Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2009 v nižší střední třídě: Pořadí modelů

Registrace vozů nižší střední třídy narostly v roce 2009 o 3.554 vozů, respektive o 7,3 %. Předloni našlo své majitele celkem 48.718 automobilů této kategorie, zatímco loni jich bylo 52.272.
Zpět na článek
22. 1. 2010 13:57
neregistrovaný "exctenar"
22. 1. 2010 08:50
22. 1. 2010 09:05
22. 1. 2010 09:10
neregistrovaný "Sumi1982"
22. 1. 2010 09:16
22. 1. 2010 09:20
neregistrovaný "Sumi1982"
22. 1. 2010 09:24
28. 1. 2010 16:13
28. 1. 2010 22:11
neregistrovaný "nrV"
28. 1. 2010 22:43
28. 1. 2010 23:09
29. 1. 2010 07:52
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2010 15:35
29. 1. 2010 17:28
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 10:34
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 10:01
22. 1. 2010 10:07
24. 1. 2010 19:54
22. 1. 2010 15:11
22. 1. 2010 09:14
neregistrovaný "Sumi1982"
22. 1. 2010 09:22
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 09:31
22. 1. 2010 10:58
22. 1. 2010 13:29
22. 1. 2010 22:38
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 09:38
22. 1. 2010 09:42
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 09:55
22. 1. 2010 09:57
22. 1. 2010 10:04
22. 1. 2010 10:11
22. 1. 2010 10:30
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 10:58
22. 1. 2010 11:54
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 10:11
22. 1. 2010 10:12
22. 1. 2010 10:14
22. 1. 2010 10:15
22. 1. 2010 10:16
22. 1. 2010 10:18
22. 1. 2010 10:15
22. 1. 2010 10:16
22. 1. 2010 10:18
22. 1. 2010 10:22
22. 1. 2010 10:30
22. 1. 2010 10:32
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 10:07
22. 1. 2010 10:10
22. 1. 2010 10:13
22. 1. 2010 10:14
22. 1. 2010 11:03
22. 1. 2010 16:14
22. 1. 2010 22:49
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 11:56
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 22:37
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 11:06
22. 1. 2010 12:00
22. 1. 2010 13:33
25. 1. 2010 15:30
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 11:09
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 13:35
22. 1. 2010 11:52
22. 1. 2010 12:48
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 22:34
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 11:07
22. 1. 2010 11:34
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 14:08
neregistrovaný "exctenar"
22. 1. 2010 11:38
22. 1. 2010 15:36
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 1. 2010 16:20
22. 1. 2010 16:22
22. 1. 2010 16:22
22. 1. 2010 19:37
24. 1. 2010 22:25
22. 1. 2010 08:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "exctenar"
22. 1. 2010 13:57
Re: na prechodu pro chodce
F480 ??? >:D
Avatar - radhro
22. 1. 2010 08:50
megoš
:yes: nahoru pro megana , to je pěkný výsledek.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
22. 1. 2010 09:05
Bez velkých překvapení
Domácí Octavia, pak několik modelů s nejlepším poměrem cena / hodnota... z jistého pohledu jsou vlastně na špici 3 československé modely :-).

Sám o sobě nepřekvapí růst u nového Meganu a Golfu ani pokles u staré Astry a Focusu... snad jen to, že růst u Golfu je poměrně malý a naopak propad u Astry poměrně velký.

Číslo měsíce je pro mě tedy 1... BMW 1.
Rozbalit vlákno
7
22. 1. 2010 09:11
Re: Bez velkých překvapení
Pro mě je číslo měsíce 92! Nissan TIIDA to chce pořádnej um tuhle zrůdu prodat >:D Bravo prodejci kterému se podařilo sehnat "ženicha" pro tohle auto. :yes:
22. 1. 2010 09:59
Re: Bez velkých překvapení
Z venku je to sice hnus, ale má to pár výhod ;-)
Tiida je prostorná, pohodlná, je to Nissan, takže se bude určitě pohybovat v žebříčcích spolehlivosti na lepších místech než škodofka a nikdo ho nechce, takže ho ani nikdo neukradne.

BTW: Pro mě je číslo měsíce 255, Nissan Note :yes:
22. 1. 2010 10:02
Re: Bez velkých překvapení
Jo to máš pravdu :yes: Navíc co se nelíbí mě muže se líbit jinému.

Kdo se tu veřejně přizná že se mů líbí Tiida? >:D
22. 1. 2010 10:31
Re: Bez velkých překvapení
Moc se jich zatím nenašlo >:-[]
Avatar - ZoomZoom
22. 1. 2010 10:54
Re: Bez velkých překvapení
Heh:-) Tak já se ti tu přiznávám k tomu, že se mi "tída" jakž takž líbí... Důvod bude ten, že jako malý jsem si podobná auta kreslil do školních sešitů. Popravdě bych nikdy neřekl, že se něco podobného někdy bude vyrábět :-)
Avatar - Emel
22. 1. 2010 10:58
Re: Bez velkých překvapení
Není to tak zlé.
22. 1. 2010 15:15
Re: Bez velkých překvapení
..z jistého pohledu,... ty ses taky nechal zblbnout kampaní, že korejci jsou vlastně česká a slovenská auta? To je jako kdybys tvrdil, že A Q7, VW Tuareg a Porsche Cayene jsou vlastně slovenská auta, páč se montují v Bratislavě, Fiat Panda je polský...aj. 8-s
22. 1. 2010 09:05
Dacia
Čekal bych že v tabulce bude spíše Sandero než Logan... i když u logana ty prodeje asi zachraňuje MCV. Jinak si nedokážu představit proč někdo dá přednost Loganu před Snderem, který má lépe využitelný zavazadlový prostor.
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "Sumi1982"
22. 1. 2010 09:10
Re: Dacia
Sandero patri do kategorie malych aut to by si mohol vediet alebo chces Sandero porovnavat s Golfom, A3-kou, Meganom, Lancerom ? No ja neviem ale podla mna je to trosku odvazne nemyslis? O cenovych rozdieloch ani nehovorim to je uz uplne mimo misu :-!
22. 1. 2010 09:16
Re: Dacia
Je to trochu sporné, ale zařadit přesně vozy Dacia je problém MCV rozměry Suerba, cenu Picanta... :-) křídlové dveře dodávky, tvar kombíku... já ti nevím osobně vnímám sandero jako nižší střední, ale to že míří na jinou cílovou skupinu než Golf je jasný.
neregistrovaný "Sumi1982"
22. 1. 2010 09:20
Re: Dacia
rozmery nie su vsetko, Sandero je proste male auto aj motoricky aj vybavou aj kvalitou aj cenou, to ze je tluste a obludne jak cert za to nikto nemoze :-!
22. 1. 2010 09:24
Re: Dacia
motoricky.... výkonově snad ano ale objemem klidne může být v nižší střední. Auta segmentu B začínají 1,2 a v nižší střední to začíná po většinou 1,4... nyní Octavie 1,2TSI. Myslím že tomůžeme uzavřít tím, že lowend je taková třída sama pro sebe. Logan byť velikostně patří do nižší střední je spíše konkurencí pro Fabii v základu. To stejne se dá říct o Sanderu.
28. 1. 2010 16:13
Re: Dacia
Sandero má ale zkrácenou platformu Loganu, proto patří mezi malá auta, ne do nižší střední.
neregistrovaný "nrV"
28. 1. 2010 22:11
Re: Dacia
To máš sice pravdu, že Sandero je postavené na zkrácené platformě z Logana, ale i tak po zkrácení má stále o 10 mm delší rozvor než Golf/Octavia. Pokud by tvá úvaha byla správná, potom i Golf/Octavia by patřily mezi malá auta. Trochu ti to nepasuje, co?
28. 1. 2010 22:43
Re: Dacia
A tobě pasuje hatchback s délkou těsně přes 4 m do nižší střední? Nezlob se, ale mně tedy ne. S rozvorem máš pravdu (Sandero 2588 mm, tedy o 10 mm více než Golf/Octavia), ale platforma Golf jej má nejkratší v segmentu a třeba takové Clio, které je rozměrově zhruba srovnatelné se Sanderem, za ním vzdálenostmi mezi nápravami příliš nezaostává.
Avatar - white label
28. 1. 2010 23:09
Re: Dacia
Clio má s Golfem prakticky naprosto shodný rozvor (rozdíl zcela zanedbatelné 3mm) a dokonce Clio RS jej má o pár mm větší, než
Golf GTI..., a přesto je Golf podstatně prostornější.
Jen podle rozvoru se auta do tříd řadit nedají.
Dalším příkladem je nová Astra, která má na svou třídu velký rozvor i celkovou délku, ale rozdíl její prostornosti třeba právě proti Golfu, je relativně (vzhledem k rozdílu rozvoru a délky) zanedbatelný.
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2010 07:52
Re: Dacia
No,ono záleží strašně na tom, jakého zástupce určitého segmentu si vybereš, pokud si vyberu na našem trhu nejprodávanější malé auto, čili Škodu Fabii II, tak rozdíl 104 mm na šířku a 36 mm na výšku do plusu pro Sandero mi opravdu nepasuje, vedle Fabie II je Sandero "o třídu" větší, to musíš uznat i ty. A do Golfu chybí Sanderu jenom 40 mm na šířku a výškou Golfa o 55 mm dokonce překonává, takže z tohoto srovnání mi Sandero více pasuje mezi nižší střední. Ono i z dlouhého rozvoru se dá udělat malý vnitřní prostor, z krátkého rozvoru ale velký prostor nevykouzlíš, i když Golf/Octavia, to musím uznat, to zvládají mistrně, bohužel jim na zadních sedadlech, které jsou vraženy extrémně mezi zadní podběhy tyto podběhy překážejí a zužují vnitřní prostor na zadních sedadlech.
29. 1. 2010 15:35
Re: Dacia
Nesrovnával jsem Clio s Golfem co se základních vnějších rozměrů týče. Tam je samozřejmě dvaceticentimetrový rozdíl v délce. Těsně přes 4 m ale Sandero řadí mezi malá auta. Pokud se ptáte, co tam dělají prcci typu Mini nebo Subaru Justy, ty od nového roku přeřadím o třídu níž. V malých autech ale nechám další typu Swifta nebo Yarise. Obzvlášť Swift je miniauto jak vyšité, protože je ještě menší než Splash, akorát má o 20 mm větší rozvor. Oproti např. Sanderu ho má ale o 20 cm kratší! No Suzukli je nezařaditelostí svých aut proslulé :-)
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2010 17:28
Re: Dacia
U některých aut jsou problémy se zařazením do tříd, já se jenom přimlouvám, aby se při zařazování aut do tříd vždy upřednostňovaly vnitřní rozměry pro posádku. Ono ne nadarmo se těm autům říká osobní, protože jsou v první řadě určeny pro převážení osob, teprve pak nákladu, proto velikost kufru a celková délka by neměly být v této kategorii bráni v potaz.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 10:34
Re: Dacia
Musím s tebou nesouhlasit, třídy aut jsou definovány čistě technicky jeho rozměry, hlavně vnitřními rozměry tj. hlavně délka vnitřího prostoru, šířka a výška. Délka vnitřního prostoru je technicky dána hlavně jeho rozvorem. Pokud porovnáme tyto rozměry, jsou víceméně +/- totožné s VW Golf, poto Sandero patří jednoznačně do nižší střední třídy. To, že to je lowend ještě neznamená, že ho budeme řadit o třídu níže. No a Dacia Logan má prodloužený rozvor, čili má delší vnitřní prostor, proto je dokonce na horní mezi nižší střední třídy a Logan MCV díky svému ještě většímu rozvoru než sedan Logan a ostatním rozměrům se tak trochu vymiká třídní klasifikasi.
22. 1. 2010 10:01
Re: Dacia
Logan má ten kufor zase väčší, a cena je prakticky zhodná. Nehľadiac na to, že Logan je so svojou hranatou karosériou celkom elegantný, kdežto Sandero vyslovene hnusné...
Je to vec priorít...
22. 1. 2010 10:07
Re: Dacia
Mě se Logan po faceliftu taky líbí víc jak Sandero a dokonce bych řekl, že Logan je hezčí než Thalia.
24. 1. 2010 19:54
Re: Dacia
Tak to vidíme asi približne rovnako... ;-)
22. 1. 2010 15:11
Re: Dacia
Aj ked Logan nie je moja cielova skupina, poznamenavam, ze momentalne je v autobilde c.1 vysledok testu Dacie Logan MCV 1.5dCi a v otazke spolahlivosti sa umiestnil v prvej 15ke. Kto okupuje 50 az 59 miesto v tychto tetsoch myslim, ze nie potrebne rozoberat. Logan mal svoje muchy a problemiky ale dokazal, ze za malo penazi celkom slusne vela muziky pre menej narocnych tento karpatsky Drakula ponuka. Logan a Sandero sa celkom slusne ujali aj na tak narocnom trhu ako Nemecko (hlavne vychodne)a oslovuju meneje narocnych zaujemcov s nizsim rozpoctm, ktorym extra nevadi ze ide o recyklovatelne technologie..
neregistrovaný "Sumi1982"
22. 1. 2010 09:14
Bravo Kia
:yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 09:22
hezky
Octavia je to iste co bola niekedy 105/120 ..... mala ju kazda druha domacnost a kazdy druhy majitel sa v nej vrtal cez vikend v garazi.
Octavia bude legenda! Vlastne uz je. Cez vikend zavriet do garaze, namalovat vyduchy klimy, rozobrat dvere a dotiahnut vibrujucu suciastku, obcas zavarit vyfuk, vymenit olej, atd......potom cez tyzden vypravat vsetkym v hospode, ze "je v tom technika od fávé", voe a táhne vocpoda a je čiplá na hlínaách a pod.....éra sprtania sa v skodovke neskoncila srotovanim 105/120 ...je tu nova era sprtania sa v skodovkach ;-)

