Denní produkce nového tříválce 1.2 HTP dosáhla plánovaných 1.200 jednotek a tak již zcela nahradila OHV agregát. V komplexu automobilky vznikla motorárna, produkující nejen motory, ale i k nim určené převodovky MQ200...
Takový článek se mi líbí. Je o něčem a pomůže při volbě motoru.. Ale este by to chtělo otestovat 1,4tdi, protoze o tom sem eště vůbec nic neslyšel.. Jen tak dál..
To tam priste rovnou napiste, ze je to PR. Motoj je slusne receno uplne vo nicem, zlata 1,4 MPI. Ty trochu zajimavy zase stojej surovy penize. Proste bye bye Skoda, za mensi peniz lze koupit podstatne lepsi *.
Takže jinak řečeno. Motor osobního vozu ŠKODA na začátku 21. století vibruje až to klepe z vozem, má malý výkon, je hlučný a auto drahé. Je ekonomicky výhodný, ale jen pro výrobce. Přesně to odpovídá arogantnímu přístupu VW a ŠKODY k zákazníkům. Děkuji nechci, za tyto peníze bych volil jiný vůz. A dnes již od téměř libovolného výrobce.
Přesně tak. Fabia je nehorázně předražená. Kdyby alespoň bylo možno vybrat pořádný motor. Zoufale chybí nějaký 1,6i, nebo proč i do fabie nedávají levnější TDI o výkonu 66 a 81 kW, než drahý 74 kW TDI PD? Namísto toho 3válec 1,4 TDI... Té politice fakt nerozumím.
No... asi Ty nevies, o com hovoris, chlapče. Pri kupe auta nesmies slepo posluchat propagacne kecy tej ktorej automobilky, chce to v klude si sadnut nad materialy a zvazovat. Ja napr. od auta ocakavam aspon minimalny komfort (posilovac, dalkovy central, nastavitelne sedadlo i volant, elektriku na prednych oknach...) a to mi tie super lacne Fabie neponukaju.
Mal som Peugeot 206 a v zivote by som ho za Fabiu nevymenil. Ale jazdil som napr. aj v Renaulte Clio a takisto by som ho za Fabiu nedal.
Rozdíl mezi 40 a 47 kW se pozná až nad 4000 ot/min., přičemž auto s těmito otáčkami dosahuje 132 km/h. Tedy, kdo chce jezdit rychleji jak 135 km/h, ten ať si koupí silnější verzi. 130 km/h 40kW motor drží po dálnici bez problému.
Pro zajímavost
3000 ot/min. 100 km/h
3500 ot/min. 117 km/h
3750 ot/min. 125 km/h
4000 ot/min. 132 km/h
4250 ot/min. 140 km/h
a do každého malého kopce to také poznáš a neřikej že to je pouze nad hranicí 4000 s kamarádem on má 40tku a já 47 kw a do toho kopečka jsem mu ujížděl bez problémů a když já jsem byl na kopci a měl jsem tam stále 120km/h tak on tam měl 90 km/hpro upřesnění jsme jeli ze slaného do prahy a ten kopeček je před letištěm :O)
S mým Polem jezdím dálníční kopec Brno - Praha a trvám na tom, že 4000 ot. / min v dálničním kopci bez problému, lechtám nohou plynový pedál. Dle údajů z grafů Škody by při těchto otáčkách měl být rozdíl mezi 40 a 47 1 kW a 3Nm.
Pane boze!
Ja: 100km/h = 1800ot/min
To musi byt docela jekot, jet v takovym aute 150, nebo kolik to muze ject!
Jednou jsem jel TAXIkem - byl to nejakej starej Ford Escort 1.1 (ctyrkvalt). Pri 100km/h to tak tocilo a vydavalo zvuky, ze jsem myslel, ze se to rozpadne!
Určitě menší kravál než když máš studenýho diesela.
Samozřejmě pokud nejseš "socka" a jenom blbě nekecáš.
Přečti si nový test Fabie combi 1.2 12v,samozřejmě ale napíšeš,že kecají.
Nechapu. Nove diesely se vstriovanim PD, nebo commonrail nejsou nijak hlucne.
A srovnavat hluk 3x vykonnejsiho motoru s 3x slabsim je nesmysl. Pak by totiz bylo asi nejlepsi tvrdit, ze nejtissi auto je auto bez motoru (cemuz se ostatne fabie 1.2 limitne blizi).
Nehlede k tomu, ze kdyz ta fabie toci pri stejne rychlosti 2x tolik, tak zas tak moc tissi byt nemuze. Nehlede k tomu, ze ma vyrazne horsi zvukovou izolaci. A diesel nove konstrukce s predehrevem motoru je "studenej" asi tak minutu.
Pro zajímavost , jak to asi děláš, že máš nelineární nárůst rychlosti oproti otáčkám ?? Jedině že by ti prokluzovaly kola ! :-) Nebo máš bezestupňovou převodovku ?? :-)
A po který dálnici myslíš? Brno - Bratislava? Tam možná, ale jinak v kopečkách okolo Sázavy nemáš nejmenši šanci udržet 130 km/m - tedy směrem do kopce
Chapu, ze pro nejakeho starsihiho cloveka, to muze byt pouzitelne.
