Český autotrh na vzestupu: analýza prvního čtvrtletí roku

Český autotrh na vzestupu: analýza prvního čtvrtletí roku

 
 

Vracíme se k pravidelným ohlédnutím za vývojem na automobilovém trhu v České republice. První čtvrtletí roku naznačuje, že letošní rok by mohl být z hlediska odbytu lepší než ten předešlý.

Vracíme se k pravidelným ohlédnutím za vývojem na automobilovém trhu v České republice. První čtvrtletí roku naznačuje, že letošní rok by mohl být z hlediska odbytu lepší než ten předešlý. Během prvních tří měsíců roku totiž bylo prodáno a nově zaregistrováno celkem 38.013 osobních a lehkých užitkových automobilů. To je více než v jednotlivých letech 2004 i 2005.

V samotném březnu bylo nově zaregistrováno 15.277 nových automobilů, což je meziroční nárůst o více než 10 %. Z grafu vývoje podílu lehkých užitkových automobilů na českém trhu je zřejmé, že analýza výsledků registrací pouze osobních automobilů by nepodala správný obraz toho co se na trhu děje. Za poslední dva až tři roky se podíl LUV zvýšil až ke 30 procentům. První měsíce letošního roku se opakoval stejný úkaz jako v letech minulých - podíl LUV stagnuje nebo mírně klesá, aby se v dalších měsících roku vydal zase vzhůru.

Nejúspěšnější značkou třetího měsíce byla Škoda, následovaná Volkswagenem. O třetí místo svedl boj Ford s Renaultem, na pátém místě je pak korejský Hyundai.

Pořadí prvních registrací dle značek, březen 2006, OA + LUV
poř.značkaOA+LUV 2006OA+LUV 2005rozdíl meziročně [ks]rozdíl meziročně [%]
1.Škoda537151022695,3%
2.Volkswagen123387435941,1%
3.Ford106591115316,8%
4.Renault10511059-8-0,8%
5.Hyundai77354223142,6%
6.Citroën76455720737,2%
7.Peugeot730736-6-0,8%
8.Opel493587-94-16,4%
9.Toyota439459-20-4,4%
10.Fiat3633125116,3%
11.Mercedes-Benz3132357833,2%
12.Kia294268269,7%
13.Seat254240145,8%
14.Honda2521728046,5%
15.Chevrolet215196199,7%
16.Audi203188158,0%
17.Suzuki2031208369,2%
18.Mazda1861662012,0%
19.BMW1731541912,3%
20.Dacia169298-129-43,3%
21.Nissan165245-80-32,7%
22.Volvo108113-5-4,4%
23.Mitsubishi81453680,0%
24.Subaru6769-2-2,9%
25.Land Rover4233927,3%
26.Alfa Romeo2140-19-47,5%
27.Lada2127-6-22,2%
28.Jeep1789112,5%
29.Chrysler1613323,1%
30.Ssangyong1358160,0%
31.Lexus12210500,0%
32.Porsche118337,5%
-Celkem - Jiné značky15942117278,6%
-Celkem trh1527713827-145010,5 %

Druhá tabulka zachycuje tříměsíční registrace OA+LUV na českém trhu. Dominantní pozici domácí výrobce vylepšil v prvním čtvrtletí zvýšením prodeje o necelých 5 procent, druhý Volkswagen, třetí Ford a dále pak Hyundai a Citroën zaznamenali zvýšení odbytu v řádu desítek procent. Pokles se týkal zejména Renaultu, Opelu a Peugeotu.

Mezi malými značkami se objevuje Cadillac s 59 prodanými vozy a Ssangyong 31 ks.

