a to sa tusim v cechach uz predava aj 5dverak alebo nie? Opravte ma ak sa mylim, na slovensku pride 5dverak samozrejme ovela neskor.
Takze celkove prve miesto pre citigo je v celku bez prekvapeni ;-) , druhe miesto picanto opat myslim ziadne pochybnosti, uvidime ci ho preskoci panda bdue to este zaujimave,
kazdopadne trojica citigo panda picanto bude na vrchu, Ka-cko, Aygo - urcite pojdu dole tieto auta nemaju stale rovnomerne predaje ale tzv narazove - raz predaju vela raz skoro nic, ocakavam pad Kacka o mesiac aj Ayga a aj C1 klesne.....
citigo, panda a picanto - jasna veduca aj kvalitativne najlepsia trojka
Re: vyzera to tak ze boom menom citigo pomaly uticha
Tak to není o bublině..
Cíťa je objektivně nejhorším autem z top 10, přičemž, psal sem to už několikrát, prodeje jiným subjektům než dealerům (kterým ty auta stojí na dvoře) se nekonají... Citigo, podle mne dlouhodobě neudrží ani to rel. těsné vedoucí místo, koupě Citigo v této třídě je holý nerozum, konkurence je dál (není to ani tak o ceně).
Takže dealeří už naplnili svoje kóty a teď už to nemá kdo kupovat...
Re: vyzera to tak ze boom menom citigo pomaly uticha
>:D Wolffe sorry, ale jsi pako... Aktuální termín dodání na Citigo je cca 5měsíců a dealerům stojí auta na dvoře? Tak se jdi k těm dealerům podívat... Nehledě na to, proč by měli dealeři skladovky registrované? Tady nejsi u Hyundaie, který si tímto způsobem vylepšuje statistiky dlouhodobě. Jinak pětidvéřák se už sice nabízí, ale na prodejně ho asi ještě nikdo nemá. Citigo má jediný problém a to je málo vozů určených pro český trh, jinak samozřejmě jako všichni v tomto segmentu, mini vozy jsou v ČR na okraji zájmu. Co spíš vidím jako problém, je absolutní nezájem o novou Pandu. Z venku je to moc pěkné auto, ale za 200tisíc bez klimatizace je to úlet, který našinec zjevně nepřekousne.
Re: vyzera to tak ze boom menom citigo pomaly uticha
Rozdíl mezi nejlevnějším 5D citigo a pandou je 9 000 Kč (205 900 vs. 214 900). To se už podle mě vyplatí připlatit za silnější motor, kryté plechy na dveřích a stahovací zadní okýnka. Jinak ale asi nemá smysl kupovat pandu v základu, ale ve výbavě Easy, tj. od 224 900, pro citigo je obdobně použitelná až Elegance od 219 900.
Re: vyzera to tak ze boom menom citigo pomaly uticha
Jeden měsíc se prodalo více kusů a ty z toho děláš závěry. Je to spíše náhoda, nějaký jednorázový nákup nejspíše nějaké firmy, nebo organizace. Dál bude zase ticho po pěšině v zajetých kolejích.
Ford Ka:
Leden 14 ks
Únor 21 ks
Březen 35 ks
Duben 105 ks
Tedy, pardon, Ford Ka - pro mne překvapením, nutno dodati příjemným. Neb bylo toto autíčko IHMO neprávem kupujícími opomíjeno, snad tedy tento výsledek není jen výstřelem do tmy - ceny nastaveny optimálně, vše ostatní modrooválná klasika (včetně pro mne težko stravitelného interéru). Kdo nejeví zájem o domácí produkt, či italskou 5OOstilovku, může smělě Ka volit. Jináč někteří jedinci asi o víkednu sledovali SP ve veslování, neb jejich výrok jest tím pověstným plácnutím veslem do vody ;-):yes: Tož tak.