Jsou i lidi, kterym opravdu jde o to, aby se dopravili z bodu A do bodu B povolenou rychlosti a i tem to asi bude stacit. Ale kdyz to nalozi na dovolenou a sedne si jich do toho 5, tak to do kopce asi moc nepojede. Ale plno lidem to proste nevadi. Zejmena kombik mi stale prijde jako docela dobra koupe.
Proste si jen takovy clovek musi davat VELKY pozor, aby si nesedl do normalniho auta, protoze pak by z Fabie mohl mit trauma.
Ja proste do lepsich aut, nez sam mam, ze zasady nelezu, natoz abych je ridil. Pak bych furt jen koukal, jestli nemam zatazeniu rucni brzdu.
Ale to neplati jen u takoveho lowendu, jako je fabia. Kdyz si nekdo zvykly na Passat sedne do BMW, a pak vleze zpet, ma pak taky trauma.
Kdyz tu byla rec o otackach a rychlosti - ja pri 100km/h tocim 1800 otacek ;-)) Samozrejme na sestku a pri vykonu 143kW a kroutaku 430Nm (diesel). Ale stejne si musim davat bacha, abych si (kdyz to mam treba na garancce) nepujcil neco lepsiho, protoze bych pak stejne koukal, jestli nemam zatazenou rucku.
Takhle naposledy jsem si jako nahradni auto v servisu pujcil prave Fabii (najeto 35000km), s tou 1.4 44kW. No hruza. Clovek se tam cejti jako nahej - okolo sebe jen takovej tenkej plisek. A kdyz okolo projede auto, tak se koukam, jestli nemam otevrene okenko, protoze to je vsechno strasne slyset.
Ale kdyz do toho nekdo vleze z favorita (nebo dokonce ze "stopetky"), asi musi byt nadsen. A v podstate ma proc. Ve sve tride Fabia vubec neni spatna, spise naopak. Ale pokud by do toho nekdo vlez z auta byt hodne stareho, ale z jine tridy (treba ze stareho peugeotu 605), bude zdesen.
Mimochodem: PRIJDE MI OTRESNE, ZE PRIPLATEK ZA 1.4TDI (pri stejne vybave) JE TEMER 100 TISIC oproti 1.2!!!
Fakt jsem se bavil při čtení tohoto příspěvku. Mám s Fóbií osobní zkušenost-bouračku kterou jsem na sedačce spolujezdce úspěšně přežil bez sebemenších potíží.Pánové Fabka je jako tank! I dneska se v ní cítím líp než v autech tříd vyšších jmenovitě v nové Corole!Vše je interiéru je poctivé a masivní.Utlumení mi příde dobré.Myslím,že na svojí třídu je to povedené a kvalitní auto.Cena je ale moc vysoká hlavně u lepších výbav a zajímavějších motorů.
No tak si zkus sednout do Volva S80.
A nebo zkus se s nim celne srazit (ty ve Fabii).
A nebo si s nim zkus dat takovou soutez - v urcite rychlosti narazit do pilire, kandelabru ci stromu.
Asi te pak predstavy o Fabii - "tanku" prejdou.
Me se zasada "nesedat do niceho lepsiho" zatim zcela osvedcila. Kdyz mi nekdo (kolega, servis, autopujcovna o dovolene, atd...) nabizi lepsi auto, nez mam doma, tak zdvorile odmitam.
Dokonce to zaslo tak daleko, ze jsem na posledni chvili zmenil rozhodnuti o koupi auta. V uzsim vyberu totiz zustal Seat Toledo Signo TDI 110kW a Hyundai Sonata 2.7 V6. Cena byla zhruba stejna - cca 750000Kc.
Asi vite, jak ta nova Sonata vypada. Ze predu Mercedes, zezadu Jaguar ;-)) Je to sice korejec, ale je to vyssi trida, vse v elektrice, kozene vyhrivane a elektricky seriditelne sedacky, drevene oblozeni pristrojovky, sestivalec, hodne prostoru.
Nakonec jsem si ale koupil to Toledo. Mel jsem totiz obavy, ze kdyz bych koupil Sonatu, mel bych problemy s dalsim autem. To uz bych fakt musel jit do Jaguara ci Mercedesu a na to nemam. Predstava, jak po trech letech lezu z takove limuziny do nejake (byt novejsi) skodovky, me docela spolehlive od te koupe odradila.
To Toledo je za ty penize samozrejme suprovy, 110kW TDI (zvyseno na 143kW) je skvele, sestikvalt, climatronic, ESP, destovy senzor, atd, proste nejvyssi vybava. Ale je to furt nizsi stredni trida jako Octavia (i kdyz nesrovnatelne kvalitnejsi - audinovejsi). Ale nebudu rozmazlenej komfortem a za 3 roky nebudu muset dat milion za nove auto, abych nemel depresi z prechodu na horsi ;-))
Svoji roli samozrejme sehrala i vyse pojistky, ruceni a hlavne spotreba: pri mem stylu jizdy by ten 2.7V6 jezdil za 20 litru naturalu, takhle jezdim s tretinovou spotrebou a na naftu... A motor mam vlastne vykonnejsi (Sonata ma jen 127kW) pri lehcim aute + jeden kvalt navic.
