Neřekl bych, že Fiat nepropaguje, reklamy na Tipo jsou hodně vidět. A ceny má taky dobré. Je to jen v nesmyslném stereotipním myšlení Čechů... :-O8-s Přitom vnitřní prostorností, komfortem jízdy i designem Tipo Rapid doslova deklasuje, nemluvě o standardní 6st. převodovce i u základní motorizace a nesmrtelný čtyřválec Fire i nadprůměrně spolehlivý nafťák 1.6 M-Jet, který se i nadále obejde bez vstřikování močoviny... :-O Ovšem jakmile se objeví Scala, Tipo hatchback proti ní nebude mít moc šancí, o tom žádná (pokud tedy Škodovka u Scaly brutálně nepřestřelí cenu). O to cennější pak u řady Tipo bude sedan a hlavně kombík! :-)
Google našel tohle... to je teda článek z června, s prodeji za 2017
[odkaz]
Dacia sice tvrdí, že prodala soukromým kupcům čtvrt milionu aut... jenže Sandero má celkově (tj. všem zákazníkům) na kontě 215t prodaných aut v Evropě dle focus2move.com a 195t dle carsalesbase (carsalesbase má čísla jen za "malou" Evropu bez Ruska, Turecka, Ukrajiny atd.). Za 2018 to bude +- stejné.
ve všech "odborných" diskusích opovrhované značky nejvíce rostou. Peugeot, Citroën, Volvo...
Že by absence šestiválců zase tolik nevadila? Že by extravagantní vnější design nebo uspořádání interiéru ve skutečnosti nebyly takový problém?
Pokles prodeju je jiste zpusoben i neustalym zvysovanim cen. Jeste nedavno nebyl problem sehnat nizsi stredni tridu za 300 tis. Dnes za tuto cenu sezenete pouze Rapid a Tipo. Vzdyt napr. Octavia III stala pred 5 lety od 335 tis - a dnes od 438 tis :no:
I takova i30 je dnes o cca 100 tis drazsi nez predchozi generace.
A jeste jeden postreh - plan Skodovky byl prodat v CR v roce 2018 kolem 8000 vozu Karoq- a realita je 6500. Clovek by si rekl, ze pokud prodeje nenaplnuji plan, ze vyrobce snizi cenu, ale opak je pravdou ...
Je to tak. Ceed až +100 meziročně. Výběhový Golf v základu snad 90 tisíc navrch a Mazda 3 se už nevleze pod půl mega. Ideální doba pro nákup levného kompaktu už je fuč, s výjimkou Tipa a Rapidu.
Pokles je kvůli novým normám údajně jen z 1/3. Zbytek je nezájem lidí o kupování nového vozu, ať už je to z důvodu zdražení, komplikovanosti či čekání na novější modely. To, že je to kvůli normám, jsou jen lži automobilek a kopírujíc to média, aby vytěžili i poslední korunu z davu potencionálních zájemců. Vždyť je z logiky věci, kdyby někdo v automobilce tak špatně nachystal homologaci, že by jí to ohromě ovlivnilo na prodejích, tak by už na své židli dávno neseděl. A že těch židlí a automobilek je.
V jedné místní firmě vyrábějící součástky pro několik automobilek již teď řeší, co s výrobou. Ne že by to měli zabalit, to ne, ale zatím snižují provoz zaměstnancům o několik hodin měsíčně a stroje, které byly vytíženy na 100% teď údajně jedou na cca 80%. Během 3-4 týdnů se uvidí, jestli se začne snižovat stav, nebo doplní volné kapacity.
Něco podobného, ale to jsem tu už psal před vánoci, mi potvrdil i známý, který dělá v DE pro BMW.
Ale určitě se shodnem na faktu, že to nejsou stěžejní modely, bez kterých by se neobešly. Jinak sem tam nějaký model chyběl, ale co jsem navštěvoval dealery a koukal na net, tak český trh nebyl až tak zásadně a dlouhodobě zasažen a hlavně kdo akutně potřeboval auto, měl alternativy.
Mnoho lidí tvrdilo, že se trh vzpamatuje do 11-12 měs./18. Zatím to vypadá tak, že trh se vzpamatoval mnohem dřív, jen někteří chtějí neustále růst a prodávat další a další auta. Uvidíme v tomto Q, ale moc nadějí bych zvýšení prodejů nedával.
PS: je to podobné, jako již od začátku prosince řeší výrobci telefonů (Apple, Samsung a další) převis nabídky nad poptávkou.
Popravdě jsem od září našel pokles jen u Renaultu a samozřejmě hlavně koncern.
Jak píšu níž, Škoda stopla prodeje úplně. Myslel bych, že třeba růst Peugeotu bude na úkor těchto "hříšníků", ale ne, mají rovnoměrné výsledky celý rok.
Souhlas, že mantra neustálého růstu je hloupá.
Svět se kvůli WLTP nezboří.
Těžko říct. Honda se jako vždy cenově nepodbízí a z nějakého důvodu musíš (dlouhodobé) akční ceny lovit někde v PDF, zatímco v konfigurátoru straší Civic Junior za půl mega. Fiat má Tipo (které trpí na domácí konkurenci), 500X, 500L s poněkud pošramocenou pověstí...a to je asi vše, co mohou v ČR ve větším měřítku prodávat.
Pro Japonské výrobce je evropský trh tak malý a nezajímavý, že ho vůbec neřeší. Nemluvě o mizerné marži, která díky evropským pomatencum je. Evropa je díky Bruselu na palici.