BRAVWO! >:D >:D
Rozbalit vlákno
32
22. 1. 2010 09:31
Re: hezky
vy musite mit obrovske psychoemotivni potize..
Avatar - chlapecx
22. 1. 2010 10:58
Re: hezky
tak to ani GTImu eště snad nikdo neřek:-D zase ěnkdo je na tom ještě líp? >:-[] >:D
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 22:38
Re: hezky
:yes: :yes: >:D >:D
Avatar - ferdosky
22. 1. 2010 09:38
Re: hezky
a ted si tem skodovakum nahral. priprav se na utoky ze strany militantnich obdivovatelu Skody. to jsou obecne ti mantaci co kazdou sobotu zalezou do garaze, nebo alespon umyvarky a poskakuji kolem auta, rozebiraji, skladaji, cisti, lesti... jen aby zmizeli z oci svych spolubydlicich. a kazdy si mysli ze autum rozumi. Takhle se vyrobce snazi udrzet technickou vzdelanost populace. tamagoci nas vzor, jen tak dale, novsi generace odstrani stare problemy a vyrobi nove. no nazdar!
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 09:42
Re: hezky
skoro vsetkych mam v hate-liste, takze nech utocia ;-)
Tak to proste je...presiel som par recenzi na moje auto a je tam dost takych, ktori sa v tom jednoducho sprtaju. Ide o to, ze si klamu do vlastnej kapsy, pretoze Octavia ma dnes hodne, hodne drahy servis a oni tvrdia opak. Nuz ano, svojpomocne a z kradnutych dielov ;-)
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 09:55
Re: hezky
Fero, máš pěkné vlasy, ale to sem nepatří.

Proč máš takový odpor k lidem, kteří se o své auto starají? Ty své auto nemáš rád? Tak to pak asi s ním nejsi spokojen, co? Nebo jsi na špatném serveru.
22. 1. 2010 09:57
Re: hezky
No jo klasickej Škodovkář! Zachraňuje tě jen to že máte i Lagunu. >:D :yes:

Jak bylo na Šumavě?
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:04
Re: hezky
Já jsem sice malinko Renaulťák, ale hlavně pro Clio Sport :yes: Ale jinak se nebráním snad žádné značce, i když přiznám, že Opel mě nikdy moc nezaujal, ale to bude asi tím, že mě kdysi jedna paní v Omeze shodila do příkopy, jak jsem jel na kole >:D
22. 1. 2010 10:11
Re: hezky
Když na to nahlížím z téhle stránky věci tak misiakovi v mládí musel ublížit nějakej škodovkář a nebo pro nedostatek fnancí cítil jistou zášť a závist vůči škodovkářum při pohledu na jejich stodvacítky skrze okno Trabanta. >:D
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 10:30
Re: hezky
Já razím teorii, že mu dealer z místního škodováckýho autosalonu vojel starou...

...ale spíš to bude tak, že ve firmě nedosáhl na pozici vyšší než tu, na které se jako služebák fasuje fabie s šestiventilovým HTP >:D
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:58
Re: hezky
Jak na to ale tak koukám, tak by to znamenalo, že prodejci škodovek (a nejen jich) musí být pěkní záletníci >:D
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 11:54
Re: hezky
beztak jsou to všichni vobšourníci >:-[]
Avatar - T613
22. 1. 2010 10:11
Re: hezky
prej malinko >:D Ty jsi tak malinko renaulťák jako já jsem malinko tatrovák >:-[]
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:12
Re: hezky
No tak někdo se musí toho Renaultu zastat před Ádou, ne? >:-[] >:D
Avatar - T613
22. 1. 2010 10:14
Re: hezky
ty jsi takový Ronault z Arku, spasitel Francie >:D
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:15
Re: hezky
Jen aby mě někdo nepolil naftou a nezapálil >:-[] >:D
22. 1. 2010 10:16
Re: hezky
To by tě dlouho zapaloval než by to laplo >:D
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:18
Re: hezky
Áda by zvýšil tlak aby zlepšil spalování a snížil emise, to se neboj!
22. 1. 2010 10:15
Re: hezky
Tak tatrovka nás "odkojila" všechny já měl hezkou plastovou a pak i šlapacího Moskviče. >:D
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:16
Re: hezky
Šlapacího Moskviče? Wow! Já měl takovou čtyřkolovou káru, panečku, to jsem byl frajer!
22. 1. 2010 10:18
Re: hezky
jj červenýho a měl i světla, směrovky a dokonce i troubil... prakticky to mělo sstejnou výbavu jako dnes Fabia v základu (no na svoji dobu celkem luxus) >:D
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:22
Re: hezky
:yes: :yes: A dneska jezdíš v Rendlíku, styď se! 8-s >:D
22. 1. 2010 10:30
Re: hezky
Ale nemusím šlapat >:D
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 10:32
Re: hezky
a někdo musí šlapat, aby si ho koupil...
Avatar - ferdosky
22. 1. 2010 10:07
Re: hezky
trochu s rezervou, je to jen diskuse. nejde o odpor, kazdy svuj volny cas vyplni podle sve vule. je treba udrzovat automobil v primerenem technickem stavu, rozpoznat co je zavada, snazit se zaridit jeji odstraneni. to je podle mne dost. vse ostatni je navic, manie.
konec.
Avatar - T613
22. 1. 2010 10:10
Re: hezky
když je to tedy mánie, tak proč jsi zde? Proč se o auta zajímáš více? I to je mánie.
22. 1. 2010 10:13
Re: hezky
Je tady protože na novinkách už se nedá anonymně diskutovat >:D Ne nic ve zlém myslím to jako vtip, ale poslední dobou to tak tady někdy vypadá.
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:14
Re: hezky
Někdo chodí chlastat do hospody, někdo sbírá nepochopitelně známky, někdo zase lepí modely a někomu roste pupek u televize při sledování fotbalu... no a někdo se rád stará o své auto. Žádná manie, koníček.

Ty nemáš žádné koníčky?
Avatar - chlapecx
22. 1. 2010 11:03
Re: hezky
na novinkách to stojí za houby:( přijímaj do diskusí jen lidi s pravicovým kádrovým profilem:(
kdo má názory trochu jiné, ten má podle nich "špatný kádrový profil" (kdepak jsem sem to slyšel? nebylo to čirou náhodou za bolševika?:( ) takže moje registrace leží už ROK nevyřízená:(
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2010 16:14
Re: hezky
diky za velice kvaltni, hodnotny prispevek (jako vzdy), vubec nepochybuji ze vis o cem mluvis, nebo dokonce o tom, ze nejsi zaujaty ke skode (a vw)...bravwo ;-)
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 22:49
Re: hezky
ne nie som zaujaty, len nechapem, preco vsetci jasaju nad predajmi Skody a hlavne ti, co ju vlastnia. Preco? Vsak cim vacsie predaje, tym vacsi pocet a tym aj vacsia zhanka po lacnych dieloch. Poznam par ludi, ktorym ukradli Octaviu a prisli nielen o tucnu akontaciu, ale i o par splatok. Dnes si uz vyberaju menej atraktivne vozidla (japan, koreu, atd) a su nadmieru spokojni :yes: Tak to proste je. V recenziach to majitelia Octavii jasne dokazuju, ze si to servisuju bud sami, pripadne
v mini "garazovych" servisoch ;-)
22. 1. 2010 10:17
Octavia vs. Fabia
Není nezajímavé srovnání prodejů a trendů Fabie a Octavie. Zatímco prodeje Octavie rostou a upevňuje si podíl na trhu. Tak Fabia ztrácí. A to přitom v rámci své třídy Fabia nepatří zdaleka mezi ty nejdražší, zatímco Octavie ano. Fabia se opravdu zřejmě netrefila do vkusu průměrného čecha (ikdyž mě osobně se líbí).
Rozbalit vlákno
38
22. 1. 2010 10:20
Re: Octavia vs. Fabia
Tak češi obecně nahlíží skrze díru peněženky na velikost kufru a nutno dodat, že Fabia nic moc ;-\ ale Octavie to je jak černá díra :-)
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:23
Re: Octavia vs. Fabia
Co máte všichni proti tomu kufru. Octavia ho má velký, ale to je už jen bonus. Navíc lepší je mít kufr něž ho nemít, ne?
22. 1. 2010 10:35
Re: Nie je to bonus - skôr úchylka : ).
Neviem prečo, ale Češi a Slováci "zúrivo" požadujú obrovský kufor - však keby niečo ...

