Módní jsou dnes hlavně automobily kategorie SUV, ve finále českého Auta roku 2018 je však jediné. Doplňují ho kompaktní hatchback nebo dva modely střední třídy.
Obecně. Ale otázka "Kdo je Váš favorit" už tak jednoznačná není.
Vyhraje Karoq, asi i celkem zaslouženě. Nejvíc se mi líbí Stinger, ale auto roku by se mělo dát koupit pod milion. Takže ve finále je "můj favorit" Insignia.
Je to jedno z nejpovedenějších aut v nejvíc trendy segmentu od domácí značky... objektivně proč ne. Že já osobně SUV moc nemusím je věc druhá.
Mimochodem... po loňském SUV roce, kdy evropské COTY vyhrála 3008, světové F-Pace a u nás se do top 5 vešel Kodiaq, Ateca a Tiguan je možný, že letos bude snaha to trošku kompenzovat... uvidíme.
To je dobrej postřeh s tou záplavou SUV. Bohužel pravděpodobnější je spíš posílení trendu = z finálový pětice je Karoq zřejmě nejmíň vyjímečnej = ale vyhraje
Ale jo, proč by nevyhrál, já s tím žádný problém nemám. Spíš si říkám, že možná ta loňská záplava byla důvod, proč v top 5 nevidíme třeba Stelvio, Aronu, QQ - za mě jen dobře...
Ani bych neřekl. Jen je to subjektivní. Pořád by to měl být ten, na koho by sis vsadil. Kde výhru očekáváš (je pravděpodobná). Tedy ne nutně ten, komu bys to přál. Nebo kdo by si to zasloužil.
Když se budeme bavit třeba o volbě prezidenta a já napíšu, že můj favorit je Drahoš... tak v tomhle kontextu to podle mě znamená, že to přeju Drahošovi. Myslím, že to spojení je nejednoznačné.
Slovo Favorit má dva různé významy:
- člověk, zahrnovaný výjimečnou přízní určité osoby
- jedinec s velkou šancí na vítězství (zejména v soutěži)
- K panu Drahošovi můžeš mít výrazně větší přízeň, než k ostatním kandidátům, a proto mu přeješ vítězství nejvíc ze všech kandidátů...
- Nebo prostě jeho vítězství považuješ za nejpravděpodobnější ze všech kandidátů a proto by sis na něj třeba klidně i něco vsadil.
Samozřejmě za určitých okolností ho můžeš mít/považovat za favorita s jedním i druhým významem současně.
P.S. Třeba na moji manželku, ač je to jednoznačně moje největší (spolu s dětmi) favoritka, bych přesto nevsadil ani zlámaný groš v případě, že by měla soupeřit např. s Martinou Sáblíkovou v rychlobruslení. >:D
Tak. A pak rozhoduje kontext. Při spojeních typu "můj favorit" se to kloní k verzi 1, při spojeních typu "za favorita považuju" se to kloní spíše k 2... tak jak to psal Karel. Ale úplně jednoznačné to podle mě není.
Obecně určitě, ale opravdu bys v případě takového klání řekl, že je tvou favoritkou? Sám od sebe. Pochopitelně by se ti na takovou otázku nechtělo odpovídat negativně. Ale je to to slovo, které bys zvolil? Já tedy ne.
Je to subjektivní, projeví se v tom preference, ale předpokladem podle mne je, že má reálnou šanci. Pokud je ten, komu fandíš, naprostý outsider, tak mu podle mne prostě neřekneš favorit. Musí být v popředí. Je to tedy někdo, na koho by sis vsadil. I do *** vstupují subjektivní faktory. A teď tu nemluvím o "profesionálních" sázkařích.
Na Insignii bych si nevsadil... vidím tam šanci spíš v jednotkách procent. Ale klidně napíšu, že je můj favorit. Vsadil bych na Karoqa, ale neřekl bych o něm, že je to můj favorit. Já si myslím, že to není jednoznačné a asi to závisí na tom, jak to kdo cítí.
