Český Gordon Roadster 3,0 V6 (166 kW) má homologaci
Výrobce klasických sportovních automobilů Gordon, plzeňská společnost Auto Projekt Centrum s.r.o., oznámil, že nový vůz Gordon Roadster 3,0 V6 (typ 102), který je vybaven výkonným šestiválcovým motorem, získal od Ministerstva dopravy schválení technické způsobilosti pro provoz v ČR. Stalo se tak po úspěšném absolvování náročných zkoušek, které probíhaly v minulém roce.
Automobily Gordon mohou být nyní prodávány i v ostatních zemích EU. Za tímto účelem bude zřízeno obchodní zastoupení v Německu, v pokročilém stadiu jednání je založení společnosti Gordon Iberica pro zajištění trhů v jižní Evropě. Obchodní zastoupení pro některé mimoevropské trhy zajišťuje pražská společnost JCG s.r.o.
Společnost Auto Projekt Centrum s.r.o. vyrábí od roku 1997 výkonný a elegantní dvousedadlový roadster se skládací střechou. Na stránkách firmy Gordon se píše "Gordon je skutečně rychlý a živý sportovní automobil s excelentními technickými parametry, a řízení vozu je jedinečnou zkušeností, kdy máte možnost zažívat pocity řidičů ze zlatého věku automobilismu, při komfortu současných vozů. Můžeme Vás ujistit, že nikde neprojedete aniž by jste nevzbudili pozornost a obdivné pohledy okolí."
Gordon používá mechanické díly koncernu Ford. Vozy z první série byly vybaveny čtyřválcovým motorem Ford Zetec-E 1,8 16V o objemu 1796 cm3 s elektronickým vstřikováním Ford EEC IV, který odpovídal emisním předpisům EURO 2. Motor měl maximální výkon 85 kW při 5 750 ot/min a maximální točivý moment 160 Nm při 4500 ot/min. Vůz akceleroval z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahoval maximální rychlosti 185 km/h. Dva Gordony byly vybaveny motorem Ford DOHC 2,3 16V (také EURO 2) o výkonu 108 kW.
V současnosti je ve výrobním programu řada nových motorů odpovídajících platné emisní normě EURO 4. Jedná se opět o motory Ford Duratec HE 2,0 16V a Ford Duratec VE 3,0 24V.
Na rozdíl od mnoha konkurenčních vozů jsou v konstrukci Gordonu použity moderní technické prvky jako hliníkový rám a karoserie kombinovaná z laminátových dílů a výlisků z ocelových plechů. Obě nápravy mají lichoběžníkové zavěšení kol na dvojicích trojúhelníkových ramen, odpružení nastavitelnými vinutými pružinami, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a drátová kola. Komfortně vybavený interiér vozu je čalouněn kvalitní kůží a vyložen ořechovým nebo mahagonovým dřevem. K výbavě vozu patří bezpečnostní rám, vyjímatelná boční okna, skládací střecha a mnoho dalších prvků navozujících pocit luxusu.
Gordon Roadster na českém trhu | |
Motor | 3,0 24V V6 |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 |
Válce/ventily | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 166/6150 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 280/4900 |
Max. rychlost [km/h] | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,7 |
Cena [Kč] | 2.183.900,- |