Stejně mě stále baví jedna věc. Nikoho nikdy tady v Čechách mini auta nezajímala, přijde Citigo a najednou prodeje miniaut vzrostou o prodeje nové škodovky. >:D Příčina je nasnadě. >:D To už je fakt posedlost.
Ano, prodeje této třídy jsou minimální, ale jakmile se to začne prodávat se znakem Škoda, najednou se prodeje třídy zvýší o nějakých 25% a Škodovka je na prvním místě, kdy překonává mnohem lepší městská auta.
Tož ano, posedlost. A zapaťpánbůh za ni. Neb dává práci docela slušné části populace zde doma (a na Slovensku). Tak pak tedy nechápu proč s tím má někdo problém. Tož tak.
A jeje, zas škoda a nějvětší exportér v čr..... Trošku nuda, tohle už sem četl 1888888888888888888888888888888888 x
Možná by stálo zato se zamyslet proč a kde sou ti další a díky komu jsou tam kde jsou. A to že stavět ekonomiku na autech je docela chabý, resp. hodně chabý.
Čím víckrát to čtu, tím větší odpor. Některý ty věty znam už nazpamět, jak chudák škoda v 1991 a jaké krásy tam jsou ted a jak máme být hrdí (na co??) že se tam něco produkuje pod značkou škoda atd.
To si trošku protiřečí, pokud se tu oháněči tím že to živí lidi budou tímhle ohánět, tak kdyby to neslo značku Mahindra, tak je to úplně fuk nebot tu stále budou makat češi a stále čeští subdodavatelé (vedle těch zahraničních) budou něco dodávat.
Takže z pohledu že to živí lidi je fuk kdo to vlastní. Podstatný je kolik vyrábí a kolik zaměstnává lidí.
Z pohledu automobilového, tak já nevím, být hrdý na Fabii >:D >:D
Nějak mi uniká na co, na oholeonou výbavu v základu, plastový interiér, každá serepetička za tučný příplatek enbo v rámci jednoho z miliardy paketů, který když tam anrveš letí cena do oblak ; na motorové zázraky typu 1,9 SDI nebo 1,2 HTP nebo ted slavné TSI s rozvodáky :-) >:D
Nebo na výkřiky hypermoderny jako Superb I s 2,8 V6 což byl motor postavený na základech VR6 z poč. 90 let >:D
Nebo na dodané podovozkové platformy od VW, to vše je ukázka českého umění, že.
Jedno technika od němců, o druhým radši nemluvit. A do roku 1999 žít z toho co vyvinul totáč, akorát tam přidat litáky, ostřikovače, katalyzátor a vstřikování a posléze trošku jiný plechy na kastli.
Tomu říkám úspěchy, to uměli i v rusku s postupem let tam přidat pár serepetičke a nálepek, z 5 ti laků rozšířit na 20 a vyžít s tím ještě 14 let :o))
A v konečné fázi posedlost národa že škoda je základ státu.
To je věc která je mi proti srsti naprosto nejvíc.
Protože mnohdy stačilo otečit list úvodní strányka už tam tyhle oslavné ody byly. A za těch xy let už si to člověk pamatuje nazpamět.....
Opakování je matkou moudrosti, tenhle slogan ale zřejmě někteří novináři vyznávaj do morku kosti neb už 15 let píšou jedno a to samý.... A pak ty objektivní srovnávací testy že, jedno boduje zpracováním tlačítek, ale někaj ztrácí 15 cm na zadních sedačkách, 40 Hp apod....
Ale prostě vyhraje příkladně zpracovaný a světový vůz škoda, splnující prvotřídní evropské nároky s 15 let starým podvozkem >:D:-)
To úplně nevím. Myslíš, že kdyby se škodovky prodávaly v ČR méně, tak už by té části populace práci Škoda nedávala? Rozdíl by byl jen v tom, že by se toho víc odvezlo do zahraničí. Nebo to vidíš jinak?
