Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun
Diskuze (82)
Segment luxusních aut pokračuje v útlumu. Vítěz dosáhl jen osmičky registrací, kromě Němců bodoval pouze Lexus a také Jaguar.

Celý trh v této třídě zaznamenal přesný čtvrtinový pokles. Zatímco před rokem našlo nové majitele 36 luxusních vozů, letos pouhých 27, tedy o 9 méně.

V žebříčku se ve čtvrtém měsíci roku 2012 objevila sedmička modelů, šest z nich se vtěsnalo do tentokrát poněkud širší Top 5. Palmu vítězství si do Ingolstadtu odvezlo Audi A8, které má na kontě stylových 8 registrací. Patří mu tak aktuálně skoro 30 % segmentu. Druhý Mercedes-Benz S jich zaznamenal šest (22,2 %). Třetí BMW sedmičkové řady má na kontě jen pět kusů (18,5 %), čtvrté Porsche Panamera pak tři (11,1 %). První pětku uzavírají společně japonský Lexus LS kupé CL od Mercedesu (2, 7,4 %).

Žebříček by nebyl kompletní bez Jaguaru XJ, který si odvezl domů jediný zákazník. Minulá novinka Hyundai Equus a Volkswagen Phaeton mají tentokrát nulu, Maybach už zřejmě žádný nepřibude. Stále platí to, že ve statistikách SDA jsou vedeny samostatně jen některé modely. Třeba Maserati Quattroporte, nebo Aston Martin Rapide byste v nich hledali marně, což je, pravda, poněkud zkresluje.

Ve srovnání s loňskem Audi A8 vyšplhalo vzhůru o 4 registrace, jenže v jeho případě to znamená dvojnásobek, tedy +100 %. Limuzína třídy S si naopak pohoršila o 62,5 %. Ztratila totiž rovných deset aut ze 16. BMW řady 7 má úplně stejně jako v dubnu 2011. Panamery byly před rokem čtyři, u ní to znamená -1, respektive -25 %. Lexus LS hlásí stejně jako Audi dvakrát tolik, ale v jeho případě se tento údaj týká jednoho jediného exempláře, o který se jeho počty zvýšily. CL má o třetinu méně, luxusní kupé se zhoršilo o jeden kus. Doplňme ještě výsledek XJ, byť je až sedmý: -50 % a -1. Titul skokana tedy náleží A8, loserem je naopak S-Klasse.

Celkový trh v prestižní kategorii za první třetinu roku klesl oproti stejnému období letopočtu 2011 ze 160 na 102 registrací, tedy o 36,3 %. Ani to není příliš lichotivé číslo, byť se z minulých -39,5 % obrátilo směrem vzhůru.

Audi A8 navýšilo svůj náskok před úhlavním bavorským nepřítelem z Mnichova už na čtyři kusy. Má jich 31 (30,4 %), zatímco „sedmička“ 27 (26,5 %). I takový drobný náskok může být ve finále rozhodující, do prosince je ovšem ještě daleko. Bronz udržel Mercedes S, ale ten už ztrácí (18, 17,6 %). Panameře se o další tři exempláře z minulého jednoho vzdálil, ta zůstává čtvrtá (14, 13,7 %). Nejlepší pětku doplňuje kupé CL s trojcípou hvězdou (4, 3,9 %). Jaguar XJ s Lexusem LS mají po třech a Hyundai Equus s Phaetonem jen jediný kousek.

A8 si pohoršila o 18,4 % za první čtyři měsíce předchozího roku bylo zaregistrováno 38 vozů, letos o sedm méně. BMW řady 7 spadlo o 30,8 % (z 39 kusů). Mercedes S má -60 % (již zmíněných 18 aut místo 45). Loni se touto dobou dostal do čela. Panamera se nezlepšila ani nezhoršila, Mercedes CL vykazuje nelichotivých -66,7 % (-8). Šplhouna v aktuálních výsledcích nemáme žádného. Dvoutřetinový pád má na kontě kromě CL ještě Phaeton, na kusy ztratila nejvíce třídy S (-27).

