raději místo vylepšení oznámí, že budoucí C5 přijde o výjimečný podvozek a pro jistotu ještě doplní informaci v tom smyslu, že se nakonec vůbec C5 nebude prodávat v Evropě, ale že se budou soustředit jen na Čínu... Já chápu, že prvořadým cílem jsou vždy peníze... ale potom je pro mne o to horší pochopit, proč existuje taková prapodivná, technicky i designově nevyvážená slátanina, jako je DS.
Vím, že v tomto případě se na to dívám jako "maloměšťák", ale PSA skupina právě tím, jak se nelogicky prezentuje - a působí pak jako nerozhodné a nerozumné malé dítě, mě osobně odrazuje od nákupu jakéhokoliv jejich produktu... Přijde mi, že vůbec nevědí, co chtějí... a podle toho vypadá i jejich současná produkce. Poslední rok tak musí francouzský automobilový průmysl zachraňovat Renault...
EDIT: abych nebyl pokrytec... Peugeot 308 GT se mi líbí...
Tak už i český jelita začínaj přicházet na to, že je KIA lepší po všech stránkách než Škodofka. :yes: Ale státní a polostátní sektor je musí nakupovat, to je jasný, přece nebude státní policie jezdit třeba ve Fordech i kdyby byl 1000x lepší. To by pak bylo aby to tu statistiku nevyšperkovalo >:D
U státních firem se vždy klade důraz na domácí produkci, pokud jsou cenové nabídky relativně vyrovnané. V Koreji policie asi taky nejezdí v Hodně Civic combi, i přestože to má kufr, který odpovídá velikosti bytu v Tokiu.
Pokud jsou vyrovnané.... a když je řekněme vůz tedy jak řikáš vyrovnaný, ale cena je 100 000 ve prospěch konkurence a stejně se koupí Škodovka? Ano osobní zkušenost.
V USA by si taky některá americká auta u policie neškrtly, pokud by je porovnávali s japonskými, ale někdy je třeba pomoct firmám i takových způsobem. Jinak Škoda rozhodně není jediná, kdo ve velkém prodává na ČR trhu st. i velkým soukromým firmám. Třeba u nás ( Moravskoslezský kraj) jezdí pošta hlavně s Hyundaii a Fiaty, pak s Fordy a občas i Mercedesy, ale Škodu jsem dlouho neviděl. Hyundai také dodal policii mnoho aut, nadnárodní firmy většinou kupují auta ze země odkud pocházejí, pokud daná země auta vyrábí.
Pokud se koupí předražené auto státní firmou je to korupce, popř. nějaká forma klientelismu. Pokud si soukromník koupí nějaké auto, které je u konkurence levnější, je to jeho věc.
Nemusí být, i v té firmě o té koupi rozhodují lidé a těm se prostě nějaké auto líbí víc a jiné míň, ať už reálně nebo třeba na základě národního cítění. Požadavek na nové auto se do tabulek nacpat nedá, třeba zpracování interiéru nijak nepostihneš (ne že by konkrétně v téhle disciplíně Škoda nějak vynikala).
Pokud koupíš auto tuzemské výroby (ne nutně Škodu), pak je to "národ sobě"... a taky stát sobě, poměrně významná část těch peněz se mu vrátí na daních a pojištěních, větší než u auta vyrobeného v cizině.
palec hore. v titulku sa neobjavuje slovo SKODA. vas redakcny kolega (nemenujem) vzdy presadil tuto znacku do titulku, ked pisal o vyvoji ceskeho ci europskeho trhu.
Je to sice OT ale zajímavé. Škoda snižuje výrobu v Mladé Boleslavi. Na montáži modelů Fabia a Rapid Spaceback se ruší páteční odpolední směny 6.11., 13.11. a 27.11. U modelu Octavia došlo ke zrušení původně plánovaných dobrovolných přesčasových směn.
Dozvíme se od redakce ACZ víc informací na toto téma?
Proc bych to mel delat, kukuricníku? Základní informaci jsem dal. Redakce je za to placená a má výborné kontakty do Skody Auto, krome toho to je nejlepsí jízda na webu ( >:D >:D >:D ).