Ano, i přes zdánlivě vysoké prodeje ve třídě je citigo u nás nejméně prodávaná Škoda a dosahuje například sotva desetinové prodeje, co fabia. Takže i když se čekalo že ve třídě bude opět nejprodávanější s podílem někde kolem 30%, tak trh s mini je u nás pořád hodně zaostalý a i přes značný nárůst tohoto trhu zůstává třída mini stále na pozadí za ostatními.
Promiň, ale o volovinu se nejedná, chce to umět číst. Vůbec mě nezajímá, kolik se prodá ostatních škodovek, to s mým příspěvkem nemá nic společného. Já jsem narážel na to, že když se začal prodávat Citigo, prodeje miniaut se zvýšili o prodeje Citigo a to auto se hned dostalo na 1. místo. Kdyby celkové prodeje zůstaly konstatní a došlo jen k přelivu zákazníků od Pand, Káček a spol., neřeknu v tomto směru ani popel, zákazníci tohoto segmentu by holt jen přešli na podle nich lepší auto (ačkoliv by se o tom dalo dost dobře pochybovat, zda lepší). Zde je ale jasně vidět, že se prodává jen proto, že je to nová škodovka, což jsem prezentoval jako jisté společenské a velmi hloupé směřování.
Ale jinak souhlasím, že ve srovnání s jinými třídami je tento efekt ještě malý, ale tam nemáš možnost sledovat příchod Škodovky do jiné třídy, kde se projeví ta posedlost, jak jsem to slušně nazval. Třeba někdy Škoda začne dělat MPV a to bude teprve terno. >:D
Nová panda se začíná chytat drápky na prodejním stromu a v ČR uzme minimálně druhé místo na VW3. V Evropě to bude mít IMHO lepší. Nicméně by mě zajímalo, která flotila nakoupila ta káčka - Vodafone?
Nedávno tu v článku a autech manažerů padla zmínka, že jejich česká ředitelka jezdí v pašíkovi chrochtá taky. K nám jejich lidi jezdí ve fiestách, vždycky zaberou celé parkoviště... >:D
Passaty má vyšší management. Dokonce tu je i Passat CC, ale to je vrchol. Jinak je vozový park FF, Golf a byly rangery pro lidi v terénu. Najdou se i hybridy, ale to je jen pár jako ukázka zeleného myšlení. Jsou i Ford galaxy a Golf plus, ale to jsou spíše výjimky. Pak auta na převozy všeličehos jako Tranzit, nebo Transporter. U O2 se naopak jezdí výhradně na Škodovkách. Fabia a Octavia. Vyšší vedení pak má už auta bez brandu a je tam širší spektrum. Například CEO T-Mobile jezdí v nové A8.
děcka, než se tady nesmyslně pohádáte o pár jednotek kusů v prodejích, uvědomte si, že český trh s minivozy je v evropském měřítku zcela irelevantní....
Měsíčně se v ČR prodá 600 mini-aut...
V Itálii (i v době krize) je to 24 tisíc....
čili jestli vás zajímá jak si auta z NSF reálně vedou, dívejte se třeba do Itálie nebo Francie... Ne na český dvoreček....
Čísla z Itálie: [odkaz] (UP se tam prodává druhý měsíc....)
vyjmenoval jsem jen pro ilustraci modely na bázi Pandy a jejich prodejní čísla.... Nehledej v tom složitosti.... Jinak uvidíme, jak se NSF bude v Itálii dál dařit, zatím je to furt začátek.....
Tak to máme na stole, Panda po vskutku chválihodném dlouhotrvajícím třídním postavení postupně opouští pozice královničky třídy. A že je to zrovna v době příchodu nové generace? To je právě příznačné, těžiště zájmu totiž jistě nyní není v "kulatých čtvercích", bárbínovském akcentu celku a velmi sebevědomé ceně. Jsou tu totiž jiní. A jak vidět, když Ford pochopí, o co v této třídě jde, to jest především o co možná nejnižší cenu, pak se mohou počty prodejů vyšvihnout i u Káčka k opravdu třídně nebetyčným výškám. Jediný vůz tabulky, který však svá čísla může považovat za základní, nikoliv konečná je... CITIGO. Jistě, zájemci evidentně čekají na paket 4+4, tedy se... čtyřmi dveřmi.