Jedna věc je původní význam slova favorit (favor/favorito/favori), což byla osoba oblíbená, chráněná, zvýhodněná..., šlo obvykle o přízeň někoho mocného (typicky panovníka), jako jeden z mnoha příkladů se uvádí třeba Madame de Pompadour (milenka Ludvíka XV) .
Do jaké míry si to skutečně zasloužila mohou ostatní těžko úplně posoudit. ;-)
Později/v dnešní době je to ale mnohem spíš spojováno s poněkud odlišným významem - jedinec s velkou šancí na vítězství, a to zejména v různých volbách/soutěžích, samozřejmě velmi často ve sportu. A tam to určitě není o tom, komu by to kdo přál, nebo kdo by si to víc "zasloužil".
Ano, původní význam je jiný. A podle mne tam jde o moc a vliv. To je ten důvod, proč se o tom mluví, proč na tom vůbec někomu záleží. Tady se však bavíme v kontextu soutěže.
Ale jo, celkem bez připomínek. Pro mě je nejslabší "kus" Impreza, asi bych tam spíš viděl Civic, Polo / Ibizu, Swift... možná i to Stelvio... ale očividně novináře zaujala, tak na ní třeba něco bude. Tipuju pořadí:
Pro mě je Civic jako celek (tj. včetně TypeR) zajímavé auto, plus samozřejmě fandím Hondě za návrat ke kořenům (pořádný podvozek a motor). Na vítězství asi úplně ne, ale do top 5 by se mi vešel.
Klidně můžeš tipnout výsledek, vsadíme se třeba o krabicák (aby nebyla diskuse jestli je dost dobrej)
Svý pořadí jsi napsal, ale jako soutěžní tip ho neberu, protože tam máš Civic, který v té pětce není. Tip na vítěze není tak zajímavý, ale zkus tipnout celou pětku... a pak budou trestné body za každou odchylku od tipované pozice a auto (tj. např. Stinger tipovaný třetí, reálně pátý = 2 trestné).
Umim napsat svý pořadí = vymeješlet to vymyslej zčásti uplacený, viz ACZ zčásti fakt neschopný a dokonce neznalý novináři = to fakt nedám
Ale celkově sem výběrem docela mile překvapenej = a tim že z týhle pětice zvítězí nejspíš ten nejmíň technicky zajímavej = budu zase naopak zklamanej :-)
V tvym pořadí bych asi prohodil 5er a Insignii = tak by to moh vidět českej novinář. 5er se hodně povedla = ta si druhý místo asi zaslouží = když je to první obsazený [odkaz] :-)
To není anketa technické zajímavosti, jinak by v ní musely vítězit převážně supersporty a luxusní limuzíny.
5er místo Insignie... teoreticky může být, to je celkem realistická možnost... opět je to o tom, jestli převáží pohled price/value, který je asi hlavním trumfem Insi, nebo prostě technika v podání 5er. Stinger je pak žolík.
Pořád... inovativnost je jen jedno z kritérií a ne to nejdůležitější.
Mně osobně se 5er moc nelíbí - moc velká maska a světla, moc chromových detailů. Předchozí se mi líbila víc. Ale nic proti, v prémiové střední je to aktuálně asi nejlepší volba (taky nejnovější).
Insignia... ale jo, samozřejmě, Insi spíš dotáhla konkurenci a třeba v dynamice top verzí je konkurence pořád o kousek vpředu. Super je ale podvozek + a celkově komfort.
Stinger... záleží s čím ho srovnáváš. Pokud s prémiovkami, tak Stinger taky není nic extra. Já ho zatím prolezl staticky... a jako jo, hezký, ale třeba prostorově je to teda docela bída, za sebe si sednu tak tak (pokud si dám sedačku na zem, tak tam není moc místa na nohy... a hlavu si i se svými 180 opřu o strop).
Neříkám jak se mi které auto líbí, tipuju výsledek. Klidně si tipni taky, s tebou jsem ochoten vsadit se třebas i o dobré víno :-)
Jasně, Karoq přinesl trošku jinou Atecu (z mého pohledu horší - zatím motory a design). Osobně to teda vidím tak, že Ateca přinesla jiného Karoqa, ale to je hraní se slovíčky. To ale nevidím jako tak zásadní problém.