Pořadí prvních registrací dle značek, leden-březen 2006, OA + LUV
poř.značkaOA+LUV 2006OA+LUV 2005rozdíl meziročně [ks]rozdíl meziročně [%]podíl LUV 06 [%]podíl LUV 05 [%]
1.Škoda14016133786374,8%18,6%4,2%
2.Volkswagen34312409102242,4%41,8%42,1%
3.Ford2550219135916,4%47,3%45,5%
4.Renault24592738-279-10,2%22,9%22,5%
5.Hyundai1977124673158,7%18,9%15,7%
6.Citroën1766126150539,9%39,6%35,3%
7.Peugeot16831938-255-13,2%33,0%30,4%
8.Toyota107897210610,9%16,7%15,1%
9.Opel10081535-527-34,3%29,5%26,1%
10.Fiat833873-40-4,6%31,9%36,5%
11.Mercedes-Benz77958919032,3%59,3%54,8%
12.Kia73556716829,6%23,4%37,9%
13.Seat611601101,7%20,8%14,8%
14.Honda56237518749,9%18,3%9,3%
15.Suzuki532260272104,6%18,2%20,0%
16.Audi520504163,2%29,2%13,3%
17.BMW4403716918,6%36,8%34,5%
18.Mazda431434-3-0,7%21,1%21,2%
19.Chevrolet425450-25-5,6%0,2%0,0%
20.Nissan422517-95-18,4%51,9%43,1%
21.Dacia342561-219-39,0%1,5%2,0%
22.Volvo266275-9-3,3%54,9%51,3%
23.Mitsubishi226109117107,3%24,8%20,2%
24.Subaru15915900,0%46,5%47,8%
25.Land Rover115734257,5%82,6%87,7%
26.Alfa Romeo66102-36-35,3%0,0%0,0%
27.Cadillac591585800 %0 %0 %
28.Lada434124,9%20,9%9,8%
29.Lexus37829362,5%8,1%37,5%
30.Jeep33231043,5%48,5%8,7%
31.Ssangyong31171482,4%48,4%58,8%
32.Chrysler2936-7-19,4%10,3%11,1%
33.Porsche252414,2%52,0%54,2%
34.Jaguar1110110,0%9,1%0,0%
-Celkem - Jiné značky37221914968,0%58,3%67,1%
-Celkem380133486731429,0%27,6%21,3%

Nejmenší vozy jsou vedeny stále Pandou, která se nedávno začala prodávat v dalších provedeních s pohonem všech kol, podíl Pand s terénními ambicemi na českém trhu činí více než 7 %. Kdybychom sečetli výsledky Ayga, 107 a C1, byla by kolínská auta na druhém místě s 217 vozy letos zaregistrovanými vozy.

Třída mini, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Fiat PANDA111218
2.Chevrolet SPARK93206
3.Hyundai ATOS89216
4.Kia PICANTO88264
5.Opel AGILA55103
6.Peugeot 10738117
7.Citroën C12961
8.Ford KA2237
9.Fiat SEICENTO1738
10.Renault TWINGO1630
11.Toyota AYGO1339
12.Smart23

Mezi malými vozy vede stále Fabia, následovaná bessellery franouzských výrobců. Objem prodeje největší korejské značky z velké části zajišťuje malý Getz, který nedávno prošel omlazovací kúrou.

Malé vozy, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Škoda FABIA32408623
2.Renault THALIA335697
3.Peugeot 206262625
4.Hyundai GETZ253615
5.Volkswagen POLO217589
6.Renault CLIO199414
7.Toyota YARIS180506
8.Ford FIESTA172392
9.Citroën C3135327
10.Ford FUSION113242
11.Opel CORSA89134
12.Fiat PUNTO87166

Měsíční i čtvrtletní výsledky v Golk-klasse ukazují trvající nadvládu domácí značky, ale také účinnou kampaň Fordu, který je nejprodávanějším dováženým vozem nižší střední třídy. Do prodejních čísel Astry promlouvají starší modely Astra Classic II.