Skutečně inteligentní srovnávání-divím,že jste si raději nekoupil obrněný transportér-ojetý by vyšel levněji než Toledo a představte si kdyby do Vás nějaký blbec ve Volvu vrazil!Rovněž,pilíře a kandelábry by nečinili žádné problémy na rozdíl od Vašeho Toleda které by zas o tak moc lépe nedopadlo
než Fábie.Ještě malá poznámka:pokud někdo výbírá mezi Sonatou a Toledem to snad musí být schizofrenik,osobně nechápu co ty dvě auta mají společného.
Kdyz do me vrazi volvo, je to furt lepsi, nez kduz do me vrazi volha. Volvo je totiz "mekke" - ma deformacni zony vsude. Neni bezpecne pouze pro posadku, ale i pro okoli. Tyto informace jsou volne dostupne a divim se, ze jste si je neprostudoval, nez zacnete neco psat do diskusi.
Pokud ve stejne rychlosti srazi chodce volvo a treba zigulik, ma chodec v prvnim pripade asi 10x vetsi sanci napreziti.
Ta dve auta mela spolecne to, ze to byly velmi vyhodne nabidky.
chachacha, no to je dobrej for - neporidit si korejskyho mercedesojaguare - auto splacaninu, abys potom nemusel kupovat opravdoveho medoura. klidne sis toho korejce mohl koupit - az by se ti to podelalo po 10000km jako me, mohl by's zacit zase od embecka
No taky jsem si ho nakonec nekoupil. Je to sice splacanina, ale oproti tride OCTAVIA to je proste komfortni limuzina. Sice s nizkym image, ale ten rozdil je velikej.
Co se tyce poruchovosti, tak jsem se dival do statistik a ptal v servisech a tak hrozny mi to nepripadalo.
Hlavne mi ale pripadalo 127kW dost malo na 2.7V6. A hlavne jsem se obaval (opravnene), ze se moje spotreba bude limitne blizit 20ti litrum. Naopak 143kW a 430Nm mi na 1.9 TDI prijde jako docela slusny. Prumer or te doby, co to mam je 7.7 litru/100Km, coz je na diesel hodne, ale to je mym stylem jizdy. Jezdit pod 6 by nemel byt problem. Ale furt lepsi 7.7 litru levne nafty, nez 20 litru draheho naturalu - to je fakt v prepoctu na penize trojnasobek.
Není mi docela jasné, proč taháš do diskuze o Fabii, potažmo o jejích základních motorech, Volvo, Sonatu nebo Toledo se 110kW TDI. Je jasné, že při srovnání s těmito auty to Fabia prohraje na celé čáře (stejně jako by to projelo Polo, Clio, 206-ka apod.), protože je to prostě jiná třída. Na druhou stranu za cenu takového Toleda TDI 110 kW koupíš dvě solidně vybavené Fabie s např 1,4 55 kW.
Cena: To zalezi na tom, kde a jak to Toledo kupujes ;-))
Ja nic nikam netaham, jen jsem vyslovil svuj nazor, pro koho to auto je a pro koho neni. Jsou lidi, kterym nevadi, ze se to jen tak plouzi za mohutneho revu a vibraci a jsou lidi, kterym to vadi, kteri proste chteji auto, ktere v kopci akceleruja na sestku za 130ti dole na 210 nahore. A neni to jen otazka tridy - do Ibizy a Cordoby se TDI 96kW dava od zacatku a nedelaj s tim takovy humbuk, jako skodovka se zelenymi napisy RS.
Jinak Fabia RS mi prijde za danou cenu docela dobra, ale na druhou stranu mam pocit, ze v tom neni ani klima (natoz climatronic).
Panebože, Ty jsi ale kus vola. Mám Fabii (1,4 44 kW), takže vím o čem mluvím. Není to kdovíjaká dělo, ale napsat, ze se to plouží za mohutného řevu a vibrací může napsat jenom idiot. Pokud nejedu zrovna plně obsazený, tak nemám problém rozumně zrychlovat nebo udržet 130-ku i do prudšího kopce (na pětku). Mimochodem, v práci máme Fabii ve specifikaci 1,2 (40 kW), ta už se ve vyšších rychlostech (nad 100 km/h) opravdu jenom plouží, ale nějakého mohutného řevu a vibrací jsem si jaksi nevšiml. A do města je to přímo ideální auto - díky krátkému zpřevodování je do té stovky docela živá a spotřeba se dá udržet v rozumných mezích.
P.S. K tomu zrychlení za 130 na 210 do kopce - jaksi jsem nezaregistroval, že by někde v Evropě (s výjimkou Německých dálnic) byla povolená 210-ka.
Dalsi vec je, jestli davat 300000 za polochciplou TRIVALCOVOU nevybavenou pidi-skodovku, nebo si za stejnou cenu koupit poradny auto. Za ty prachy se sezene neco prakticky noveho - dvouleteho - najeto max 40tis.
Manzelka a stroj je trochu neco jineho, i kdyz nekteri jedinci tento rozdil asi nechapou. Jejich skoda.
U stroje proste rozhoduje pomer ceny a kvality. A 2 roky stare Mondeo ci Vectra (najeto 40000) proste JE KVALITNEJSI, nez nova FOBIE 1.2 V3 bez vybavy a vykonu, bez deformacnich zon, bez prosotru, slepena z nejlevnejsich plastu a nejlevnejsich dilu mistni vyroby. Nehlede k tomu, ze za mesic je stejne kazde nove auto take ojete.