Páju znám. Tobě by člověk poslal dobré víno a ještě by poslouchal, že v tom byl ten krabicák... to riziko se volbou krabicáku eliminuje :-)
S Atecou nejsme ve sporu, Ateca umí benzín ve čtyřkolce apod., navíc vypadá o něco líp. Karoq je možná hezčí uvnitř, umí variabilní sedačky, asi je o něco pohodlnější.
To není žádná věda. Objednal jsem láhev přes eshop přímo na adresu Hamuny, láhev přišla, originální a zavřená. Hamuna by zřejmě před odesláním láhev otevřel a ochutnal, páč je velký znalec a degustátor. Já ne. ;-)
No problem = whisky poznám. A krabicový od [odkaz] snad taky = doufám :-)
Viz 12:12 = když to porovnáš je to snadný = jen by mě zajímalo co to bylo = z mýho pohledu běžná whisky za nějakou stokorunu, řek bych že klasickej [odkaz] ne = bohužel tyhle podvody sou docela rozšířený ;-\
Tipovat výsledky český Auto roku je vzhledem k vlivum jak tipovat Sportku = bez leváren je [odkaz] a pravý sou i výhry ;-)
Jinak je i zajímavá anketa u tohoto článku - Insignia je v reálu krásné auto, skvěle jezdí a je za velice donrou cenu (na rozdíl od Imprezy, která podle mě Subaru v Evropě zabije, resp. bude začátek konce). A přesto je právě pro Insignii nejméně hlasů... Proč?
Já z těch 5ti aut jel jen ve dvou. jedno z nich je Insignia. Stejně jako předchozí generace kulhá za konkurencí. Jako běžec na konci skupinky vytrvalců, který sotva drží tempo a funí z posledních sil. Klasika Opel. Tak to vidím i já.
Jnak favorit všech internetových BYkupců je samozřejmě Stinger. Zajímalo by mě, kdo z halsujících v anketě v něm jel.
Já tedy jel 165Hp benzín a rozhodně bych Insignii stavěl na špici střední (a pro sebe bych šel do M6 >:-[] )
O Stingeru se nechci vyjadřovat právě proto, že jsem ho nejel. Ale v soutěži "skokan roku" by, vzhledem k tomu co Kia vyráběla před 10ti lety,bylo asi jasno...
Anketa, podle mě, nemá žádnou váhu, protože jednotlivá kritéria, podle kterých mají být auta posuzována, jsou zcela obecná a popírají možnost objektivně posuzovat jednotlivá auta napříč kategoriemi. (Technika a technologie, jízdní vlastnosti, užitná hodnota, ekonomika provozu, design.) Nehledě na to, že většina z nich má subjektivní charakter.
A navíc je letos ještě důležitá změna v posuzování: " Porotce musí zohlednit pozici daného automobilu především v konkrétním segmentu a v realitě českého provozu."
A to považuji za úplnou, jak to napsat, kašpařinu. To jako že + body, že Karoq je vyráběn v ČR a podporuje národní hrdost, nebo pro BMW - body, že je německé a Němci nás v sedmatřicátém obsadili a pak vypálil Lidice nebo že nejvíc se u nás kradou Škodovky, tak Karoq nemá šanci ? Nebo že nejmenovaný prodejce v ČR je hovado, tak auto té značky nemůže vyhrát ? Nebo že silnice v ČR jsou oraniště, tak musí vyhrát traktor ? >:D:-!
Je to, dejme tomu, nějaká reklama, PR, chlebíčky, ale pro soudného konzumenta je vypovídací hodnota ankety a přínos nula.
