Český elektrobus jezdí v zahraničí
Elektřinou poháněným autobusem se již svezly tisíce cestujících v českých a moravských městech. Moderní vozidlo se během května a června představilo například v provozu v Opavě, poté vozilo cestující na linkách v Olomouci a Zlíně, a zatím naposled jej mohli zkusit lidé v severočeském Liberci.
Pavel Kuch, manažer obchodu Škody Electric, v souvislosti s testováním elektrobusu v Polsku uvedl, že Krakov plánuje do budoucna zavést bezemisní provoz v rámci širšího historického centra a právě pro tyto účely je Perun ideální.
Wojciech Grzonka, ředitel dceřiné společnosti Škody Transportation v Polsku, dodal, že elektrobus jezdí na dvou linkách s průměrnou délkou 12 kilometrů a zůstane zde po dobu tří měsíců.
Prozatímní zkušenosti z několikatýdenního provozu jsou velmi pozitivní. Dopravní podnik si spolupráci se Škoda Electric pochvaluje a projevuje spokojenost s provozem nového elektrobusu.
Škoda Electric navázala na vývoj trolejbusů, autobusu na vodíkový pohon a sériového hybridu a vyrobila bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner). Do vývoje těchto produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně.
Výhodou nového elektrobusu s kapacitou 82 cestujících a maximální rychlostí 70 km/h jsou kromě ekologického provozu například i ekonomičtější provozní náklady, než u klasických autobusů se spalovacím motorem.
Dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo s výkonem 160kW a dojezdem kolem 150 kilometrů, který lze ovšem prodlužovat nebo naopak zkracovat podle použitých baterií.