Nižší střední třída, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Škoda OCTAVIA18574740
2.Ford FOCUS221593
3.Opel ASTRA220405
4.Volkswagen GOLF214530
5.Renault MEGANE210577
6.Hyundai ACCENT181461
7.Dacia Logan169337
8.Peugeot 307155327
9.Citroën C4152297
10.Toyota COROLLA125228
11.Honda CIVIC97224
12.Fiat STILO52135

Také střední třída si žije svým poklidným životem, když v první desítce není snad žádné překvapení. Zarážející je nezájem zákazníků o novou Alfu Romeo 159, které se letos na českém trhu prodalo jen 13 kusů.

Střední třída, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Volkswagen PASSAT318885
2.Ford MONDEO133394
3.Peugeot 40785139
4.Mazda 656124
5.Audi A450135
6.BMW 347120
7.Renault LAGUNA41115
8.Citroën C53784
9.Opel VECTRA3793
10.Volvo V 503360
11.Toyota AVENSIS2688
12.Subaru LEGACY2252

Prodejními čísly ve vyšší střední třídě by mohl zymíchat snad jen nový Allroad Quattro, v českých podmínkách má vedoucí úlohu pořád domácí Škoda Superb.

Vyšší střední třída, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Škoda SUPERB201444
2.Audi A671221
3.BMW 543105
4.Mercedes-Benz E3175
5.Volvo 701948
6.Chrysler LX712
7.Hyundai GRANDEUR613
8.Peugeot 607528
9.Volvo 8048
10.Alfa Romeo 16612
11.Citroën C613

Mercedes-Benz ovládne letos třídu nejdražších vozů na českém trhu. Ve dvoumiliónové třídě již nyní vedou řady S a CLS, rozbíhá se prodej řady R a její terénní obraz - řada G - příjde na trh ve druhém pololetí roku.

Luxusní třída, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Mercedes-Benz S1745
2.Mercedes-Benz CLS1126
3.Audi A8719
4.Mercedes-Benz R513
5.BMW 7212
6.Jaguar XJ11
7.Volkswagen PHAETON15
8.Lexus LS01

Obdivuhodná nadvláda korejských SUV sice již není tak okatá, ale mohou za to nové modely tradičních dostupných vozů do lehkého terénu: Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, ale také Mercedes ML. Na českých silnicích bylo již v prvním čtvrtletí zaregistrováno 27 kusů Audi Q7.

Terénní vozy, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Hyundai TUCSON85241
2.Suzuki GRAND VITARA72184
3.Toyota RAV44955
4.Hyundai SANTAFE48157
5.Honda CR-V43135
6.Kia SPORTAGE42111
7.Mercedes-Benz ML39113
8.Kia SORENTO2774
9.Volvo XC902698
10.BMW X 32573
11.Nissan X-TRAIL2566
12.Audi Q72127
13.Volkswagen TOUAREG2180

Stopadesátitisícové slevy na Xsaru Picasso určily vítěze ve třídě MPV. Prvním větším vozem mezi středními velkoprostorovými modely je Volkswagen Multivan. Nejbližší měsíce by mohly přinést obrat ve prospěch větších MPV díky příchodu nového Fordu Galaxy a S-MAX, se zajímavými cenami.

Třída MPV, OA + LUV
poř.model3/20061-3/2006
1.Citroën XSARA PICASSO79185
2.Mazda 545110
3.Ford Focus C MAX4089
4.Volkswagen TOURAN35110
5.Renault MEGANE SCENIC3087
6.Volkswagen MULTIVAN2784
7.Opel ZAFIRA25102
8.Nissan ALMERA TINO2439
9.Opel MERIVA2452
10.Toyota COROLLA VERSO1973

Mezi sportovními vozy se projevil příchod nového kupé Peugeot 407 (10 ks za první tři měsíce), nejprodávanější Alfou Romeo na českém trhu zůstává GT (14 ks). Zákazníci odebrali i 10 Peugeotů 307 CC, 7 BMW řady 6 a čtyři Mazdy MX-5. S českou registrační značkou jezdí od prvního čtvrtletí letošního roku také 9 nových Bentleyů, 1 Aston Martin, 5 Maserati, 4 Ferrari a 2 Lamborghini.

Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…