Diskuse

Česko získá miliardovou dotaci na pořízení ekologických autobusů

27.1.2014

Ve vybraných krajích Česka se dočkáme ekologičtějších autobusů. Stát dostane na pořízení miliardovou dotaci.

 

  • 00 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 27.01.2014  17:02

    ok

    to jsu zvědavej co bude, nebot nějaký města co to nedostanou budou zuřit. Je otázka jezdit za tři koruny na kilometr místo 7 a dotovat mhd.
    • 01 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 27.01.2014  17:30

      « Re: ok

      Je všeobecně známo, že spalováním CNG se vytvářejí i nějaké ty pevné částice. Zatímco moderní EU5 a EU6 diesely toto dokonale řeší, busy na CNG ne.
      • 00 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 27.01.2014  17:34

        « Re: Re: ok

        jo, ale za jakou cenu.Ten bílej sajrajt z té močoviny je horší jak posypová sůl a znám dost řidičů, co tam místo močoviny leje vodu jen aby čidlo hladiny bylo ok 8-s
        • 01 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 27.01.2014  17:36

          « Re: Re: Re: ok

          V tom případě je zřejmě lepší nedělat nic a jen nadávat na diesely. Oni nakonec v Moravskoslezském to udýchají, vždyť jsou zvyklí ......
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 27.01.2014  22:29

        « Re: Re: ok

        Kdybys jen tolik nekecal
  • 01 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.01.2014  17:35

    Busy na diesel versus busy na CNG

    Jiný názor: RTD dává přednost motorové naftě před zemním plynem

    Od Monte Whaley, The Denver Post
    Zveřejnění: 09/02/2013 12:01:00 AM komentáře MDT15

    Vedoucí pracovníci RTD tvrdí, že čistá motorové nafta, která bude pohánět 52 nových autobusů, má významně nižší emise než současně používané autobusy. (Karl Gehring, The Denver Post)

    Vozidla na stlačený zemní plyn mají mnoho vysoce se veřejnosti vystavujících přívrženců včetně ekologických skupin, prvního rychlého meziměstského autobusového tranzitního systému a guvernéra státu Colorado Johna Hickenloopera.

    Nicméně oblastní dopravní okrsek má určité pochybnosti o tom, že stlačený zemní plyn – neboli CNG – je pro jeho autobusový park tou nejlepší volbou.

    Minulý týden se ředitelství RTD rozhodlo nahradit 52 svých stárnoucích kloubových autobusů, autobusy, které místo CNG pohání čistá motorová nafta.

    RTD také zamítlo nasazení elektrických autobusů s konstatováním, že v současné sobě je preferovaným zdrojem paliva motorová nafta, a to hlavně protože je levnější než všechny alternativní energetické zdroje — a to přesto, že Colorado je jedním z 22 států které se v roce 2011 zavázaly, že do svého parku přidají více vozidla na CNG.

    Do současné doby devět státních organizací objednalo vozidla na CNG, jejichž provoz je čistší než provoz vozidel s běžnými spalovacími motory.

    Avšak přesto vedoucí představitelé RTD tvrdí, že autobusy na CNG a odpovídající příslušenství, které by požadovali by byly pro podnik příliš drahé a stály by daleko více než 34.6 miliónů $, které byly na náhradní autobusy vyčleněny.

    "Pokud bychom nezvolili motorovou naftu, potýkali bychom se s celou řadou různých problémů” řekl předseda představenstva RTD Lorraine Anderson.

    Jednou z největších překážek by bylo přizpůsobení divizí RTD na provoz autobusů s pohonem CNG, včetně instalací plnicích stanic CNG a provedení bezpečnostních úprav. Každá čerpací stanice CNG potřebná k plnění vozidel CNG by jen u dvou divizí RTD stála minimálně 3.5 miliónů $.

    Současně také existují obavy o výkonnosti autobusů CNG při jejich provozu ve vysoké nadmořské výšce a za chladného počasí.

    "Provozní podmínky ve vysoké nadmořské výšce způsobují ztrátu výkonu motoru a jeho daleko vyšší provozní zahřívání“ uvádí asistent generálního ředitele RTD Bruce Abel v poslední zprávě určené představenstvu společnosti.