Určite je veľa ľudí čo ho naozaj využije, ale podľa mňa minimálne 1/2 ho vôbec nevyužije a maximálne vozí vzduch ...

Pri kúpe Kie Ceed so bol tiež trochu v panike nad "smiešne" malým kufrom v porovnaní s Octáviou a mal som obavu, že nebude stačiť. Dnes môžem povedať, že úplne stačí a väčší nepotrebujem ...

Veľký kúfor má ešte jednu nevýhodu, ktorú som spozoroval na veľa "veľkokufrových" motoristoch bez ohľadu na značku. Veľký kufor láka "odložiť" mnoho vecí a výsledkom je, že v kufri je XY-zbytočností (často dosť ťažkých) a majiteľovi to nevedí: "však sa to tam zmestí a nezavadzia". Na a nemusím vysvetľovať, že voziť "bordel" je podstatne drahšie ako voziť len vzduch ...
22. 1. 2010 10:42
Re: Nie je to bonus - skôr úchylka : ).
Nevýhoda velkého kufru je že tě neustále rodina a přátelé obtěžují že potřebují něco odvézt... jako majitel Scénica vím o čem mluvím >:D je to hrozný fakt >:D
Avatar - superkutil
22. 1. 2010 16:11
Re: Nie je to bonus - skôr úchylka : ).
U toho Scenica mě překvapilo, že nový Grand Scenic má velikost kufru jako Laguna z roku 2000. Čekal bych větší.
22. 1. 2010 10:53
Re: Nie je to bonus - skôr úchylka : ).
Tohle znám. Čím větší kufr, tím více zbytečností. Znám takový, co v něm vozí v létě i sněhový řetězy. >:D
neregistrovaný "kubiii"
22. 1. 2010 11:56
Re: Nie je to bonus - skôr úchylka : ).
Pokud máš rodinu/děcka a auto slouží jako rodinný, tak je kufr základ, i když se využije třeba 10x do roka... Tak to prostě je, proto Octa a jí podobní tak bodují a já se tomu nedivím.
22. 1. 2010 12:18
Re: Súhlas ...
Ale reč je o tom, že veľa ľudí kupuje auto s veľkým kufrom "preventívne" ...
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 22:37
Re: Súhlas ...
presne >:D :yes:
vsetci octavkari tu vyplackuvaju do sveta aky oni maju kufor ....a vozia ho prazdny ;-)
22. 1. 2010 11:03
Re: Súhlas ...
Otazka znie, ci je lepsie mat primerane velky priestor pre cestujucich (aj na ukor mensieho kufra), alebo radsej velky kufor a priestor vzadu akurat tak pre male deti. To by si mal kazdy povedat sam. A este predtym sa spytat, ci bude castejsie vozit 3 ludi v aute, alebo plny kufor...
22. 1. 2010 11:06
Re: Súhlas ...
Když chci kufr, tak si koupím kombi a Octavie je dobrou volbou. Lift pro mě osobně nemá žádný smysl.
22. 1. 2010 12:00
Re: Súhlas ...
Lift je docela dobré řešení a hlavně nevypadá jako stěhovák :-) Mám lift (ne Octu, menší), a naložil jsem do něj 200l bojler včetně krabice. Teď rekonstruuju barák, takže vozím každou chvíli něco. A uveze to dost.
Jo a jak tu Teddy píše o kufru a místu pro cestující, to je přesně můj pohled. Kufr je fajn, ale hlavně uvézt v pohodě 4-5 lidí. Ale které z aut v nižší střední má tenhle pohled na věc? Zatím vím jenom o Hyu i30CW... Já vím, existují i MPV, ale já radši pocit osobáku než autobusu.
Avatar - iudex
22. 1. 2010 13:33
Re: Súhlas ...
Ja som do Octavie II nalozil 27 ks tují aj s korenovým balom! >:-[] >:D
Inak viac áut v tejto triede má kombi, ktorého rázvor je oproti východiskovému hatchbacku predĺzený (Megane, Astra). A napr. by som chcel vidiet cloveka, ktorý sa nevojde dozadu do 308 SW, Focusu combi ci Ceedu SW. Ja som sa tam so svojimi 193 cm vosiel (samozrejme vpredu nesmel sediet dvojmetrový chlap).
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2010 12:22
Re: Súhlas ...
Ta otázka už je ale se současnou generací Octy naprosto pasé. Prostor vzadu naprosto adekvátní dané třídě. Takový nový Mégane 5D nabízí mnohem méně než Octa... Ale i to postačí.
I kdybych kufr využil jen 1x rok, pak smysl má. Protože pokud mi prostor v kufru bude scházet, tak jsem s jiným vozem prostě v prekérní situaci ;-)
22. 1. 2010 14:12
Re: Súhlas ...
Zalezi na tom, co stanovis ako "adekvatne triede". Nedavno tu bol porovnavaci test Focus combi a Octavia Combi, obe s 1.6 benzinom:
[odkaz]

Ak vynecham dizajn, tak rozdiel bol asi v tom, ze focus mal viac miesta pre posadku (najma na zadnych sedadlach), octavia vacsi kufor. K rozmerom asi to, ze octa je o nieco dlhsia, foc zase o nieco sirsi. Ako som pisal, je to o detailoch, preferenciach. Kufor alebo miesto pre cestujucich? Pravda, este tam bol vyse 100 tisic korun rozdiel, co je teda fakt dost...
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2010 17:04
Re: Súhlas ...
Dobře, že jsi odkázal na ten test. Hodnoty:
rozměry: Focus Combi Octavia Combi
g) podélný prostor vpředu min/max(mm):
850 / 1100 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):
660 / 900 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950 980
k) šířka vpředu (mm): 1440 1440
l) šířka vzadu (mm): 1480 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500 520
délka sedáku vzadu (mm): 470 460
výška opěradla vpředu (mm): 660 620
výška opěradla vzadu (mm): 580 620

Takže v podélném směru v podstatě plichta. Octa má podélně vzadu o 2-3 cm méně, jenže ve předu o 2-1 cm více, takže nula od nuly pojde... Celkově jsou hodnoty prakticky totožné, tu je lepší Fikus, tu Octa. V podstatě jediný citelný rozdíl je podle mě ve vnitřní šířce vzadu, kde Octa ztrácí 5 cm. Toto je jediné, co by stálo za zmínku. Ale podélně je to jedno. Čili jinými slovy - u Octy 2 není kufr na úkor posádky. Mnozí to stále nechtějí pochopit (asi závidí ten kufr ;-) ).
neregistrovaný "nrV"
25. 1. 2010 15:30
Re: Súhlas ...
Pro kufr je důležitější, alespoň pro mě, využitelnost a přístup k němu. Proto než prostý objem (zde si nyní někteří výrobci přičítají i objem prostoru pro již nepovinou rezervu) je pro mě důležitá výška prahu, jestli je podlaha kufru v jedné výšce s prahem, jak vysoko od podlahy je horní plato a šíře kufru (neznám z hlavy hodnoty Focus/Octavia). To by mohl někdo porovnat.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 11:09
Re: Súhlas ...
Velký kufr u Octavie je opravdu dobrej bonus, z vlastní zkušenosti musím říci, že při několikadení služební cestě Octavkou po Evropě jsme ho ve dvou lidech dokázali zaplnit celý. Co je ale velký problém Octavie je to, že tento velký kufr je na úkor místa na zadních sedadlech. Pokud jsme museli jet na služebku ve třech, nedej bože ve čtyřech, tak mnohahodinová cesta (cca 1000 km)na zadních sedadlech v Octavii byla opravdovým utrpením (mám 185 cm).
22. 1. 2010 10:30
Re: Súhlas ...
Fabia má ve své třídě kufr hodně nadprůměrný.
22. 1. 2010 10:46
Re: Súhlas ...
A čím akože?
Avatar - iudex
22. 1. 2010 13:35
Re: Súhlas ...
Fabii mozeme vycítat vela, ale jej 300 l kufor v hatchbacku, o to viac potom 460l v kombíku je na vrchole triedy.
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2010 16:18
Re: Súhlas ...
505l v kombiku ;-)
22. 1. 2010 10:54
Re: Súhlas ...
kombi určitě ano, o krátké si to nemyslím, ale čísla neznám.
Avatar - chlapecx
22. 1. 2010 11:08
Re: Súhlas ...
Ano i krátká:-) kdo má ještě 300 litrů? Nová fiesta se 305? a tím to hasne? >:D
Avatar - chlapecx
22. 1. 2010 11:06
Re: Súhlas ...
Ano i krátká:-) kdo má ještě 300 litrů? Nová fiesta se 305? a tím to hasne? >:D
22. 1. 2010 11:52
Re: Súhlas ...
Tak jsou litry a litry. Třeba staré Uno dokázalo převézt neuvěřitelně velké věci - velkou bicí soupravu, autogenové lahve atd. Já měl ve Felicii papírově stejné litry, ale tohle bych tam nenacpal.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 12:48
Re: Súhlas ...
V poslední době výrobci objevili takový chytrý trik, že uvádějí objem kufru bez povinné rezervy, proto potom skutečný objem s "příplatkovou" rezervou je o dost menší.
Avatar - petrumr
22. 1. 2010 15:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 22:34
Re: Súhlas ...
hehe >:D >:D ty sa len s tmi 505 litrami ohanas >:D
jazdi to ako krabica od bot, ale hlavne, ze to ma 505 litrov :yes:
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:20
Re: Súhlas ...
Důvody ke koupi Octavie místo Fabie dle mého názoru:

1. Ne každému se líbí design Fabie, navíc je tu ještě Tour. Fabia Combi je přímo tragická.

2. Bohatneme.

3. Octavia je hezká, konečně prostorná i vzadu, pěkně zpracovaná a oblíbená.

4. Už i ta Oktávka nestojí tolik, co stála.

Já tak nějak po několik letech prodeje Octavii přicházím na chuť a konečně bych ji i zvažoval při výběru auta.
22. 1. 2010 10:28
Re: Súhlas ...
Ale tady jde přeci o to jak si ty 2 modely vedou v rámci svých tříd, ne o to jestli někdo koupí Octavii místo Fabie.
22. 1. 2010 10:44
Re: Súhlas ...
No po propadu cen díky krizi se spousta potencionálních kupců Fabie přeorientovala na Octavie což je vidět i z tabulek prodejů. Takže i to mimotřídní porovnání je na místě.
Avatar - Ronault.
22. 1. 2010 10:54
Re: Súhlas ...
Za prvé jsem to myslel jako vrkuboy a za druhé to porovnání lze použít i mezi ostatními.
22. 1. 2010 11:05
Re: Súhlas ...
Ono to bude mozno tym, ze do predajov Octavie sa zaratava aj "Tour". To je 10 rokov stara predosla generacia, ktora rozmermi priestoru pre cestujucich dnes uz patri skor medzi male auta, spolu s Fabiou.
Avatar - chlapecx
22. 1. 2010 11:09
Re: Súhlas ...
Tour je menší jak Fabie II, ty rozměry snad byly horší než Fabie I, ale tam ybch si netroufl spekulovat.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 11:34
Re: Súhlas ...
Vnitřní prostor na zadních sedadlech byl v době uvedení Octavie I v roce 1996 dokonce horší než u Felicie. >:D
Avatar - chlapecx
22. 1. 2010 11:14
Re: Súhlas ...
je to tak, jak říkají všeci:-)
Kdo šetřil na fabii (když byla drahá) tak teďka už při poklesu těch cen (a nejen tour je bližší cenově, i OII) kdy Octavia už nezačíná na 450 ale na 320, už každej radši tu Octavii, přece jen to proti krabicové fabii vypadá jako auto:-)a o motorech nemluvě
22. 1. 2010 10:19
Kórejci menia image ....
Po nástupe lacných kórejcov pred pár rokmi je isté to, že už prestávajú byť len lacní ...

Stačí sa pozrieť do cenníkov pred cca troch rokov, keď prišiel Ceed a dnes. Rozdiel medzi Octaviou a Ceedom/i30 už nie je veľký a skôr sa dá povedať, že kórejci sú cenou medzi O2 a Tourom.

Tvrdenia o "lacnom kórejskom braku" už neobstoja, lebo "brak" je subjektívne, ale lacné tie autá už určite nie sú ...

Kia nasadila 7 ročnú záruku na všeto a je zrejmé, že stavila na kvalitu a nie na cenu. Samozrejme ju nemôže ignorovať, ale ak uvážime, že za rohom sú už Číňania, je zrejmé, že "lacná" cesta by bola cesta do pekla ...

Myslím, že sa napĺňajú predpovede niektorých expertov, že po "vyboxovaní" si miesta na trhu sa z kórejcov stanú "normálne" značky, ktoré nebudú bojovať cenou, ale tak ako ostatné zabehané značky kvalitou. V tej si Kia verí a 7 ročná záruka nie je niečo nad čím môže konkurenica kývnuť rukou. V Nemecku, ak niekto mení auto každé 2 roky, to možno nezaváži, ale pre naše chudobnejšie kraje to je jednoducho bonus, ktorý je veľkým plus ...

Tie "dokazovania" o "zbytočnosti" záruky niektorých "expertov" sú naozaj smiešne. Neexistujú bezporuchové vozy a štatistiky poruchovosti sú pre majiteľa zaujímavé, len pokým sa nepokazí jeho auto ...

Potom ho už zaujíma len tá záruka. A argument o "lacnom" neznačkovom servise, ktorý údajne zvýhodňuje vozidlá s nižšou zárukou - napr. Škoda je úplne od veci. Každý si môže servisovať auto kde chce, akurát u Kie stráca záruku, ale v tom prípade je na tom majiteľ Kie rovnako ako majiteľ Škody ...

Ale kto pozná ceny náhradných dielov a prác, pri prácach mimo záruky, si rýchlo spočíta, že značkový servis je dobrá poistka pre možné veľké náklady pri možnej poruche - napr. pokazená riadiaca jednotka motora (častá porucha dnešných vozov) hravo zaplatí všetky tie "drahé" servisy za tých 5 rokov dodatočnej záruky ...
Rozbalit vlákno
7
22. 1. 2010 10:28
Re: Kórejci menia image ....
Ja Kiu a Hyundai vnímam jako plnohodnotné evropské auta... Ale Chevrolet tam si nejsem moc jistej, ale uvidíme Cruze už je slušné auto tak za pár let... Myslím že to nebude trvat dlouho a budou se nám tady prohánět ŠUANGŽHUANY a nepřijde nám to divný. Vzpomínám na dobu kdy jsem kroutil hlavou nad hyundaiem Pony nebo Accentem a dnes bych tu I30 bral hned. :yes:
22. 1. 2010 12:10
Re: Chevrolet už nie je kórejec ...
Aspoň pre mňa to tak je a ja ich medzi "kórejcov" nezaraďujem.

Je to na diskusiu, ale myslím, že keď je centrála v USA tak je jasné, že tam sa "rozdávajú karty".
Avatar - Emel
22. 1. 2010 11:11
Re: Chevrolet už nie je kórejec ...
Ceed byl, je a bude levnější než Octavia, v tom žádný velký posun nevidím, respektive došlo k jistému narovnání u Škody. Cenové bitvy se odehrávají možná proti Renaultu...
22. 1. 2010 11:12
Re: Chevrolet už nie je kórejec ...
Da sa dlho diskutovat o kvalite, dizajne, a cene korejskych aut. Jedno je ale iste: "utok" korejskych vyrobcov aut na Europu je to najlepsie, co sa nam mohlo prihodit. Keby nebolo i30/Cee'd, tak dnes Octaviu (a nielen ju) kupujeme o 100 tisic korun drahsie. Takze aj ten kto si kupi tu svoju Octaviu by mal chapat, ze za tu konecne ako-tak prijatelnu cenu moze najma agresivna cenova politika ktoru nasadili prave Hyundai/Kia. Napokon z toho profituju zakaznici vsetkych znaciek, a to je dobre...
22. 1. 2010 11:19
Re: Chevrolet už nie je kórejec ...
:yes:
22. 1. 2010 11:28
Re: Chevrolet už nie je kórejec ...
Nejde tak o Evropu, ale o střed. a východ. Evropu.
neregistrovaný "exctenar"
22. 1. 2010 14:08
Re: Chevrolet už nie je kórejec ...
JJ, ale také:ještě že ti evropané se dali koupit a korejcům dodali konstruktéry,technology,designéry...vlád… daly zadara pozemky,lidi jsou ochotni montovat za krásné platy...A´t na něco nezapomeneme :-!
Ony ty dnešní ceny jsou fakt skvělé,nejenom díky korejcům, ale díky krizi a těžko soudit,jaký poměr je namixován...Krize přišla právě v čas.Bezva doba. :yes:
22. 1. 2010 11:38
NIŽŠÍ VYŠŠÍ
V Česku je nižší střední vlastně takovou... vyšší střední. Přeci jenom tu stále ještě bojujeme o místo na (kapitalistickém) slunci, mzdy jsou stále jen jakousi výplatní stínohrou a tedy je potěšitelné, že i přes jisté těžkosti škobrtáme hrdě do ráje i v této již zcela důstojné třídě.

Současné vozy z nižší střední, zde akcentujme zejména božskou Octavii, a VOLVO 40/50 dokonce razantně atakují třídu střední, takže o možnost výběru není nouze. Kontextově velmi vyzdvihuji úspěchy prémiových reprezentantů, především AUDI A3, BMW1. Tyto vozy mají totiž zásadně odlišnou konfigurační genezi oproti evergreenové Octavii. Jedná se o vozy, které si mohou dovolit luxus prémiové nadstavby a těžit spíše z prémiové kvality a vizáže, možná i tak trochu na úkor vnítřního prostoru (zejména tedy BMW 1) O to výrazněji je potřeba ocenit prodejní čísla.

Velmi otevřeně tu nyní za sebe píši, že AUDI A3 vnímám jako klenot třídy. Nestárnoucí, špičkový design, styl nad styly, exklusivní vnitřek. Átrojka je stále tak krásná, že si vlastně ani neumím představit jejího nástupce.

O jedničce BMW se dá napsat to samé. Fantastický kompakt. kompakt, který důsledně rozměrově ctí svojí třídu, kompakt, který do třídy vnáší absolutní designovou, technickou, motorovou a jízdní dokonalost.

Z pohledu prodejů obecně to vůbec vlastně nedopadlo tak špatně. Dokonce i umístění jednotlivých modelů zůstává tradiční. Samozřejmě s časově omezenými výskoky cenově podskočených novinek.

Co přát letošním kupcům? Plné měchy, neb ti nejlepší drží kvalitu ve výrobě i kvalitu v ceně. Dále svobodné rozhodování, jehož dominancí nechť není hledání nejvýhodnější koupě z hlediska ceny, nýbrž nejvýhodnější koupě z hlediska techniky a designu. Neboť jak známo, za krásu a za jízdu se od nepaměti platí. Nejen u aut...