Mezi vznětovými motory zvítězilo A8 se šesti kusy (75 % ze všech). Série 7 se s „eskem“ rozešla smírně, oba modely si připsaly pět kusů. Ovšem zatímco BMW se s benzinovým agregátem neprodalo ani jedno, Mercedes právě jeden, takže podíl CDI činí 83,3 %. Panamery spalovaly naftu dvě (66,7 %), i jediný nový Jaguar XJ poháněl turbodiesel. Neměli bychom zapomenout na dvojici hybridních Lexusů LS.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v dubnu 2012
KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
Období4/20121-4/20124/20121-4/2012
Audi A883129,6%30,4%
Mercedes-Benz S61822,2%17,6%
BMW 752718,5%26,5%
Porsche PANAMERA31411,1%13,7%
Lexus LS237,4%2,9%
Mercedes-Benz CL247,4%3,9%
Jaguar XJ133,7%2,9%
Ostatní modely020,0%2,0%
CELKEM27102100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (82)
Avatar - Bristol
17. 6. 2012 13:29
Re: JASNÁ VOLBA
Jeste nezapomen na XJ ktere je rovnez ve forme a auto pro jiny typ lidi nez co si kupuji nemce...pak uz je skutecne malo smysluplnych alternativ-v uvahu pripada jedine ponekud zelenejsi limuzina od lexusu...
Avatar - Norge
30. 5. 2012 00:51
Re: Top klasse
..bla,bla,blaa ... konkretny produkt bol aj Phanton ...ty rozhlad >:-[]
Ja som vlasnil Skodu,VW aj Audi ...jazdil som s Audi8 aj s S8, aj BMW7 aj S-klasse ci LS od Japan ..a dokozem to porovnat ... jednu S-klassu v longu mame v rodine uz 12.rokov ! ..a nejaky test, je tak argument pre teba, ..skutocny argument je vozidlo, ktore aj po rokoch dokaze plnit na co bolo skonstruovane a poctivno sluzi ! ..ktora edicia A8 je komfortnejsia ako S.klasse ?! ...
O nejakej limo a a A8 ani nehovorme, na zadnych sedadlach v zadu nevydrzis dlhsie ako 600km. aj ked sa tak krasne design. podarili ,,, a S-klasse sa to neblizia ani z rychliku ..
A o smiechu tu nepis, lebo sa iba strapnujes, ... porovnavat A8 a S.klasse ...to su tak rozdielne zamerania aj ked v jednej triede ..a ta trieda je pre ludi co sedia vzadu, a na to Audi nema, ..ked tak vase Bentley, ..ok, ..ale inak ... uterak na celo ...
A tvoje invektivy a moju osobu, iba vyjadruju tvoje IQ priatelu ... V garazi mam roky MB preto, lebo mi verne sluzi narozdiel od vozidel k koncernu aj E-klassa aj veteran ... A ci sa ti to paci a ci nie Audi A8 nie je plnohodnotne limo, a nikdy nebolo, aj ked sa na to pokusa hrat ... skusali to uz volakedy davno v Audi 200 a nist .. Audi ok : avangarda, sport, quattro, a nuda..., od MB sa ucili mnohy a stale ucia a neminaj ingoust ...ja som mal pristup k autam o ktorych ani netusis ..a moj rozhlad je ok ;-) ..akurat celkom nerozumiem preco ta tak irituje, ze mam rad MB ... >:-[]
...ked zadne sedadla tak RR a S.klasse ...a to plati uz desatrocia !

Uz som ti raz napisal, ze nechcem s tebou diskutovat, ..ale tebe sa to asi paci, tak prv nech si vobec dovolis !! ..zametat cudzi koberec, pozri sa na ten svoj..a precitaj svoje prispevky pod koncernom a potom si dovol nieco plkat o MB o mne ...lebo vies velky prd, s kym mas tu cest, priatelu ...
Avatar - white label
27. 5. 2012 23:55
Re: Top klasse
Velmi ti chybí rozhled, přehled a především "značkový" nadhled, který tu má např. nick MT, tvůj problém je v tom, že tu modlu (MB) máš tady právě ty, já hodnotím konkrétní produkty nikoli podle loga na kapotě, ale podle mnou vnímané celkové kvality, proto rozhodně existuje dost případů, kdy bych tomu "konzernu" přednost nedal, naštěstí nejsem značkově tak zaslepený jako ty, viz tvé "ultrapromercedesovské" příspěvky nejen v této diskusi... :*) >:-[]

P.S. Jinak se podívej na aktuální srovnávací testy tvé (pomalu vysloužilé) "božské" S-klasy s tou "třídně nepatřičnou" A8 a zjistíš, že se tu směješ především sám sobě... ;-)
27. 5. 2012 23:41
Re: Lidé v ČR
K první větě, přesně. Auta můžeš klidně přeskakovat. Tomu se ani nedá říkat předjíždění. >:D Nicméně pro mne je výkon spíš vedlejší produkt počtu válců. Mít o něco méně, tak se vůbec nic nestane. Tohle číslo není to podstatné. Je to o tom klidu, pohodlí, které plyne mimo jiné z toho, že auto jede bez jakékoli známky námahy a stresu. Všechno dělá s naprostou samozřejmostí.
Avatar - Norge
27. 5. 2012 23:27
Re: Top klasse
..iba tak na okraj : tak ak si si to nevsimol , tak tvoj prispevok reagoval na ten moj, to po prve... a po druhe, iba to co uz bol napisane trochu vyssie : ..no hlavne, ze v tom mas jasno !

Ak dovolis, vyjadrim svoj nazor s mojich skusenosti, kedy ja uznam za vhodne ! ;-)

Nebudem ti brat modly s logom konzernu, ..ale tiez nebudem v klidku, ked citam ako sa tu prezetuje a argumentuje... Audi vs Mercedes-Benz ... v tejto triede ..ale no
>:D