Ja mam take radeji novejsi, ale musel jsem se smirit s tim, ze zaplatim 750000. Kdybych ale byl limitovan castkou 300000, rozhodne si radeji koupim to dvoulete Mondeo, Vectru ci Alfu156, nez fobii.
Samozřejmě s manželkou to byl takový trochu nejapný vtip.
Já nevím jak jiní.ale fakt rozlišuji jestli věc používám já nebo někdo jiný.
Případně můžeš poradit kde se takové dva roky staré auta,jistě by to zajímalo dost lidí.2 roky Mondeo popř.Vectra za 300 000,to myslíš totální
havárky dovezené z ciziny a spravené ve stodole?
Napiš adresu kde takové auto jde koupit nebo přiznej,že občas plácáš nesmysly.
Samozrejme, ze vemi vyhodne auto koupit lze!
Na druhou stranu nelze cekat, ze nekde bude jedno misto, kde si clovek proste zada, jake auto chce a oni mu ho se slevou 30% dodaj.
Dobrych koupi samozrejme neni mnoho, je treba vyber neuspechat a hledat. Treba na www.TipCars.com je obcas neco dobreho ke koupi - treba tam byl Hyundai Sonata 2.7i V6 v nejvyssi vybave za 390000 posledni typ, 2 roky stare, najeto pouze 17tKm (nova stoji skoro 800kKc).
Nebo treba www.aautorychle.cz - mel jsem tam vybranou tu novou Lagunu combi (grandtour) - rok a pul stara za 430 (nova stoji skoro 2x tolik). Najeto 20tKm - to je v podstate novej autak.
Treba 2 az 3 roky stara Mondea, Vectry a Alfy156 jsou k sehnani v rozmezi 300-400 tisic docela pravidelne. Samorzejme to je horsi s koncernovejma autama. Takovej Passat s cenou dolu moc nejde (skoda jakbysmet) a ani treba Toledo (zejmena TDI) se mirne jete a cenove vyhodne moc casto nevidi. A ja prave neco od VW chtel, protoze k tomu mam vyssi duveru, ale to je asi subjektivni (moje Toledo ma ve velkem technicaku v rubrice "vyrobce" napsano "Audi AG - Made in Belguim". To potesi ;-)))
Taky obcas firmy odprodavaj auta predcasne (z duvodu uspor, propusteni zamestnance s autem, atd...), nebo je mozne i koupit nove auto se slevou az 30% - ale to chce mit znameho u prodejce (ja bych takhle mohl koupit Opel a Renault. Kamoska takhle kupuje Volva). Oni maji zhruba takove provize a proto je mozne je ukecat, aby se ji vzdali. Nekteri prodejci dokonce dostavaji urcity pocet aut od vyrobce s velmi vyraznou slevou jako predvadeci vozy. Pomoci vhodne znamosti toho lze vyuzit. Atd... moznosti je halda, jen je najit a vyuzit - tedy pokud ta namaha za tu slevu stoji. Frajerum, co si kupuji Audi S8 na nejakem tom stolitru asi moc nesejde, ale nam smrtelnikum, kterym auto firma neda a museji si na to vydelat "temahle vlastnima hlavama", tem jde o kazdej desetilitr.
Ale hlavni zasady jsou:
1) Nenakupovat nahonem, cekat na vyhodnou prilezitost
2) Neakceptovat nabizenou cenu, smlouvat. Dnes to jiz ma vyznam nejen pri koupi ojetiny, ale uz i u noveho auta od znackoveho prodejce.
Kamos takhle koupil Passata - peclive si sepsal jaky model s jakou vybavou a motorem chce a pak obeslal vsechny prodejce, aby mu udelali cenu. Ten nejvyhodnejsi dal slevu 150 tisic!
No, to je vždycky otázka. OK, za 300 tis. můžeš koupit opravdu Vectru nebo Mondeo, ale spíše tak 3 - 4 roky staré. Dvouleté Mondeo s 40 tis. km za 300 litrů bude po havárce a bez záruky. Jeden známý říká, že "nikdo neprodá dobré auto". Samozřejmě jsou výjimky, ale než jsem koupil novou Fabii, tak jsem dva roky docela intenzivně chodil po bazarech a všechny ty "super" velké, výkoné dvou - tří leté auta za 250-300 tisíc byly po havárce a velmi nekvalitně opravené (neslícované plechy, světlomety jaksi troch nakřivo atd.). Prostě - rozflákané auto narychlo a hlavně levně poslepované, aby se dalo nějak střelit.
A seděl jsi a jel jsi opravdu v NOVÝ Corolle? Neměl jsi jen vlčí mlhu a nebyl na alfavlnách? Sorry, ale tyhle auta co srovnáváš prostě srovnávat nejdou, Corolla je opravdu o třídu výš je je i o tolik lepší a bezpečnější. Nebo myslíš. že na západ od nás si lidi kupujou radši horší auta za více peněz? Stačí srovnat prodeje obou vozů.
