Tradične zlá voľba. :no:
Značka sama o sebe známa nespoľahlivosťou. Konfigurácia áut zrejme tiež úplne na h... - stačí vidieť tie kravské bočné nášľapy. V súčasnosti je výber relatívne cenovo dostupného a v teréne schopného auta v týchto končinách zúžený na Toyotu Land Cruiser a Jeep Wrangler. Obidve by boli omnoho lepšia voľba než toto bachraté SUV.
Edit: Samozrejme pri tej celkovej dĺžke by bol aj takmer ľubovoľný pick-up lepšou voľbou. Od Mitsu L200 (Fiat Fullback) až po Amarok.
kludne mohli zobrat aj pajera... da sa s nimi jazdit aj po dialnici aj v terene... su v sucasnej generacii uz rokmi overene ... nestoja ani tak moc a aj dobre solidne vyzeraju ....
problem je ten ze klasicke "terenaky" uz proste miznu... uz nejde zobrat patrol a aj sorento voci prvej generacii uz hodne vymaklo.... dnes uz v podstate seriozny terenak ani nemas... teda az na pajero a par kuskov od RR alebo jeepu ( pracovne pickupy s korbou teraz neratam ) .. ale inak nemas... vsetko su to na trhu uz len take hrkalky a akoze-terenaky...
Land Cruiser a Wrangler mají značně odlišné užitné vlastnosti, to za prvé. Za druhé, i pokud hrál při výběru roli "efekt respektu a odstrašení", je v kategorii Land Cruiseru řada technickoekonomicky a užitně mnohem výhodnějších vozů vhodných pro PČR. dělá to na mne dojem, že se potkali korupčníci na straně nabídky s mravně pokřivenými diletanty na straně poptávky, což je poměrně častá situace nejen ve veřejném sektoru.
Takže policie modernizovala na IX35, které se ukázali naprosto k prdu, protože do terénu to není, na silnici je to také špatná volba a na polňačku zase tak často asi nejezdí a zvládlo by to určitě i jiné auto. Takže museli pořídit nová auta jako Toyota LC a nyní Disco, aby mohli provozovat to, co měli provozovat s IX35. Vím, že Hyundai jim nabídla hodně dobré ceny (jaké jsou podmínky a s tím spojené náklady na pozadí už se asi hned tak nedovíme) , ale nebylo by jednodušší vypsat výběrové řízení s přesně stanovenými podmínkami užití vozidla a vybrat vhodné auto na první dobrou? Na co jim jsou mraky pseudo terénních aut, která do terénu nemůžou a na silnici budou také horší variantou, než nakoupit auta na silnici (sedan, HB, kombi...) a auta do terénu, která tam budou schopna sloužit.
Klídek, zdroje sou......daňový poplatník (ze soukromého sektoru) tohle experimentování "rád" zatáhne a ještě jim to při volbách hodí.......lidská blbost nezná hranic....ach jo....
Hm. Tak u nas jazdi dost Sporage poslednych troch generacii, vidiet aj ix35 a Tucsony a doteraz som nezachytil nic o tom ze tie auta tu sluzbu nezvladaju. Chyba bude u vas na strane prevadzkovatela ktory obstaral nevhodne auta pre pozadovanu sluzbu. Obavam sa ale ze vzhladom k tomu ako sa jazdi s firemnymi ci sluzobnymi autami tak ani tieto LR nebudu mat dlhu zivotnost. :-) To fakt mali zobrat hocaky pracovny pickup.
A k čemu je SUV ve službách policie? Na ježdění po silnici, kde bude mít horší jízdní vlastnosti a vyšší provozní náklady, než srovnatelně velký HB, kombi či sedan ? Proč tedy SUV? Nebo do terénu? A co tam s tím ? Na polňačku nebo zasněženou silnici maximálně, ale tam to asi není tolik potřeba a nebo maximálně pár kusů. Protože do horských oblastí, kde se bude stejně potřeba občas vydat jinam, než na louku jim ta SUV budou k ničemu. To, že to jezdí ve službách policie vidím i u nás, ale nepovažuji to za šťastné řešení.
U nas jazdia jak v horach tak pod horami a vela na vidieku. Proste tam kde ich vedia vyuzit a kde predtym jazdili na Nivach z deblokacie ruskeho dlhu. A Disca dva generacie dozadu maju nasi tiez, akurat sa v nich vozia vyhradne po cestach kde robia eskorty ci uz vaznom, peniazom alebo papalasom. :-)
Já bych to zas tak černé neviděl. Ta SUV mají sloužit v místech, kde vyšší podvozek a 4x4 zlepší průchodnost. Kopcovite oblasti, hory, nebo různé venkovské města. Tam takové auto smysl má. Nehledě na to, že Hyundai prostě vyhrála cenou, Oktavky 4x4 jsou znatelně dražší. Bydlím u Prahy v městečku, kde jsou rozsáhlé chatové oblasti a zde se PČR SUV vyplatí, stejně jako Městské policii, která už roky sedla Yetiho. Policejní Tucson jsem viděl i v Praze, ale otázkou je jestli tam byl místně příslušný a i ta Praha má oblasti pro SUV vhodné zejména v zimě.