Přesto, v rámci objektivity musíme Pandě přiznat jisté právo třídního přitažlivce. Skutečnost, že vůz této velikosti může být současně ústředním modelem značky velkoryse přehlédněme a dopřejme pandě pár sekund diskusní slávy - malé praktické autíčko. Nic více, ale uznejme, že ani nic méně. Neurazí, nenadchne. Fiat...
Ka boduje samozřejmě výbornou cenou a venkovním stylem (Bond o tom přece ví své...), je to auto, na které se člověk vždy rád podívá. Auto, co má švih a sluší každé dívce.
No a pak je tu samozřejmě ten, který umí, ŠKODA CITIGO. Veliký zevnitř malý zvenku, doslovný škodovácký zázrak, veliká sedadla, tak veliká, že si je klidně můžeš nechat vpasovat třeba do... Brava, pokud se tam vejdou... Proč to píšu, člověk musí vědět, na co automobilka míří, jak svůj model konfiguruje, jestli pro rostlého a dobře živeného středoevropana, či pro iškrdlíka tanečních parketů...
Naživo velmi překvapí, ba doslova šokuje svou krásou, stylem a vyvážeností samozřejmě tohle - [odkaz] avšak i naše národní variace snese ta nejvyšší třídní měřítka.
Tak pamatuj - rozvor - CITI 242 cm, Panda 230... 8-s Mrkni též na šíři ve výši ramen. Nic pro uzenáče. Myslím u CITIho.
Je opravdu komické, jakou má GTI radost, že nová Panda ZATÍM na českém trhu není v čele pelotonu. On se jí totiž ve skrytu duše velice bojí (i když by to nikdy nepřiznal), protože si moc dobře uvědomuje, jaké nebezpečí tohle auto pro NSF představuje. Proto ty opakované posměšky a urážky na její adresu. Jeho neustálé omílání toho, že NSF má oproti Pandě výrazně delší rozvor je už trapné. Ano, má, ale nová Panda má také výborně využitý obestavěný prostor a tenčí přední opěradla, rozvor prostě není vše. A při otáčení v úzkých městských prostorách je kratší rozvor výhodou. K tomu přidejme mimořádně zdařilý ČTYŘVÁLEC 1,2 l, žádné holé plechy v interiéru, žádné holé plechy v kufru, STANDARDNĚ pětidveřovou karoserií, přední opěradla s normálmi opěrkami, otáčkoměr běžné čitelné velikosti a nesrovnatelně povedenější vnější i vnitřní design a hned je jasno, kdo je v současnosti lídrem třídy.
Není pochyb o tom, že by nová Panda mohla být vzhledem k současným poměrům na českém trhu trochu levnější, ale lze očekávat, že Fiat ČR po několika měsících příjde s nějakou slevičkou a pak to bude opravdu přesná trefa do černého! Pando, drž se - v českém VWlandu to nebudeš mít lehké, ale máš na to!
Předpokládám, že i ty máš upřímnou radost, že náš produkt obsadil (konečně) první příčku tabulky. Byl by přece nesmysl radovat se z toho, že nějaký produkt třeba z itálie je úspěšnější než naše tradiční značka.
Co se týká té ovladatelnosti ve městě, na tu má vliv především velký rejd... Rozvor je důležitý pro poměry v kabině, zejména tedy na délku. A dalším podstatním údajem o komfortu v kabině je samozřejmě vnitřní šířka. Už jsi si zjistil jak na tom je panda? :-)
Predstav si kruznici s pozadovanym polomerem zataceni a pak si na teto kruznici zvol dva body, jejichz vzdalenost je rovna rozvoru. Pak spocitej uhel (tj. rejd) mezi tecnami ke kruznici v techto dvou bodech. - To jen k hlubokomyslne vete, ze na ovladatelnost ma vliv _predevsim_ rejd.