P.S. Viděl jsem ten tank, když nedobrzdil a opřel se o Volvo 960. To mělo lehce odřený plast na nárazníku a ten "tvůj" tank nebyl schopnej odjet - byl totiž o dost kratší. No tak nevím, ale asi to takovej tank zase nebude.
Ved prave o tu cenu ide, to je kamenom urazu ! Pokial chces Fabiu v slusnej vybave (v porovnani s konkurenciou) a so slusnym motorom, tak das za nu o dost viac, ako su zakladne ceny, ktorymi nas ohuruje ich PR oddelenie.
Dalsia ved je dizajn...ale to je subjektivne, niekomu sa Fabia moze pacit.
Nechci si hrát na znalce aut. V každém případě vozidla, ktera dnes Škoda prezentuje sama o sobě nejsou špatná a snesou bez obav porovnání s konkurencí. Také aby ne, když podlahové plošiny jsou VW a drtivá většina komponentů jakbysmet. Díky tomu bohužel roste i cena vozidel....
Co se motorů píše - politika koncernu vůči škodě je ale tragická. Vyvíjet motor s takto nízkými výkony ve vícero variantách mi přijde takřka nesmyslné. A poměřovat, zda má motor 40kW nebo 47kW je nepochopitelné - v praxi (mám na mysli běžnou jízdu) takřka neměřitelné. Obecně vzato těžko poznáte rozdíl 10-15kW. O registrovatelné změně se dá hovořit teoreticky při 20kW a více. A to nemluvím o hodnotách Nm.
Myslím, že se Škoda nemá čím pyšnit. Mezi těmi motory pro normálního smrtelníka není takřka výkonový rozdíl.
Člověče vy si zřejmě pletete auta s výkonem kolem 100kw s Fabií 1.2.
Tam skutečně není rozdíl 7kw prakticky znát.
Tvrdit,že u 40 kw auta jde poznat rozdíl až 20kw to snad nepotřebuje komentář.Kdo jezdí mimo město a plně naložený velice dobře rozdíl pozná.
Osobně mám Fabii Combi 1.2 12v a mohu říci,že při předjíždění jsem i přes
6000 otáček(omezovač necelých 6500 otáček).Pak je auto schopné předjet
poměrně svižně i plně obsazené.Navíc 47kw je čtyřventil což znamená,
že do velkých otáček jde velice svižně ( v návaznosti na výkon a váhu auta).
Kdo jezdí hlavně ve městě a málo zatížený tomu samozřejmě stačí 40 kw
který je o 15000 levnější.
Jinak oba tyto motory se již zhruba rok dávají do Pola a taky do Ibizi+47kw
do nové Cordoby.
Co se týče ceny
osobně mám akční model Creation kde zhruba za 340000 kč je v ceně je všechno potřebné
viz www.skoda-auto.cz/…n/fabiacreation/ samozřejmě na naše poměry je to dost,
ale to již není chyba Škody.
Nechtěl jsem se Vás nijak dotknout. Měl jsem možnost oba motory krátkodobě vyzkoušet a opravdu mi tam žádný rozdíl (kromě zvuku) nepřišel. Možná kdybych měl možnost dlouhodobějšího seznámení, tak by to bylo jiné. Moje partnerka měla jednou jako náhradní auto Fabii 1.4 s 50kW a pro změnu mě prekvapil tento motor. To auto docela dobře jelo a bylo tiché. Na to, že je základ motoru dost starý, jsem byl opravdu překpaven. Mnoho lidí tento motor odsuzuje, ale výkon 50kW a krouťák 120Nm. mě v té Fábii zcela jistě nezklamal.
Suhlasim s karlem.Ja mam fabiu combi 1.4 50kW,a ked som si skusil 1.2HTP - 40kW bol som /bez urazky/zhrozeny.Podla sprav ktore som cital o 1.2 HTP som cakal super motor. Pri otackach nad 3000 by som podla zvuku tipoval,ze sedim vo Wartburgu... Nakoniec som celkom rad ze mam vo fabii ten tzv.archaicky OHV.
Nikdo netvrdí,že starý motor 1.4 OHV byl špatný,ve Fabii byl dovedený k maximu.Co se týká tichosti,nic proti němu.Bohužel na dnešní dobu spotřeba na výkon tohoto motoru je dost špatná.Taky jsem v něm několikrát jel,takže
můžu samozřejmě subjektivně srovnávat s 1.2 12v.V 1.2 40kw jsem zatím
nejel takže nevím.Při ustálené rychlosti je hluk motoru 1.4 vers 1,2 12v
zhruba stejný-možná je 1.2 o něco tišší.Při zrychlování je naopak hlučnější
1,2 který má celkem zajímavý zvuk-někomu se líbí-někomu ne.S hlasem
Wartburgu,ale nemá určitě nic společného.Wartburga jsem pro zajímavost
již před 23 lety měl! … Co se týká výkonu-samozřejmě v nižších otáčkách 1.2 na 1.4OHV nemá. Ve vyšších je tomu i přes menší obsah naopak.4 ventily a rozvod OHC samozřejmě dělá svoje,pokud např.před předjížděním máte kolem 4000 otaček předjedete dle mého názoru rychleji s 1.2 než s 1.4 nezávisle na otáčkách.Upozornuji,že 1.2 12v je i kolem 6000 otáček velmi tichá. … Co se týká spotřeby v tom 1.4 samozřejmě na 1.2 nemá.Pokud ve městě(z vlastní skušenosti) dokážu na trase 8 km(jezdim pro manželku do práce)se studeným motorem dosáhnout průmerné spotřeby kolem šesti litrů-mám palub.počítač ,to je zkrátka spotřeba na kterou nejenom 1.4 nemá.Mimo město to zas tak zazračné není,spotřeba se mi pohybuje od 5.3 až po sedum litrů,ale v žádném případě nejsem ***la-spíš možná rychlejší průměr.Pro 1.2 ještě hovoří malý bonus-povinné ručení.