Číslem roku je číslo... 449 a 419. A3, BMW1 :yes:
Rozbalit vlákno
77
22. 1. 2010 11:46
Re: NIŽŠÍ VYŠŠÍ
Dnes si to zvládnul beze slova Volkswagen, ale my co umíme číst mezi řádky ho z toho posledního odstavce cítíme na sto honů ;-) :yes:
22. 1. 2010 16:27
Re: NIŽŠÍ VYŠŠÍ
>:D ;-)
22. 1. 2010 12:15
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
"Dospelá" O2 je jasnou nižšou strednou triedou ...
22. 1. 2010 16:28
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
O2 i Volvo 40/50 jsou mezitřídní produkty, stojí mezi nižší střední a střední třídou.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 12:21
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Ač u ostatních řad Audi se dá mluvit o jakési takési prémiovosti (na rozdíl od jasně prémiových Mercedesu, BMW nebo Lexusu) u Audi A3 se o prémiovosti nedá mluvit v žádném případě, je to pouze jinak "okarosovaný" VW Golf (Škoda Octavia). Něco takového je u koncernu Ford Volvo 30/40/50, kde jako základ posloužil Ford Focus. Na to, aby se dalo o nějakém autě říci, že je prémiové, nestačí pouze luxusnější interiér, na to je taky potřeba prémiovou techniku, která je schovaná pod karosérií a tu bohužel Audi A3 a Volvo 30/40/50 nevlastní.
Avatar - Emel
22. 1. 2010 12:57
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
No, taková S3 v quattru, to možná prémie bude... ne?
Avatar - Dinar
22. 1. 2010 13:29
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
A3 je premiová neb je modelem premiového výrobce. S tím těžko co dělat, že v tom co je pod povrchem, je složena ze stejných komponent jako její třídněkoncernoví souputníci z méně urozených značek můžem brát jako handicap oproti originálnímu 1-er, ale např. na MB A a B může být pohled podobný, coby předokolky nebývají považovány za pravověrné mercedesy. Premiovost A3 ve smyslu srovnání s širší třídní konkurencí určitě podporuje stále výjimečné zpracování, škála motorů až k šestiválci, quattro, dsg nebo propracovaná optika osvětlení či možnosti individualizace.
Avatar - iudex
22. 1. 2010 13:44
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Tak tak, prémia je prémiou preto, lebo ponúka vo vsetkom o nieco viac (viac druhov pohonov, prevodoviek, výbav, individualizácie, progresívnejsia technika, vyssie výkony ako standard v triede, ako i vyssia cena); nehovoriac o "nehmatatelných" faktoroch ako image celej automobilky. Jednotlivosti samozrejme prémiu netvoria (i ked vo vyssej strednej sa to dá vyselektovat napr. prítomnostou osemvalca), ale ich súhrn definuje prémiu. Preto i keby som si o A3 myslel cokolvek a kupujúc dnes by som ju neuprednostnil pred Golfom, stále ju z hladiska uvedeného za prémiu povazujem.
Avatar - Dinar
22. 1. 2010 13:51
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Jasně, budeš-li uvažovat čistě pragmaticky nemá ti A3ka ve srovnání s G6, vyjma šestiválce, nabídnout co navíc. Je to také poplatné faktu, že G6 je relat. nový model a A3 čeká na výměnu.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 14:52
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
No vezmem to popořádku, není Quatro jako Quatro, U A3 se za nadějným názvem Quatro skrývá "obyčejný" Haldex. Dle mého názoru "prémie" by po technické stránce měla mít mezinápravový diferenciál Torsen. Dále, ať se dívám jak se dívám, 6-válce v nabídce u A3 nevidím. Za další, 195 KW je pěkná porce výkonu, ale jen o pár kilovatíků míň má Megane RS a toho bychom nikdo za prémii nepovažovali. A co DSG, jo to je pěkná High-Tech věcička, ale tu dnes nabízejí i neprémioví výrobci a bude jich přibývat. Jen tak mimochodem, proč výrobce (VW) zakazuje tahat za autama s DSG přívěsy těžší než 700 kg? No a luxusní interiér, to měl Vel Satis luxusnější a prémie to nebyla ani omylem. Takže nevím, ať se snažím jak se snažím v A3 prémii nevidím i když musím uznat, že je to dobré auto s pěkným designem (až na tu čelní masku). Za prémii považuji automobily Audi až od typu A4 výše, ale jedině s Quatrem. Ono taková A8 s předním pohonem mi připadá vysloveně jako úchylnost.
22. 1. 2010 15:14
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Přece nejde o jeden model. Podívaej se na Ačkový Mercedes. ;-)
22. 1. 2010 20:28
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Nebo lancii, citroen... taky prémie!
Avatar - Dinar
22. 1. 2010 15:18
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Quattro je obchodní značka pohonu 4x4 u audi, a každé malé dítě chodící na auto.cz ví, že u modelů koncernu VW se používá u 4x4 torsen s motory podél a haldex s motory napříč, tedy A3 má haldex. Mimo koncern a specialisty Subaru nikdo čtyřkolky v nižší střední nenabízí, je to, stejně jako zmíněné možnosti individualizace a výbav, jednou ze známek náležitosti k premii, stejně jako široká škála motorů vč. silných variant mimo spec. sportvarianty, jako ten šestiválec 3,2, který sice s příchodem výkonnějších variant 2,0 tsi z nabídky vypadnul, nicméně dával se. Problém je v tom, že ty si pro premii stanovuješ vlastní pravidla, "beru jako premiové tohle, ano, ale jen s tím, s tím už ne..." apod., že by A8 s předním náhonem nebyla premiovým autem, hm, do které třídy je přední náhon přípustný u premie nebo vůbec nelze? Tohle je tvůj soukromý boj, proč ne, ale na posouzení premiovosti značky, potažmo typu to vliv nemá, nezbude než se smířit s tím, že A3 je prostě model premiového výrobce v nižší střední. Mimochodem jsem zvědav, co budeš říkat, až se objeví A1 nebo malé BMW pod jedničkou s předním náhonem, to už nebude BMW premií? A co ty mercedesy A a B, bez komentáře?
22. 1. 2010 15:33
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
:yes: :yes:
22. 1. 2010 16:53
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Quattro (GmbH) je divize automobilky specializující se na "tuning" vozů Audi. Označení "quattro" je marketingový název pro 4x4.
Tolik pro upřesnění. :-!
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 18:54
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Nejsem tak mladý abych si nepamatoval, že dříve se viskózní spojce (předchůdce Haldexu) u VW říkalo Synchro. Marketingově je ale lepší Quatro, že.
Avatar - white label
22. 1. 2010 19:13
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Proč spojuješ označení syncro se značkou Audi? Audi a VW jsou snad dvě různé značky, i když v rámci jednoho koncernu.
Passat B5 také používal techniku 4x4 shodnou s Audi (Torsen), ale nápis na kufru byl 4motion..., ale podle tebe tam asi mělo být "Quatro" a třeba na A3 zase 4motion? To by podle tebe mělo větší logiku?
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 23:11
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Proč spojuji VW a Audi? jednoduše proto, že bez VW by nebylo žádné Audi, už jsme to tady probírali ale pro velký úspěch to zopakuji. Když v roce 1965 koupilo VW od Mercedesu firmu DKW, tak ji přejmenovalo na Audi a tak obnovilo již zaniklou firmu, ke které koupilo práva v rámci "holdingu" Auto Union (DKW+Audi+Horch+Wanderer). Původní továrny Audi zůstali v sovětské okupační zóně.
Označení Quatro si vydobylo ohromnou pověst díky 2 titulům Audi Quatro v mistrovství světa v rally. Systém Quatro používal 3 diferenciálů Torsen. Proto použití tohoto označení u méně technicky náročného systému se spojkou Haldex mi přijde nevhodné. Nic víc, nic míň.
Avatar - white label
23. 1. 2010 03:05
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Na naši dlouhou diskusi na téma čtyř kruhů si určitě ještě vzpomeneš (mimochodem byl to rok 1964, ne 1965):
[odkaz]

Tvé povědomí o spojení původního pohonu 4x4 u Audi známe pod názvem Quattro, nestojí zrovna na pevných základech.
Především "původní" Audi Quattro cupé (s pětiválcovým turbem), díky němuž si (jak sám píšeš): "Označení Quatro si vydobylo ohromnou pověst díky 2 titulům Audi Quatro v mistrovství světa v rally", nemělo s diferenciálem "Torsen" (torque-sensing) společného vůbec nic (natož rovnou hned se třema najednou)!. Torsen "přišel" až v roce 1987 a navíc systém pohonu všech kol Quattro v žádné generaci nevyužíval tří Torsenů na jednom voze, jak se zjevně domníváš.
I. gen. Quattro bez Torsenu
II. gen. 1x střed. Torsen
III.gen. 1x zad. Torsen pro manuál i automat. převodovku plus 1x stř. Torsen pouze u manuál. přev.
IV. gen. 1x střed. Torsen
neregistrovaný "nrV"
23. 1. 2010 10:52
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Díky za doplnění a upřesnění mých informací, hodil jsem to z hlavy, nedíval jsem se do encyklopedie. Některé informace z hlavy vypadnou. Nic to ale nemění na jádru toho, co jsem napsal na začátku.
Avatar - white label
23. 1. 2010 11:32
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
To je v pohodě..., ale mění to jednu docela podstatnou "věc", a to je to, že systém pohonu všech kol Quattro není nijak zásadně, nebo přímo podmíněn Torsenem a "proslavil" se původně bez něj.
Proto nevidím logiku lpět u opravdu "pravého" Quattra právě na něm. A to je běžně a často vidět ve zdejších diskusích a zdaleka nejen "teď u tebe".
neregistrovaný "nrV"
25. 1. 2010 15:45
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Nemám potřebu tady vykřikovat a šířit oheň jako Áda, někdy, když čtu jeho příspěvky, tak nemůžu pochopit, že to píše člověk, kterýmu je 55 let? Ty jeho příspěvky mají úrověň tak 15-letého puberťáka. I přesto všechno co jsme si tu napsali v předchozích příspěvcích (musím smeknout před Tvými znalostmi) bych se chtěl vrátit na začátek a zopakovat "moje poselství", které jsem měl na začátku: Že když nasadím na běžnou "mainstreamovou" produkci logo z prémie (např. Audi na VW Golf - neber mě doslova, já vím, že Audi A3 má nejen jinou "plechařinu")nebo rádoby prémie (např. Volvo/Ford nebo Lancia/Fiat), tak se z toho automaticky nestane prémiový produkt. Logo by u těchto produktů mělo být víc, než pouhé pozlátko, které mávnutím kouzelného proutku vykouzlí z "běžné" techniky prémiovou techniku.
Avatar - white label
25. 1. 2010 18:52
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Souhlasím, já taky beru produkty jako je A3 spíš "jen" jako produkty prémiových značek, tedy ne přímo jako prémiové produkty/vozy.
Ve vyšší střední bych určitě volil mezi Audi a BMW (50:50), ale v kompaktní třídě bych dal před A3 (ale i před 1čkou, nebo Ačkem) jednoznačně přednost mainstreamu, v mém případě Golfu (nejlépe GTI). V žádném srovnávacím testu (i zpětně) jsem např. neviděl A3 porazit Golfa s obdobnou motorizací a výbavou. Ty auta jsou přes svou nespornou technickou podobnost subjektivně překvapivě rozdílná (což platí i pro Octavii a Leona).
A3 je uvnitř pocitově mnohem menší a to dokonce i ve verzi Sportback. Je to spíš takové "dámské Audi".
Pro mě osobně je Golf celkově lepší auto, než A3, i kdyby stál třeba úplně stejně...

