16.1. 2013 Martin Vaculík

Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie: Vlečená náprava není chyba!

Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie: Vlečená náprava není chyba!

Na otázky Světa motorů ohledně novinky Octavia III odpovídá Jan Novák, vedoucí vývoje Škody Octavia:

Nemůžeme zastřít jisté zklamání nad tím, že zejména verze 2,0 TDI má jen jednodušší, vlečenou nápravu.

To bych tak neviděl. K tomuto rozhodnutí nás vedla úspora hmotnosti 16 kilogramů, ekonomická výhodnost, jednodušší a tím i levnější servis a technická kvalita nově vyvinuté nápravy. Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací a vozů s pohonem všech kol.

Přesto by nás zajímalo, zda až jednou budou k dispozici díly z vrakovišť, půjde víceprvková náprava namontovat na auto s vlečenými rameny. Mezi příznivci škodovek je vylepšování levnějších modelů díly z dražších časté a svým způsobem to motivuje i ke kriminalitě.

Asi nechcete slyšet, že podobné zásahy jsou nepřípustné z legislativních a technických důvodů, nehledě na bezpečnost takového vozu, že?

Máte pravdu. Spíše nás zajímá, zda to zkrátka fyzicky jde.

Bez zásahu do karoserie ne. Pro obě nápravy má jiné kotevní body. Takový úpravce by musel nápravu vyříznout i s kusem karoserie a následně navařit. Nehledě na další navazující díly jako výfuk, nádrž nebo tepelné kryty.

Vadí nám, že pořád není v celém koncernu k dispozici jediná fotka nového motoru 1,6 TDI. Jako by snad jeho zařazení do nové rodiny agregátů bylo jen pro formu: aby to nevypadalo, že jako jediný na platformě MQB zůstal starý.

Je to opravdu motor z řady EA 288. Fotografie pro tisk však nejsou v mé kompetenci. Revoluční opatření zde představují zejména výfukové svody integrované v hlavě válců, díky čemuž se agregát po studeném startu daleko rychleji zahřívá a lépe topí. Mezichladič stlačeného vzduchu je zde vodní. Jde tedy o regulovatelnou soustavu, která zvyšuje pružnost reakce motoru na přechodové režimy. Pak zde najdete celou řadu opatření ke zlepšení čistoty emisí i snížení jejich celkového množství. Ve snaze o co nejnižší tření dostane vačkový hřídel těchto agregátů v budoucí verzi Euro 6 na straně pohonu místo kluzného jehlové ložisko.

Chlubíte se zvýšeným podílem plechů lisovaných za tepla. Nevíme však o tom, že by se v Mladé Boleslavi objevily nové chlazené lisy. Neznamená tak zvýšení tuhosti karoserie paradoxně zároveň snížení podílu české práce?

V žádném případě. U každého z modelů je naší prioritou, pokud to kapacity dovolí, vyrábět nejnáročnější povrchové díly doma, a to včetně nářadí, zatímco ty strukturální se dovážejí ze specializovaných koncernových závodů či od externích dodavatelů. V tom teď není žádná změna. Takzvané teplé díly nakupujeme, v řadě případů i od českých dodavatelů. Vaše otázka má však lehce nespravedlivý tón. Povrchové díly, které si děláme sami, jsou na celém voze nejnáročnější na kvalitu a přesnost. Právě ony tvoří prubířský kámen umění nástrojářů. Navíc v souvislosti s třetí generací octavie jsme draze investovali do lisovací techniky. Některé díly – zejména boční – mají nyní citelně větší hloubku. Abychom mohli lépe vycházet vstříc požadavkům designu, museli jsme pořídit nové lisy s větším zdvihem.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) za leden až…

Ceny klasických aut strmě padají, investoři loví jinde Ceny klasických aut strmě padají, investoři loví jinde

Automobilovým průmyslem hýbou změny v cenových hladinách…

OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu

Cesta do severozápadní části Islandu je náročná, ale cíl…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Dnes 12:00

Co vznikne, když malinký Fiat 500 od základů překopáte a napěchujete motorem ze sporťáku? Auto s příslibem velké zábavy!




Blesk.cz

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

Dvořákova Praha vyvrcholila kantátou Te Deum. Festival vážné hudby navštívilo 16 tisíc posluchačů

Dvořákova Praha vyvrcholila kantátou Te Deum.…

Rudolfinum v sobotu večer zaplnili fanoušci vážné hudby, aby se rozloučili s festivalem Dvořákova Praha. Na…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Propagace islámu jako nástroj pro zajištění budoucnosti? Turci tomu věří

Propagace islámu jako nástroj pro zajištění…

Jakou má budoucnost Turecko oproti budoucnosti naší Evropy? O tom jsem přemýšlel během své návštěvy Istanbulu,…

Čunek láká filmaře do Zlína. Převlékl se za Jacka Sparrowa a slibuje 10 milionů

Čunek láká filmaře do Zlína. Převlékl se za Jacka…

Zlínský kraj chce do regionu přilákat filmaře. Na dotační program vyčlenil deset milionů korun. Podpořeny budou…