Na závěr všem co toto čtou přeji mnoho šťasných kilometrů,ať už jedou s čímkoliv-vždyť jediné co je prakticky důležité je štastný návrat.
Jen by mě zajímalo, jak s motorem 1.2 můžete mimo město jezdit stylem "rychlejší průměr". Pokud byste tam měl ten nový TDI, tak možná. Ale s petrolejovou 1.2 ? No nevím, nevím.
Hezký večer.
Skodovka ma zvlastni dar delat z potencialne zajimavejch motoru sracky - 1.4 16V - 55kW. To ma Yaris z litru! Nebo 2.0 - 115 koni. No des. Ale nejlepsi je SDI... :)))
Tak to je fakt moc !
Pamatam sa, ze pred par rokmi som mal Mazdu MX-3 1.6 66kW. Spotreba na dlhe trate pri kludnej jazde bola nieco malo cez 6 litrov. A to bolo auto z r. 91 ! Priemer som mal medzi 7-7.5 l/100km, v zime tak do 8 l/100km. Ale musim podotknut, ze to auto sluzilo na dochadzanie do prace, takze vacsinou jazdilo v meste a studene starty.
No a ked porovnam s podobnym motorom zo sucasnosti, tak som na Peugeote 206 1.1 44kW najazdil skoro 10.000 km (nez mi ho ukradli ) a priemer som mal presne 6.4 l/100km. Z toho bola asi tretina v Prahe a zvysok mimo mesto, dialnica. Styl jazdy som mal skor taky pokojny, rychlost do 130km/h, pretoze so stupajucou rychlostou dost stupala spotreba.
Jo kolik taky mazda vážila?Odhaduji do 850kg.
7.6 litru v testu není zas tak moc,je otázka kolik mělo auto před tím najeto
a můžete si být jistí,že při testu se usporně nejezdí.Navíc většinou testující
jsou lepší řidiči než normální smrtelníci a podle toho taky jízda vypadá!
Pokud máte zájem přečtěte si můj příspěvek o spotřebě z vlastmí asi 2 měsíční praxe.
Pouze pro úplnost Fabii combi Creation 1.2 12v ,cena 340000Kč,
stáří těsně přes dva měsíce,klidně si přečtu o tom jak jsem blbej,že jsem
např.nekoupil Peugota206,nebo třeba Clio-důvody pro Fábii
1.Celá rodina i s věcmi se Peugota nebo Clia i ze zavazadly nevleze
2.Fabii si kritizujte jak chcete,ale z menších aut má bezkonkurenční dílenské
zpracování-nesrovnatelné s výse jmenovanými
3.Pojistné
4.Za 340000kč mám s veškerým vybavením-2xAB,ABS,dálk.centrál,el.okna,… na coufání,15palcové kola+další prakticky co by někomu mohlo chybět je klima.
5.Je to kombi
6.Spotřeba-viz můj příspěvek srovnání
7.Limit cenu jsem měl 35000kč-vypadly větší auta
Pavel
S tou vahou ste sa trochu sekli. Dal som si tu pracu a pohladal na nete, podla tech. specifikacie je to 2332lb, cize nieco medzi 1000-1100 kg, neviem presne kolko je jedna libra. Asi ste si to pomylili s Hondou CRX, to boli take lahke auta.
Podla mna je ta spotreba vela, na to, aky je to slaby motor. Je to moj nazor, nemusite suhlasit, nic vam nevnucujem. A s tou Mazdou som tiez nejazdil nejako opatrne. Jedina vynimka bola, ked som dosiahol tu spotrebu 6l/100 km, vtedy som si daval pozor a jazdil som podla predpisov. Ale inak som na dialnici kludne isiel do 195 (viac to nedalo) a ta spotreba bola 7-7.5, ako som pisal.
Nebudem vam hovorit, ze ste blby, ja vam svoj nazor nevnucujem, len ho prezentujem.
1. Ked uz porovnavame, tak porovnatelne: Peugeot 206 (prip.) Clio s KRATKOU Fabiou a s Fabiou kombi porovnavajme napr. P 206 SW, to je zrovnatelne ! Jasne, ze do maleho Peugeota sa nezmesti tolko, co do Fabie kombi, to da predsa rozum. Ale myslim, ze kratka Fabia a P 206 maju priblizne rovnaky objem kufra (+- par litrov).
2. Nezda sa mi, ze by P 206 zaostaval v spracovani za Fabiou. A napr. mne sa subjektivne viac paci interier 206-ky, ako Fabie, lepsie sa tam citim. A pre mna je dolezite sa v aute aj dobre citit.
