16.1. 2013 Martin Vaculík

Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie: Vlečená náprava není chyba!

Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie: Vlečená náprava není chyba!

Na otázky Světa motorů ohledně novinky Octavia III odpovídá Jan Novák, vedoucí vývoje Škody Octavia:

Nemůžeme zastřít jisté zklamání nad tím, že zejména verze 2,0 TDI má jen jednodušší, vlečenou nápravu.

To bych tak neviděl. K tomuto rozhodnutí nás vedla úspora hmotnosti 16 kilogramů, ekonomická výhodnost, jednodušší a tím i levnější servis a technická kvalita nově vyvinuté nápravy. Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací a vozů s pohonem všech kol.

Přesto by nás zajímalo, zda až jednou budou k dispozici díly z vrakovišť, půjde víceprvková náprava namontovat na auto s vlečenými rameny. Mezi příznivci škodovek je vylepšování levnějších modelů díly z dražších časté a svým způsobem to motivuje i ke kriminalitě.

Asi nechcete slyšet, že podobné zásahy jsou nepřípustné z legislativních a technických důvodů, nehledě na bezpečnost takového vozu, že?

Máte pravdu. Spíše nás zajímá, zda to zkrátka fyzicky jde.

Bez zásahu do karoserie ne. Pro obě nápravy má jiné kotevní body. Takový úpravce by musel nápravu vyříznout i s kusem karoserie a následně navařit. Nehledě na další navazující díly jako výfuk, nádrž nebo tepelné kryty.

Vadí nám, že pořád není v celém koncernu k dispozici jediná fotka nového motoru 1,6 TDI. Jako by snad jeho zařazení do nové rodiny agregátů bylo jen pro formu: aby to nevypadalo, že jako jediný na platformě MQB zůstal starý.

Je to opravdu motor z řady EA 288. Fotografie pro tisk však nejsou v mé kompetenci. Revoluční opatření zde představují zejména výfukové svody integrované v hlavě válců, díky čemuž se agregát po studeném startu daleko rychleji zahřívá a lépe topí. Mezichladič stlačeného vzduchu je zde vodní. Jde tedy o regulovatelnou soustavu, která zvyšuje pružnost reakce motoru na přechodové režimy. Pak zde najdete celou řadu opatření ke zlepšení čistoty emisí i snížení jejich celkového množství. Ve snaze o co nejnižší tření dostane vačkový hřídel těchto agregátů v budoucí verzi Euro 6 na straně pohonu místo kluzného jehlové ložisko.

Chlubíte se zvýšeným podílem plechů lisovaných za tepla. Nevíme však o tom, že by se v Mladé Boleslavi objevily nové chlazené lisy. Neznamená tak zvýšení tuhosti karoserie paradoxně zároveň snížení podílu české práce?

V žádném případě. U každého z modelů je naší prioritou, pokud to kapacity dovolí, vyrábět nejnáročnější povrchové díly doma, a to včetně nářadí, zatímco ty strukturální se dovážejí ze specializovaných koncernových závodů či od externích dodavatelů. V tom teď není žádná změna. Takzvané teplé díly nakupujeme, v řadě případů i od českých dodavatelů. Vaše otázka má však lehce nespravedlivý tón. Povrchové díly, které si děláme sami, jsou na celém voze nejnáročnější na kvalitu a přesnost. Právě ony tvoří prubířský kámen umění nástrojářů. Navíc v souvislosti s třetí generací octavie jsme draze investovali do lisovací techniky. Některé díly – zejména boční – mají nyní citelně větší hloubku. Abychom mohli lépe vycházet vstříc požadavkům designu, museli jsme pořídit nové lisy s větším zdvihem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie:…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…