P.S.Jinak k "výlevům" některých "diskutujících" zde, nemá ani cenu se nějak podrobněji vyjadřovat
neregistrovaný "nrV"
26. 1. 2010 21:22
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Já, kdybych si měl, čistě hypoteticky) vybrat ze zástupců koncernu VW v nižší střední (Golf/A3/Octavia/Leon), tak bych si nejspíš vybral Leona, po stránce vnějšího designu mi přijde "nejživější", ne tak už interiér, tady mi přijde nejlepší A3/Octavia, ale to jsou moje preference. Vzhledem k rodině si ale v této kategorii aut bohužel nevýbírám. Co se týká VW Golfu, to je takové vyjímečné auto, jak v dobrém tak špatném. V nižších motorizacích a výbavách ho strčí do kapsy kdejaký Francouz nebo Korejec. Ale díky svému širokému spektru ve vyšších motorizacích a výbavách přesahuje rozměry "třídy". Není sice tak ultimativní jako Renault Megane RS, ale je více "použitelný".
Avatar - white label
26. 1. 2010 21:45
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
U Leona mám velký problém hlavně s tím interiérem (kvalita, vzhled, ergonomie) i Octavia je v tomto lepší.
Golf je svým způsobem nadčasový, nadtřídní, nadgeneračni i "nadpohlavní"(unisex), je to evropský fenomén, který ani v koncernu nemá obdoby. Přináší dlouhodoběji do této "evropské" třídy techniku z vyšších tříd. Rozsah jeho motorizací, výbav a jejich variant, včetně (s tím spojené) individualizace, nemá v této třídě obdobu, stačí se podívat, kde jeho ceny začínají a kde až můžou případně končit (např. u max. vybavené verze R).
U HH postupně (pomalu, ale jistě) všichni slevují právě z určité "ultimativnosti. I Megan RS je v poslední III. generaci podstatně kultivovanější, než ve II.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 19:32
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Ano, napsal jsi to naprosto správně:"že A3 je prostě model premiového výrobce v nižší střední". S tím naprosto souhlasím, nic to ale neříká o tom, že A3 je prémiové auto, jako např. BMW 1. Je to rovnocená alternativa ke všem standardním "hedžbekům" v nižší střední třídě. To je potřeba si na začátku ujasnit. Přední pohon jako takový neodsuzuji, tak např. u MINI mi nedělá problém a myslím si, že MINI je prémiovka, je to o tom, jak působí ten konkrétní model jako celek a A3 na mě jako celek prémiově prostě nepůsobí.
Jinak ale ano, je to můj soukromý názor a nikomu ho nevnucuji, proto je tu diskuze, kde o tom můžeme v klidu psát, někdo souhlasit bude, někdo souhlasit nebude.
No a co se týká Mercedesu A a B, zde díky unikátní konstrukci sendvičového skeletu je jistá vyjímečnost (jako MINI), která opravňuje alespoň trochu mluvit o jisté prémiovosti. Ale ano, jinak mají tyto Mercedesy k prémii hodně daleko.

PS.: Pokud bychom považovali A8 s předním náhonem za prémii, potom by i takový Vel Satis s 6-válcem v plný výbavě musel být prémií. >:D
Avatar - white label
22. 1. 2010 18:15
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
To je tady šíleně ohraná písnička s tím Haldexem... ;-)
Takže podle tebe musí mít prémiová 4x4 mezinápravový diferenciál Torsen, ale v žádném případě nesmí mít viskózní spojku,
např. zmíněný Haldex...
Tak v tom případě jsou ale (podle tebe) "neprémiové" např.
i všechny BMW vybavené X-drivem, protože ten využívá viskózní spojku taky! :-O :*) 8-s
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 19:02
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
X-Drive u BMW sice používá "viskózní" spojku, a ne jednu, ale jak jistě víš, systém X-Drive je vysoce sofistikovaný systém, který nestojí pouze na jedné "viskózní" spojce.
Avatar - white label
22. 1. 2010 19:21
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Fakt?! No tak povídej, kolik teda těch viskózních spojek X-drive má, kde a na co jich má vlastně "tolik"...?...moc rád se tu konečně dozvím i něco nového... ;-)

P.S. Podle toho, co jsi mi napsal, mám totiž pocit, že toho o X-drivu (na rozdíl od tebe) ještě dost nevím..., takže s tím "jak jistě víš", jsi mě asi poněkud přecenil... :*) :-)
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 20:10
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - white label
22. 1. 2010 20:32
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Výborně...a kolik jsi tam teda nakonec těch viskozních (vícelamelových) spojek napočítal?

P.S. A kdybys měl ještě chvilku času, mrkni i na reakci z 19:13, díky.

edit- díval jsem se teda na ty odkazy sám, když mi to nechceš přeložit/přepočítat.
V prvním odkazu není o konstrukci/technice X-drivu prakticky nic, jen samé marketingové řeči.
Druhý odkaz (podstatně zajímavější) není k přímo k X-drivu (viz nadpis), ale k DPC, což je jakási "nadstavba" k X-drivu, poprvé použitá až u modelu X6. Spojka která je vidět na nákresu (k DPC) však není viskozní, ale jen lamelová s brzdným učinkem a el. servomotorem...
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 22:43
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Ano, dostal jsi mě na slovíčku "viskozní", v rychlosti jsem se dopustil nepřesnosti a použil termín "viskozní" spojka, měl jsem ale správně použít termín lamelová spojka, jsou tam celkem 3 lamelové spojky, mezinápravová je ovládaná hydralicky, další 2 spojky použité jako "aktivní diferenciál" jsou ovládány servomotorem. Viskozní z nich není ani jedna, ty se používaly kdysi u již zmíněného systému Synchro nebo taky třeba u Pandy 4x4. Ty fungovaly čistě "mechanicky" bez řídící elektroniky na principu změny viskozity oleje. I když je systém DPC nadstavbou systému BMW xDrive, beru ho jako jeho součást.
Avatar - white label
23. 1. 2010 04:17
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Já přece nechci nikoho dostávat jen na slovíčkaření. Do podrobnějších technických detailů si začal zabíhat především ty. A proto o co mi šlo to jedno konkrétní slovo stejně není vůbec podstatné.
Jde o princip. Když např. Audi TT používá místo mezinápravového Torsenu vícelamelovou spojku (Haldex), je to hned proto "neprémiový" pohon 4x4. Ale když "místo" mezinápravového dif. Torsen používá, např. BMW, také vícelamelovou spojku (např. 3.,5. řada, tedy bez DPC), je to automaticky "košer". Proč?
Přitom já vůbec netvrdím, že Torsen je to nejlepší "na světě", co může pro 4x4 existovat. To vůbec ne, vše má své pro a proti, ale když může být stejná alternativa (formou vícelamelové spojky) dobrá pro BMW, proč nemůže být dobrá i pro menší Audi, jako je např. TT? ;-)
neregistrovaný "nrV"
23. 1. 2010 11:01
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Je zde jeden velký, pro mne podstatný, rozdíl mezi pohonem 4x4 u Audi a BMW. U BMW vždy kladli hlavní důrar na pohon zadní nápravy a pohob přední nápravy pomáhá ve chvíli, kdy zadní náprava začíná mít problémy. U Audi je tomu přesně naopak. Dnes u Audi už také pochopili a v posledním provedení se snaží dát víc výkonu na zadní nápravu.
Avatar - white label
23. 1. 2010 12:31
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
U Audi s podélným Quattrem to "naopak" není a ani nebylo. To má přece "základní poměr" mastaveno ("neutrálně") na 50:50 a novější verze (RS4,Q7...) mají Quattro s TorsenemIII planetového typu a "asymetrickou rozvodovkou", v poměru 40:60 (38:62).
Naopak je tomu právě u Haldexu, kde se k hlavnímu "přednímu" pohonu přidavá i zadní, kdežto u Xdrive se přidal přední k "hlavnímu" zadnímu. To je taky jediný opravdu zásadní rozdíl mezi běžným Xdrive a Haldexem 4!. generace. Tedy kromě faktu, že Xdrive má zákl. rozděleni 40:60 a Haldex dává za optimálních podmínek naprostou většinu dopředu.
Ale co považuju za možná největší paradox vůbec je, že se např. přímo srovnává koncernový Haldex u třídně kompaktních Audi se systémy 4x4 pro prémiové vozy, které jsou minimálně o třídu výš, tedy s podélným Quattrem, X-drivem, příp. 4maticem.
Srovnání by přece vždy mělo respektovat zavedené třídy u automobilové produkce. Takže se logicky ptám: "Jaký lepší pohon 4X4 v kompaktní! třídě nabízí přímá konkurence pro Audi, jako je BMW, nebo MB?"
Tady v diskusích se totiž "antikoncernovost" doslova staví na hlavu. Naštěstí ve tvém případě se ještě stále jedná o opravdu slušnou a přijatelnou formu.
neregistrovaný "nrV"
25. 1. 2010 16:03
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Ano, máš pravdu, v nižší střední třídě neexistuje od dob Lancie Delta Integrale technicky lepší (neřeším spolehlivost) systém pohonu 4x4 než je lamelová spojka Haldex. U běžné produkce mi to nevadí, u prémie bych prostě očekával něco "lepšího". V tom se ale neshodnem, ale to není účel diskuze, převracet někoho na "svou pravou" víru tak, jak to dělá GTI. Pěkně jsme si popovídali, nevím jak Ty ale já jsem si trochu rozšířil vědomosti, dík.
Avatar - white label
25. 1. 2010 20:34
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Ale třídy by se měly respektovat i u prémiových výrobců. To co nestačí v luxusklase, může s klidně "stačit" třeba ve střední třídě. A tohle je obdobný případ. Proč by muselo mít kompaktní Audi podélné Quattro, které by si vyžádalo buď podélné uložení motoru (které by podmíňovalo prodloužení přídě a omezení vnitřního prostoru), nebo mnohem složitější (a výkonově ztrátovější) konstrukci při kombinaci torsenquattra s uložením motoru napříč. Proč raději nevyužít osvěčenou techniku z Golfu, než v této třídě za každou cenu vymýšlet něco nového, jen pro něco nového, ale i tak, co vlastně? To má mít Audi zrovna v kompaktní třídě (jako jediné) zadní náhon? Kdyby Audi už dávno skončila s předkem + quattro, všichni by se pro změnu pohoršovali nad kopírováním BMW a MB. Prosazení se Audi na evropském prémiovém trhu je mnohem obdivuhodnější právě tím, že jej dosáhlo proti proudu prémiovému trhu. Na druhou stranu kolik typů a motorizací mělo třeba právě BMW ještě před takovými 20ti, 10ti, ale i pěti lety, alernativně i se 4x4? A kolik jich nabízí dnes? Není právě tohle jedno z malých-velkých vítězství Audi. Potřebuje prémiový trh dalšího prémiového výrobce s klasickou "koncepcí" (která má pochopitelně své nezpochybnitelné přednosti)? Kdo chce prémiovou zadokolku má přece možnost jít do Bmw, MB, Lexusu, teď už zase "pomalu" i do Jagu...