Nejak do podrobna tú anketu nesledujem, netuším kto je porota (snáď nielen CZ novinári) a ani aké sú hodnotiace kritéria no tentokrát je tu fakt zbierka finalistov ktorý snáď ani nemohli byť rozdielnejší. Každé auto je z iného segmentu, inej kategórie, rozdielneho zamerania a rozdielnej cieľovej skupiny potenciálnych kupcov. Rád by som vedel ako to chcú teda porovnávať a čo vlastne budú hodnotiť ktoré motorizácie sa dostanú porote do testu (asi dosť podstatný detail)... :-! Každé auto má svoje pozitíva a plusy ktoré ostatné mať logicky nebudú, fakt ťažká voľba (až na Karoq, ten keby nebol od domácej Škodovky ale napr od Mitsubishi tak sa do finále určite nedostane - môj názor, samozrejme :-) ).
Kdo vlastně určuje vítěze? Je to zase odborná porota, jen se zúžil počet finalistů, nebo běžní lidé?
Mám rád Škodovy a nepochybuji o kvalitách Karoqu, ale nevolil bych ho. Přijde mi nezajímavý. Zmenšenina Kodiaqu, tuctový vzhled SUV, nuda. BMW bude určitě super auto, ale s ohledem na cenovku asi tak trochu mimo. Kia zase pěkná hračka pro velké kluky. Za mě asi to Subaru. Se zbylých dvou, pro mě rozumných kandidátů, se mi libí víc.
O vítězi rozhoduje hlasování odborné poroty složené z předních motoristických novinářů a dalších odborníků. Do hlasování se tradičně zapojuje i veřejnost.
V reakci na vývoj automobilového trhu a automobilové techniky v posledních letech SDA reagovala tím, že připravila zcela nový koncept ankety. Automobily jsou voleny porotou odborných motoristických novinářů nezávislých na kterékoli vyrábějící nebo dovážející firmě >:D >:D >:D >:D , zatímco hlasování veřejnosti bude opět zcela odděleno.
(Oficiální pravidla pro letošní rok jsem nenašel, ale zase tak úporně jsem nehledal.)
Z mého pohledu, jakožto řidiče, který chce pohodlí, jistotu a bezpečnost jasně vyhrává Impreza (Stinger je samostatná třída). Za poslední roky jsem jezdil novým Golfem, Astrou, Fabií, Merivou, i30, Rapidem a Oktávkou. Se všema se mně jezdilo dobře a dle mého to jsou dobrá auta.
Impreza je ale vyšší dívčí. Prostě top pro ty co si chtějí vychutnat jízdu. A že není manuál je mi putna, protože se v práci nakvedlám až moc.
PS: A v crash testech je absolutní jednička
Vím. A v evropských ztratila jen pár bodů na tom, že nemá omezovač rychlosti (neznám nikoho kdo to aktivně používá) a čtení značek ( mám ho v oktávce a hlavně v zahraničí je dost nepřesný, hlavně polsko a slovensko, často mně to ukazuje v polsku v obci 130).
nejlepší auto v této společnosti je 5er a to rozdílem několika levelů, asi jako když se postaví Real Madrid vedle Dolních Kotěhulek z okresního přeboru.
No podle hlasování ve zdejší anketě to evidentně neví/nedokáže si přiznat 85% lidí. A pokud vezmu v potaz, že novináři se zachovají stejně falešně jako hlasující v anketě, tak je jasné, že novináři vlastně zrcadlí běžné bychaře na internetu.
Dobré zrcadlo všem těmto lidem by bylo vyhlásit, že pět prvních hlasující a pět prvních novinářů podle abecedy, kteří hlasují v anketě mají právo zadarmo odebrat jedno z těch pěti aut v nějaké solidní konfiguraci pro soukromé účely a zveřejnit výsledky jejich skutečné "volby".
Spousta hlasujících zřejmě hlasuje i podle své peněženky. Tedy - co by se mi v garáži reálně líbilo. A vzhledem k tomu, že kritérii jsou i užitná hodnota, ekonomika, design - nemusí z toho každýmu vylézt zrovna pětka.
Nejlepší auto pro majitele chaty z téhle pětice je Karoq. Chápeš?
Nejlepší auto pro mnoho lidí je ... Duster. Hodně vydrží a jen tak ho nezničí při denodenním používání. Chápeš?