To sis tradičně popletl, neporovnávám Pendolíno a F500 v ulicích Říma, nýbrž dvě auta jejichž rozdílnost rozvoru se právě v tomto argumentu dokonale vytrácí. A naopak problém v absenci malého rejdu je citelný například právě u toho F500... (novou pandu jsem nejel).
Jinak máš obecně samozřejmě pravdu, že je rozdíl v ovládání vozu na rozvoru tří metrů a pandy v úzkých uličkách, o tom není sporu.
Psát stylem, že Panda je nebezpečí pro NFS ukazuje, že se Panda musí o své místo na trhu bát. Tohle je ukázkově nevhodně formulovaná věta, u Fiatu by tě za ni nepochválili.
Mimoto, v Pandě člověk sedí jako na židli, to moc pohodlné na delší cesty není. Ty mluvíš o mimořádně zdaříilém čtyřválci? To platilo tak před deseti či patnácti lety, dneska už svým výkonem nikoho neohromí a řadí se mezi to slabší, co se dá objednat.
Nemyslím si, že svoji první větou jsem dával najevo, "že se Panda musí o své místo na trhu bát".
Minivozy nejsou primárně určené na delší cestování. Vyšší pozice sezení zlepšuje využití prostoru v podélném směru, zlepšuje výhled z kabiny a výrazně usnadňuje nasedání a vysedání z vozu (které bývá v městském provozu hodně časté). Proto je naprosto logické, že ji Fiat u Pandy použil.
Na mimořádně zdařilém čtyřválci Fire trvám. Je to sice už starší agregát, ale průběžně modernizovaný. Moc se mi zamlouvá svou kultivovaností, zvukovým projevem a elasticitou. Ano, tabulkově je o nějakou tu desetinu litru žíznivější, než nejnovější tříválce konkurence, ale v praxi ten rozdíl možná nebude až tak markantní. Pokud se týká dvouválce TwinAir, myslím si, že tady Fiat přestřelil a měl raději jít také cestou tříválce. Nejen kultivovaností, ale i zvukově je prý dvouválec TwinAir velké zklamání...
Jak uz tu nekde psal Murphy, cesky trh minivozu je v ramci Evropy naprosto zanedbatelny. Takze GTI muze mit radost, jak se u nas Pande nedari, ale v ramci Evropy bude s temer 100% jistotou okupovat prvni misto segmentu (pravdepodobne s naskokem pred 500).
Což je dobře.
Jsou tu sice masochisti, kteří by fandili i čínské produkci Škody v případě, že by nahrazovala domácí produkci, ale rozumní lidé nefandí Škodovce za každou cenu. Rozhodně mám radost z navýšení prodeje Fábíí (na úkor) slovenských SHITYGO (nic proti Slovákům).
Toto - produkce vozidel v ČR - živí české občany.
Nektery cesky obcan je zamestnanec vyrobce, ale podstatne vic je tech, kteri jsou pouhymi uzivateli techto aut. Pro "obcana uzivatele" je jedno, kde se dane auto vyrabi, rozhoduji uzitne vlastnosti. Obcan uzivatel je rad, ze si muze vybirat a ze je diky konkurenci cena nizsi a kvalita vyssi. "Obcan zamestnanec" ma zase logicky zajem na prodejich, ale je mu jedno, zda se proda tady nebo treba v Belgii. Proto nejak nechapu, kdo by mel vlastne mit zajem na "buy czech". Podle me nikdo.
V miniautech je nabidka kvalitni a vyrovnana. Osobne bych volil ted Pandu. Nebo mozna kvuli masivni sleve Ka, coz je prevlecena Panda.