3. Ja som ho mal na leasing, havarijna pojistka cinila asi 10-12 tisic rocne, neviem presne. Neviem, ci je to malo, ci vela. Povinne rucenie je take iste, bol to P 206 1.1
4. Vybava je vecou osobnych preferencii, u mna zavazilo napr. to, ze ten P 206 bol v specialnej zimnej vybave (4*zimne gumy, vyhrievane sedacky, samocinne stierace a svetla).
5. Znovu otazka osobnych preferencii, niekto potrebuje kombik, iny ho naopak nechce...
6. OK
7. OK
Marek.
Vaše argumenty beru,pouze by mne zajímalo zda tím myslíte moji spotřebu nebo tu s testu?
Jinak pojišění na Peugot je asi o 50% vyšší než na Fabii ve stejné ceně.
206 SW s tou samou výbavou-nechci hádat tak +minim. 50 000kč.
Já nemyslel interiér-ale zpracování.
Pavel
Myslel som spotrebu podla testu tu na auto.cz. To sa mi zdalo naozaj vela na tak male a malovykonne auto. Ale pokial dokazete jazdit tak okolo 6-6.5, tak to beriem, to je fajn spotreba. Aj ked si neodpustim poznamku, ze takuto spotrebu japonci dosahuju s motormi 1.6 a s vykonnejsimi. A to uz pred par rokmi...
Poistenie: Fabia:
I. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla: 3.498,-
II. Základní havarijní pojištění: 13.566,- Kč
ROČNÍ POJISTNÉ CELKEM: 17.064,- Kč
Poistenie: Peugeot:
I. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla: 3.498,- Kč
II. Základní havarijní pojištění: 19.218,- Kč
ROČNÍ POJISTNÉ CELKEM: 22.716,- Kč
Je to u Allianz, rovnake poistky. Rozdiel je nieco vyse 5.500 KC. Ano, na Skodovky je nizsie poistne, narast priblizne 33%, pretoze treba pocitat aj povinne ruceni, ktore je naprosto rovnake. Iste, je to argument, ktory ale s narastajucim poctom najazdenych km za rok straca na vyzname (ja najazdim tak do 40.000 km rocne).
Momentalne je cena P 206 SW s motorom 1.1 319.900. V lepsej vybave je asi za 350.000, takze moc rozdiel to nie je. Vybava je velmi podobna, ale za tych 350.000 je naozaj dostacujuca. Ale ako hovorim, je to otazka osobnych preferencii.
Neviem, co je v P 206 zle spracovane, nejako som si nevsimol. A zopakujem, ze pre mna je podstatne aj to, ako to auto vyzera, nielen zvonka, ale aj zvnutra, takze aj toto hladisko rozhodlo.
Nechtěl jsem říct,že Peugot 206SW je špatné auto,pouze jsem chtěl zdůraznit,že Škoda Fabie má nejlepší dílenské zpracování ve své
kategorii.Samozřejmě design to uznávám zas už tak světový není.
Německá strohost,mě osobně se líbí,ale chápu,že spoustě lidí je např,
tzv,francouzký styl dost bližší.
Co se týče japonských 1,6,nemyslím starých platily jiné emisní normy,váha atd.prosím o informaci který je tak usporný,že se s ním dá jezdit po městě
kolem 6 litrů.Nemyslím mimo město,to je něco jiného.
Osobně si myslím,že prakticky nové auto které má najeto 2000 km
a spotřebou se blíží průměru 6 litrů je velice solidní.Na minimální zajetí je to OK.
Ano, presne ste to vystihli - strohost. Mne naozaj po dizajnovej stranke pripada Fabia stroha, fadna a nezaujimava. A to myslim interie aj vonkajsi vzhlad. Samozrejme Vam neberiem Vas nazor na dizajn. Ale ako som uz spomenul aj vyssie, mne pri vybere auta dost zavazi prave ten dizajn a ak sa mi auto paci, dobre sa v nom citim a to je pre mna dolezita.
( Momentalne ale napr. jazdim v Micre, co dizajnovo tiez nie je ziadna bomba, ale to beriem len ako nudzovku, kym si nekupim poriadne auto, pretoze P 206 mi ukradli)
Ja som nehovoril, ze som s mojou Mazdou 1.6 jazdil po meste kolem 6 litru, to bolo na dlhu trat ! Ja som vyjadril nazor, ze pokial ma podla testu Fabia 1.2 s vykonom okolo 47 kW (a s tomu odpovedajucimi dynamickymi vlastnostami) priemernu spotrebu (podla tohoto testu tu na auto.cz) prakticky zrovnatelnu s 12 rokov starym japoncom o objeme 1.6 a vykone 66kW (a s dynamickymi vlastnostami niekde uplne inde ako Fabia), s porovnatelnou hmotnostou a porovnatelnym stylom jazdy (ja som sa tiez nejako nekrotil - zrovnavam to s tou testovacou jazdou na auto.cz), tak si myslim, ze nieco nie je v poriadku ! A tym myslim to, ze ten motor akosi nie je na spickovej technologickej urovni. Dufam, ze sa chapeme.