A nikde není dáno, že autem roku má být "absolutně nejlepší" vůz. To by podle tebe klidně mohla nastat situace, kdy ve finále bude prémiovka, která v rámci své třídy nic nepřinesla a v rámci geneze se bude řadit mezi ty nepovedené generace, naproti třeba lowendu, který posune celou třídu o level výš. A podle tebe by vyhrála nevydařená prémiovka, že... 8-s8-s
vseobecne nejlepsi vuz neexistuje.... pomozem si:
[odkaz] ... 5er je mozno najelpsie vo svojom segmente ale prre zakaznika ktory potrebuje nieco uplne ine to zdaleka nebude najlepsie auto .. peace :*)
Tož já bych to teda, páč řikalá Máňa, že příště to už nebude směroplatný, dal tomu Buicku ... vlastně Vauxhallu ... ale hlavně Opelu ... a taky Holdenu. Tož tak ;-)
Stinger prostě proto, že jde o zajímavý model v nabídce. Pro Kiu je to velký skok. Přináší alternativu k zavedeným prémiovým modelům a i když z pohledu automobilů nepřináší nic nového, tak je to zkrátka model co má charisma. A pokud by se výhledově dostal na rozumnější cenovou úroveň, mohl by se stát zajímavým kouskem pro určitý typ zákazníků.
Impreza prostě proto, že je vydařená a - nevím jestli je myšlena Impreza vč. XV, tak bych ji snad dal i zlato. A to zato, že přináší koncept SUV bez negativ SUV (velké, těžké, vysoká podlaha..).
Karoq ... ano, je povedený a to se nedá nijak obkecat. Z druhé strany, povedených SUV je mnoho a že by Karoq nad konkurenci nějak vynikal, se říct nedá.
? Nechápu. Psals - XV chci autem roku, protože nemá nevýhody SUV - není moc velké těžké. Já píšu, že jeho spolufinalista ze stejné velikostní třídy je podobně těžký, menší. Moje pointa - tvoje udané důvody pro XV jsou poněkud liché. Není nijak zvlášť lehké ani malé, je běžné.
ano, velké znamená mj. vysoké, co brání výhledu ostatních... Pokud budu srovnávat hmotnost, tak budu srovnávat srovnatelně velké (a Karoq je prostě pecijen kratší), srovnatelně vybavené a se srovnatelným pohonem a převodovkou. XV je vždy AWD+CVT. Karoq ne.
Ach jo. Prostě jen plácáš. Jestli se ti líbí XV a chtěl bys ho autem roku, neřeknu ani popel.
Ale argumenty typu "nemá špatné vlastnosti SUV" jsou kraviny.
Výška XV - 1,615m, Karoq 1,603
Délka XV 4,45, Karoq 4,38
Váha XV 1495-1565 Karoq 1591 - obojí automat+4x4
Je tam malý rozdíl ve váze ve prospěch XV. Jinak jsou stejně dlouzí, vysocí a stejně se do nich nastupuje.
Pointa - XV je, alespoň v tebou uváděných vlastnostech, úplně běžné SUV své třídy.
"A to zato, že přináší koncept SUV bez negativ SUV (velké, těžké, vysoká podlaha..)."
Na toto jsem reagoval. Tvoje poučky jsou jako vždy mimo téma. Nesrovnávám, co je lepší auto, ale jen ty vlastnosti, co uvedl rohypnol. Jestli neumíš číst, nereaguj.
kedze ide o cesku anketu tak je dost pravdepodobne ze to opat vyhra skoda...tentokrat teda karoq ... skoda podla mna u vas nevyhra len vtedy ak pre dany rok nepredstavi ziadnu vyraznu novinku... ale o rok ma byt zase novy cross odvodeny od fabie... takze opat to vyzchadza na skodu.. tak snad za dva roky to uz vyhra niekto iny ked skode dojdu "novinky" s bude mat nejaky rok dva "okno" .. jedine vtedy je sanca presadit sa aj inym znackam v tejto ankete u vas ;-)
Co je výrazná novinka a co není ? A z jakého důvodu tam tedy vůbec nominují zahraniční produkty, když, jak říkáš, "ide o českú anketu" a má vyhrát Škoda.
