Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český Gordon Roadster 3,0 V6 (166 kW) má homologaci

Ondřej Láník
Diskuze (45)
Automobily Gordon mohou být nyní prodávány i v ostatních zemích EU.

Výrobce klasických sportovních automobilů Gordon, plzeňská společnost Auto Projekt Centrum s.r.o., oznámil, že nový vůz Gordon Roadster 3,0 V6 (typ 102), který je vybaven výkonným šestiválcovým motorem, získal od Ministerstva dopravy schválení technické způsobilosti pro provoz v ČR. Stalo se tak po úspěšném absolvování náročných zkoušek, které probíhaly v minulém roce.

Automobily Gordon mohou být nyní prodávány i v ostatních zemích EU. Za tímto účelem bude zřízeno obchodní zastoupení v Německu, v pokročilém stadiu jednání je založení společnosti Gordon Iberica pro zajištění trhů v jižní Evropě. Obchodní zastoupení pro některé mimoevropské trhy zajišťuje pražská společnost JCG s.r.o.

Společnost Auto Projekt Centrum s.r.o. vyrábí od roku 1997 výkonný a elegantní dvousedadlový roadster se skládací střechou. Na stránkách firmy Gordon se píše "Gordon je skutečně rychlý a živý sportovní automobil s excelentními technickými parametry, a řízení vozu je jedinečnou zkušeností, kdy máte možnost zažívat pocity řidičů ze zlatého věku automobilismu, při komfortu současných vozů. Můžeme Vás ujistit, že nikde neprojedete aniž by jste nevzbudili pozornost a obdivné pohledy okolí."

Gordon používá mechanické díly koncernu Ford. Vozy z první série byly vybaveny čtyřválcovým motorem Ford Zetec-E 1,8 16V o objemu 1796 cm3 s elektronickým vstřikováním Ford EEC IV, který odpovídal emisním předpisům EURO 2. Motor měl maximální výkon 85 kW při 5 750 ot/min a maximální točivý moment 160 Nm při 4500 ot/min. Vůz akceleroval z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahoval maximální rychlosti 185 km/h. Dva Gordony byly vybaveny motorem Ford DOHC 2,3 16V (také EURO 2) o výkonu 108 kW.

V současnosti je ve výrobním programu řada nových motorů odpovídajících platné emisní normě EURO 4. Jedná se opět o motory Ford Duratec HE 2,0 16V a Ford Duratec VE 3,0 24V.

Na rozdíl od mnoha konkurenčních vozů jsou v konstrukci Gordonu použity moderní technické prvky jako hliníkový rám a karoserie kombinovaná z laminátových dílů a výlisků z ocelových plechů. Obě nápravy mají lichoběžníkové zavěšení kol na dvojicích trojúhelníkových ramen, odpružení nastavitelnými vinutými pružinami, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a drátová kola. Komfortně vybavený interiér vozu je čalouněn kvalitní kůží a vyložen ořechovým nebo mahagonovým dřevem. K výbavě vozu patří bezpečnostní rám, vyjímatelná boční okna, skládací střecha a mnoho dalších prvků navozujících pocit luxusu.

Gordon Roadster na českém trhu
Motor3,0 24V V6
Zdvihový objem [cm3]2967
Válce/ventily6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]166/6150
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]280/4900
Max. rychlost [km/h]220
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,7
Cena [Kč]2.183.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (45)
Avatar - davy
13. 1. 2007 19:07
AWE LIVE
Ma nekdo podrobnejsi info nebo zkusenost s jejich historii? Na vyvoj auta shaneli penize multilevelem (AWE LIVE s.r.o.), pak nakoupenym akciim nasilne srazili cenu a nutili lidi do ruznych machinaci a nakonec uplne zkrachovali a p.Vostry z Rokycan myslim sedi nebo nekam zmizel. Kazdopadne pripravili lidi o velke penize, vim o cem mluvim:-/ Uz z principu bych si osobne tohle auto nekoupil.
12. 1. 2007 07:57
Re: Nadhera
Aby ne.... Rolls měl tehdy poměrně slušný objem výroby.... a kolik bylo tříokých šestsettrojek? Někdo tu může namítnout, že Rolls je prostě Rolls.... Ano. A Tatra je.... Tatra.... Patří do historie automobilismu stejně jako Rolls... Jedenáctka, dvanáctka...77, 87, 97, 600, 603.... Nehledě k tomu, jakým sběratelským kouskem bude poslední osobní Tatra (700), kterých bylo jen pětašedesát......
11. 1. 2007 16:13
Re: nikdy
Někdy začátkem devadesátých let sedím (myslím v roce 1992) sedím u holiče, čekám až na mě přijde řada... koukám ven....a hele, Morgan! Anglická značka, volant vpravo (jak taky jinak, že :o)....za ním druhý...třetí.... vyletím ze dveří... bylo jich dvanáct za sebou! :o) Ti blázniví Angláni měli někde sraz a jeli domů, samozřejmě po ose :o) Krása, krása, krása.... Na tehle zážitek nezapomenu nikdy... Vůbec, britský sporťák s volantem nalevo je barbarství... Brrrr.... Co takhle u nás zavést znovu jízdu vlevo? (ehm, to by asi neprošlo :o)) Navíc sedět jako spolujezdec na levé straně (jsem neřidič) je docela zvláštní pocit - taky by se u nás v garáži jeden Brit našel, nastěstí na veteránských číslech, takže s provozem nejsou problémy :o)
11. 1. 2007 16:06
Re: 2.183.900,- ?
To rozhodně ne, Caterham má úplně jinou filozofii... Gordon je alternativa právě spíš ke zmíněnému Morganu, i když zároveň je jiný....
11. 1. 2007 16:03
Re: nikdy
Ale taky existovala Dacia 1100 alias Renault 8... sakra, proč se v diskusi o Grodonu bavíme o Dacii? :o)