A co sa tyka japoncov a ich benzinovych motorov versus Europa... Japonci o hodne skorej napr. zacali pouzitav 4-ventilove motory, injection... Ich benzinove motory vzdy boli technologicky pred Europou. A konkretne spotreba - mal som k dispozicii statistiky, bohuzial ich uz nemam. Jednalo sa o porovnanie uspornosti motorov roznych vyrobcov:
Benzinove motory - Suzuki, ostatni japonci, Europa...
Naftove motory - Nemci (VW...), Francuzi... a Japonci az kdesi na chvoste.
(Je to velmi zjednodusene, ale utkvelo mi v pamati, ze to bolo takto pekne rozdelene)
Takze nieco na tej spotrebe japoncov bude.
Samozřejmě benzinové motory Japonců jsou dobré o tom není pochyb.
Ty fakt jezdíš jak v popisovaném testu?Při normálních cestách skoušíš
maximálku,jízdní vlastnosti atd.dost dobře nechápu.
Pavel
Souhlasim, takova spotreba je snad opravdu omyl. Jezdim s autem r.v.93 ~120000 km monojetronic, 1,8 l benzin a mam absolutni prumernou spotrebu za 2 roky 7.56 l/100 km. Priznam se, jezdim jako dobytek(co se rychlosti a akcelerace tyce) a auto vazi 1250 kg a je stale vytizene na 75 a vice %. Jsem zklaman , meli by tam dat TURBO a zlevnit o 50 %, pak bych si to mozna na nakupy poridil .
Dobrý den, k diskuzi o spotřebě bych rád doplnil, že číslo, uvedené v testu, je odečteno z palubního počítače (tedy orientační). Dále se jedná o hodnotu z krátkodobého testu (několik hodin), během kterého jsem musel důkladně prověřit vlastnosti vozu. Pokud píšu, že auto má v extrémních situacích sklon k přetáčivému chování, tak vězte, že jsem si ty situace vyzkoušel. Z toho se dá odvodit, že jsem s autem nejel stejným způsobem, jakým s ním například bude jezdit běžná rodina při každodenním využívání. Proto ta zmínka o svižném tempu. A při tomto režimu považuji spotřebu hluboce pod osm litrů za vynikající. Ani na vteřinu nepochybuju, že při normálním ježdění nebude problém stlačit průměr pod šest litrů.
Osobně jsem to přesně tak chápal.
Mám na Vás jednu otázku je šance dostat se s výkonnou 1,6 připadně 1.8
při tomto stylu jízdy pod 8 litrů,teda povedlo se Vám to někdy?
Jinak test byl výborný,osobně se své skušenosti s Vámi na 100% souhlasím.
Pouze cenu bych poskládal ze současných akčních modelů.
Děkuji
Pavel
hm, tak ta spotreba je opravdu desiva, protoze v muj dvoulitr 16V zere uplne stejne a to pri dvojnasobnem vykonu. A aby toho nebylo dost, tak bych mel dodat, ze to je auto z roku 1990. Zda se mi, ze skodovky, snad az na ten 1,8 Turbo 132kW nemaji zadny dobry motor. Je to des.,...
No, tak rekneme to jinak....udaje z technickeho prukazu: Spotreba ve meste: 10,6l, spotreba pri 90kmh 8,1l, spotreba pri 120kmh 6,4l. A opravdu. Ve meste je ta spotreba opravdu velka, ale po dalnici se i za velmi ostre jizdy da spotreba uderzet na osmi litrech.
To Vám věřím,dálnice je samozřejmě pro auta s větším obsahem relativně nejvýhodnější.
Jenže srovnávat spotřebu v testu kde se skouší od max.rychlosti po jízdní vlastnosti v extrémních situacích proti nor.provozu asi není úplně ono.Třeba max.rychlost je pravděpodobné,že třeba
testovaná fabie při 160km/h bude mít vyšší spotřebu než Vaše auto při té samé
rychlosti.O dvacet km níže už je to samozřejmě úplně naopak.Vaše auto při maximálce kterou
má kolem 200 může mít tak min. kolem 20 l.Kolik by mělo při testu nevím,nejsem odborník,
ale samozřejmě podstatně víc než dosahujete Vy.
Pavel
Kupil som si Fabia Combi 1,2 12V za 390 000 Sk
V tejto cene je (metaliza, ABS, delene sedadla, vyskovo nastavitelny volat a sedadlo vodica, druhy airbag, central, defend-lock, bocne listy). Za tuto cenu by som iny kombik asi nezohnal, takze super.
Ještě ke spotřebě Fábií 1.2 . Mám japonce 1,4 64 kw a po městě do 7,5 litru a mimo v pohodě okolo ( tzn. i pod ) 6 l/100 km. jo a mám obutý Dunlopy 195/50 15 a nejezdím v klobouku.
Jo bomba konečně jsem se dozvěděl jak všichni jezdí s dvojlitrovými auty
brzda-plyn pod osum litrů.Mám sice 43 let,ale až teď jsem zjistil,že večerníčky mají cosi do sebe.V klidu jdu spát.
Dobrou noc všem bajkařům přeje Pavel
Celý automobilový svět je prošpikován fajnovostmi a produkty z Čech jsou vyráběny v čisté kůlně a opravit se dají v garáži bez proudu!! Buďme kritičtí jinak WV začne vyrábět v Boleslavi dvoutakty!!