Asi tak. Jistý vliv v národních anketách jistě lze pozorovat. Proto má snad, možná, trochu nějaký význam COTY. Už třeba jen tím, jak dlouho se již vyhlašuje. Tedy tradice a celoevropský záběr. To má poněkud větší váhu.
Ale PR, reklama, chlebíčky, show, slavnostní vyhlášení, plky, plky, plky, kdo by tomu odolal..... :-)
samozrejme ze ista show ( divadlo ) a smotanka patri k tomu bez ohladu na zmysluplnost celej akcie ... ale tak tieto ankety su proste o tom
treba to brat kusok s rezervou... navyse kazdy mame ine priority a tuzime po inom "najlepsom" aute... takze vo vysledku su tieto ankety len akymsi ciastkovym ukazovatelom istej skupinky ludi ktora vidi veci tym svojim pohladom....
Když výrobce žebřiňáků vyrobí najednou žebřiňák co jede sám, tak si v tvých očích zaslouží první místo ? :-)
Jak jsem již napsal, je to pouze otázka priorit, hodnotících kritérií a pravidel. Pokud bude priorita délka do 4 metrů nebo cena do 200 000 Kč nebo ....... pokaždé bude vítěz jiný. Potom chápu, že vidíš Karoq jako lepší káru než BMW 5er. >:D
Bezcenná anketa. Ani mě nenapadne dělat nějaké pořadí i jen hypoteticky.
To se může stát nejen u nás, automobilky mají všude na světě velký vliv. Ano, (jak jsme se tu několikrát před odhalením Karoqu hádali a já neskromně připomínám: MĚL JSEM PRAVDU), Karoq má pozměněnou karoserii a svébytný interiér, ale je to STÁLE JEN ROK STARÁ ATECA!
I ta Impreza má ve final 5 samozřejmě víc opodstatnění.
Když už tam tedy Karoq je (tlak domácího výrobce chápu), tak nevidím jediný důvod ho tu vyzdvihovat nad ostatní finalisty. Do třídy nic nového vyjma sebe sama nepřinesl.
- Stinger je jediným v EU dostupným mainstreamem s V6 a RWD
- Insignia udělala mezigenerační skok o vesmír, je krásná, technicky vyspělá, prostorná, lehká
- 5er je leader vyšší střední, technologie CLAR atd. Navíc po jízdně nepovedené F10 opět na špičče za volantem
- Impreza si udržela tradiční pohon 4x4. Dnes ho už nemá ani A7 jestli se nepletu!
- Karoq přinesl trochu jinou Atecu..
Jen drobnost - pokud vím, Subaru už nepoužívá původní pohon 4x4. Ať nový funguje jak funguje, je to obdoba Haldexu. Že k tomu kráčí i Audi, to máš bohužel zřejmě pravdu.
Jen drobnost = u Subaru nejde o 4x4 ale celkovou koncepci konstrukce vozu = na jehož konci je 4x4 ;-)
Že se dnes z finančních důvodů = tlak na nižší výrobní ceny je docela obrovskej + z technickejch důvodů = levnějšíma metodama se dá dosáhnout vpodstatě téhož co dřív složitějšíma = auta ale i další technika mění, to je hořkosladkej fakt. Já radši klasický řešení = a nejen u aut = ale ty sou prostě už tak drahý že..
Že vítězej Haldexy a zesilovače v třídě D atd. :-)
A proč mi to píšeš? Paja napsal "Impreza si udržela tradiční pohon 4x4" a já napsal - ne, neudržela. Nevím, o čem si chceš povídat.Neřekl jsem, že funguje špatně, ani nic jinýho.
Stinger a mainstream, no dobře, pod mega ho nekoupíš ani s dvoulitrem (zkoušel jsem to), respektive možná 990 nebo tak něco.
