Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český autotrh má třetí nejnižší cenovou hladinu v Evropě

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Podle výsledků analýzy společnosti Roadtodata za 1. čtvrtletí roku, je stále nejlevněji na automobilovém trhu ve Švýcarsku, následuje Maďarsko a Česká republika.

Podle výsledků analýzy společnosti Roadtodata za 1. čtvrtletí roku, je stále nejlevněji na automobilovém trhu ve Švýcarsku, následuje Maďarsko a Česká republika.

Pokud srovnáte absolutní výši cen nových automobilů prodávaných v Evropě, pak nejvíce zaplatíte za konkrétní model v Dánsku. Vysoké daně v této zemi vyhnaly cenovou hladinu na 193 % průměrné evropské cenové úrovně. Mezi další drahé země patří Irsko (130 % evropského průměru), Norsko (128 %), Portugalsko (128 %) nebo Nizozemsko (118 %). Přesně v evropském průměru se nyní ocitl britský trh, sousední Rakousko je jen mírně nad průměrem a Německo lehce pod průměrem (97 % průměru). Česká republika nadále patří k nejlevnějším automobilovým trhům s cenami na 94% evropského průměru.

Pokud se nyní rozhodnete ke koupi vozu Škoda Octavia 1.6 Classic zaplatíte v Dánsku přibližně 230.000,-DKK, tj. v přepočtu asi 870.000,-Kč, v České republice stejný model příjde na 459.900,-Kč.

Očistíme-li ceny nových vozů od všech daní, získáme poněkud jiný obraz. Tam kde jsou ceny po zdanění vysoké, bývají ceny automobilů před zdaněním nízké (viz příklad Dánska, kde dovozci do jisté míry kompenzují vysokou míru zdanění nižšími cenami).

Podle analýzy společnosti Roadtodata se za posledních 12 měsíců cenová hladina v ČR snížila o 0,6 %.

Během prvních tří měsíců roku bylo v České republice prodáno a nově zaregistrováno celkem 38.013 osobních a lehkých užitkových automobilů. To je více než v jednotlivých letech 2004 i 2005. Podrobnější informaci o situaci na českém trhu naleznete v článku Český autotrh na vzestupu: analýza prvního čtvrtletí roku.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
7. 5. 2006 20:52
NEVÍM SICE, CO MÁ
společného hladina cen na trzích v Evropě s "vykrádáním" designu... ale protože se nahoře těžce zoufale Tom vyjadřuje k výsledkům snahy světovejch es designu... je potřeba to uvést na pravou míru. Doby abeolutní vizuální originality jednotlivých automobilek odplouvají do neznáma... Tlak na častou modelovou obnovu, určitá "vyčerpanost" tvarových možností, unifikace, vyvolávaná způsobem tvorby auta na počítačích i požadevkem na bezpečnost... to vše prostě otvírá novou potřebu... auto tudíž nutno posuzovat v celém jeho komplexu... dětinsky vyhledávat podobu pravého předního blinkru s konkurenčním modelem může dnes bavit tak někoho, co o designu neví zhola nic. Vedle toho... zbavme se klišé, že totiž se např. sejde porada vedení u MB a přijme usnesení, že přístrojovka u nového eS bude vypadat podobně jako u BMW7 :-) Opravdu si tu někdo ještě myslí, že takhle se tvoří auto v premiovém segmentu? Nikoliv... vždy je rozpracováno více variant a vybere se se nakonec ta, na níž se tvůrci shodnou... Podobnost mezi konkurenčnímy modely není "vykrádání" ale výsledek dokonalé práce obou týmů designérů... kteří ... logicky dospějí ke stejným či obdobným závěrům. Píši o nebi... o práci světovejch mistrů. Pod nimi je druhá liga... tam ano, tam můžeš spatřit určitou designovou nerozhodnost, nevyváženost, neoriginalitu... jo, to je ovšem ta druhá liga... tak jestli jezdíš druhou ligou... nebo, co horší, jestli ani nerozeznáš rozdíl mezi první a druhou ligou... to je opravdu pak jen tvůj problém... V životě by mě nenapadlo psát posměšné příspěvky o nejdokonalejší strojích světa... např. o BMW a MB... Vedle toho -dokonalost auta oceníš až při jeho používání... Duch auta... ten přesah do takřka "životné" roviny... to je to mistrovství... které ovládá jen pár mistrů... Naivista se zaklíná tichem v Lexu a staví to TICHO na úroveň nejhlubších prožitků, která můžeš v autě zažít... Jenže je to opravdu jinak... To sladění VŠEHO... tedy zvuku zavíraných dveří, odporů startovacího klíčku, velikosti číslic otáčkoměru, odporu plynu a sametovosti brzd, náklonů při akceleraci, svistu větru při 180... prostě to všechno, co vytváří auto autem... to, když někdo dokáže zharmonizovat...pak teprv vyrábí dokonalé auto... Mimochodem... řídit auto musí přinášet radost... musíš se do auta těšit... a tohle (naštěstí) nelze vypočítat na kalkulačce... tohle se musí umět. P.S. Nenech se brácho nikdy opít kalkulačkovým rohlíkem - vždycky mrkni, jak dopadl předchozí model tvého budoucího auta... budeš mít poměrně jistou naději, že ten tvůj sen bude obdobně dokonalej... Za všechny snad jen jeden příklad... BMW3... myslím že zrovna tenhle příklad postačí, ne? A pak... nikdy nezapomeň na historickou váhu, na kládu, kterou tvůj model vláčí dějinama... nebo seš fakt tak povrchní, že ti kdejaký "ticho" vystačí na celej život?..