P.S. S tímto vzájemně přínosným typem diskuse jsem také spokojen , je tu bohužel poměrně vzácný...
"Potíž" je v tom, že pokud člověk chce být objektivní, musí se spíš zastávat "koncernu", který je tu neobjektivně a zbytečně osočován, přitom bych se také rád občas "zastal" třeba BMW... s jehož pátou řadou už jsem něco najezdil a ještě stále občas jezdím. Ale na BMW si tu nikdo moc "netroufne", takže téhle "špinavé" práce jsem naopak docela ušetřen... ;-)
neregistrovaný "nrV"
26. 1. 2010 07:33
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Firma, ve které pracuji má mnoho dodavatelů po celé Evropě, ale převážně v Německu a Itálii. Při cestách po Evropě se dívám kolem sebe a pozoruji v čem jezdí TOP manažeři těchto firem. Z tohoto pozorování a z jednání s nimi mám zjištěno, že v drtivé většině jezdí v BMW 7 příp. BMW X5 v nejvyšší výbavě. Jako spolujezdec jsem měl možnost „pár“ kilometrů s nimi najet, jak na předním, tak zadním sedadle. Tyto auta z mého pohledu nemají chybu. Taky jsem měl možnost jet v MB E nebo v Audi A6 Quattro, ale zážitek z BMW to nevyrovnalo. Je to pro mě velké překvapení, hlavně ta absence aut MB a Audi u německých (ale i Italských) TOP manažerů těchto firem. MB je pro ně moc „usedlé“ a Audi „málo“ reprezentativní. U nás má Audi mnohem větší renomé u podnikatelů než v západní Evropě, Je to určitě dané tím, že patří do koncernu VW a díky tomu, že VW koupilo Škodu, tak si český „národ“ tak trochu „přivlastnil“ VW a jeho součásti a bere ho tak trochu za vlastní automobilku. Taky na základě tohoto zjištění neberu Audi jako plnohodnotného zástupce „prémie“, Jak píše GTI, je to taková subprémie. Ale má dobře našlápnuto a věřím, že za za cca 10-15 let už bude plnohodnotným členem „prémie“.
Avatar - white label
26. 1. 2010 11:40
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Srovnáváš "zážitky" v BMW7 s MBE a A6 (které jsou o třídu níž). Pokud chceme objektivně hodnotit např. evropské "prémové" prodeje bude rozhodně lepší vzít si na pomoc statistiku, než v tomto ohledu spoléhat jen na osobní zkušenosti, které jsou (logicky) spíš jen jehlou v kupce sena.
S tou Audi za 10-15 let apod. to už je taky docela dlouhodobě ohraná písnička. Chceš tím říct, že za 10-15 let přejde Audi na klasickou koncepci se "zadkem", nebo že za 10-15 let už nebude nikomu (včetně tebe) "vadit", že ji nemá?
To že Audi už nějakou dobu naprosto objektivně patří do prémie přece nikdo z nás individuálně nezmění. Můžem s tím tak maximálně osobně souhlasit, nebo nesouhlasit.
Podívej se do všech motoristických časopisů s čím se Audi výhradně srovnává v testech, to je podle tebe jen náhoda? Porovnej přímo ceny Audi s BMW a MB a k tomu jejich prodeje. To je přece naprosto nezpochybnitelný důkaz, že Audi je už nějakou dobu obecněji vnímáno jako prémiový výrobce automobilů. Nebo chceš tvrdit že všichni majitelé Audi jsou jen natvrdlí a "vyhazujou" své prachy za naprosto průměrná auta?
Dvakrát v životě jsem osobně, dlouze a velmi pečlivě, vybíral nové prémiové (ve vyšší střední) auto. Jednou jsem vybral BMW, podruhé AUDI, rozhodnutí to nebylo vůbec snadné, protože přes zásadní rozdílnost koncepcí pohonu, jsou ty auta celkově až neskutečně vyrovnaná a v případě srovnání verzí x-drivu a quattra (40:60) už ani ta koncepce není příliš rozdílná.
Na otázku, jak jsem si mohl jednou vybrat Audi mají různí lidé, různé odpovědi. Ale osobně znám dost lidí co "běžně" a nepravidelně střídají např. právě tyto dvě značky a kupují si Audi přesto, že mají bohaté zkušenosti i s BMW. Prostě jsou to pro ně dvě zajímavé alternativy, k Audi přistupují bez předsudků a po pečlivém zvážení a delší zkušební jízdě volí pro ně momentálně "lepší" auto, bez zásadního ohledu na jednu z těchto dvou značek na masce/kapotě jejich nového automobilu.
neregistrovaný "nrV"
26. 1. 2010 18:10
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Já vím, že A6 je o třídu níž než BMW7, uvedl jsem to jenom pro příklad, ale byla to zánovní A6 V8 4,2 FSI Quattro v plný výbavě ve světlé polokůži a přišlo mi to víc reprezentativní, než sousedova 10 let stará A8 se "stejným" motorem a pohonem. Jen jsem chtěl říci, že uvnitř jsem se necítil tak útulně,jako v BMW, ale je to můj pocit a nevnucuji Ti můj názor, jen vysvětluji svůj.
Avatar - white label
26. 1. 2010 18:53
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Pochopitelně, pokud se někdo cití v jednom autě výrazněji lépe, než ve druhém, může to mít při finálním výběru dost zásadní vliv. Jen jsem chtěl srovnávat srovnatelné, tedy např. současnou A6 s dobíhajícím BMW5(E60). A tam třeba zrovna v tom interiéru, žádné zásadnější "pro" (ve prospěch BMW) nenalézám, spíš naopak...
neregistrovaný "nrV"
28. 1. 2010 22:17
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Kdybych chtěl vytrhnout z kontextu třídy, tak interiér u nové Laguny III na mě osobně působil velice "prémiovým" dojmem, mnohem více "prémiově", než interiér současné Audi A4 nebo A6.
Avatar - white label
28. 1. 2010 23:38
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Že tak působí zrovna na tebe je klidně možné, stejně jako to, že na mě zase působí interiér A6 mnohem "prémiověji" než na tebe.
Komu se líbí "architektura" palubní desky více u současných BMW, než u Audi (což stále není můj případ), bude se mu logicky líbit i ta v Laguně. Že jsou tyto nové palubky Renaultu nesporně inspirovány právě BMW, nemůže vidět snad jen "slepý". Každopádně se ale interiér Laguny (nejen díky tomu) dostal o pořádný kus dál (zpracováni, materiály) , dokonce až někde na špici své třídy v meinstreamu. Ale že by byl "prémiovější" než v A6 (použité materiály, zprac. atd.) tak s tím rozhodně souhlasit nemůžu.
Avatar - Ronault.
28. 1. 2010 23:41
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Shrnul jsi to moc hezky, A6 jej srovnávat nejde, možná patří k vrcholu střední třídy, kde by mohl konkurovat A4, ale jde o úhel pohledu. Mě osobně design a la BMW sedí, i když nezavrhuji ani Audi. Každopádně to posunulo Lagunu o stupínek výše. I když zase Laguna II měla kvalitní interiér, tedy kvalitní materiály, pokud se nerozvrzaly 8-s >:-[]
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2010 08:41
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Že se Renault u přístrojové desky nové Laguny trochu inspiroval u BMW je všeobecně známo, dělá to dnes kde kdo, mohli bychom uvést mnoho příkladů kopírování. Chtěl bych jenom poznamenat, že když je nějaké technické nebo designové řešení nejlepší v prémii, bude nejlepší i mainstreamu. ;-) :-)
Avatar - white label
29. 1. 2010 14:43
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Trochu? Jinak ano, ale co působí nejlépe na tebe, nepůsobí stejně na všechny. Při premiéře současné A6 byl právě interiér to, co znatelně "uteklo" třídní konkurenci (viz dobové testy). BMW5 tento rozdíl podstatněji zmírnilo až faceliftem E60 a nová 5ka jde v tomhle směru zase dál. Ale teď, když se po představení nové A8 (podobně jako tehdy u A6) můžu dočíst, že nová A8 posouvá interiér v této třídě o level výš, nemám znovu pocit, že zrovna interiér je to, v čem je prémiové BMW (obecně) NEJ.
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2010 17:22
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
V pohodě, jen jsem si tak trochu rejpnul. ;-) Mé sympatie k BMW jsou dlouhodobé, když jsem jako malej kluk jezdil do Brna fandit "našim" 130-tkám, tak si pamatuju, jak tam všechny školili Umberto Grano s Helmutem Kellenersem na BMW. :yes: Apropó, kde tehdy byla Audi? Jinak v pohodě, každej máme své sympatie v prémiové třídě u jiné automobilky a u toho zůstanem. :-)
Avatar - white label
29. 1. 2010 17:57
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Vše je velmi relativní, kde bylo "kdysi" (dávno) BMW a kde byla tehdy třeba Alfa? A kde jsou oba dnes? Jen z minulosti se žít nedá. Já mám taky k BMW od malička hodně velké sympatie, skoro jako k PORSCHE. Kdybych si chtěl znovu kupovat něco prémiového, třeba ve vyšší sřední, počkal bych na novou A6 (příp. A7) a pak se důkladně rozhodl mezi alternativou v podobě nové 5er. Pro mě jsou obě značky (mírně řečeno) velmi přijatelné a jen podle nich bych se určitě nerozhodoval.
Záleží hodně na konkrétním typu/řadě a motorizaci...