A co dodavatelé? Ty jako nepočítáš? Ty tu budeš stále žvanit jen něco o finální montáži? Víš kolik to dělá z ceny toho auta? Asi ne. Vzpamatuj se! 8-s:no:
Krom toho, že si úplný blb (což si mi dal zapravdu spolu s tvžmi soukmenovci), dkyž si sem dal tabulku, kde je jasně vidět, jak CITI klesají púrodeje a Panda roste..., tak jen poslední poznámku...
Panda má víc českých dodavatelů, než CitiGo..., jinak podobné to bylo už u GP, které mělo stejně českých dodavatelů jako Fabie...
Milý blbe, já jsem sem žádnou tabulku nedával a ani můj příspěvěk nesrovnával prodeje Pandy a CitiGo. Ten byl o podílu cen dílů od dodavatelů a ceny za finální montáž.
A tedy poslední poznámku, o těch dodavatelích to máš odkud? Protože o automotive v ČR víš kulový, tak by mne zajímalo z čeho jsis to vycucal. Klidně to sem vylep, zajímat to bude určitě dost lidí.
Ale jinak jseš mi celkem jedno. :-!
PS: Opět ukazuješ, že jakmile se Fiatu nedaří, tvůj mozeček vypne a bez náznaku sebemenšího přemýšlení sem začneš psát jednu kravinu za druhou.
Tak to seš vedle a dost vyjímečně s tebou musím nesouhlasit. Wolffův mozek, dokonce ani mozeček vypnout nejde. Kde nic není, tam ani smrt nebere. Wolff má asi takový mozek jako žebřiňák motor......
V Praze občas člověk nějaké vidí, ale je to fakt celkem vzácnost, obzvášť bez samolepek. Problém těhle aut je, že jsou teoreticky až jako druhá do rodiny pro cesty po městě a na to tady v ČR není moc životní úroveň. Málokdo si to koupí jako jediné auto, opravdu jen někdo, kdo z města nevytáhne paty, navíc ona ta Praha je tak jediné rozumně velké město v ČR, kde to má využití. Sice vede segment, ale těch aut je pořád zatraceně málo.
Přesně tak, tenhle segment je hodně malý na to, abychom tyhle auta potkávali denně. Stačí jenom počítat ostatní auta segmentu A, moc jich za den nevidím.
to je divné...já jich potkal už relativně dost...poprvé 2 vystavené na letišti...a potom od té doby asi 4x v ulicích prahy...a jednou i na R6...ale není moc o co stát...mě osobně se ta krabička od sirek moc nelíbí...
len pre info, ako sa v Cechach predavaju Skody Citigo
[odkaz] - a uz ide auto z Frydku Mistku do Nemecka [odkaz]
prelistujte mobile.de,carscout24.de atd. je tam toho plno
To Káčko vypadá výtečně. SE nedivím ,že porazila nevýrazné Picanto. Kdysi mu zde prorokovali neskutečnou budoucnost a hle. Bramboračka tak jak RIO. Nevýrazné ,podprůměrné.Ale k tomu je korejská produkce určená. :-!:-!
Požád maju tu svoji Šchodu. Jinak docela mili lidi, pšijdou, zašpívaj a sou vcelku mili. Ale jak pšijde na auta maj jenom tu svoji Šchoodu. Hmm, pžedjažená a s motorem ze sekašky. To tu nemamo. >:D >:D >:D
Šchoooda. Imported from Neue Boleslav-Stadt. Echt tšehiše technikk >:D
na cestach furt ništ...ale snad kazdy hypermarket,kazda blba sutaz v casopisoch...vsade len Vyhrajte 10x Skodu CitiGo...predrazený UP to isté,na cestach nikde nic...ale na papiery sa ich predava jak hovado...skurxxx marketing :no:
...tu rachotinu i10 bych nikdy nechcel...takisto aj ten blivajs Citigo...ja len,ze cisla su jake su...ale vidam ich vsade inde (sutaze) len nie na cestach