Co se týce slov "plácáš mnohdy blbosti" tak to skutecne sedí na vetsinu tvých príspevku, hlavne ty které jsou podle tebe "prínosné". >:D >:D >:D
Tu konzumaci kukuricných výrobku bys mel fakt omezit. Nedelá ti to dobre.
je to ještě větší OT, ale kdy nám řekneš o té svolávací akci na airbagy ve tvé korejské továrně gilgite hm? x šarží na pikačůůů. to je zajímavější téma ne? >:D
Svolávací akce me moc nezajímají ale fakt je ten ze svolávací akce na airbagy mela a má v posledních mesících rada výrobcu a vetsinou jsou zavineny výrobcem airbagu, coz clovek prumerné inteligence (ke kterým nepatrís) chápe. Takze pokud Hyundai má nejakou svolávacku s airbagy tak to není zádný problém.
Fakt je ze továrna Hyundai v Nosovicích je dobre vytízena a Skoda v Mladé Boleslavi snizuje výrobu. Na tom nic nezmenís i kdybys pukl vztekem. >:D >:D >:D
Mohu pozadat o zdroj teto informace? Rad bych ji totiz pouzil pri svem dotazu do SkodaAuto, proc snizuji pocet pracovnich smen, kdyz ve firme cekame (a zdaleka nejsme sami) pet mesicu na Octavie 4x4 a dodaci lhuta na Superb uz hrube presahuje pul roku... Ten je ale z Kvasin a tam se asi maka osm dni v tydnu.
nesudil by som z jedneho mesiaca.... pozri ci celkove cisla za cely rok... pozri si cisla hyundaia v eu... ale aj vo svete... hyundai zase spravi nove rekordy ... ;-)
ten tvoj smiech cez slzy je evidentny.... len mozno malo smajlov si dal... ale aj to stacilo na to aby si sa identifikoval ;-) .. neplac.. bude dobre.. to ta casom prejde
no zatial stale su lepsie ako rekordne minulorocne ;-)
mozno ta potesi "ustup" hyundaia v CZ na konci roka o nejakych smiesnych 0,5 percenta.... co je par kuskov ..... kazdopadne ale z pohladu europy a sveta hyundai solidne rastie ;-)
ano ved vecne nebude rast nikdo nikdy... aj hyundai aj skoda aj toyota raz budu klesat... ale zatial som spokojny.....
Tak není to dlouho,co se obhajoval u Škody pokles prodejů náběhem nových modelů.Pokud vím tak letos u Hyundae proběhlo také pár změn.
Další vliv cenová politika.Výrobou jedou naplno.Prodej jim stoupá hlavně ve strarých 15 zemích EU+efta,možná na úkor ČR?Třeba tam mají vyšší marže?
A to více než malému sousedovi.
Náběh nových modelů - jakých? U Škody to bylo způsobeno třeba čekáním na kombík u Fabie a následně u Superbu, ale pokud vím, u Hyundaie nic podobného nenastalo. Je tu nový Tuscon, ale ten naopak zajistil růst.
Celoevropsky má letos Hyundai +6,59% a Škoda +6,91% (1-9), 343t vs. 438t.
ACEA [odkaz]
Samozřejmě evropská čísla za říjen ještě nejsou,ale trend je jasný.
Zmiňované trhy staré 15EU +Efta.
Stále jsou tyto trhy bohatší než země bývalého východního bloku,kam spadáme my a kde má samozřejmě Škoda navrch.Ale jako obchodník bych upřednostnil prodeje zřejmě tam,vyšší ceny,rychlejší obnova vozového parku...prostě lukrativnější.A když máš výrobní link y vytížené,ceny nastavené výše,níž můžeš jít vyždy.
Zajímavá císla. Tech aut znacky ZAZ bych tolik necekal. A tech 17 Polonezu je taky zajímavých. Prodával se Polonez vubec nekdy oficiálne v Ceskoslovensku?
Podle mě neprodával, určitě ne Polonez jako osobák. Prodával se tu jen FSO truck, co měl předek z Poloneze a Lubliny. to v dobách kdy Avii ovládalo Daewoo a Polský fiat taky, ty Lubliny měli zaparkovaný právě v Letnanech
U Fabie vam schazi 6 ks, ktere jsou u SDA zapsany pod "sportovni vozy"...jedna se o Fabie II RS (proc SDA radi Fabii RS mezi sportovni vozy opravdu nevim:-))