    "Státní dálnice 93 má ve všech směrech značné stoupání a v současné době dochází na státní silnici 36 mezi Denverem a Boulderem k značným dopravním zácpám" doplnil Anderson. "Nemůžeme proto dopravu svěřit autobusům, které budou při jízdě do kopce značně dýchavičné.“

    Používání CNG nebo dokonce elektřiny, " je velice podobné namontování solárních panelů na váš dům" řekl Anderson. "je to vynikající věc, ale na návratnost investice si budete muset značnou dobu počkat."

    No ............ když dá peníze EU ............. ale za 5 let, až budou vstřikovači řádně sjeté, bude vypadat rozhodování možná jinak.
    • 00 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 27.01.2014  18:04

      « Re: Busy na diesel versus busy na CNG

      cng autobus má více jak poloviční náklady na km. Dnes autobus na mhd při eu5 má spotřebu něco pod 50 litrů nafty na sto+ močovina. Ta doba kdy liazácký motory jezdily pod 15l je pryč.
      • 01 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 27.01.2014  18:20

        « Re: Re: Busy na diesel versus busy na CNG

        Přečti si to pořádně.
        Pokud budeš muset postavit stanice CNG a financovat to, je ekonomika v háji. Nechci si ani představit, že by se vytratila dotační politika státu.

        V tomto případě, kdyby to neplatila EU, tak by to bylo zcela neekonomické. Podívej se, kolik stojí postavit jednu plnící stanici.
        • 01 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 27.01.2014  18:31

          « Re: Re: Re: Busy na diesel versus busy na CNG

          ty plnící stanice by nebyly jenom pro autobusy, pošta je chce taky a ještě pamatuji dobu, jak mercedes dával plničku zdarma. Je dost firem, co plničku ti postaví do zahrady a při malé provozovně stačí malá plnička, stačí dobře to zorganizovat a nebude vadit ani pomalé plnění.
        • 10 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 28.01.2014  06:53

          « Re: Re: Re: Busy na diesel versus busy na CNG

          Těžko můžeš srovnávat situaci v USA a v Evropě. Ceny paliv jsou úplně někde jinde. A z toho článku je navíc zřejmé, že ty autobusy by nebyly městské, ale přinejmenším příměstské (či rovnou meziměstské) a to pak pozitiva CNG ustupují do pozadí a naopak se zdůrazní negativa. Ani v ČR nikdo neuvažuje o tom, že by Student Agency mělo své dálkové autobusy na plyn ...
    • 20 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 27.01.2014  22:31

      « Re: Busy na diesel versus busy na CNG

      Tak "čistá motorové nafta"? >:-[] To je clanek z TDIfans.com?
    • 00 Reagovat !

      foto Andy

      Andy 28.01.2014  03:06

      « Re: Busy na diesel versus busy na CNG

      Diky za clanek. Je mi jedno, co stary Neoplany nahradi, at uz to bude cokoliv, bude to lepsi. Ale lanko kolem dokola busu, za ktery se taha, kdyz chces zastavit, mi bude chybet. Pokud ma CNG problem s vykonem, tak 36 by az na jeden kopec nemela byt problem, horsi je to s cestou do Nederlandu, kam RTD taky jezdi.
  • 30 Reagovat !

    foto honysek

    honysek 27.01.2014  22:23

    Čínská překážka

    Nebyla onou překážkou v získání dotace obava, že opět nějaký chytrolín v honbě za ušetřenou "desetikorunu" nakoupí za evropské dotace čínské autobusy? :no:
  • 10 Reagovat !

    foto lucky-24

    lucky_24 28.01.2014  12:32

    CNG vs D

    Sice nevím jaký emise má CNG, protože to není úplně dostupný údaj. Nicméně pokud vidím nastartovat nebo odjíždět z konečné Citelis na naftu nebo CNG, tak z toho na CNG nikdy nejde černej dým a saze.
    A i to v tom vzduchu přece něco udělá.
    Možná kdyby vzali ten autobus na tu čistou naftu a zavřeli s ním vedení do nějaké uzavřené garáže - kde by motor běžel jen na volnoběh, na 30 minut a pak to další den zopakovali s CNG, hned by zjistili, co je doopravdy čistější palivo.
    • 00 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 28.01.2014  15:35

      « Re: CNG vs D

      pamatuji, jak strýc měl kamna naftáky :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…