Ozzmane, Discovery diskvalifikuje mrtvá hmotnost a přemíra elektroniky, která znamená přemíru rizika poruch "za chodu". Níže je přesná charakteristika dieslových třílitrů, které nejsou potřebně robustní, aby snesly systematické namáhání, což je u policie nejpravděpodobnější provozní režim. je řada jiných aut, která by Discoveru porazila nákladově i provozními a užitnými vlastnostmi na míru policejního využití. Problém je v neakceptovatelné výši TCO, pokud není ve smlouvě něco jako fullservice po celou dobu vlastnictví PČR. Jenže ono hrozí i pouhé vysoké procento vozů v servisu z celkových operačně zařazených, tj. riziko neplnění úkolů.
Re: A vysvětlil někdo policistům jaký je rozdíl mezi SUV a t
To se nebojim, s těma pneu co na tom maj skončí stejně na první blátivé louži a tedy žádné poškození v terénu nehrozí, bo to do terénu ani nedojede >:-[]
Re: A vysvětlil někdo policistům jaký je rozdíl mezi SUV a t
Jsem moc zvědav jak dlouho jím v ostré akci vydrží ta 3.0 nafta které se s oblibou rozpadá klika a chodí blokem ven na výlety. Bože ty státní nákupy to je zlo.
Ale vážně, nemáte někdo link nebo přímo více informací? Zajímala by mě kritéria výběrového řízení, přecijen pro pracovní účely jako je ochrana hranic před migranty je to dost zvláštní volba.
Neosvědčilo se jim SUV, tak vezmou... zase SUV (?)
Současné Discovery se příliš neliší od Touaregu nebo Q7, na off-road službu někde v tramtárii se nehodí... Díky vzduchovému podvozku to jednorázově vyjede a přejede hodně, ale pro trvalý provoz v terénu to není.
Jak psal někdo výše, na off-road je třeba auto s pevným rámem, to je pravidlo č. 1 - dá se vybrat mezi Land Cruiserem, Wranglerem nebo pick-upem. Policie běžně používá Amaroky, což by byla k danému účelu daleko lepší volba.
starého rovera mám, ale toto je ostuda pro toho, kdo shválil nákup těchto nových vozidel.. Photovostní hmotnost bude nad 2 tuny, velké brzdiče znemožňují osadit vůz 15 či 16 palcovýmy ráfky a tím pádem i vhodnými pneu.Dle foto s prahovýmy nášlapy...Trochu vtip. Jednoduše řečeno, jsou lepší možnosti než nové Disco.
Každý, kdo se alespoň trochy systematicky věnuje technickoekonomickým aspektům automobilů, dobře ví, že Discovery je vůz určený soukromým uživatelům s neomezeným rozpočtem, kteří oceňují nejvýše styl, design a pohodlí. Policie, která je podfinancovaná v oblasti zajištění účinné veřejné bezpečnosti a stíhání zločinů, ze zcela nepochopitelného důvodu vybere vozidlo, které je nákladné připořízení a zejména podle TCO. Vždy jsem trochu váhal nad smyslem vybavování italské policie a strážníků Alfami, ale to alespoň byly a jsou vozy, s nimiž lze úspěšně stíhat gaunery a případné opravy nejsou drahé. Probůh, k čemu mají Discovery se svými technickoekonomickými parametry u policie ČR sloužit??? To se někdo zbláznil? Jak ale může blázen rozhodovat? není-li to jasná korupce, pak je to nepochopitelná míta diletantství neslučující se s pozicí rozhodovatele.
Hlavně by tu stejnou práci udělal Duster za zlomek ceny. Už jen ta matná barva na zakázku musela stát raketu. Tohle je úplně do očí bijící vyhazování peněz:/
Takže tím se vysvětluje finanční aspekt - nákup zjevně zatáhl evropský finanční zdroj a možná i podmínil typ vozu. To však nic nemění na faktu, že oproti pěti Land Cruiserům, které na misích musely nahradit ix35 pro jejich nízkou průchodnost jsou Discovery nakoupeny v nevhodné verzi a výbavě a jako takové budou mít také problémy s průchodností. O tom, co vydrží jejich elektronika, se nechci ani domýšlet.