Insignia udělala skok, to ale udělali všichni. Jako člověk, kterému Insi dost pravděpodobně skončí v garáži, píšu, že kdyby byl Superb 2.0TSI 4x4 za stejné peníze, vezmu Superb... bohužel je o 100t+ dražší. Tady je důvod: [odkaz]
Impreza má normální 4x4 jako každý druhý, ne? Navíc pouze CVT a dvě polozdechlé atmosféry. Za mě takhle od monitoru no way.
Je to slabé. Nevím přesně v čem je problém, ale prostě to nejede. 0-100 za 7,6s, to je fakt bída. Superb dává 5,5-6s, to je rozdíl třídy až dvou.
[odkaz]
Pak těch 100+ už vypadá takhle od oka celkem ok... tak jestli za to fakt může ten Aisin...
Jasně, je to jen nějaké video z jůtůbu... ale nějaký náznak toho, že Insi moc nejede, se dá najít snad v každém testu.
S tím pohonem AWD u XV si úplně jistý nejsem. Pravda, Subaru začalo kombinovat CVT+haldex. Z druhé strany tvrdí, že XV je 100% Subaru mj. právě díky Symetrical AWD...
U imprezy a XV jde 60% výkonu na přední kola a 40% výkonu na zadní. V případě potřeby cvt a elektronika upraví rozdělení výkonu 50 na 50. Tzn. je zachován stálý pohon všech čtyř kol.
Tradiční řešení u Subaru, pokud se nepletu, byl mezinápravový planetový diferenciál uzavíraný viskózní spojkou. U VTD viskózní nahradila vícelamelová, elektronicky řízená. Ten poměr ve výchozím stavu by naznačoval, že i systém s CVT má diferenciál. Ten by se postaral o dělení. Nicméně si nevzpomínám, že bych ho na výkresech/ řezech viděl. Skutečně tam je? Nehledě na to mi však těch 50 na 50 přijde jako pitomost. Pokud se to chová jako uzávěrka, jak se podle mne systémy Subaru chovají, tak tam prostě nebude 50:50. To je akorát nesmysl, který s radostí píší novináři.
Se Symmetrical AWD je to jako s quattrem. Prostě marketingové označení. Prodávají (prodávali) pod tím řadu různých řešení (kolikrát v rámci jednoho modelu, podle motoru/ převodovky). Symetrický tu prostě znamená, že je motor podél, má protiběžné písty, poloosy jsou stejně dlouhé => pohonný řetězec je zhruba podélně symetrický.
Snad přesně obráceně ne? Quattro je označení pro jakejkoli pohon všech kol = Symmetrical AWD je označení celýho uspořádání. To je furt stejný = symetrický a na to navazuje pohon AWD. Subaru stejně jako audi dneska používá levnější pohon všech kol. Ale to celkový symmetrical je furt stejný = naštěstí :-)
Ano, je to označení pro uspořádání řetězce. Nikoli konkrétního řešení pohonu, kterých měli celou řadu. Jen v EU prodávané Legacy mělo snad tři (v jedné generaci, podle motoru/ převodovky). WRX STI má svůj systém. Audi se liší hlavně v tom, že má s pohonem všech kol motory jak podél, tak napříč. Dokonce i motor uprostřed. Uspořádání tedy nemůže být stejné napříč modelovým spektrem. Ale také pod jedním označením nabízí a nabízeli řadu různých systémů a člověk z jména nepozná, s čím má tu čest.
Osobně mám rád symetrii. To řešení má něco do sebe, i když bych ještě radši viděl diferenciál (přední nápravový) až pod motorem nebo dokonce před motorem, než v převodovce. Ještě jsem však mezi těmi vzdychajícími nad symetričností nepotkal člověka, který by dokázal vysvětlit, v čem je přínosem. V praxi. Ty systémy jsou dobré, ale to není v symetričnosti. A pokud skutečně verze s CVT nemá diferenciál (který je pro systémy Subaru typický), tak si nemá s Haldexem moc co vyčítat (i když mají třeba lepší firmware nebo chlazení; to není principiální problém Haldexu).