16.1. 2013 Martin Vaculík

Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie: Vlečená náprava není chyba!

Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie: Vlečená náprava není chyba!

Na otázky Světa motorů ohledně novinky Octavia III odpovídá Jan Novák, vedoucí vývoje Škody Octavia:

Nemůžeme zastřít jisté zklamání nad tím, že zejména verze 2,0 TDI má jen jednodušší, vlečenou nápravu.

To bych tak neviděl. K tomuto rozhodnutí nás vedla úspora hmotnosti 16 kilogramů, ekonomická výhodnost, jednodušší a tím i levnější servis a technická kvalita nově vyvinuté nápravy. Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací a vozů s pohonem všech kol.

Přesto by nás zajímalo, zda až jednou budou k dispozici díly z vrakovišť, půjde víceprvková náprava namontovat na auto s vlečenými rameny. Mezi příznivci škodovek je vylepšování levnějších modelů díly z dražších časté a svým způsobem to motivuje i ke kriminalitě.

Asi nechcete slyšet, že podobné zásahy jsou nepřípustné z legislativních a technických důvodů, nehledě na bezpečnost takového vozu, že?

Máte pravdu. Spíše nás zajímá, zda to zkrátka fyzicky jde.

Bez zásahu do karoserie ne. Pro obě nápravy má jiné kotevní body. Takový úpravce by musel nápravu vyříznout i s kusem karoserie a následně navařit. Nehledě na další navazující díly jako výfuk, nádrž nebo tepelné kryty.

Vadí nám, že pořád není v celém koncernu k dispozici jediná fotka nového motoru 1,6 TDI. Jako by snad jeho zařazení do nové rodiny agregátů bylo jen pro formu: aby to nevypadalo, že jako jediný na platformě MQB zůstal starý.

Je to opravdu motor z řady EA 288. Fotografie pro tisk však nejsou v mé kompetenci. Revoluční opatření zde představují zejména výfukové svody integrované v hlavě válců, díky čemuž se agregát po studeném startu daleko rychleji zahřívá a lépe topí. Mezichladič stlačeného vzduchu je zde vodní. Jde tedy o regulovatelnou soustavu, která zvyšuje pružnost reakce motoru na přechodové režimy. Pak zde najdete celou řadu opatření ke zlepšení čistoty emisí i snížení jejich celkového množství. Ve snaze o co nejnižší tření dostane vačkový hřídel těchto agregátů v budoucí verzi Euro 6 na straně pohonu místo kluzného jehlové ložisko.

Chlubíte se zvýšeným podílem plechů lisovaných za tepla. Nevíme však o tom, že by se v Mladé Boleslavi objevily nové chlazené lisy. Neznamená tak zvýšení tuhosti karoserie paradoxně zároveň snížení podílu české práce?

V žádném případě. U každého z modelů je naší prioritou, pokud to kapacity dovolí, vyrábět nejnáročnější povrchové díly doma, a to včetně nářadí, zatímco ty strukturální se dovážejí ze specializovaných koncernových závodů či od externích dodavatelů. V tom teď není žádná změna. Takzvané teplé díly nakupujeme, v řadě případů i od českých dodavatelů. Vaše otázka má však lehce nespravedlivý tón. Povrchové díly, které si děláme sami, jsou na celém voze nejnáročnější na kvalitu a přesnost. Právě ony tvoří prubířský kámen umění nástrojářů. Navíc v souvislosti s třetí generací octavie jsme draze investovali do lisovací techniky. Některé díly – zejména boční – mají nyní citelně větší hloubku. Abychom mohli lépe vycházet vstříc požadavkům designu, museli jsme pořídit nové lisy s větším zdvihem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Burza CME spustila obchodování s termínovými kontrakty na bitcoin Burza CME spustila obchodování s termínovými kontrakty na bitcoin

S digitální měnou bitcoin se v noci na dnešek začalo…

Amazon otevře v Německu kamenné prodejny Amazon otevře v Německu kamenné prodejny

Americký internetový prodejce Amazon se v Německu chystá…

Válcovnu ArcelorMittal ve Frýdku-Místku koupili Poláci Válcovnu ArcelorMittal ve Frýdku-Místku koupili Poláci

Poláci zaplatí za jednoho ze třinácti světových výrobců…

V Izraeli chystají zákon umožňující trest smrti pro teroristy V Izraeli chystají zákon umožňující trest smrti pro teroristy

Šéfové stran zastoupených v izraelské koaliční vládě se v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor s vedoucím vývoje Octavie:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Dnes 08:00

Avia se po ukončení produkce v roce 2013 letos pod vedením nového vlastníka vrátila zpět k výrobě nákladních vozidel a svým zákazníkům nabízí širokou paletu verzí modelové řady D.




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City válí, Spurs s nimi padli 1:4. Čech má 199. nulu, Liverpool drtil

SESTŘIHY: City válí, Spurs s nimi padli 1:4. Čech má…

Fotbalisté Manchesteru City jasně přehráli v 18. kole anglické ligy Tottenham 4:1 a pokračují v rekordní vítězné…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

Nový objev: Prehistorický tučňák vážil 100 kilogramů a byl velký jako člověk

Nový objev: Prehistorický tučňák vážil 100 kilogramů…

Prehistorický tučňák nazvaný Kumimanu biceae byl velký skoro jako hokejista známého týmu Pittsburgh Penguins…

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

V neděli ráno ve věku 91 let zemřel malíř Pavel Brázda. Jeden z nejoriginálnější autorů české výtvarné scény 20.…