P.S. Kdybys byl naopak "AUDIfil" budu klidně naopak "hájit" BMW..., ale o tuhle "práci" tady na webu nezakopneš, tak snad až bude i BMW "koncernové" ;-) >:-[]
Avatar - wikinko
22. 1. 2010 16:10
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
dinar, snad tomu ani sam neveris ze je audi premiovy vyrobca. nezartuj.
22. 1. 2010 16:20
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
jasně, je to takovej pokus o lowend, něco jako tvoje... sáně.
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 19:06
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
To myslíš jako tu Škodu Octavia Combi 1,8 20V turbo, kterou má na "Moje Auto"? >:D
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 22:52
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
a ty mas co? Ty o sebe nenapises ani len to, kolko mas rokov a odkial pochadzas! Jasne...to je vlastne poznavacie znamenie vas ritolizov a hrdych bojovnikov za Skodu/VW ;-)
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 23:50
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
To sis asi trochu spletl, ne? Na koho reaguješ? na mě? Přečti si pár mejch příspěvků a budeš vědět, že za koncern tedy opravdu nekopu???... Škodovku jsem nikdy nevlastnil, nevlastním a jak to tak vypadá asi nikdy vlastnit nebudu.
Avatar - wikinko
22. 1. 2010 19:47
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
len tak mimochodom gti, k tym sankam, som stastnym majitelom golfu VI. audi premia nie je, ani nahodou. nauc sa s tym zit.
Avatar - white label
22. 1. 2010 19:59
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Podle někoho není prémie ani Lexus, ale proč by se měl někdo "učit žít", podle individuálně-subjektivního názoru?
Naopak spíš ty se srovnej s tím, že je Audi takto obecně bráno/chápáno, a že se např. běžně v testech prakticky všech motor. časopisů srovnává Audi s BMW a MB a minimálně evropské prodeje těchto značek jsou velmi vyrovnané i při jejich podobných/stejných "prémiových" cenách ...
A to je zásadně podstatnější, než to, co si o tom kdo z nás konkrétně myslí, nemyslíš? ;-)
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 20:27
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Podle mě je Lexus víc prémie než Audi.
Avatar - wikinko
22. 1. 2010 21:11
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
pocuj ty nalepka jedna biela nepodarena, audi premia proste nie je. je to len drahsi vw, tak ako napr. infiniti je drahsi nissan.
Avatar - white label
22. 1. 2010 21:22
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Poslyš, myslíš třeba tak jako je např. Lexus dražší Toyota? ;-)

P.S. Nejsem "bílá nálepka"... a nepodařená už vůbec ne, spíš něco jako "specifická gramofonová deska", pokud nevíš, zkus vzít na pomoc třeba google...
:-)
22. 1. 2010 21:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
22. 1. 2010 21:35
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Čau coso
Jiný odkaz jsi za celou tu dobu nenašel, tento už jsem dáváš po třetí...
;-)
Co to máš za "zlozvyk", podepisovat se na konci každé své reakce
>:-[]
Avatar - wikinko
22. 1. 2010 22:03
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
audi ma u mna specificku kategoriu, nazyvam ju 'kvazipremia'. a ano, lexus je premiou viac ako audi. ako som pisal, je to len drahsi vw, tak ako infiniti je drahsi nissan, alebo alfa je drahsi fiat. audi medzi premiu nepatri.
nechcem tu ako miestny maskot vymyslat vlastne triedy ako napr. supermainstream, ale ked audi A3 je premia, tak golf VI je potom asi uberpremia :-) a bmw1 je z vesmiru.
22. 1. 2010 22:14
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Tak jediný, co si asi napsal dobře je to, že BMW je oproti ostatním z vesmíru.
Avatar - wikinko
22. 1. 2010 22:25
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
ked suhlasis ze je bmw z vesmiru tak potom asi suhlasis aj s tym, ze audi nie je premia. ako moze byt premia aj audi, ak bmw je oproti nej ako z vesmiru hmmm?
22. 1. 2010 22:35
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Řekl bych, že tobě něco vysvětlovat je naprosto zbytečný. Hmmm?
neregistrovaný "misiak"
22. 1. 2010 22:54
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
sudis podla seba ty zaryty GTI-ho ritoliz?

Navtechu, zamysli sa nad sebou, si totalny odpad a zumpa. Vymlety alkoholik!
22. 1. 2010 23:13
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Nefunguje ti hate-list, ty pětatřicetiletý negramotný embryo?
22. 1. 2010 15:38
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Jo, tenhle žalozpěv je tu poměrně populární, Rolls je jen trochu upravenej Bentley a ten zase vlastně okopčenej Phaeton, kterej ovšem vychází z Passata, ten ovšem je vlastně jen trochu protáhlej Leon, kterej tedy vychází z minulého Pola, auta, který je v rámci možností v podstatě jen uprávená stopětka... ta stopětka, co ji paseš šestnáctej rok ve stodole.

Jo, jo, všechno souvisí se vším, zejména některé garáže... ;-)
Avatar - iudex
22. 1. 2010 15:42
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
>:D :yes:
Avatar - white label
22. 1. 2010 18:07
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
:yes: >:-[]
neregistrovaný "nrV"
22. 1. 2010 21:36
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
"Stopětka"? Co to je? tím jsem v životě nejel. Když už tak "stodvacítka", v tom jsem dělal autoškolu. A garáž, z toho mám teď skladiště, takže auto musí nocovat venku. :-)
Avatar - chlapecx
23. 1. 2010 00:15
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
chudák autí, dky mu musí bejt zima:-)
No 105tka je asi jen trochu slabší motorizace v tý 120cítce, aby to bylo levnější, 120 byla jednadvojka s 36 kW a 105tka byl litr s 33 kW takovej Juniorek, aby to vyšlo levnějc no:-)
Avatar - Katikakus
22. 1. 2010 16:29
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Premiovou A3 muzes dnes mit uz za necelych 300 tis.: [odkaz]

Holt, nekteri drzi ceny a kvalitu, jini...

Diky tomu, ze se moc neprodava, zastavuji na tyden jeji vyrobu:
[odkaz]
22. 1. 2010 16:55
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Jo, tři sta kolíků, ale bez daně. Což není pro obyčejné kupce. ;-)
23. 1. 2010 14:48
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Ja si myslim, ze u VW je obtizne dat ceny tak nizko dolu u Aut typu A3, jelikoz to bode ohrozovat dalsi vyrobku od VW-Seatu-Skody...okolo 300-400tisic

Ano u vyprodeju ci skladovek to jde ale je to velmi nebezpecna hra!

S prichodem A1 verim, ze zpousta novych kupcu ceka na neco noveho, A3 preci je jiz dost okoukana.
Avatar - Dinar
22. 1. 2010 13:30
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
:-) :yes:
22. 1. 2010 15:33
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
:-) :yes:
22. 1. 2010 17:15
Re: Tour fakt atakuje inú triedu ....... malé autá .... : ).
Ano vicemene souhlas a opravdu :yes: pro A3, BMW nejak osobne nemusim ale to je jenom muj problem! >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 1. 2010 15:36
Megane...
... mi dělá radost - dnes bez nadbytečných slov :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 1. 2010 15:57
Megane...
Málem jsem si ustřík >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 1. 2010 16:02
Tour vs O2
Nezná někdo poměr prodejů O2 vs. Toura? Myslím, že by to mohlo bý zajímavé číslo.
K tabulce prodejů. O2 válí na plné čáře, opravdu jde vidět, že češi se češi v tomto případě ubírají správným směrem. Co mi ale dělá menší radost je pořadí za O2. Ceed, Megane, i30...No, co si o tom myslet, mnohem raději bych tam viděl Astru, Golfa, ale i raději toho Focuse, než toto. Nic proti nim, ale jak řekl GTI, ne vždy je dobré řídit se cenou.
Jinak taky :yes: :yes: pro BMW 1! Tento krasavec si to zaslouží.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
22. 1. 2010 16:22
Re: Tour vs O2
Co se Octavie týče, považuji nárůst prodejů za logickou reakci na snížení ceny... a říkám, že už bylo na čase :-). Octavia nemá mnoho velkých slabin a tak je cena hlavním důvodem, proč případně Octavii nekoupit.

K dovozové špičce - jsou to auta s nejlepším poměrem hodnoty a ceny, i když ne nutně v tomto pořadí. Navíc nás může těšit úspěch Hyundai, je to přece také náš domácí model. Ty jako první zmiňuješ Astru... ale jistě chápeš, proč právě Astra skončila tam kde skončila, ne?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 1. 2010 17:48
Re: Tour vs O2
Právě ten poměr hodnoty a ceny. To asi bude ještě dlouhá léta hlavním faktorem při koupi nového vozu, to je v našich podmínkách logické, to je pravda.
Jasně, chápu, ža Astra letos tak ztratila, protože letos přijde nástupce, ale takový Focus neztratil tolik a taky je v důchodě. Kdežto naopak některé zbrusu nové modely taky nijak neoslňují, takže myslím, že stářím to nebude. Češi asi Astře H nepřišli na chuť.
Myslím ale, že můžem být pyšní, mít za nejprodávanější model celkově O2 je hezká vizitka ;-)
Avatar - Emel
22. 1. 2010 19:37
Re: Tour vs O2
Focus má dvě hlavní výhody - jednak image nejsportovnějšího vozu třídy (viz podvozek apod), jednak zajímavé ceny. Opel jako takový se potácí v problémech, Astra ničím nezaujala a je hodně drahá.

Z toho, že je Octavia II nejprodávanější, bych žádné závěry nevyvozoval. Nejprodávanější byla Škoda vždy, bez ohledu na kvality konkrétního auta. Na Favorita bychom asi tak pyšní nebyli...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 1. 2010 22:12
Re: Tour vs O2
Myslel jsem to tak, že vždycky byla nejprodávanější malá Škoda a ted O2, auto přeci jen dražší a na vyšší úrovni než Fabia, nebo v minulosti Felina a Fáčko, chápeš co tím chci říct?
Avatar - superkutil
22. 1. 2010 16:07
Neuvěřitelný, jak jdou stále Češi po škodovkách
Přitom je to předražené auto s lehce nadprůměrnou kvalitou. Takový Focus nebo C-MAX od Forda udělá za stejné peníze lepší službu. Ale je to hodně zkreslené nákupy firem, které nabízejí operativní leasing. Ty všechny berou Oktávky, protože se jako ojetiny dobře prodávají.

Zajímavá byla třeba i akce Opela, který prodával nabušenou Merivu za 290tis.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2010 16:22
Re: Neuvěřitelný, jak jdou stále Češi po škodovkách
predrazeny? proc myslis?
22. 1. 2010 17:17
Re: Neuvěřitelný, jak jdou stále Češi po škodovkách
Jako ojetiny dobre prodavaji? :-!
Ve vetsine pripadu si je odkoupi zamestnanci za 80tis. ;-)
Avatar - Ji/Ri
22. 1. 2010 22:38
Velký malý diskutér
....gti, konečně zase článek, kde se můžeš realizovat, co? Jj, tady kraluješ...ale stále jsi mi neodpovědět u Panamery... to už není ani tenký led, ale velká neznámá..... ;-) :yes: ;-) :yes: >:D :-!
Rozbalit vlákno
0
24. 1. 2010 22:25
Gratulace
všem, co si pořídili nové (někdy i vysněné) auto a užívají si tu svobodu a volnost. A další gratulace směřuje ke všem výrobcům, kteří umějí prodávat své produkty.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
25. 1. 2010 02:01
Re: Gratulace
:yes: ;-)

P.S. Líbí se mi na tobě, že nejsi jen nějaký "prvotní význam" svého nicku... :-)